חדשות ודיונים > ספריית הימין האמיתי
מעמד האישה ביהדות VS מעמד האישה באיסלאם
לא חשובה:
איכס הם חולים בראש זה מפחיד
לא חשובה:
--- ציטוט של: רון בן מיכאל על יולי 08, 2011, 14:25:16 ---לא עוזר. הגמל המשפחתי מחרמן מדי
--- סוף ציטוט ---
:::D
jewlover and arabhater:
בס"ד
רועי אמר שזה לפי רבי אליעזר וזה לי התנ"ך אצלינו בעם היהודי שנושא 3000 עליוויותר את ספר הספרים מרוב חשיבותו יש עליו מפרשים
אביר הקרנפים:
א. מישהו פה שאל האם אשה שבגדה מגיע לה שיזרקו אותה אל הרחוב.
אל תענו לו בתירוצים מתחסדים. כן! אשה שבגדה מגיע לה שיזרקו אותה אל הרחוב.
אולי אצלך אשה שמנאפת תחת בעלה זה שום דבר. אולי אתה תמשיך לחיות עם פרוצה כזו כאילו לא קרה כלום. על פי היהדות, אשה שבגדה בבעלה, אסורה עליו לתמיד. אסור לו יותר לגעת בה. לעולם!
נתינת הלגיטימציה לפריצות של נשים ואף נשואות, מעודדת מצבים כאלו שעניין הנישואין הוא בדיחה, וכל אחד יכול לקרב אל אשה נשואה.
אשה נשואה שנאפה תחת בעלה עשתה מעשה אשר לא יעשה. הנישואין היא התחייבות גדולה בה הבעל לוקח את האשה תחת חסותו. הבעל מתחייב לתת לה שאר כסות ועונה. הבעל מתחייב לאהוב אותה כגופו ולכבדה יותר מגופו. האשה מתחייבת להיות שלו בלבד. אשה שנאפה תחת בעלה שברה את המערכת. אז מה ? שתשאר בבית ותמשיך להחציף פנים? החוצה פרוצה! החוצה!!!
ב. לפנצ'ר. אני לא מאמין שאתה מכיר חרדיות. אם אתה מכיר חרדיות, איך זה שאתה חושב שהן שפחות של הבעל ?
את החרדיות מגדלות להיות בנות מלך. אלו שחונכו היטב גדלות להיות נסיכות. מלכות. אני מכיר כמה כאלה.
ישנם כאלה שיתבכיינו וילגלגו על האיסורים שמוטלים עליהן ועל החובות המוטלים עליהן. ישנו ניב עתיק, מקורו אינו יהודי, שאומר: האצילות מחייבת.
האם נסיכה רשאית לחשוף את מסתרי גופה בציבור, לנאף עם כל מי שחשקה בו נפשה ולנהל חיים של הוללות ?
מי שמאמין שנסיכה זו אחת שעושה מה שהיא רוצה, טועה טעות מרה.
נסיכה זו אחת שמגודלת מינקות להיות יותר. והחובות וההגבלות שלה הן יותר, בהתאם. לכן נסיכה מתלבשת מכובד, מלמדים אותה להיות מנומסת ומכובדת, המעמד מטיל עליה חובות מסויימות. האם הנסיכה היא שפחה של ההמונים בבצעה את המטלות שלה? האם היא מסכנה וכבולה בעובדה שהיא לא יכולה לבוא לטקס ממלכתי במיני, מגפי עקבים ומחשוף עד לטבור? לא. יש כבוד.
אני מכיר בנות חרדיות. משפחה, שכנות של אמא שלי, סתם בנות שאתה רואה ברחוב או באוטובוס.
נסיכות.
כבוד. נימוס. עדינות. צניעות. אצילות. כל תכונה שתמיד תכבד, אם תרצה ועם לא.
ובסופו של דבר, כמה שאנשים כמוך מקדשים את זכותה של האישה לפריצות ולגבריות בשם ה"שוויון", כשאתם רואים פרוצה גברית, אתם לא מכבדים אותה. אתם בזים לה. למה אתם עובדים על עצמכם?
השוויון הוא שקר. אין שוויון בין מלפפון לעגבניה ואין שוויון בין ציפור הדרור ליעל המדלג על הצוקים. למה? כי אי אפשר להשוות בכלל בין שני דברים שונים כל כך. לכל אחד יש את מקומו, כבודו והדרכים בהם הוא מביא תועלת.
jewlover and arabhater:
בס"ד
לקוח מפורום fxp
מעמד האישה ביהדות
חבר'ה! מי לא שמע אי פעם, את האימרה - "היהדות מפלה בין בגברים לנשים", היום אני רוצה להראות לכם כמה שזה לא נכון.
כדאי מאוד לקרוא את האשכול הזה, בשביל לדעת להשיב לאותם האלה שמנסים להעליל על היהדות.
חלק א : נישואים
הנישואים היהודים (כפי שהם נתפסים לפחות), הם ה-אפליה, הרי - האיש הוא - בעל:
אנחנו רגילים להשתמש במושג - "בעל" - בתור מישהו שיש לו חפץ כלשהו, והוא יכול לעשות כל מה שהוא רוצה באותו החפץ,
הרי הוא שלו, בין אם קנה אותו, בין אם מצא אותו.
ולא רק זה, אלא - "לפי ההלכה, את הקידושין, שהם אקט של קניין, ניתן לערוך בשלוש דרכים: בכסף, בשטר ובביאה" (המשפט הוא נכון, אך האנשים מעוותים את פירושו).
אז מה יש פה: הבעל קונה את האישה בכסף, אפילו סכום כסף קטן - והאישה היא שלו.
היהדות מפלה בין גבר לאישה!
אז זהו, שלא! הקניין הוא לא הקניין הרגיל שאנחנו מכירים, הרי כתוב:
א. "ברוך אברם לאל עליון קונה שמים וארץ"
רגע! רגע! בכמה כסף ה' קונה את השמיים? הוא קונה בתשלומים?
אז זהו - שלא. הקניין הוא לא בכסף, הקניין הוא רוחני.
ולא רק זה, אלא ה' משתבח בכך שברא את השמיים, הם מהללים אותו.
ב. "עשה לך רב, וקנה לך חבר"
למה צריך לעשות רב (פעולה פשוטה - רק לבחור וזהו), ואילו בעניין החבר, צריך לקנות אותו, ובכמה כסף קונים חבר?
המשנה הזאת באה ללמד אותנו מוסר גדול: רב אפשר לבחור בקלות, אך בעניין חבר, צריך להשקיע! צריך לקנות אותו!
חבר אמיתי, שיהיה לצדך בעת צרה, צריך להשקיע בו! לכבד אותו! לדאוג לו! לא לבוא ולבחור - "זה חבר שלי", כי אז אין שום ערך, אלא צריך להראות נאמנות!
גם כאן, האיש שקונה את האישה, ממיר את הקניין הרוחני, לקניין הגשמי, והוא צריך לדבוק באשתו, כמאמר הכתוב בבראשית - "על כן... ודבק באשתו".
בקניין זה שתי הנשמות מתחברות כאחד, ושניהם מחויבים אחד לשני.
חלק ב : ירושה
אפתח בפסוק - "משפטי ה' אמת, צדקו יחדיו" - מתי צדקו? - כאשר הם יחדיו, כאשר מסתכלים על כולם ביחד ולא על נקודה קטנה.
אם היית מסתכל על קיר ממרחק מילימטר, כנראה שלא היית רואה כלום , וגם אם היה ציור נהדר על הקיר, הרי לא היית שם לב אליו.
ולעינייננו, -"הבנות אינן יורשות", זה כלל בתורה. אז ישנה אפליה בואו נסתכל על כל התמונה כולה:
בואו נודה, רוב המשפחות שיש בישראל - אינם מיליונריות, רובם ממוצעות.
אז ככה, יש גם כלל: הירושה של האב, שייכת לאישה עד נישואיה, היא יכולה לעשות בירושה מה שתחפץ, להשתמש בכסף הזה לחתונה, לבגדים, למזונות, להכל! ואם אין מספיק כסף גם לאישה וגם לאיש (שני הילדים של האב), אז האישה משתמשת בכסף הירושה לעצמה, והבעל הולך לחזר על הפתחים, היינו הולך לקבץ נדבות, בעוד האישה נהנת מהירושה בלי הגבלה (עד החתונה).
אפילו אם ישנה ירושה של 1,000,000 שקלים מהאב, האישה יכולה להשתמש בהכל ולא להשאיר כלום לאחיה, ורק מה שנשאר אחרי כל הבזבוזים - הולך לבעל.
וכמו שאמרנו, רוב המשפחות אינן עשירות ואם האישה רוצה, היא מבזבזת את הירושה על: אוכל,בגדים (כמה שתרצה), דירה, מכונית, תחונה (שמגיעה לסכומים עצומים). ומה שנשאר אחרי כל זה (אחרי שקנתה כל מה שרצתה עד נישואיה, וחייה בכבוד רב) הולך לאחיה.
ואצל רוב המשפחות(חוץ מהעשירות ביותר, שאז קשה לבזבז מיליוני שקלים) האישה מסוגלת בקלות לבזבז את רוב סכום הכתובה, ולקחת את רוב הכסף, ככה שאם נעשתה אפליה המשפחות העשרירות (שהאיש מקבל יותר), נעשה תיקון גדול בשאר (ורוב) המשפחות.
למה זה הולך ככה? למה לא לחלק בפשטות חצי חצי?
אז ככה, כמו שכולם כבר יודעים בימינו (וגם בעבר), ישנם הבדלים פיזיים בין האיש והאישה, למה רק הגברים חייבים לצאת למלחמה?! איזו אפליה! אז התשובה הברורה היא: כי האיש בד"כ (לא תמיד, אבל בדרך כלל), יותר חזק פיזית מהאישה, כבר קרו הרבה מקרים, שהאישה פשוט התמוטטה מרוב לחץ, נפשי ופיזי, בעת מילוי תפקידה בקרבי, מקרה כזה קרה אפילו לפני כמה ימים!
כמו שיש הבדל גופני בין גבר לאישה, כך יש גם הבדל נפשי בין גבר לאישה, ואין עוררין על זה (וגם זה בד"כ, לא תמיד):
אם גבר יפגע(מילולית) בגבר אחר, סביר להניח שזה שפגעו בו יתן מכות לפוגע, לא יוותר לא עד שיהיה נזק משמעותי, או שילמד לקח.
אם אישה תיפגע(מילולית) באישה אחרת, סביר להניח שהאישה שנפגע תחזיר פגיעה מילולית, ולא פיזית כמו הגבר, וסביר להניח שהאישה גם תבכה (ואין בזה כל רע, זה שאצל גברים זה בושה להיעלב ולבכות - זה לא אומר שזה נכון).
אז חבר'ה, שוב פעם: למה זה הולך ככה? למה לא לחלק בפשטות את הירושה חצי חצי?
כי התורה דאגה לאישה, יותר מהאיש.
התורה רצתה, שהאישה תיהיה מוגנה עד לחתונה (שאז הבעל דואג לה, כמו שנראה בהמשך), התורה רצתה שהאישה תוכל לחיות בשקט, בלי דאגות, שלא תצטרך לבץ נדבות (ח"ו), ולעומת זאת, הגבר, אם אין מספיק כסף, הוא לא לוקח מהירושה - אלא הולך לחזר על הפתחים, לקבץ נדבות! למה?! מה זאת האפליה הזאת?!
אלא, התורה ידעה את נפש האישה, שהיא יותר רגישה, שהבושה שתיהיה לה, ועוגמת הנפש אם תלך לקבץ נדבות - יהיו הרבה יותר גדולים מאשר של הגבר, כי האישה עדינה יותר, זה טבעה, טבעם של הגברים הוא אגו (בד"כ, ואת האגו הזה צריך לשבור).
כאשר מגיע שלב החתונה, בו האישה דובקת בבעלה, אחיה רשאי לקבל את מה שנשאר מהירושה, כי אז האישה כבר בטוחה, ואין מצב שתגיע לרחוב (בעזרת ה'), כי אם יהיה מצב כזה, בעלה יתמוך בה, ונצוטט הלכה:
"ואמרו: לעולם יאכל אדם - פחות מן הראוי לו לפי ממונו; וילבש - כראוי לו; ויכבד אשתו ובניו יותר מן הראוי לו"
היינו, שצריך להפחית מזונותיו, על מנת שיוכל לפנק את אישתו יותר מסכום הכסף שמוקצב לזה.
וזה סדר העדיפויות:
1. אשתו ובניו
2. בגדיו
3. מזונותיו
"לעולם יהא אדם זהיר בכבוד אשתו, שאין ברכה מצויה בתוך ביתו של אדם אלא בשביל אשתו",
היינו, תכבד את אשתך, כדי שתקבל בכלל מזונות, המזונות לא באים לכבודך אלא לכבוד ובזכות אשתך.
חלק ג : מאמרי חז"ל
שוב פעם - "משפטי ה' אמת, צדקו יחדיו" - אנשים שלא יודעים כמה חומשים יש בתורה, לא יכולים לתת סיבה למאמר חז"ל כזה או אחר, ובטח שלא להתלונן על אפליה.
א. "אשה פסולה לעדות" - זאת אפליה?
אתם לא יודעים מה עושים לעדים, משגעים אותם! חוקרים אותם מכל צד, לפעמים שעות, מנסים לייאש אותם, צועקים עליהם, מבזים אותם, כדי שאם העדות היא שקרית - העד ישבר.
אבל התורה, שידעה את נפש האישה, מנעה את עוגמת הנפש הזאת מלכתחילה".
ב. "קול באשה ערווה"
חז"ל ידעו שבד"כ יש לנשים קול יותר יפה מגברים, וכשיש לך משהו יפה ויקר, אתה לא מציג אותו לכל העולם אתה לא מציג אותו ברחוב, בכל מקום, אלא מצניע אותו הביתה.
להבדיל (הדימוי הוא רק בשביל העיקרון), אנשים שמסתכלים בדברים לא צנועים (לא עלינו), הם נהנים מזה, ולא אכפת להם מכלום, אבל אם היו אומרים להם שהבת שלהם עושה אותו דבר - הם היו הופכים את העולם! אבל רגע, אתה נהנה מזה! מה אכפת לך?! - "אבל לא רוצה שהבת שלי תעשה זאת".
ג. "שלש ברכות צריך לברך בכל יום: ברוך שלא עשני גוי, ברוך שלא עשני אישה..."
אם כבר הבנתם ואם לא, אני כתבתי - ... על מנת להראות לכם איך האנשים חושבים: הם מסתכלים על איזה פרט קטן, לא אכפת להם מה יש לפני ומה יש אחרי...
אם הם היו קצת יותר חכמים, הם היו מסתכלים שורה אחרי כן, והיו רואים:"...אישה - אין אישה חייבת במצות"(שהזמן גרמן), (בתסופתא, במסכת ברכות, ו' כ"ג).
אבל מה פתאום שיסתכלו על הכל? הרי אפשר לקחת פרט אחד ולהתלונן על היהדות...
ד. "נשים פטורות ממצוות עשה שהזמן גרמן" - זאת אפליה?
דבר ראשון, רוב האנשים שטוענים שהיהדות מפלה - כנראה גם לא מקיימים מצוות...
ישנם כאלה שטוענים שישנה אפליה, והם אולי באמת מאמינים בה' - אבל לא מקיימים מצוות - כי היהדות חונקת...
אלה שני דברים שלא הולכים ביחד... מי שטוען שהמצוות חונקות - שלא יתלונן שהנשים פטורות ממצוות אלו...
ה. "נשים דעתן קלה" - כל מי שטוען שזאת אפליה, לא יודע עברית.
המשפט הזה לא אומר שהנשים טיפשות, שהרי כבר אמרו חז"ל - ""נתן הקב"ה בינה יתרה באישה יותר מבאיש"...
'נשים דעתן קלה' - קל לשנות את דעתן, היינו שהנשים הולכות יותר מדי על רגש (וזה מצוין לחיי היומיום - לא במשפט).
לדוגמא: אדם עשה מעשה לא טוב, יביאו אותו למשפט, ואז שם הוא יבכה, ויצטער, ויתחרט על המעשה שעשה - ולמרות זאת, הוא צריך לקבל את עונשו.
האישה שהיא הולכת אחרי הרגש - יכולה לרחם עליו, להגיד - "מסכן, תוותרו לו"(לא כל הנשים הן ככה, אך חלק גדול מאוד, ועובדה, היו בתנ"ך נשים שנלחמו, וכו'...).
לפיכך, התורה אמרה משפט זה.
ואני חוזר ומדגיש שוב פעם, ללכת אחרי הרגש, ולהיות רגשי(לא יותר מדי) - זה מצוין! זה מראה שאין לך לב של אבן! אבל זה לא מתאים למשפט שצריך שם דין.
חלק ד : הטענה ההפוכה
מאידך, אני יכול לטעון שמפלים את הגברים, שהרי הנשים פטורות ממצות עשה שהזמן גרמן.
למה דווקא אני צריך שלוש תפילות ביום? למה דווקא אני צריך להתעטף בטלית, להניח תפילין כל יום, דוקא אותי מחייבים ללמוד תורה?!
וזה עוד לא הכל, יש המון הלכות, שבהם הגברים "מופלים לרעה":
לאיש שנמצא באבל, אסור להסתפר עד שלושים יום משנפטר קרובו,
לאישה מותר להסתפר (לדעת השו"ע) - כי המראה החיצוני, והאסטתיקה חשובה לה ביותר, יותר מן הגבר.
חלק ה : גדולת האישה
כמה משפטים, שרק מוכיחים שאם התורה היתה רצה ליצור אפליה, שהיא בלי שום סיבה, היא לא הייתה אומרת משפטים אלו:
א. "נתן הקב"ה בינה יתרה באישה יותר מבאיש".
ב. "כל אדם שאין לו אישה שרוי בלא שמחה, בלא ברכה, בלא טובה. במערבא (ארץ ישראל) אמרו: בלא תורה ובלא חומה,
(בלא מגן ומחסה), רבא בר עולא אמר: אף בלא שלום".
ג. "אמר רבי חמא בר חנינא: כיון שנשא אדם אישה - עונותיו מתפקקין (כלומר, עוונותיו נמחלין),
שנאמר: 'מצא אישה מצא טוב ויפק רצון מה' ".
חלק ו : סיכום
אז ככה: אם יש אפליה והבדל בין נשים לגברים, הכל נובע מתפקיד שונה, ומבנה נפשי וגופני שונה, ומהתחשבות בצדדים השונים.
כיום, הנצרות מתיימרות להיות הדת שהכי מכבדת את האישה, רק הבעיה היא שהם גם טוענים שהיא יציר כפיו של השטן, והשליחה שלו, ומטרתה להסית את האיש מהדרך, על ידי שתסיתהו לעבירה, והחתונה נחשבת חטא, ומי שמתחתן הוא סוג ב'.
אז חבר'ה, בפעם הבאה שמישהו יגיד לכם - "התורה מפלה בין נשים לגברים",
תגידו לו - " 'משפטי ה' אמת, צדקו יחדיו' - אימתי צדקו? כאשר הם יחדיו ".
תפריט
[0] אינדקס הודעות
[#] עמוד הבא
[*] עמוד הקודם
עבור לתצוגת גירסה מלאה