אני חושב שבגלל שרועי לא מאמין אז הוא מפחד ולא יכול לראות את התמונה המלאה ,במצב זה המוח הופך ל"סתום" וקל קליטה עבור התעמולה .
רועי ,אתה מחפש הוכחות ? תחפש ותמצא כי יש המון . . .
רוצה כמה ?
במקורותינו רשום, שנים ליפני שהטכנולוגיה (שלרוב עם השנים הומצאה ע"י יהודים) יכלה לאמת מידע זה לכעובדה .
1-כדור הארץ עגול ומסתובב על צירו ,שבחצי כדור יש אור בחצי השני יש חושך ויש מקום שבו ביום ארוך והלילה גם (הקוטב). . .
2-המספר המדויק והאסטרונומי של הכוכבים,כאשר עין בילתי מזוינת יכלה לראות מאות בלבד.
יש עוד המון הוכחות ,תבדוק ושתאמין הכל יראה לך פתאום כל כך שונה . . .
נו באמת, אתה חושב שאני לא מכיר את השטויות האלה של זמיר כהן...
1.זה הקטע המדובר :כל ישובא מתגלגלא בעיגולא ככדור =כל הישוב - כלומר, העולם והאנושות שעליו - מתגלגל בעיגול ככדור
אלין לתתא ואלין לעילא =אלה - כלומר, חלקם - מתגוררים למטה, בתחתית הכדור, ואלה למעלה
וכל אינון בריין משניין בחזוויהו משנויא דאוירא, כפום כל אתר ואתר, וקיימין בקיומייהו כשאר בני נשא =וכל אלה הבריות - המתגוררים בחלקים השונים של הכדור - שונים בחזותם - בצבעם, בקלסתר פניהם, וכד', - מחמת שינוי האוויר של כל מקום ומקום. אולם עומדים הם כשאר בני אדם.
ועל דא אית אתר בישובא =ועל כן יש מקום בעולם כד נהיר לאלין, חשיך לאלין. לאלין יממא, ולאלין ליליא = כאשר אור לאֶלֶה, חושך לאלה. לאלה יום, ולאלה לילה,
ואית אתר דכוליה יממא, ולא אישתכח ביה ליליא בר בשעתא חדא זעירא = ויש מקום בעולם שהיום בו ארוך ולא יימצא בו לילה אלא זמן מועט
דהכי כתיב (כך כתוב) 'אודך על כי נוראות נפליתי נפלאים מעשיך תהלים קלט!
ורזא דא איתמסר למאריהון דחכמתא= וסוד זה נמסר לבעלי החכמה - חכמת התורה.
בקטע קצר וקולע זה של הזוהר נכללות מספר ידיעות נכבדות:
א. העולם בצורת כדור; ולא כהבנת האנושות אז שהעולם שטוח.
ב. כדה"א אינו עומד במקומו בקביעות אלא מתגלגל ומסתובב סביב צירו.
ג. לא רק בחציו העליון של הכדור מתגוררים בני-אדם, אלא גם בחציו התחתון.
ד. גם בני האדם שבמחצית הכדור התחתון עומדים (כלומר רגליהם דורכות על אדמת הכדור) כשאר בני האדם שבמחצית העליונה. כוח הכבידה. (נזכיר שניוטון היה חי לפני כ-300 שנה בלבד, והנה לפני כ-2000 שנה נכתב בספר יהודי עתיק על אודות כוח הכבידה), האומנם לא ניוטון הוא הראשון שגילה על הימצאות כוח הכבידה?
ה. כאשר בחלק זה של העולם שורר יום - בחלקו האחר שורר לילה, ולהיפך.
ו. ויש מקום שמואר זמן רב, והלילה קצר ביותר (ואכן, התברר כי עקב הזוויות השונות של סיבוב כדה"א, אזורים מסוימים בקוטב הצפוני מוארים ברצף במשך רוב חודשי השנה וחשוכים לזמן קצר).
(מתוך המהפך עמוד 64-70 תמצות ועריכה)
עכשיו בוא נבדוק אותו:
א.האנושות ידעה שכדה"א עגול עוד לפני שהזוהר נכתב במאה ה13.רעיון של כדוה"א עגול הוצע לראשונה ע"י פיתגורס במאה ה6 לפנה"ס, באותו זמן הרעיון עוד לא ממש צבר תומכים. מאוחר יותר, אמפדולקס פילוסוף בן המאה ה5 לפני הספירה, הושפע מפיתגורס וגם הגיע למסקנה שהעולם הוא כדורי.
אחד מתלמידיו של אמפדולקס היה אריסטו שחי במאה ה4 לפני הספירה, הוא הגיע גם כן למסקנה שכדה"א הוא עגול, אריסטו נחשב לפילוסוף היווני הגדול בכל הזמנים גם בחייו ומכאן הרעיון שכדה"א הוא עגול התפשט כמו אש בשדה קוצים ותוך זמן קצר הרעיון הזה זכה לאהדה אצל מרביתם של הפילוסופים היוונים.
עוד פילוסוף חשוב מאוד באותה תקופה שקיבל את דבריו של אמפדולקס היה אפלטון, אלה הם דברים שכתב "נתקבל על דעתי שאם עגולה היא [הארץ] ומצויה באמצע השמים, אין לה צורך לא באוויר ולא במשענת אחרת מעין זו לבלי נפול. אלא שוות השמיים מכל עבריהם שווים זה לזה, ושיווי משקלה של הארץ עצמה, די להם לקיימה במצב זה". (משפטו ומותו של סוקרטס, פידון, עמ' 153).
דבריו של תלמי אסטרונום יווני מן המאה ה2 לספירה, מראים לנו שבתקופה זו זה היה ברור שכדוה"א הוא עגול:
"הם טוענים שאפשר להניח שהשמים שרויים בלא תנועה והארץ סובבת על אותו ציר ממזרח למערב..גם אם מצד תופעות הכוכבים אין כל עיכוב להשקפה זו הפשוטה יותר הרי מצד המקרים ב
כדור הארץ ובאוויר השערה כזו נלעגת ביותר..
סיבוב הארץ היה סוער מכל התנועות שעל פניה..עד שכל הדברים שאינם קבועים עליה היו נראים כעושים תנועה במגמה המנוגדת לארץ. שום ענן ושם עוף וכל דבר הנזרק לא היה נראה מעולם עובר מזרחה, הואיל ותמיד הייתה הארץ משיגה כל תנועה לכיוון מזרח. עד שכל שאר הדברים היו נראים כמפגרים ונסוגים לצד מערב"(אלמגסט, חלק ראשון, פרק שביעי)
עד המאה ה13(שאז נכתב הזוהר) כבר היה ברור שהעולם הוא עגול.
אבל בגלל האינקוויזיציה הנוצרית, נוצרים משכילים נאלצו להסתיר ידיעה זו והלא משכילים חונכו שכדוה"א הוא ישר.
יותר מכך, היהדות עצמה מודה שאנשים אחרים ידעו שכדוה"א הוא עגול לפני שהזוהר נכתב ואף ממציאים אגדה כדי לספר איך גילו זאת.
"ויעל את אלכסנדר הרוכב עליו עד במתי עב... ויינשא גם מעבי שמים. בעת ההיא הביט אלכסנדר לארץ, וירא והנה קטנו מאד הערים והיערות אשר מתחתיו ודמיונם כקווים דקים, ויוסף להביט אל המקום אשר עמדו שם מחנות צבאו העצום, וירא והנה נעלמו כולם, ולא נראה במקום ההוא בלתי אם נקודות קטנות עד מאד... ויוסף להביט אל הארץ וירא והנה כל דמיון כל היבשה ככדור, ודמיון כל הימים כקערה קטנה... ויהי כאשר ירד ארצה ויצו לצייר את תמונתו ולשים בידה כדור, לאמר: מושל אלכסנדר מוקדון בכל הארץ, הדומה לכדור. "
(מדרש רבה, נשא פרשה י"ג)
ב.ע"פ הפירוש של "בעל הסולם" לפסוק " כל ישובא מתגלגלא בעיגולא ככדור " הוא :"כלומר, שהבריות שעל הכדור מסביב, נמצאים אלו כנגד אלו"
בקיצור, "בעל הסולם" אומר שהפסוק רק אומר שהבריות(הנבראים) שעל כדור הארץ נמצאים אלו כנגד לאלו. לא שכדה"א מסתובב על צירו. "בעל הסולם" חי במאה ה20 אחרי שגילו שכדה"א מסתובב על צירו אבל עדיין לא רואה בפסוק זה שום קשר לסיבוב כדה"א על צירו.
ג.ע"פ הפירוש של "בעל הסולם" : "כלומר, שהבריות שעל הכדור מסביב, נמצאים אלו כנגד אלו" ניתן לחשוב שזה אכן מה שנאמר בזוהר אבל הוא לא אומר כאן בני אדם אלא בריות ומה זה בריות? זה מוסבר קצת לפני " לא מקסטורא דארעא, וסיועא דרקיעא דלעילא, נפקין בריין משניין אלין מן אלין, מנהון בלבושין מנהון בקליפין, כאלין תולעין דמשתכחי בארעא, מנהון בקליפין סומקין אוכמין חיורין, ומנהון מכל גוונין, כך כל בריין כגוונא דא, ולא אשתכחו בקיומא בר עשר שנין (זוהר ויקרא חלק ג דף י א)
ואיך "בעל הסולם" מסביר חלק זה: "ואינון תתאין מאן וכו': שואל ואלו התחתונים מאין באו. ומשיב. מן האדים של הארץ ומסיוע הרקיע שלמעלה. יוצאות בריות משונות אלו מאלו מהם בלבושים, מהם בקליפות, כאלו התולעים הנמצאים בארץ, מהם בקליפות אדומות, שחורות ולבנות ומהם בכל הצבעים, כך כל הבריות הן כעין זה.
ואינן נמצאות בחיים רק עשר חיים."(בעל הסולם עמוד מט פסוק קמ)
אם באמת היה מדובר על הקטבים, אז עולה מקטע זה ש"בעל הסולם" האמין שחיים בקוטב תולעים מוזרים שנולדים מאדים, העור שלהם הוא אדום, שחור, לבן וצבעים שונים רבים אחרים והם חיים רק עשר שנים, אבל "בעל הסולם" כתב את הדברים במאה ה20, שהקוטב הצפוני כבר התגלה, אז איך ייתכן שהיה כ"כ בור?
כמובן, כי הוא לא התכוון לקטבים אלא לארצות התחתונות כפי שניתן לראות מפסוק זה: "בשעתא דברא קודשא בריך הוא עלמא, ברא שבעה רקיעין לעילא, ברא שבעה ארצות
לתתא, שבעה ימים, שבעה נהרות, שבעה יומין, שבעה שבועות, שבעה שנים, שבעה פעמים, שבעה אלפי שנין דהוי עלמא"(זוהר ויקרא חלק ג דף ט/ב)
אלוהים ברא שבעה ארצות תחתונות שנמצאות למטה ובהם חיים היצורים המוזרים האלה. ולמען הסר ספק זה הפירוש של "בעל הסולם" לפסוק זה :" שברא הקב"ה את העולם הוא ברא ז' רקיעים למעלה וז' ארצות
למטה...(בעל הסולם ויקרא עמוד מז פס' קלד)
הזוהר מדבר על ארצות שיש למטה, על פנים כדה"א ולא על הקוטב הדרומי או הצפוני.
ד.כפי שהראיתי בחלק ג, מדובר על פנים כדה"א ולא על הקטבים ולכן אין שמץ של ראייה לכוח הכבידה אבל גם אם נניח שמה שנכתב בזוהר היה איזשהו קשר לכוח כבידה כפי שטוען זמיר, אין זה אומר בוודאות שזה "ידע אלוהי מדהים" , ניוטון אמנם היה הראשון שגילה את כוח הכבידה, אך הוא לא היה הראשון שחשב מדוע דברים נמשכים לאדמה. אריסטו, האמין שכדה"א הוא מרכז היקום, וכל הדברים או נמשכים עליו(גופים) או מתרחקים ממנו(עשן) או מסתובבים סביבו(כוכבים) ו"תלמי" אותו הזכרתי למעלה תמך בהשערה זו, הם כמובן טעו אבל גם לפי השערה זו אנשים בקטבים היו אמורים להישאר צמודים לקרקע, אבל כפי שאמרתי זה לא משנה כי הזוהר לא דיבר בכלל על הקטבים.
ה.אין זה הוכחה לדבר, גם היוונים והרומאים האמינו שבמקום אחד בעולם יש יום ובמקום אחר יש לילה, ההבדל היחידי מהאמונה שלהם לאמת היא שהם האמינו שהשמש סובבת סביב כדה"א. אך גם לפי אמונה זו בחצי מן העולם אמור לשרור חושך שבחצי השני של העולם יש אור. לא רק זאת, הזוהר מראה לנו מאוחר יותר שהוא תמך במודל הגיאוצנטרי: "דעלמא גלגל הוא ככדורא דא וכד נפיק ממזרח אזיל בסגלגלותא עד דמטי לתחת וכדין איתעבד רמשא ובההוא שעתה אזיל ונחית בגלגלין דמדריגן ידיען ונחית וסבב כל ארעא וישובא וכד נחית ואתכסיא מינן רמש לן ונהיר לאילן דדרין תחות לן לפום ישובא וסגלגלותא דארעא"(זוהר חדש על בראשית דף טו)
בתרגום לעברית: "שהעולם גלגל כמו כדור. זה בזמן שממזרח הולך(השמש) באליפטיות עד שמגיע למטה ואז נעשה ערב, ובאותו זמן הולך ויורד (השמש ) במדרגות וסובב סביב כל הארץ. ושיורד למטה(השמש) והולך מאיתנו אז ערב ולאלו שגרים למטה אצלם אור בגלל כדוריות הכדור"
נאמר כאן בצורה מפורשת שהזוהר האמין שהשמש זזה בדיוק כפי שהאמינו 99% מהמדענים באותה תקופה ו99% מהאנשים בעולם באותה תקופה, הזוהר לא סיפר שום ידע מדהים שלא היה ידוע לאף אחד לפניו.
ו.לא נכון! זה אמנם מה שאכן נכתב בזוהר אבל האמת היא שבקוטב הצפוני והדרומי אין חושך לזמן קצר מאוד, אלא אור לחצי שנה וחושך לחצי שנה, ע"פ "בעל הסולם" כוונת הזוהר היא שיש מקום בעולם שיש בו אור כל היום ושעה אחת של חושך והאמת? אין מקום כזה.
2. לפי היהדות מספר הכוכבים:
"אמר הקב"ה לעם ישראל שנים עשר מזלות (קבוצות כוכבים היוצרות צורות שונות כמו מאזניים, עקרב, דגים וכו') בראתי ברקיע. ועל כל מזל ומזל בראתי לו שלשים חיל (כנגד כל מזל משנים עשר המזלות נבראו שלשים צבירי כוכבים) ועל כל חיל וחיל בראתי לו שלשים לגיון (כל צביר משלשים הצבירים הללו מורכב משלשים לגיונות של כוכבים) ועל כל לגיון ולגיון בראתי לו שלשים רהטון, ועל כל רהטון ורהטון בראתי לו שלשים קרטון. ועל כל קרטון וקרטון בראתי לו שלשים גסטרא. ועל כל גסטרא וגסטרא תליתי בו 365 אלפי ריבוא כוכבים כנגד ימות החמה. וכולן לא בראתי אלא בשבילך. "(תלמוד בבלי מסכת ברכות פרק לב ב)
עתה נחשב:
ריבוא – (רבבה) = 10,000
אלף ריבוא = 10,000,000
ועל כל גסטרא וגסטרא תליתי בו 365 אלפי ריבוא כוכבים...
כלומר:
בכל גסטרא וגסטרא יש 365 X 10,000,000 (אלף ריבוא) כוכבים, שהם 3650 מיליוני (3,650,000,000) כוכבים!
כמה גסטרות קיימות ביקום?
נכפיל: 30 גסטרא X 30 קרטון X 30 רהטון X 30 לגיון X 30 חיל X 12 מזלות = 291,600,000 גסטרות.
וכדי לקבל את סה"כ מספר הכוכבים שביקום, יש להכפיל את מספר הגסטרות ב- 3,650,000,000!
כלומר:
291,600,000 X 3,650,000,000 = 1,064,340,000,000,000,000 כוכבים, שהם 10 בחזקת 18.
ומה האסטרונומים אומרים על מספר הכוכבים ביקום:
http://www.universetoday.com/24328/how-many-stars/ בין 10 בחזקת 22 לבין 10 בחזקת 24, זה לפחות פי 10,000.