כתב נושא: הרמב"ם, הנשר הגדול, על ייחוד האל באסלאם  (נקרא 3616 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק הימני

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1359
הרמב"ם, הנשר הגדול, על ייחוד האל באסלאם
« ב- : ספטמבר 15, 2010, 16:52:38 »
שלום לכל חבריי הפורום,

על מנת לצנן במעט את האווירה היותר מידי אנטי-אסלאמית ששוררת (וסוררת) בפורום לאחרונה, נביא מעט
דברים של אחד מגדולי ישראל רבי משה בן מימון לגבי האסלאם :

שו"ת הרמב"ם סימן תמח ד"ה

...אלו הישמעאלים אינם עובדי ע"ז כלל, וכבר נכרתה מפיהם ומלבם והם מיחדים לאל יתע' יחוד כראוי יחוד שאין בו דופי ולא מפני שהם משקרים עלינו ומכזבים ...
...וכן אלו הישמעאלים היום כולם טף ונשים נכרתה ע"ז מפיהם...אבל ביחוד השם יתעלה אין להם טעות כלל...


==========================================================================
חשוב לי להדגיש שאני לא רושם את זה כדי כדי לבלבל פה מישהו, אלא פשוט כדי לגרום פה לאנשים לחשוב בצורה מתונה יותר
כלפי דת האסלאם.
« עריכה אחרונה: ספטמבר 16, 2010, 00:09:57 על ידי רון בן מיכאל »

מנותק הימני

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1359
הרמב"ם, הנשר הגדול, מלמד זכות על האסלאם
« להגיב #1 ב- : ספטמבר 15, 2010, 16:54:07 »
כמו כן אני עובד כרגע לחפש בין כל גדולי ישראל בעבר ובהווה ציטוטים של תמיכה (מסוימת ומסויגת באסלאם).

שוב, רק על מנת למתן במעט את דעתם של חבריי הפורום.

ברור שהאמת האמיתית היא היהדות.

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
הרמב"ם, הנשר הגדול, מלמד זכות על האסלאם
« להגיב #2 ב- : ספטמבר 15, 2010, 16:56:32 »
השמאלני, תפסיק כבר לבלבל לנו במוח, ולך דחוף ללמוד את אגרות הרמב"ם ובמיוחד אגרת תימן ובכל מקום שהרבמ"ם מתייחס למחמד "נביא" האסלאם, הוא קורא לו- "המשוגע".
כנ"ל גם רבינו אברהם אבן עזרא.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק האלקשי

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2820
הרמב"ם, הנשר הגדול, מלמד זכות על האסלאם
« להגיב #3 ב- : ספטמבר 15, 2010, 18:24:29 »
השמאלני, תפסיק כבר לבלבל לנו במוח, ולך דחוף ללמוד את אגרות הרמב"ם ובמיוחד אגרת תימן ובכל מקום שהרבמ"ם מתייחס למחמד "נביא" האסלאם, הוא קורא לו- "המשוגע".
כנ"ל גם רבינו אברהם אבן עזרא.

שששש...למה אתה מספר לו? אולי האנרכו-קומוניסט יתאסלם ויעזוב את העם היהודי ודתו במנוחה.

בכל אופן, הנה מה שכתב הרמב"ם על המוסלמים ונביאם באגרת תימן:

ואתם, אחינו, ידוע לכם שהקדוש ברוך הוא הפילנו במהמרות עונותינו בתוך אומה זו, שהיא אומת ישמעאל, שרעתם חזקה עלינו, והם מתחכמים להרע ולמאוס אותנו כמו שגזר עלינו יתברך: "ואויבינו פלילים", ושלא תעמוד על ישראל אומה יותר אויבת ממנה ולא אומה שהרעה בתכלית הרעה לדלדל אותנו ולהקטין אותנו ולמאוס אותנו כמוהם, שאפילו דוד המלך עליו השלום כשראה ברוח הקודש כל הצרות העתידות לישראל התחיל לצעוק ולקונן בלשון האומה מרעת בני ישמעאל ואמר: "אויה לי כי גרתי משך שכנתי עם אהלי קדר", וראו איך זכר קדר משאר בני ישמעאל, לפי שהמשוגע [מוחמד] הוא מבני קדר כמו שהוא מפורסם מיחוסו. ועוד דניאל לא ספר קטנותנו ודלדולנו אלא במלכות ישמעאל שתכנע במהרה, שכן אמר: "ותפל ארצה מן הצבא ומן הכוכבים ותרמס", ואנחנו בעודנו סובלים שעבודם וכזביהם ושקרותם למעלה מיכולתנו שאין ביכולת האדם כח לסבול.


מנותק yossso

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 838
  • "...ובחרת בחיים..." (דברים ל, יט)
    • אני בפייסבוק
הרמב"ם, הנשר הגדול, מלמד זכות על האסלאם
« להגיב #4 ב- : ספטמבר 15, 2010, 19:51:32 »
השמאלני. איך אתה יכול להתעלם מהעובדה שהמוסלמים שוחטים אנשים על ימין ועל שמאל? אם יש בך היגיון, אתה אמור לשפוט אנשים על פי מעשיהם. והמוסלמים עושים את המעשים הכי גרועים בעולם. מה איכפת לי מה כתוב בספר שלהם. מה איכפת לי מה כתבו עליהם אנשים. זה לא חשוב. זה חשוב מה אני רואה בעיניים שלי. רוצה מידע על האיסלם מערבי נוצרי שאשכרה חי איתם? הנה:



ראית מה הוא אומר? לאיסלם יש 2 פרצופים. פרצוף של מכה, שמדבר על שלום ואהבה. ופרצוף של מדינה, שמדבר על לרצוח.

רוצה מידע על האיסלם מטרוריסט לשעבר של אש"פ? הנה:



למה אתה לוקח מידע על האיסלם מתוך ספרים, כשיש לך אנשים שהיו שם, ומוכנים לספר לך את האמת על ה"דת" הזאת? זוהי כת מיסיונרית דתית.

למה שטרוריסט לשעבר של אש"פ ישקר על האיסלם? זה גם יהיה שקר, וזה גם יהיה סכנת חיים. אז למה שהוא יעשה את זה?

אני תוהה אם אתה באמת שטוף מוח עד כדי כך שאתה לא מבין את זה. או שאתה לא שטוף מוח אלא מנוול שמנסה להמיר את המעורערים בחזרה אל עולם השקר.

מה זה חשוב. אם יש גם ערבים מתונים? מה. זה. משנה? בוא נגיד ש- 95% מהם הם מתונים. ואלו רק ה- 5% מהם שיבואו וירצחו אותי. אז בכל זאת באים לרצוח אותי. חוץ מזה, לפעמים אומרים 'מוות לערבים' ו- 'כל הערבים [דברים שליליים]' גם סתם בשביל להשתחרר ובשביל ההרגשה הטובה. אין פה אחד שלא יודע שיש גם ערבים טובים, אנחנו חיים ביניהם. הרגע חזרתי מטיול, 2 חברים שלי הוציאו אותי לטיול, ונכנסנו עם ערבי לבית שלו, וארבעתנו דיברנו ודיברנו. נו, אז מה? אני יודע מה עובר לו בראש כשהוא לבד? חוץ מזה, כמו שאמרתי לך, גם אם הוא באמת מתון, זה לא משנה. אגב, קל להסית אותם. כשערפאת ימשו"ז צעק 'מיליון שהידים', אחד הערבים נכנס לישוב יהודי, והתחיל להתפרע שם ולעשות הפגנות ביישוב. מוכר ידוע, שישראלים קנו ממנו שנים, אחד הערבים הכי עשירים בכפר שלו, עשיר בגלל היהודים. דווקא הוא החליט לעשות מאיתנו צחוק. אז מה?

חוץ מזה, תקשיב לכומר הערבי, הם מתונים עכשיו, וכשכוחם יגבר, פתאום הם ישנו כיוון. הערבי שהיום הייתי איתו, אני אצלו כי חברים טמבלים שלי גררו אותי אליו, אבל הוא שקט, הוא לא מתערב בשיחה ביניהם, זה רק הם כמעט דיברו. זה מסוכן. זה לא מוצא חן בעיני. הם תמימים. פעם הייתי בבית של מוסלמי, הוא היה בסדר, כבר הכרתי אותו, אבא שלו בירך אותי, אבל הבן הקטן שלו הסתכל עליי במבט... קצת חודרני מדי, ועם רצינות וכעס. וילדים לא ממש מוצלחים בלשקר. נראה לי שלא.

והם גם לא אותנטיים יותר, מה הוא מציע לי קולה? איפה הגמל? ערבי צעצוע.
"לוּלֵי ה' שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם : אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ : ... : בָּרוּךְ ה' שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם" (תהלים קכד; ב-ג, ו)

"...לֹא בְחַיִל וְלֹא בְכֹחַ כִּי אִם בְּרוּחִי אָמַר ה' צְבָאוֹת" (זכריה ד, ו)
"...לֶב מֶלֶךְ בְּיַד ה'..." (משלי כא, א)


מנותק הימני

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1359
הרמב"ם, הנשר הגדול, מלמד זכות על האסלאם
« להגיב #5 ב- : ספטמבר 15, 2010, 20:17:07 »
שששש...למה אתה מספר לו? אולי האנרכו-קומוניסט יתאסלם ויעזוב את העם היהודי ודתו במנוחה.

בכל אופן, הנה מה שכתב הרמב"ם על המוסלמים ונביאם באגרת תימן:

ואתם, אחינו, ידוע לכם שהקדוש ברוך הוא הפילנו במהמרות עונותינו בתוך אומה זו, שהיא אומת ישמעאל, שרעתם חזקה עלינו, והם מתחכמים להרע ולמאוס אותנו כמו שגזר עלינו יתברך: "ואויבינו פלילים", ושלא תעמוד על ישראל אומה יותר אויבת ממנה ולא אומה שהרעה בתכלית הרעה לדלדל אותנו ולהקטין אותנו ולמאוס אותנו כמוהם, שאפילו דוד המלך עליו השלום כשראה ברוח הקודש כל הצרות העתידות לישראל התחיל לצעוק ולקונן בלשון האומה מרעת בני ישמעאל ואמר: "אויה לי כי גרתי משך שכנתי עם אהלי קדר", וראו איך זכר קדר משאר בני ישמעאל, לפי שהמשוגע [מוחמד] הוא מבני קדר כמו שהוא מפורסם מיחוסו. ועוד דניאל לא ספר קטנותנו ודלדולנו אלא במלכות ישמעאל שתכנע במהרה, שכן אמר: "ותפל ארצה מן הצבא ומן הכוכבים ותרמס", ואנחנו בעודנו סובלים שעבודם וכזביהם ושקרותם למעלה מיכולתנו שאין ביכולת האדם כח לסבול.


אויש אני שמח שהגבתי להודעה שלי, חיכיתי לזה כבר די הרבה זמן. אני כולי מחויך עכשיו, לקבל מאדם חכם כמוך תצומי ותגובה זה מחמם את הלב.
התאפקת יפה עד עכשיו, ואולי אתה עושה בשכל מבחינתך שאתה לא מגיב לאמירות המאד הגיוניות שלי,
סך הכל כנראה שזה גורם לך לחשוב קצת מעבר למה שאתה רגיל לחשוב לגבי האסלאם . . .
זה בסדר, לא צריך לחשוש להיחשף לדברים לגיטימיים אחרים.
מצד שני, אם עשית את זה כדי לממש את ". . . אוטם שפתיו נבון", אז אני מציע לך להמשיך בזה.

כהרגלי בקודש רק אזכיר שחבל שאתה מעליב ועוקץ אותי, קל וחומר עכשיו באמצע עשרת ימי תשובה.
למרות העלבון, אני מחלתי לך מהשנייה הראשונה שראיתי את זה. אתה יהודי יקר שתורם רבות לעם ישראל. 

אגב, אשמח אם תוכל לציין את המקורות של דבריך.

לפני שאני אתייחס עניינית למה שרשמת אני רק אתקן אותך בדבר קטן (גדול) :
גם אם אני אתאסלם, אני תמיד אהיה חלק מהעם היהודי (הזרע שלי לא, אבל אני כן).

ועכשיו לתוכן הדברים:
אני לא חושב שיש סתירה בין מה שאני רשמתי לבין מה שאתה רשמת.
אפשר לקבל גם את זה וגם את זה.

 הנה, כך אני מנסה משלב בין שני האמירות של הרמב"ם בשני משפטים:
האומה/האמונה האסלאמית היא רעה ובאה לפגוע בנו, אך עם כל זאת צריך לקבל את המציאות שלהם כי תמיד יכול להיות גרוע יותר (בפוטנציה).
העובדה שהם מאמינים פועלת לטובתנו כי אם הם לא היו מאמינים יתכן שהיה יותר גרוע.

עכשיו, חשוב להדגיש שזו לא הפעם היחידה שיש "סתירה" בדבריו של הרמב"ם.
למשל, לא ברור האם הרמב"ם השכלתני קיבל את כל הנושאים של המיסטיקה היהודית : שדים רוחות וכו',
יש מקורות לכאן ולכאן.
אבל ברגע שחושבים על הדברים, מבינים שלא יכול להיות שצדיק, פילוסוף וגאון גדול כמו הרמב"ם סתר את עצמו,
ולכן ניתן רק לנסות לשלב בין הדברים להסבר הגיוני אחד, וזה בדיוק מה שעשיתי, לדעתי בהצלחה.  

מנותק El Blanco

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10525
הרמב"ם, הנשר הגדול, מלמד זכות על האסלאם
« להגיב #6 ב- : ספטמבר 15, 2010, 21:12:32 »
הרמב"ם ראה בייחוד (או התווחיד, כפי שהמוסלמים מכנים אותו) של האסלאם הוכחה
לכך שאינו ע"ז הגדרתית (למרות שהכיר בכך שיש בו אלמנטים של עבודה זרה), אך
זה לא מנע ממנו לקרוא לנביא הישמעאלים "משוגע" ולהם "פושעים" ולהילחם בדת
האסלאם ככל אשר יכל.

יש לזכור כי הרמב"ם כתב זאת בניגוד לדעותיהם של לא מעט מקודמיו כגון הר"ן (אשר פסקו כי
אמונת האסלאם היא ע"ז), אמנם הוא חי כד'ימי תחת שלטון שלא היה מבייש את גרמניה הנאצית.
המושג עכו"ם אינו אלא מושג שכפו עלינו הגויים להשתמש בו במקום להשתמש במושג "גויים",
והשימוש של חלק מיהודי עדות המזרח בשמו של האליל האסלאמי "אללה" פירושו איננו
"אל" בערבית כפי שמקובל לטעות, אלא הוא ערביזציה של שמו של המקביל הבבלי לזאוס
היווני ויופיטר הרומאי, ראש האלים המיתולוגי, אללאט.

לאסלאם יש אלמנטים פגאניים יסודניים שאי אפשר להתעלם מהם, ועל כן הוא ע"ז או לפחות בעל
אופי פוליתאיסטי. אני לא מתפלא שתנסה בכל צורה שהיא להכשיר את הטמא והנאצי, בתירוץ
בעטיפת צלופן של "למתן".
« עריכה אחרונה: נובמבר 28, 2010, 08:54:45 על ידי רק_כך »

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
הרמב"ם, הנשר הגדול, מלמד זכות על האסלאם
« להגיב #7 ב- : ספטמבר 15, 2010, 22:08:07 »
הנה שוב השמאלני עוסק בהבלים,
ראשית כל, המקור של האלקשי זה אגרת תימן מתוך ספר "אגרות הרמב"ם" זה המקור, אין באגרת פרקים וחלקים, זה חטיבה אחת.
דבר שני עיסוק במה היה אילו זה הבל ורעות רוח, הסטורית אין שום עניין בלעסוק בסצנריו אלטרנטיבי, עוסקים במה היה ומה יש בפועל.
אין כל סתירה במה שהרמב"ם אמר, מה זה רלוונטי לגבי סתירות אחרות ברמב"ם?!
השילוב שלך! של הדברים כל כך נואלת וכל כך מפגרת שאיני הכיצד לענות לאווילות מסוג זה.
לטעון כי היה יכול להיות יותר גרוע, אפשר לחשוב כי יש יותר גרוע מדת שקוראת ופועלת להשמדתך המוחלטת מעל פני האדמה  >:( >:( >:(
זה פשוט טמטום גמור, זה שהאסלאם הוא מונותאיסטי ולא נחשב ע"ז, לא משנה כקוצו של יו"ד לעניין הרעות החולות האחרות שלהם, אז מה זה רלוונטי בכלל לטיעון שלך?
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק חרותניק

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1139
הרמב"ם, הנשר הגדול, מלמד זכות על האסלאם
« להגיב #8 ב- : ספטמבר 15, 2010, 22:30:15 »
בוא נעזוב שנייה את הרמב"ם ונבדוק קצת מה שהאסלאם אומר על יהודים (חרף המכנה המשותף שגם היהודים וגם המוסלמים לא עובדי אלילים), ואז תשקול את העניין בעצמך:

2:59 The [Jewish] transgressors changed and perverted the word from that which had been spoken to them to a word distorted; so We sent a plague upon them from heaven, for their evil-doing.

2:61 Humiliation and wretchedness were stamped on the Jews and they were visited with Allah's wrath.

2:64 But you [Jews] went back on your word and were lost losers. You know that you have broken the sanctity of the Sabbath, so We said: 'Become Apes despised and hated.' We made this punishment an example and a warning for those who fear Allah.

2:79 "But woe to the Jews who fake the Scriptures and say, 'This is from God,' so that they might earn some profit thereby.' And woe to them for what their hands have written, and woe to them for what they earn from it.

2:80 Yet they (Jews) say: 'The Fire will not touch us for more than a few days...but they are enclosed in error and are inmates of Hell.

2:85 Do you [Jews] believe a part of the Book and reject a part? There is no reward for them who so act but disgrace in the world, and on the Day of Doom, the severest of punishment...their torment will never decrease!

3:110 Ye are the best of peoples, evolved for mankind, enjoining what is right, forbidding what is wrong, and believing in Allah. If only the People of the Book had faith, it were best for them: among them are some who have faith, but most of them are perverted transgressors.

4:46 Of the Jews there are those who displace words from their (right) places, and say: "We hear and we disobey"; and "Hear what is not Heard"; and "Ra'ina"; with a twist of their tongues and a slander to Faith. If only they had said: "What hear and we obey"; and "Do hear"; and "Do look at us"; it would have been better for them, and more proper; but Allah hath cursed them for their Unbelief; and but few of them will believe.

4:47 O ye People of the Book! believe in what We have (now) revealed, confirming what was (already) with you, before We change the face and fame of some (of you) beyond all recognition, and turn them hindwards, or curse them as We cursed the Sabbath-breakers, for the decision of Allah Must be carried out.

4:55 Sufficient for the Jew is the Flaming Fire!  

4:154 And for the (jews) covenant we raised over them (the towering height) of Mount (Sinai); and (on another occasion) we said: "Enter the gate with humility"; and (once again) we commanded them: "Transgress not in the matter of the sabbath." And we took from them a solemn covenant.


4:161 The Jews took usury, though they were forbidden; and that they devoured men's substance wrongfully;- we have prepared for those among them who reject (Islamic) faith a grievous punishment.

5:78 Curses were pronounced on those among the Children of Israel who rejected Faith, by the tongue of David and of Jesus the son of Mary: because they disobeyed and persisted in excesses.  

16:118 To the Jews We prohibited such things as We have mentioned to thee before: We did them no wrong, but they were used to doing wrong to themselves.


יש צורך בכלל להמשיך את הדיון?

מנותק הימני

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1359
הרמב"ם, הנשר הגדול, מלמד זכות על האסלאם
« להגיב #9 ב- : ספטמבר 15, 2010, 22:36:38 »
בוא נעזוב שנייה את הרמב"ם ונבדוק קצת מה שהאסלאם אומר על יהודים (חרף המכנה המשותף שגם היהודים וגם המוסלמים לא עובדי אלילים), ואז תשקול את העניין בעצמך:

......

יש צורך בכלל להמשיך את הדיון?

זו בדיוק לא הנקודה. ההודעה הספציפית הזו אמורה לדון רק בגישתו של הרמב"ם לאסלאם.
ההפך, אם תסתכל על התגובה של ל"האלקשי", תראה שהסכמתי איתו שהאסלאם הוא הדבר הכי גרוע שקרה לנו (אבל לא הכי גרוע שיכול היה להיות לנו).

מנותק האלקשי

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2820
הרמב"ם, הנשר הגדול, מלמד זכות על האסלאם
« להגיב #10 ב- : ספטמבר 15, 2010, 23:15:00 »
לאמירות המאד הגיוניות שלי

אין כמו אנשים שמוסרים עדות אופי על דברי עצמם. אכן סמל השפיות.

סך הכל כנראה שזה גורם לך לחשוב קצת מעבר למה שאתה רגיל לחשוב לגבי האסלאם . . .

צודק, שברת לי את כל הקונספציות עם ציטוט מסולף מתשובה מוכרת וידועה משו"ת הרמב"ם שקראתי עשרות ואולי מאות פעמים - וכזכור לי אף ציטטתי בפורום זה.

עכשיו, חשוב להדגיש שזו לא הפעם היחידה שיש "סתירה" בדבריו של הרמב"ם.

סתירה? הרמב"ם קבע עובדה הלכתית יבשה: מוסלמים אינם נחשבים לעובדי עבודה זרה לעניין סתם יינם שנשאל בו.
אם אתה רואה "לימוד זכות", "סתירה" או מתן לגיטימיות כלשהי לאיסלם בדבריו, אנא פנה לפסיכיאטר - או למוציא דיבוקים מקצועי.

למען האמת היה עלי למחוק את האשכול או לפחות לערוך את הכותרת השקרית שמוציאה דיבה רעה על גדול הראשונים,
ולו רק בשל העובדה שהציטוט מהשו"ת הוא מסולף והוצאו ממנו דברי גנאי וגידוף כלפי האיסלם ממש במשפט שלאחריו.


מנותק הימני

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1359
הרמב"ם, הנשר הגדול, מלמד זכות על האסלאם
« להגיב #11 ב- : ספטמבר 15, 2010, 23:42:51 »

סתירה? הרמב"ם קבע עובדה הלכתית יבשה: מוסלמים אינם נחשבים לעובדי עבודה זרה לעניין סתם יינם שנשאל בו.
אם אתה רואה "לימוד זכות", "סתירה" או מתן לגיטימיות כלשהי לאיסלם בדבריו, אנא פנה לפסיכיאטר - או למוציא דיבוקים מקצועי.



מציאת "סתירות" ברמב"ם זה לא דבר נדיר. לדעתי אולי היה ניתן להבחין בין סתירה בין מה שאני רשמתי לבין מה שאתה, ולכן מצאתי לנכון לרשום את זה .

מנותק הימני

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1359
הרמב"ם, הנשר הגדול, מלמד זכות על האסלאם
« להגיב #12 ב- : ספטמבר 15, 2010, 23:47:24 »

סתירה? הרמב"ם קבע עובדה אנא פנה לפסיכיאטר - או למוציא דיבוקים מקצועי.



[/quote]

אגב דיבוקים, זה יכולה להיות דוגמה טובה לסתירה בין שני מקורות שונים של הרמב"ם אם תרצה אני אראה לך.

מנותק הימני

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1359
הרמב"ם, הנשר הגדול, מלמד זכות על האסלאם
« להגיב #13 ב- : ספטמבר 15, 2010, 23:50:26 »

צודק, שברת לי את כל הקונספציות עם ציטוט מסולף



ועוד משהו, סליחה שאני חייב לפתוח מיליון הודעות, פשוט אין לי אפשרות לערוך אותן.

הציטוט שלי לא היה מסולף. אולי הוא היה ערוך, אבל לא מסולף.

אני מניח שאתה מכיר את ההבדל בין שתי המילים. אז אנא תדייק.

אתה לא מכבד את עצמך בחוסר הדיוקים שלי, במחילה על העקיצה

מנותק הימני

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1359
הרמב"ם, הנשר הגדול, מלמד זכות על האסלאם
« להגיב #14 ב- : ספטמבר 15, 2010, 23:56:54 »
אין כמו אנשים שמוסרים עדות אופי על דברי עצמם. אכן סמל השפיות.


אתה יודע, אולי אני שפוי אולי אני לא שפוי. לא אני ולא אתה יודעים.

אבל אני חושב שחוסר השפיות שלי עדיפה אלף מונים על לאחל ליהודי "אוהד הפועל", יהודי שמנסה להתקרב לדת (על פי הבנתי),  שכל המשפחה שלו
תרצח על ידי מחבל.

לא מתייחס לקטע של שפוי, אבל זה נראה לך יותר טוב ?
בחודש הרחמים והסליחות ?
אתה יודע איך הלב שלי בכה שיהודי כמוך אומר דבר כזה ?
אתה יודע איזו חולשת דעת הרגשתי ?
אתה יודע, יכול להיות שאולי "אוהד הפועל" נעלב ?
מה כבר הוא כתב, רק התווכח קצת עם נץ ?

חשבת אולי שיש פה קצת חילול ה' ?

אז אני מבין שכאב לך באותו יום בגלל היהודים שנרצחו בפיגוע, אבל אתה חייב להפנים את הרגשות של לדעתי.

חשבת פעם אולי למה לא הורגים היום כל מחלל שבת בפרהסיה ? -
אולי בגלל חילול ה' שייגרם, אולי כי הנזק יעלה על התועלת ?

אני יודע לקרוא אנשים די טוב, לדעתי.
ניכר מדבריך שיש בך שיש לך אופי מיליטנטי ואגרסיבי.

אני באמת רק רוצה לומר לך, לדעתי כדאי לך למתן אותו.

וסליחה שאני אומר לך את זה מול כל העיניים של כל חבריי הפורום, פשוט אין לי אפשרות לשלוח לך בפרטי 

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
הרמב"ם, הנשר הגדול, מלמד זכות על האסלאם
« להגיב #15 ב- : ספטמבר 16, 2010, 00:00:49 »
השמאלני, הגיע הזמן שתסגור קצת את השיבר עם בלבולי המוח שלך.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק El Blanco

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10525
הרמב"ם, הנשר הגדול, מלמד זכות על האסלאם
« להגיב #16 ב- : ספטמבר 16, 2010, 00:08:56 »
ניתן להם להגיב כל עוד הוא לא חוצה את הקו

מנותק yossso

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 838
  • "...ובחרת בחיים..." (דברים ל, יט)
    • אני בפייסבוק
הרמב"ם, הנשר הגדול, על ייחוד האל באסלאם
« להגיב #17 ב- : ספטמבר 16, 2010, 11:15:19 »
האם גם בפורום של ערבים יש איזה ערבי מתון שמבין את ישראל ואומר להם סיפורים?

אני רק מקווה שזכריה בוטרוס יצליח להמיר מספיק מוסלמים לנצרות. הוא אמר שצופים בתוכנית שלו 100 מיליון מוסלמים. זה לא חדשות שהמלחמה היום היא בעיקר פסיכולוגית. פעם נהרגו עשרות אלפי אנשים מכל צד. ועוד מחרבות וחיצים. היום פשוט כובשים אותך באמצעות מחשבות. הפורום הכי נורמלי ברשת זה פה.

מה קרה לישראל בין כה וכה?

מוות לערבים, ערבי מסריח, ערבוש, ערבים מסריחים, כיבוש הארץ.

אז?

'איטבח אל יהוד' זה לשחוט את היהודים.
'מוות לערבים' זה להרוג את הערבים. אבל זה לא 'לשחוט' אותם.

להרוג צריך. מה הסיפור של הערבים עם לשחוט? גם בוידאו שראיתי. אחד הלוחמים היהודים אומר "בסדר, להרוג את האויבים שלך, אבל למה לבתר אותם?"

זאת כנראה טקטיקת הפחדה. ובואו נודה בזה, היא יעילה.

אבל היא גם יעילה נגד הערבים עצמם. זה כבר הוכח.

זה שמישהו מצליח להפחיד אותך, זה לא אומר שבדיוק אותה טקטיקה לא תפחיד אותו.

הערבים הם ממש טיפוסים של אגו. אם הם יפסידו במלחמה, אלו שיחזרו יגידו שהם ניצחו. ואחרי שהם הורגים מישהו, הם אוהבים בעיקר להתעסק עם הזין שלו. כאילו "הנה, ניצחנו את הזין שלך. לנו יש זין יותר גדול."

אני מניח שהדבר שהכי ירתיע את הערבים, הוא פגיעה באגו שלהם. ואני בעד ליצור ניירות טואלט עם תדפיס של הקוראן. אבל אלו ניירות טואלט מיוחדים רק עבור בתי שימוש.

גם על הערבים אפשר להפעיל לוחמה פסיכולוגית. למעשה, כל המתקפות האידיוטיות שלהם עלינו הם תוצאה של לוחמה פסיכולוגית. אם הייתי יכול, הייתי משתלט על התקשורת הערבית. זה כנראה הדבר הכי שמור בעולם היום - אולפני התקשורת.

האם יש איזושהי תמונה של חייל או ישראלי שיורה בערבי?
נכון שזה מחמם אותם, אבל זה גם משפיל אותם.

כשאני נלחמתי בפמיניסטיות בעבר. שמתי לב, שתמיד הן מצד אחד מציגות את האישה בתור מקופחת, אבל מצד שני, הם אף פעם לא יראו תמונה שבה לגבר יש כוח על אישה, כי אז אנשים יצחקו מזה וזה ישחרר אותם. זה מן פרדוקס כזה. אז מראים סרט או תוכנית, שבו אישה היא עצבנית על גבר וממש תקיפה כלפיו, אבל מצד שני היא איכשהו מוצגת בתור הצד הצודק.

זאת אומנות, מראים מצד אחד שהיא תקיפה כלפיו והיא עצבנית וזה, אבל מצד שני מציגים אותה בתור הצד הצודק. אני לא זוכר איך בדיוק הם עושים את זה, או כמה זה באמת עובד.

אם יציגו אותה בתור הצד החלש, ויראו איזה גבר מתקיף אותה. אז כל הגברים שנמאס להם לשמוע על קיפוח שהם כביכול עשו,

יש נגיד תמונה של אשה עם פנס בעין. אז מצד אחד אתה רואה פנס בעין, אבל מצד שני אתה רואה אישה עם שיער קצר, עצמות לחיים של נאצי ופרצוף קצת גברי מחייך חיוך של ניצחון.

זה תמיד מן סוג של "קיפחו אותי בעבר, ועכשיו אני הולך לשחוט אותך". אז אתה צריך להציג תמונה שבה קיפחו אותה בעבר, אבל לא משהו אמיתי מדי כדי שאני לא אתחיל לצחוק ולומר "מגיע לה" (כי נמאס לראות אישה מכה גבר, וזה טוב בשביל הריענון לראות גם הפוך.)
אני חושב שבסרטי RAPE AND REVENGE אתה לא רואה את החלק של - RAPE, פשוט מספרים לך שהוא קרה.

זה כמו שמספרים לנו ש- "לקחנו להם את האדמה". נו יופי... אז עכשיו לא חשוב מה הם יעשו לנו, זה לגיטימי. כי אנחנו כביכול אלו שהתחילו. זה מזכיר לי ערסים בבית ספר, שמחפשים סיבה להרביץ למישהו, כדי שהם לא ירגישו שהם סתם הולכים ומרביצים למישהו. יש את הביטוי הזה אצלם: "איי?" כאילו נתת לו מכה, או משהו. ואז הוא 'רשאי' לתקוף אותך. מעניין שהם עדיין איכשהו כפופים למוסר. הם לא יכולים להגיד "אני תוקף אותו כי מישהו אחר תקף אותי ולא יכולתי להגיב. וכי לתקוף אותו גורם לי להרגיש חזק, כי בלי זה אני מרגיש חלש ומסכן." גם הערס חי בשקר, וגם זה שנפגע ממנו אבל "הוא פשוט מרחם עליו" חי בשקר. שניהם חיים בשקר. אני אמנם לא נקמתי את הנקמות שלי. אבל אני לא כועס כבר, משני סיבות: הבעתי את הכעס. הבנתי בערך למה הם היו אליי כאלה. ולא כי אני מפטם את עצמי במשפטים של נחמה אבל בלי משמעות, כמו 'הם אנשים מסכנים'. הם לא מסכנים, אם כבר אז המסכן הוא אני. - אני זה שנפגע ומקבל מכות.

חוץ מזה. אני שלם. זה שמישהו מטומטם פעם נתן לי מכה, לא אומר שאני לא הולך להגשים את החלומות שלי, להקים משפחה לתפארת, להרים את המדינה הזאת על הרגליים, ולעשות המון דברים מדהימים. שהוא בחיים לא יעשה ולא יגיע אליהם. וזאת עובדה שמוכחת ע"י אנשים בכל העולם. ה- 'חנון' הוא בעצם הכי חשוב. בלעדיו אין כלום. זה לא הערס שהמציא את האינטרנט. לא. זה גם לא הערס שנלחם בערבים. הערס נלחם בילדים שהם יותר מוחלשים ממנו, לפחות באופן זמני יותר מוחלשים ממנו. גם הערס מוחלש. ואני רואה היום ערס בן 28. ואיך הוא עדיין דובר במנטליות בית הספר שלו ומנסה לכפות אותה על תלמידי מכללה. זה עובד במידה מסוימת. אבל בסופו של דבר הוא דביל, הוא מעוצבן ולא מבין מה קורה סביבו. כי מסתבר לו בגיל 28 שהחיים יותר מסובכים ממשפטים פשוטים כמו 'קח את החיים באיזי', 'אם קשה סימן שאתה בעלייה', ו- 'או שאתה פראייר או שאתה מניאק' (הידוע גם כ- 'אל תצא פראייר').

הפמיניסטיות והשמאלנים גם אוהבים לקחת קטעים מהיהדות, להוציאם מהקשרם, לסלפם, ואז להציגם לקהל הרחב. אחד הידועים ביותר הוא 'חטא הגאווה'. דווקא היום, כשליהודים בארץ כמעט ואין שום גאווה, לא גאווה עצמית, ולא גאווה לאומית, דווקא עכשיו זה הזמן לנפנף בסיסמה הזאת? 'חטא הגאווה'?

חוץ מזה, אם כבר חטא הגאווה (בהנחה שזה מה שכ"כ חשוב עכשיו בתקופה שלנו..), איפה החטא הזה מופיע בכלל? באיזה ספר?
וזה עוד סיפור - תמיד להציג דברים, בלי קישורים למקורות. כל פעם קופץ 'מחקר חדש שגילה ש- [הכנס כאן תעמולה נגד יהודים ו/או שטויות בלי קשר]'

והדבר הכי אהוב עליי. מה לגבי ערבים? לך תספר *להם* את התורה שלך, ועל כמה הם גאים בחטא הגאווה. אני מת לתפוס מחבל, להעמיד אותו מול ערוץ 2 למשך 24 שעות, כל הזבל - כוכב נולד, האח הגדול, ומה לא. לקשור אותו, עם גפרורים בעיניים שלא יוכל לסגור אותם. וככה שבוע שלם.
דודו טופז חשב לעשות את זה עם המיליונרים של הטלויזיה שמביאים לנו את השיט הזה. אבל אני חושב שמחבלים ערבים זה איי נוח. אין הבדל אין לרצוח פיזית יהודים, לבין להמיר יהודים למטומטמים. למעשה הטלויזיה באופן אפקטיבי רצחה 4 מיליון יהודים. אתה לא יכול לקרוא להם יהודים יותר. הם שונאים דתיים. מה זה לשנוא דתיים? האם הכוונה היא שהם שונאים נוצרים דתיים? או מוסלמים דתיים?

כתבה טיפוסית של Why Niet:

"מחקר חדש (שנוצר ע"י עיתונאי אלמוני) גילה כי הקירות בבית, עלולים לגרום לאיידס."
[זיבולים]
[פרסומת]
[זיבולים]

מטרת הכתבה: לבזבז את הזמן הפנוי שכבר יש לך, על הבלים. כדי שלא תתרכז בדברים אמיתיים, כמו האיום האיראני, הטרור הערבי, איום על ח"כים מהימין, וכיוב'.

בעצם כל אמצעי תקשורת זוהי מטרתו העיקרית. מה זה האח הגדול? מה זה, בעצם, האח הגדול?
תוכנית מפגרת, אבל משום מה אנשים נמשכים לצפות בה. כל הזמן. אפשר לצפות בה 27 שעות ביממה.
יש בה רק שטויות. אבל שטויות שמתאימות למוח המערבי השטוף ממילא.

יש איזשהו טריק שהיפנים המציאו. פעם צרבתי סדרה של פרקים מהתוכנית DBZ, אז נאלצתי לצפות בכמה מהם בשביל לוודא שאין באמצע פתאום איזה פורנו או משהו. בכל אופן, בהתחלה התוכנית נראתה לי אידיוטית, כשצפיתי בה היא נראתה לי מעניינית, ואחרי שהפסקתי לצפות בה היא שוב נראתה לי אידיוטית.
מה קורה פה?

אני מתרחק מאמצעי תקשורת כבר 5 שנים. ולא להאמין כמה החכמתי. כמה צלול הראש שלי נהיה.
אבל שאלה יפה היא, למה מלכתחילה הייתי דבוק למסך?

כשהייתי ילד, לא היו לי חברים. ובנוסף, במשפחה שלי, כולם שנאו אותי והיו נגדי. (אני אח בכור. יש קשר, אבל זה לא רלוונטי כרגע).
אז ילד כזה, לא יודע מה לחשוב. אז הוא יושב לראות טלויזיה. והוא רוב הזמן בעצם רואה אותה. אני חושב שהיא עשתה לי טוב כי היא הסיטה אותי מאותם מחשבות שהציקו לי בראש. (המחשבות החשובות: למה כולם שונאים אותי? למה אין לי אף חבר? שאלות חשובות אמנם, אבל שאלות שלא היה לי כילד שום כלים לענות עליהם. איך יכולתי לדעת שנולדתי אל תוך חברה משוגעת ודפוקה מלכתחילה, ושאני לא באמת יוצא דופן בבסיס שלי מאשר שאר האנשים, ושם רק עושים הצגה או התכופפו, בזמן שאני עדיין לא עשיתי זאת, לא עשיתי זאת כי לא הבנתי, לא כי הייתי כ"כ חזק כילד, פשוט לא הבנתי שיש טריק שצריך להתכופף אליו בשביל לשרוד.)

ופה הקטע: לא הבנתי.
אני הייתי הטיפש שלא הבין.
אבל זה לא עובד ככה.
כשילד אומר 'לא הבנתי'. אתה יודע שהוא בריא. הוא לא הבין כי משהו לא ברור. לא כי 'הוא טיפש'. הטיפש זה ההוא ש- "כן הבין", זה שנכנע למשהו שסותר את ההיגיון שלו.

אני זוכר שהייתי בטיול, וכולנו הסתכלנו על הכוכבים. ואמרו לנו "רואים? הנה הדובה הגדולה.", אז כבר הייתי פחות ישר, ופשוט הסתכלתי למעלה ועשיתי את עצמי כאילו אני מבין (או שפשוט שתקתי, לא זוכר, אחד מהשניים). כמובן שהייתי ידוע בתור הבנאדם הכי ישר בכיתה, אז אם הייתי באמת אומר "כן, אני רואה" מישהו מיד היה קופץ עליי ומספר לי אחד מהשניים: "לא נכון, אין שם כלום" (אבל אז הוא היה חושף את עצמו בתור אחד שלא הבין). או "בוא, תראה לי." (ואז הוא גם חושף את עצמו כאחד שלא הבין.). ובאמת אף אחד לא פנה אליי אז.

בקיצור אני נמצא שם, יחד עם חבורת בנים בלי ביצים, ובנות בלי דרך, מסתכלים על השמיים. היום אני יודע, שאתה בחיים לא יכול לראות את הדובה הגדולה בתור משהו שדומה לדוב. כי הדובה הגדולה זה איזה 4 נקודות. ועם 4 נקודות אפשר לצייר מרובע. ולא דוב.

חברה שלה של אנשים ש- 'הבינו'. ו- 'אנחנו מבינים יותר טוב'. פשוט מדהים. היישור שלהם. לפעמים שאלתי את עצמי כילד "מה, זהו? זה כל מה שאנשים הם? אני מרגיש שלאדם יש יותר עומק מזה.", כי היה הבדל עצום בין מה שעבר בראש שלי כילד - דברים מדהימים ומורכבים, לבין ההתנהגות של ילד אחר - כמעט התנהגות של רובוט. אפשר לכתוב עליהם מדריך, בעובי של 10 דפים, ותוך יום ללמוד אותו ולהיות המפקד שלהם. אם אני מנהל אותם נכון, אני יכול להפוך אותם לצבא. הם רובוטים של ממש.

עד כמה ששנאתי את היחס האיום כלפיי מצד אנשים בכיתה, ומצד המשפחה שלי. יכול להיות שדווקא העובדה שלא היה לי שום מוצא, היא מה ששיחרר את הראש שלי לחופשי. כלומר הסיבה שהם נכנעו ואני לא, הייתה מכיוון שאני אם הייתי נכנע, לא הייתי מקבל שום חמלה. אבל הם כאשר נכנעו

כאילו להם הציעו:
תהיה כנוע, נהיה נחמדים אליך. לא תהיה כנוע, נשפיל אותך.
ולי הציעו:
תהיה כנוע, נשפיל אותך. לא תהיה כנוע, נשפיל אותך עוד יותר.

זאת לדעתי הסיבה שהלב שלי אז לא נכנע כ"כ בקלות.
דווקא *בגלל* שילד רוצה שיהיו נחמדים אליו, דווקא *בגלל* שחשובים לו החום והאהבה.

לי לא הייתה אופציה, אז אמרתי לעצמי, אולי בעקיפין, "אין לי כלום בין כה וכה, אז לפחות ניצמד לדבר היחיד שכן יש לי - הרגש וההיגיון שלי."

אגב, אני חושב שגם משפטים כמו 'אל תתגרו בגויים' ו- 'לא תשנא אדומי' זה טריק שמאלני של סילוף דברים מהיהדות. למה לא לצחוק על הערבים?
1. מגיע להם. שירגישו מושפלים. פשוט מגיע להם. נקמה. בשביל להרגיש טוב.
2. שידעו מה אני חושב עליהם.
3. אולי זה יגרום להם להבין איזה מטומטמים הם היו. בכל זאת - אני הרי מתבונן מהצד. ומתבונן מהצד יודע יותר טוב.
4. שירגישו מושפלים. הדרך להראות לאידיוט שהוא טעה, היא להשפיל אותו. רק אז הוא מתחיל לחשוב "רגע, אולי זה אני שלא הייתי בסדר." זה הרבה יותר יעיל מאשר להתחיל להסביר לו דברים. ככה הראש של מטומטמים עובד.

 :dance:

יום יבוא אחים נחזורה.

(קרדיט ל- 'גם בשן וגם גלעד'. אני אוהב את המשפט הזה.)
"לוּלֵי ה' שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם : אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ : ... : בָּרוּךְ ה' שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם" (תהלים קכד; ב-ג, ו)

"...לֹא בְחַיִל וְלֹא בְכֹחַ כִּי אִם בְּרוּחִי אָמַר ה' צְבָאוֹת" (זכריה ד, ו)
"...לֶב מֶלֶךְ בְּיַד ה'..." (משלי כא, א)


מנותק yossso

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 838
  • "...ובחרת בחיים..." (דברים ל, יט)
    • אני בפייסבוק
הרמב"ם, הנשר הגדול, על ייחוד האל באסלאם
« להגיב #18 ב- : ספטמבר 16, 2010, 11:32:32 »
וראה זה פלא. למרות כל החרא התקשורת הטיפה לנו במשך שנים.

רוב האנשים בחרו ימין בבחירות האחרונות.

זה מעיד על כך שהנפש הישראלית היא חזקה. ושכל המכות שקיבלנו, שהם כואבות ונוראיות, הם גם מלמדות אותנו דברים.

זה כמו בתורה ביציאת מצרים, שפרעה היקשה על היהודים, אבל הם התחזקו מזה.

נפש האדם היא דבר גדול. אם כולם באמת היו כ"כ כפופים לטלויזיה, הם היו בוחרים תע"ל ועוד מפלגות תולעיות.

להרבה נשים נשבר מזה שדוחפים להם לראש בכוח כמה הן חזקות וצריכות להילחם בגברים וכל זה. אחד האקס-פמיניסטיות הכי מובהקות בעבר, אמרה 2 דברים:
1. הפמיניזם הוא קומוניזם פרופר. כשהיא רצתה להקים מפלגה רק בעד נשים, ולא בעד נשים-בעד-קומוניזם, הן בעטו אותה החוצה.
2. היא בעצמה הודתה שכל הכסף, התהילה, והפרסים שקיבלה, לא שווים כלום. היא הייתה מעדיפה להיות אישה קטנה שמבשלת לגבר שלה ומביאה לו את נעליי הבית, ושוכנת תחת זרועותיו החסונות. - והיא שנים הייתה אחת הפמיניסטיות הכי גדולות ובולטות ב'מאבק' הזה. (שהוא לא מאבק, כי אחד הצדדים בכלל לא נלחם.)

מבינים? אשה *רוצה* גבר חזק. וחזק פירושו יותר חזק ממנה. מה ההגדרה של חזק? משהו שהוא יותר חזק ממך.
זה לא שהן רוצות לחטוף סתירות ולשמוע פקודות, אבל... כוח גברי זה סיפור אחר. - להדריך אותה. להיות המנהיג. לפחות של הבית שלך. לא של המדינה שלך.

אבל זה עוד יקרה. הנפש יהודית. ורוח האדם. הם דבר אדיר. ועד כמה שידוע לי, זה אחרי המכות במצרים שהם יצאו לחופשי והקב"ה דיבר אל הנביא. ומה קורה לנו עכשיו? עכשיו זה מכות מהפרעונים, אבל הגרסה הפסיכולוגית. להמיר יהודי לנוצרי, זה להרוג יהודי בלי להרוג את הגוף שלו.
"לוּלֵי ה' שֶׁהָיָה לָנוּ בְּקוּם עָלֵינוּ אָדָם : אֲזַי חַיִּים בְּלָעוּנוּ בַּחֲרוֹת אַפָּם בָּנוּ : ... : בָּרוּךְ ה' שֶׁלֹּא נְתָנָנוּ טֶרֶף לְשִׁנֵּיהֶם" (תהלים קכד; ב-ג, ו)

"...לֹא בְחַיִל וְלֹא בְכֹחַ כִּי אִם בְּרוּחִי אָמַר ה' צְבָאוֹת" (זכריה ד, ו)
"...לֶב מֶלֶךְ בְּיַד ה'..." (משלי כא, א)