כתב נושא: אולמרט: ישראל לא הסבירה פנים לעולי אתיופיה  (נקרא 1501 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בטקס חניכת אנדרטה לזכרם של 4,000 עולים מאתיופיה שבמהלך השנים נספו בדרכם לישראל, הודה ראש הממשלה כי הארץ המובטחת לא קיבלה אותם כיאות: "החברה הישראלית ידועה בכך שהיא אוהבת מאוד את העלייה, אך אינה מקדמת עולים במאור פנים".


"הארץ המובטחת לא הסבירה פנים לעולים בני העדה האתיופית. זאת למרות שמדינת ישראל השקיעה מאמצים ומשאבים גדולים בקליטתם של העולים, ואני מבטיח כי תוסיף ותשקיע ככל שיידרש". את ההודאה הזו השמיע היום (ד') ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בטקס חנוכת אנדרטה לזכרם של כ-4,000 יהודי אתיופיה שנהרגו בדרכם לארץ ישראל.


בטקס בהר הרצל השתתפו גם השר לקליטת עלייה זאב בוים, יו"ר הסוכנות היהודית זאב בילסקי וראשי ומכובדי הקהילה האתיופית. "העולים מאתיופיה לא מצאו פה גן עדן של ורדים", הוסיף אולמרט, "החברה הישראלית ידועה מימים ימימה בכך שהיא אוהבת מאוד את העלייה, אך אינה מקדמת עולים במאור פנים. הניסיון מלמד שהקושי רב במיוחד כאשר קיימים הבדלים ניכרים בין העולים החדשים ובין החברה הקולטת. לא מעט מהעליות לארץ סבלו גם בעבר מניכור, אפליה ודעות קדומות, אבל בטווח הארוך, כור ההיתוך הישראלי הוכיח את עצמו היטב".


ראש הממשלה אמר לנוכחים כי הוא מתפעם בכל פעם מחדש בראותו קציני צה"ל, סטודנטים, בעלי מקצועות חופשיים ובעלי תארים אקדמאיים גבוהים בני העדה האתיופית. "גם אם מסכת התלאות והקשיים לא תמה עדיין, זכאית קהילת עולי אתיופיה בישראל להביט אחורה בגאווה על פרק הגבורה שרשמה בתולדות ההגשמה הציונית, ולהביט קדימה בבטחה אל עתיד מזהיר של בנותיה ובניה במדינת ישראל".


האנדרטה בהר הרצל הוקמה ביוזמתו של המשרד לקליטת עלייה ומי שעמדה בעבר בראשו, ציפי לבני. "האנדרטה שאנחנו חונכים היום מסמלת את נצחון הרוח היהודית", אמר השר הנוכחי, זאב בוים. "זה סמל להכרתה של מדינת ישראל בבניה ובנותיה ששילמו בחייהם כדי לעלות לישראל, סמל הקשר הבל יינתק בין האדמה הקדושה והעם היהודי בארץ ובתפוצות".


יציאתם ההמונית של יהודי אתיופיה החלה בין השנים 1983-1984, אז החלו לנוע בחשאי לכיוון גבול סודן. במחנות בסודן וכן בדרכים, הם סבלו ממעשי רצח, אונס, מחלות, שוד ורעב. בנובמבר 1984 הועלו ארצה במבצע משה כ-8,000 עולים. כיוון שהמבצע החשאי נחשף, רבים מבני העדה לא זכו להגיע ארצה עד למבצע שלמה ב-1991, אז הגיעו לישראל תוך 36 שעות כ-14,000 עולים.


הקהילה האתיופית בארץ מונה כיום 110,495 אלף נפש, מתוכם 75,969 עולים שעלו מאז שנות ה-80 ו-34,526 ילדים שנולדו בארץ, המהווים 31.2% מכלל יוצאי אתיופיה.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i