כתב נושא: שלב חדש במלחמת האזרחים בעירק  (נקרא 1176 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
שלב חדש במלחמת האזרחים בעירק
« ב- : מרץ 12, 2007, 16:43:40 »
הניו יורק טיימס מדווח על טקטיקת הפחדה חדשה: לוחמים סונים שורפים בתים בערים ליד בגדד וגורמים לבריחה המונית


בשבועות האחרונים מנהלת ארה"ב בשיתוף עם ממשלת עירק מבצע צבאי ודיפלומטי משולב שתכליתו להרגיע את האלימות בין הפלגים המוסלמים במדינה. ארה"ב טענה בסוף השבוע להצלחה, אבל ככל הנראה הנצים בעירק אינם מקבלים את התכתיבים של ממשל בוש. אתמול נהרגו 32 עולי רגל שיעים שחזרו מכרבלא. חמושים סונים הרגו בשבוע האחרון מאות שיעים בדרך לכרבלא לחגוג את ה"ארבעין" ובחזרה.


היום מדווח הניו יורק טיימס על אמצעי חדש לזריעת בהלה – הצתות. חמושים בעיר מוקדאדיה, צפונית מזרחית לבגדד העלו באש כ-100 בתים. סונים ושיעים תושבי העיר המעורבת מאשימים את "הרפובליקה האיסלמית של עירק", ארגון גג של קיצונים סונים שהשתלט על מספר ערים באזור. עשרות משפחות ברחו מהעיר מחשש שהן יהיו הבאות בתור.


החשש העולה ממתקפות אלה הוא מהחרפה של ההפרדה הדתית. שכונות מעורבות בתוך בגדד כבר הפכו לסוניות או שיעיות. מי שנשאר בשכונות אלה כמיעוט סובל מאיומים ואלימות רצחנית כלפיו. עד כה, בשכונות ובערים המעורבות התקיימו קשרים בין הפלגים המוסלמים שמיתנו במידת מה את האלימות.


אולם פרשנים אומרים שבהדרגה הולך ומשתלט סדר יום פונדומנטליסטי, שההצתות הן עוד גילוי שלו. תסריט האימים הוא שבעקבות הפרדה מוחלטת ברחבי עירק, תתפתח מלחמה רבתי בין חזית סונית לחזית שיעית מופרדת.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i