כתב נושא: השב"כ מודה - כהנא צדק. ערביי ישראל - סכנה אסטרטגית.  (נקרא 1592 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק האלקשי

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2820
"ערביי ישראל - סכנה אסטרטגית"
מסמך פנימי של השב"כ קובע: ערבי ישראל הם סכנה אסטרטגית אמיתית לטווח הארוך, לצביונה היהודי ולעצם קיומה של מדינת ישראל.

קובי פינקלר


בעוד בישראל ובעולם רואים באיראן את הסכנה האסטרטגית הקיומית למדינת ישראל בשנים הבאות, הרי שבשרות הביטחון הכללי רואים דווקא בערביי ישראל את הסכנה הזו. במסמך פנימי שהוכן במטה השב"כ קובעים ראשי שרות הביטחון ש" ערבי ישראל הם סכנה אסטרטגית אמיתית לטווח הארוך, לצביונה היהודי ולעצם קיומה של מדינת ישראל.

בדיון שהתקיים באחרונה בלשכת ראש הממשלה הוצגו לפני רוה"מ נתונים מדאיגים במספר תחומים: עליה בהזדהות עם גורמי טרור, עליה בהזדהות על החיזבללה (שבלטה מאוד במהלך מלחמת לבנון השניה) ובהזדהות עם מממשלת החמאס.

מסיכום שנת 2006 אותו ערך שירות הביטחון הכללי עולה כי במהלך השנה החולפת ישנה עליה במעורבות ערבים ישראלים בטרור, עם חשיפתן של 21 התארגנויות בהן היו מעורבים 24 ערבים ישראלים, זאת לעומת 17 התארגנויות בהן היו מעורבים 22 ערבים ישראלים בשנת 2005. גיוסם של ערבים ישראלים אלה נעשה לרוב על רקע היכרות קודמת עם פעילי הטרור – קשרי מסחר, משפחה ועוד. מרבית ההתארגנויות הוכוונו על ידי ארגוני הטרור השונים ביהודה ושומרון, בדגש על ארגוני הטרור בשומרון, אשר מתקשים להוציא פיגועים לשטח ישראל בעקבות קיום מרחב החיץ, וכן מסתייעים בערבים ישראלים במטרה להבריח אמל"ח איכותי אשר ישמש לביצוע פיגועים. כך לדוגמא נחשפה בחודש נוב' 06' רשת של סוחרי אמל"ח שהבריחה נשקים ותחמושת בכמויות גדולות בין ישראל ליו"ש שהורכבה מ- 10 ערבים ישראלים, מרביתם מאם אל פחם ו-3 תושבי השומרון מאזור ג'נין.

מעורבות ערבים ישראלים בסחר באמל"ח בולטת גם באזור הנגב, שם מסייעים ערבים ישראלים לארגוני הטרור ברצועה בהברחות .מתוך 21 ההתארגנויות שנחשפו בשנת 2006, 6 התארגנויות הינן של ערבים ישראלים אשר עסקו בהעברות אמצעי לחימה,לתשתיות הטרור ברצועת עזה ובאיו"ש (כ-30% מסך ההתארגנויות).

בנוסף להתארגנויות אלה, נחשפו התארגנויות אשר פעילותן הוכוונה על ידי החזבאללה. דוגמא לכך היא מעצרו ביולי 06' של ריאד מזאריב, תושב בית זרזיר אשר הודה בחקירתו בשב"כ כי במהלך ימי הלחימה עם לבנון העביר לסוחר סמים לבנוני מטעם החזבאללה מידע אודות התנהלות כוחות צה"ל, תכנונים צבאיים לפעולה בלבנון ומיקום נפילות טילים.

כ-40% מכלל המעורבים בטרור מקרב הערבים הישראלים הינם מאוחדי משפחות, אשר קיבלו היתר שהיה בישראל ות.ז כחולה על רקע נישואיהם לערבי/ה ישראלי/ת. ערבים, אלה הינם יעד לגיוס לפעילות ארגוני הטרור מאחר ומאפשרים נגישות טובה ליעדים ישראלים בזכות הת.ז הכחולה שברשותם, המאפשרת להם לנוע בחופשיות בישראל. בנוסף, זיקתם מקלה על גיוסם לארגוני הטרור.תופעה נוספת הקיימת היא שימוש שעושים גורמי טרור במאוחמ"שים( מאוחדי המשפחות ) אשר חזרו לחיות בשטחי יו"ש , לצורך העברת חומרים המשמשים להכנת חומרי נפץ ומטעני חבלה מישראל לשטחים.

במהלך השנה נעצרו 10 אחמ"שים שהודו במעורבות בטרור. פעילות זו כללה בין היתר ניסיונות להחדרת מטענים לישראל וכן העברות אמל"ח.

http://www.inn.co.il/News/News.aspx/160397