העם האמריקאי והשטויות שלו:
לפעמים זה מצחיק.
מ[ייק] [הא]קבי
שישקבב
א.
חיים, אתה כתבת:
" האקבי הוא כומר נוצרי שמאמין בתנ''ך "
כשאתה אומר 'נוצרי מאמין-תנ"ך' האם אתה מתכוון שהם מאמינים בתנ"ך
שלנו, או בתנ"ך
שלהם.
ב.
בקשר לדור שלנו. אנא הבן מה קורה בחברה החילונית, כשילד נשלח לבית ספר ישראלי, יש לו זוג אפשרויות: לציית לנורמה ולגדול לפיה, או לחטוף עלבונות ואף מכות, וגם לזכות לחוסר-יחס מן הבנות או אפילו ליחס מזלזל מצידן (שזה בעצם הדבר הנורא מכל). גם ילדה, אגב, נתקלת באותו זוג אפשרויות שהוזכר (הייתה ילדה, שהחשבתי אותה למוזרה, אני ושאר הבנים. אבל היום כשאני בן 27, אני מבין שהיא פשוט הייתה ישרה. והמוזרות האמיתיות היו כל הסנוביות שהיו סביבה).
אלו שהלכו לפי הנורמה, הם פחות בדיכאון, כי יש להם פחות טראומות. אבל מהם לא תבוא הישועה, קרוב לוודאי. כי הם פחות סובלים מכאבי-נפש מחד, אך המוח שלהם יותר שטוף בזבל-כדרך-חיים מאידך.
אלו שהיו להם עקרונות מוסר (אבא חינך אותם טוב) אפילו בכיתה א', הם בדיוק להיפך: הם יותר בדיכאון - מהלכים כזומבים על הארץ ללא הבנה לשם מה באו, אבל אלו גם אנשים שחוץ מערכי המוסר שלהם, לא היה להם כלום בחיים, ולכן עליהם אפשר דווקא לסמוך. אני מעריך שיש מהם אחד לשלושים, כי בכיתה ישראלית יש שלושים כסאות.
גם אצלנו היו את הרעות החולות האלה שיש בבתי ספר אמריקניים: מלך הכיתה, מלכת הכיתה, הילדים המקובלים, ו- "חנונים" ו- "קולים". וכל שאר הרפש המערבי שאין לו שום קשר אלינו. אני רואה אנשים שנושקים לגיל שלושים, ועדיין אוחזים בצורות חשיבה שלמדו בבית הספר כאילו היו החוקים האלו 'תורה מסיני'. נו, אז מה אתה עושה מול דבר כזה? זה דורש מאבק של אדם עם עצמו מחד, ומאבק חברתי-חשיבתי (ללא שפיכות-דמים כמובן) מאידך.
אני חנון גאה. יש לי משקפיים. אני לא שותה או מעשן. ועוד דברים שלימדו אותי להתבייש בהם. גם למדתי לתואר 'מהנדס' - הכי חנון.
כמה אירוני שדווקא העובדות החברתיות (עובדות סוציאליות) עושות הכי הרבה נזק לחברה. כל ממסד מודרני עובד ככה: ארגונים למען חיות רק עושים נזק לחיות. פסיכולוגים רק עושים נזק לאנשים. תרופות הורגות אנשים. בית הספר גורם לאנשים לצאת פחות חכמים ממה שהם היו כשהם נכנסו אליו.
אני שונא מודרני. אנשים עדיין מאמין ב"תורת" דארווין (שכבר הוכחה כלא נכונה) ולכן מאמינים ש- "ישן זה רע, חדש זה טוב", כשהאמת היא שטוב זה טוב, ורע זה רע, בלי שום קשר לזמנים.