כתב נושא: המאמר של אלמ על חינוך ולימוד תורה  (נקרא 4570 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
המאמר של אלמ על חינוך ולימוד תורה
« ב- : פברואר 21, 2011, 22:52:15 »
המאמר של אלמ על חינוך ולימוד תורה והבדלים בין ממלכתי לממלכתי דתי בנדון-

בעידן המודרני במערכת החינוך הממלכתית מקובל ללמוד את התנ"ך בנרטיב בעל פולקלור מערבי, ותפיסת התורה כיצירה ספרותית וכאחד מספרי ההיסטוריה.
המורים המלמדים את התנ"ך בבתי הספר הממלכתיים ע"פ רוב הינם בעלי אוריינטציה חילונית גרידא ונראה שמצד אף עדיף שיהיו כן, שם שופכים קיתונות של בוז ורפש הישר
לתוך מוחם הדל מתורה של התלמידים הנבוכים.

ראיתי לנכון להעלות את דבריי אלה על הכתב מתוך מחקר בו צפיתי אשר בו נקבע כי שניים מתוך שלושה תלמידים בבתי הספר הממלכתי (אוי לנו אם אכן כך פני הדברים) מתעבים את התנ"ך.
ברצוני לנתח את התופעה המדאיגה באינטרוספקטיביות לתוך נבכי הלימוד הממלכתי, וביתר דגש על הגישה השונה בהוראת התנ"ך בבית הספר הממלכתי דתי.
המורה האקזיסטנציאליסט חסר מכל אידיאלים תאולוגים מנסה למלא את השקפתם של תלמידיו באלמנטים חשיבתיים מבית היוצר של ניטשה שסבר שהאדם המציא את מושג האלוקות
ושפינוזה- בגישת הפנתאיזם בתפיסתו את הטבע כאלוקים אשר ישות טרנסצנדטלית לא בטרמינולוגיה המיוחסת.
ביצירתם דור ניהיליסטי חסר גאווה וכבוד יהודי לספר הספרים הנצחי ולא זו בלבד בהשלכות הקונקרטיות חברתיות ונדליסטיות המתממשות לנגד עיננו יום יום, מטילים הם עלינו אסון תהומי.
כפי שנאמר לעיל, הלימוד התנכ"י נלמד כספר היסטוריה במקרה הטוב וכיצירה ספרותית מיתולוגיה ומיתוס במקרה הגרוע.

הפרדיגמה המוצעת בהתייחס לתנ"ך בחינוך הממלכתי הינה 'רחבת ידיים', מקובל לייחס חשיבות רבה לביקורת המקרא, תוך כדי היקש היסטורי של התנ"ך לתאולוגיה באמצעות הוגי הבודהיזם
הבבלים, המסלמים והיוונים. סיטואציות שונות העומדות כנדבך מרכזי בתורה ניתנות לניתוח  בוריאציות נוכריות פאגניות כדוגמת אנלוגית סיפור הבריאה התנ"כי(שמאחוריו עומדים מספר רב של פרשנים בחז"ל נבירתם בפרטי פרטים בעמקי הבריאה מתוכם רש"י רמב"ן רמב"ם רד"ק ספורנו סיפרי וכו' וכו') לזה של הבבלים, כמו כן השוואת הקאנון הבבלי(ע"ע חמורבי) לחוקי התנ"ך.
לעיתים נדירות, כאשר ישנה בין האינטרסים הקוגניטיבים שלהם לבין פרשנויות תורניות לסוגיים, מספחים הם לעצמם את פירושו של רש"י.
אך לרוב ניכררת בלימודם פרשנות שיטחית לתורה לניסים לסיפורי הנ"ך לאינטרפרטציות תנכיות המובאות לדידם כגיבוב הבלים אלילי וכמיתוס, דבר שיוצר מקבץ אדיר של סתירות
היסטוריות,מילוליות והלכתיות, וכל זאת באמתלה שהתנ"ך כספר היסטורי מונח לאינטרפרטציות שונות מגוונות ורחבות מיני-ים.

הם, הפועלים בצורה דוגמטית יוצרים דיכוטומיה רבה בהלך רוח היהודי באצטלה מערבית ליברלית ומנחיתים ככל הנראה אסון כבד על מורשתינו אשר הצלחנו לשמר גם באלפיים שנות גלותינו.
ניסיונותיהם לפרשן את התנ"ך עם ידיעות כ"כ מצומצמות עד כדי עליבות בספרות חז"ל, הביאו למפלה גדולה בהוראת התנ"ך כאשר השיג תוצאה הפוכה כשהתלמידים מואסים ומתרחקים מספר הספרים שבמקום להקנות לו מקום חשוב בהכרתם והתעניינותם הביאו לשפל חמור במוטיבציה לעסוק בו, ובהבנה שיטחית שגויה ומבזה לעם ולספרו הנצחיים.

לעומת זאת בהתבוננות פשוטה באינטגרציה הממלכתית דתית ובהתייחס ללימודם את התורה, הסקטור הדתי לאומי שם בדגש רב את הכלל שבעים פנים לתורה, התייחסות מעמיקה וחודרת
ביקורות, קושיות ותירוצים הנם חלק נומינוזי בלימוד, יישובם של סתירות בזמן ומקום ע"פ כללים אשר הורו לנו חז"ל, אינטרוספקטיביות לגבי הגשמת מושג האלוקות כביכול ושימת לב ל"טעויות" לכאורה
לשוניות ותחביריות, כל אלא מביאים את המסורת לחוף מבטחים.

דרך הוראת חז"ל וההיתיחסות הנכבדה מדריכה את חכמי ההלכה האמיתיים להשתמש בלקסיקון מושגים רחב שכ"כ נעדר אצל ה''משכילים'' שהשכלת אמת רחוקה מהם מיני ים.
לבעלי המסורה יש כלי עבודה עתיקים ואיכותיים כיין ישן מגיתם של חז"ל כמו: 'מקרא מסורס' 'אין מוקדם ומאוחר בתורה' 'דיברה התורה בלשון בנ"א' רצון התורה ללמד את בנ"א מוסר שלילת הרלטיביזם המוסרי תוך כדי פלורליזם מחשבתי ניכר בפרשניות שונות כגון התנהגות בנ"א בזמנים מסויימים ובהתרחשויות ומקומות שונים. יש לדעת שקביעה נחרצת בפרשנות חכמים היא: שלא תיתכן סתירה בין המדע(טבע) והשכל האנושי לבין התורה(הכוזרי מאמר א' סז).
עוד חז"ל הורונו שאין לקבל התרחשויות המתוארות כאגדה כפשוטן אלא יש לראותם כרעיון התורה ללמד אותנו מידה מסויימת, מוסר השכל, דרכי טבע ומגוון רעיונות דרשניים, כל ה"כללים" המוצגים לעיל אינם אלא נקודה קטנה בהתייחסות חז"ל ל'ים' התורה וכן קצרה היריעה הנפרסת במאמר זה מלהכיל את כללות הדברים ועומק עניינם.

אם כן אפוא רואים אנו כי צורת הלמידה עתיקת יומין הנלמדת בבית הספר הממלכתי דתי כוללת ביקורות לאין ערוך וכן סתירות תירוצים קושיות ועמידה על אמיתת העניינים.
יש מקום באופן הלימוד גם כן לשאלות שיש בהם מן הכפירה לכאורה שהרי "שורש האמונה שורש הכפירה גם יחד"(הכוזרי), כשהן באות יחד עם דרישה ותמימות דעים וירידה לפרטי פרטים בנידון
ולא מתוך שלילת הדברים עוד בטרם חקירתם בעזרת כללי חז"ל אשר הצגנו לעיל.
פרשנים וחכמים רבים המהר"ל הרמב"ם והרב קוק וכו' עמדו על סתירות נטורליסטיות ועמלו רבות ליישבן כך שאין הדברים עומדים על רגל אחת, אלא יש ללבן את הסתירות אט אט ולהוציא יקר מזול.
ובכן חוד החנית בלימוד האורתודוכסי עשיר בקושיות וזאת ניתן לצפות בלימודם את הגמרא על כל אופניה ועם כל פרשניה כך שאים הדבר יקל בעינכם.
                                                 
לסיכום ברצוני להדגיש כי אל לנו לגשת לתלמוד התורה אלא יש לקבל אותה כספר התנ"ך הקדוש אותו קיבלנו מהר סיני, שאין אף אפשרות לטעות ולו הקטנה ביותר, כי זהו ספר קדוש
ונזר השלמות בו, והלא כבר נאמר (דברים ד' ט) "רק השמר לך ושמר נפשך מאד פן תשכח את הדברים אשר ראו עיניך ופן יסורו מלבבך כל ימי חייך והודעתם לבניך ולבני בניך"
נזכה לגשת ללימוד מקורותינו במבטם במקיף והרחב של חז"ל, ועכל כן נאמר בתהילים: "תורה תמימה ומשיבת נפש" כאשר היא תמימה היא משיבת נפש.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק El Blanco

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10525
המאמר של אלמ על חינוך ולימוד תורה
« להגיב #1 ב- : פברואר 22, 2011, 00:03:18 »
ההבדל היחיד בין החינוך המזרוחניקי והחינוך החילוני הוא בנזק. בעוד החילונים הצליחו להרים לא מעט נבלות שיזכרו לעד, תעשיית המוות
המזרוחניקית מצליחה לייצר חלאות אנטישמיות בכמויות שהיו מזעזעות את מכונת ההשרצה האסלאמית.

סוכן השב"כ והמגרש הסאדיסטי שלמה אבינר, מרסק הגולגלות מעמונה ומשמיד ההתנחלויות יאיר נווה, רודף המתנחלים שי ניצן ותומך ערפאת אברום בורג הם לא שמות אלא מושג של מפלצת אנטישמית שנוצרה במפעלי הנאציונל ממלכתיזם המזרוחניקי
« עריכה אחרונה: פברואר 22, 2011, 00:43:02 על ידי רון בן מיכאל »

מנותק El Blanco

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10525
המאמר של אלמ על חינוך ולימוד תורה
« להגיב #2 ב- : פברואר 24, 2011, 05:42:05 »
מזרוחניק: פוגרום חייתי ביהודים ומסירת ארץ ישראל לנאצים זה קידוש השם

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/210184

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11045
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
המאמר של אלמ על חינוך ולימוד תורה
« להגיב #3 ב- : פברואר 24, 2011, 20:30:22 »
מזרוחניק: פוגרום חייתי ביהודים ומסירת ארץ ישראל לנאצים זה קידוש השם

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/210184
אני לא הייתי מכליל על כל המתנחלים.

פשוט צריך להוקיע את אותם אנשים שסוגדים למדינה (כדבר העיקרי).

אם כבר - אולי תביא פה רשימה של רבנים (מהציבור הציוני-דתי) שאינם סוגדים למדינה?
http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!

מנותק אדם לא שפוי

  • משתמש(ת)
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 965
המאמר של אלמ על חינוך ולימוד תורה
« להגיב #4 ב- : פברואר 25, 2011, 16:48:30 »
מזרוחניק: פוגרום חייתי ביהודים ומסירת ארץ ישראל לנאצים זה קידוש השם

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/210184

אני לא נוטה להעריך רבנים אבל הוא נשמע לי כמו אדם חכם, מפוכח ומאוזן.

פוגרום חייתי ביהודים? הפעלת כוח מידתית לצורך ביצוע הפינוי. אם הם לא היו מתנגדים בכלל לא היה צורך בהפעלת כוח. לכנות את זה פוגרום זה זילות של המושג. מה גם שיודונאצי כמוך שמשאת נפשו היא ביצוע פוגרומים המוניים בערבים לא רשאי לדבר בנושא בכלל.

מסירת ארץ ישראל לנאצים? הם לא נאצים, הם ערבים. להגיד כל היום מוסלמים נאצים לא יהפוך את זה לנכון. אני חושב שאתם מבצעים את מה שנקרא בפסיכולוגיה "השלכה". צר לי לבשר לכם אבל הנאצים היחידים הם אתם וחלק מהחוקים שאתם רוצים להעביר כמעט זהים לחוקים נאצים. אותו הדבר נכון גם לגבי המנטליות הזגענית, הרצחנית וצמאת הדם.

מנותק אדם לא שפוי

  • משתמש(ת)
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 965
המאמר של אלמ על חינוך ולימוד תורה
« להגיב #5 ב- : פברואר 25, 2011, 16:50:49 »
ההבדל היחיד בין החינוך המזרוחניקי והחינוך החילוני הוא בנזק. בעוד החילונים הצליחו להרים לא מעט נבלות שיזכרו לעד, תעשיית המוות
המזרוחניקית מצליחה לייצר חלאות אנטישמיות בכמויות שהיו מזעזעות את מכונת ההשרצה האסלאמית.

סוכן השב"כ והמגרש הסאדיסטי שלמה אבינר, מרסק הגולגלות מעמונה ומשמיד ההתנחלויות יאיר נווה, רודף המתנחלים שי ניצן ותומך ערפאת אברום בורג הם לא שמות אלא מושג של מפלצת אנטישמית שנוצרה במפעלי הנאציונל ממלכתיזם המזרוחניקי

כמה שנאה, כמה תיעוב. רון, אני מאחל לך שיום אחד תפסיק להיות כל כך רע וקיצוני. אתה פשוט מוסליני בגיל ההתבגרות והעובדה שכל היום מציקים לך בבית הספר ושבחיי היום יום אתה לא מעז להתבטא בכזו גזענות בפומבי לא נותנת לך את הלגיטימציה למצוא מפלט תרפי בחיק המרחב הוירטואלי!

מנותק אדם לא שפוי

  • משתמש(ת)
  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 965
המאמר של אלמ על חינוך ולימוד תורה
« להגיב #6 ב- : פברואר 25, 2011, 16:54:01 »
"לסיכום ברצוני להדגיש כי אל לנו לגשת לתלמוד התורה אלא יש לקבל אותה כספר התנ"ך הקדוש אותו קיבלנו מהר סיני, שאין אף אפשרות לטעות ולו הקטנה ביותר, כי זהו ספר קדוש ונזר השלמות בו"

 :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:


זה היה המאמר הכי מטופש שאי פעם קראתי והסיום שלו מסגיר את הגישה הדתית-פנאטית-לא רציונאלית של מי שכתב אותו. הטיעון שלפיו התנ"ך מושלם ואי אפשר להתווכח על ספר קדוש מנוון ומפגר בערך כמו הדת עצמה.

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11045
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
המאמר של אלמ על חינוך ולימוד תורה
« להגיב #7 ב- : פברואר 26, 2011, 19:48:00 »
תנ"ך במערכת החינוך הממלכתית:  http://www.inn.co.il/News/News.aspx/216001
http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!