כתב נושא: מהי עמדת דתנו בנוגע לעישון או שימוש בסמים?  (נקרא 8785 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

בייקר

  • אורח
אני מכיר את הכלל של ונשמרתם לנפשותיכם.
אני אישית לא מעשן ולא משתמש בסמים אבל קראתי שדווקא אצל חרדים שבאבניקים התגלו סמים קשים ואני מכיר הרבה דתים שמעשנים ופוגעים בכך קשה בבריאותם למרות שהם לא מעשנים בשבת.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
מהי עמדת דתנו בנוגע לעישון או שימוש בסמים?
« להגיב #1 ב- : מרץ 10, 2007, 21:46:34 »
בס"ד
אין דבר יותר גרוע מסמים.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק mr.z

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 219
מהי עמדת דתנו בנוגע לעישון או שימוש בסמים?
« להגיב #2 ב- : מרץ 10, 2007, 21:52:09 »
אסור לעשן וק"ו שסמים
ואביא שלוש תשובות בנוגע לעניין הזה:
(בתשובה של הרב עובדיה יוסף הבאתי רק את מה שקשור לעניין ולא את כל התשובה, כי השאלה היא אם מותר לעשן בתשעה באב ורק בסוף הרב עובדיה יוסף כותב אם באופן כללי מותר לעשן).

שו"ת ציץ אליעזר חלק טו סימן לט

אם יש לאסור על פי דין עישוני סיגריות, ואם הזכות בידי הנמצאים במחיצה אחת עם המעשן למחות בידו בנימוק שהעשן מזיק להם. ב"ה. יום ועש"ק ג' לחדש מרבים בשמחה תשמ"ב. ירושלים עיה"ק ת"ו. לכבוד מכובדי היקר הרופא המהולל היו"ש. ד"ר אלי יוסף שוסהיים נ"י. שלום ורב ברכה.

יקרת מכתבו מתאריך ה' שבט קבלתי רק השבוע וזוהי סיבת איחור תשובתי אליו, ועמו הסליחה.

עברתי בתשומת לב מרובה על מאמרו הארוך על סיכוני בריאות בעישון שצירף למכתבו. ונענה למבוקשו הנני להשיב לו בזה את חות דעתי על הנושא מנקודת ההלכה הנלענ"ד.

(א) נדהמתי ונבהלתי וממש רעדה אחזתני עקב הסברתו המעמיקה והבהירה, וראיותיו הרפואיות המופתיות, והוכחותיו הממשיות המעידות במאה עדים שהעישון של סיגריות כמוהו כגחלי רתמים לגוף, כי הוא מזיק בצורה חמורה ביותר לבריאות הגוף של המעשן. וכי העישון עלול ממש לקצר את החיים ח"ו, וסופר ומונה מספרים מבהילים מהסטטיסטיקה המתפרסמת מדי פעם המצביעה ומראה באצבע על התוצאות החמורות ביותר מריבוי העישון, ואשר בכנפיה - הסטניים נופלים קרבנות לרוב, והרבה יותר מעשרות אלפים ורבבות אנשים ברחבי העולם באים עליהם כחתף (כתוצאה מזה) בשטחי הגוף ואבריו השונים ובעיקר באברי הנשימה והריאות, גידולים ממאירים, וכן, נפחת - הריאות, ברוכיטיס כרונית, היזיקם ללב ולכלי הדם התכווצויות בקיבה ובמעיים, ועוד ועוד, עד כי הרופאים גזרו אומר כי העישון הוא הקוטל הראשון של האנושות.

לאור זה נראה ברור ללא צל של ספק כי אין מקום להתברך בלב (כפי שאחרים רוצים לומר כן) ולהורות כי היות והעישון רבים דשים בו אם כן יש להחיל על זה המאמר חז"ל בכמה מקומות על מנהג עולם במקום שיש לחוש לסכנה, שפסקו פסקם ואמרו: והאידנא דדשו בו רבים שומר פתאים ה'. דלא אמרו כן אלא במקומות דלא נתגלה בהתם, והמציאות לא הראתה על היפוכו של דבר, ואדרבא ראו שרבים וכן שלימים עברו ולא ניזוקו (עיין לדוגמא במסכת יבמות ד' י"ב ע"ב ודף ע"ב ע"א וכן בע"ז דף ל' ע"ב), אבל בכגון הנידון שלפנינו אשר בעיקר בעשרות השנים האחרונות לאור המחקרים המדעיים והרפואיים השונים נתגלו בממדים מבהילים היזיקי הגוף המרובים והמסוכנים אשר העישון גורם בכנפיו, והתודעה הזאת גם יצאה כבר טבעה בעולם עד כדי כך שבכמה מדינות גדולות ועצומות יצא החוק מאת ממשלותיהם על חובת ציון אזהרה על כל חפיסת סיגריות האומרת הרופא הממשלתי הראשי מזהיר את המעשנים שהעישון מסכן את בריאותם ומזיק לה. ואני קורא כעת דו"ח ממשלתי אמריקאי, ומטעם הרופא האמריקאי הראשי שהתפרסם דוקא השבוע בכ"ע =בכתב עת= האומרת יותר ממאה אלף אמריקיים ימותו השנה מסרטן בגלל שעישנו סיגריות וכן כי עישון סיגריות הוא כיום הגורם העיקרי לתמותה ממחלת הסרטן בארה"ב ושאין פעולה בה יכול אדם לנקוט על מנת להוריד את סכנת הסרטן בצורה יותר אפקטיבית (השפעתית) מאשר הפסקת העישון. אם כן בודאי ובודאי שאבסורדי הוא להעלים עין מכל זה ולהפטיר כלאחד יד ולומר כי גם על כגון זה נאמר שומר פתאים ה'.

(ב) על כן צדק כבו' במאמרו שאדרבא על כגון דא יש להחיל פסקו של הרמב"ם בפ"ד מהל' דיעות ה"א שפוסק ואומר: דהואיל והיות הגוף בריא ושלם מדרכי השם הוא וכו' לפיכך צריך להרחיק אדם עצמו מדברים המאבדין את הגוף.

ולא עוד אלא שיש להחיל על זה גם פסקו של הרמב"ם (בפי"א מה' רוצח ושמירת נפש ה"ה) שפוסק וז"ל: הרבה דברים אסרו חכמים מפני שיש בהם סכנת נפשות וכל העובר עליהן ואומר הרני מסכן בעצמי ומה לאחרים עלי בכך או איני מקפיד בכך מכין אותו מכת מרדות עכ"ל. זאת אומרת שמוטל גם על אחרים להניע אותו מכך בכל האמצעים שבידיהם.

וכדברי רמב"ם אלה נפסק להלכה גם בשו"ע חו"מ סי' תכ"ז סעי' ט' [והמעניין שהוא הסעיף האחרון המסיים דיני חו"מ] וז"ל: כל העובר על דברים אלו וכיוצא בהם ואמר הרני מסכן בעצמי ומה לאחרים עלי בכך או איני מקפיד בכך מכין אוותו מכת מרדות, והנזהר מהם תבוא עליו ברכת טוב עכ"ל. והבאר הגולה שם בסק"ס מסתפק אם האיסור הוא מדאורייתא או מדרבנן, אבל הלבוש בחו"מ שם פשיטא ליה שהוא מדאורייתא, ומסיים בלשון: מכין אותו מכת מרדות שהרי עבר על איסור דאורייתא דכתיב השמר לך ושמור נפשך וגומר [אלא דמפשטות דברי הרמב"ם הנ"ל שמתחיל את ההלכה הזאת בלשון: הרבה דברים אסרו חכמים וכו' משמע דס"ל דהאיסור הוא מדרבנן, ואכמ"ל].

(ג) ומצינו אחד מיוחד שיצא להתריע נגד העישון כבר לפני עשרות שנים, ה"ה הכהן הגדול מאחיו הגה"צ בעל חפץ חיים והמשנ"ב ז"ל, והוא לו בספרו ליקוטי אמרים פרק י"ג, דמדי דברו והטיפו על הרעות הכבדות אגב העישון, שעי"כ קובעים א"ע לדבר דברים בטלים ולה"ר =ולשון הרע=, בזבוז זמן ובזבוז כספים וכו'. מוסיף וכותב וז"ל: ואגב דאתי לידי אודות עישון הסיגארין, נדבר קצת אודות זה, הנה כמה רופאים גזרו אומר שכל מי שהוא חלוש אסור להרגיל את עצמו בזה שמחליש כחותיו, ולפעמים נוגע גם לגפשו /לנפשו/, והנה דברתי כמה פעמים עם חלושי כח אודות זה, וענו לי שגם הם יודעים ומכירים בעצמם שהעישון קשה להם. אך מפני שהורגלו בזה מכבר קשה להם לפרוש מזה, ואמרתי להם מי התיר לכם להרגיל עצמיכם על כך, אמת חז"ל אמרו (בב"ק צ"ב) החובל בעצמו אעפ"י שאינו רשאי פטור (כי למי ישלם אם לא לעצמו) אבל על כל פנים הלא אמרו שאינו רשאי לחבול בעצמו, ראשית משום ונשמרתם לנפשותיכם, ועוד, דין הוא, דהלא תבל ומלואה של הקב"ה ולכבודו בראנו ונותן לכל אחד בחסדו כח כפי צרכו לתורתו ולעולמו, ואיך ירשה העבד לעשות לעצמו כפי רצונו הלא הוא שייך לאדונו, ואם על ידי העישון נגרעו כחותיו בודאי יתבע לבסוף לדין על זה דהלא עשה זה ברצון לבו ולא באונס עכ"ל. ויעוין עוד בספרו זכור למרים פרק כ"ג, דכשגם שם מדבר מרעת העישון מבפנים שונים, מפטיר בתוך דבריו בפשיטות וכותב בלשון שחוץ מה שהם מזיקים לגוף כידוע עוד גורמים היזק לנשמתו בביטול תורה יעוי"ש.

הרי לנו דברים כדרבונות מפי הפוסק המקובל הח"ח זצ"ל על האיסור החמור של העישון כשזה מזיק לגוף, ולא עלה על דעתו שיש לומר בזה שומר פתאים ה' הואיל ורבים וכן שלמים מעשנים, אלא פסק פסקו הברור כי אם על יד העשון יגרעו מכחותיו בודאי יתבע לבסוף לדין על זה.

וד"ק של הח"ח זצ"ל הנאמרים בהגבלה על אדם חלוש כפי שגזרו הרופאים שבזמנם עוד בטרם שנתגלה היקף היזיקו, כהיום הזה שנתגלה בהתו של העישון במלוא חריפות - רעלו ונראו בעליל עצומי הרוגיו וריבוי חלליו, חלים המה איפוא על כל בני האדם, הגם שלא נראים חלושי כח, והחובה על כל או"א =אחד ואחד= לחוש ולחוס על נפשו לפן יתבע לבסוף לדין על זה אם על ידי העישון יגרעו עי"כ מכחותיו או שיפול חלילה כתוצאה מזה לידי איזה מחלה, או שיגרעו משנות חייו ח"ו, ולכן יתן אל לבו לשמור את עצמו מכל משמר המעישון ומעשנו היוצא ממנו השם מארב ומוצא קן לו בגוף האדם ומשחית כל חלקה טובה שבפנימיותו.

וחומרת האיסור שמסביר אותו הגה"צ חפץ חיים זצ"ל כמבואר לעיל, אני מוצא בית אב לו בדברי הרמב"ם בפי"ח מהל' סנהדרין ה"ו שפוסק שלכן הסנהדרין אין ממיתין ולא מלקין המודה בעבירה שמא נטרפה דעתו בדבר זה, שמא מן העמלין מרי נפש הוא המחכים למות שתוקעין החרבות בבטנם ומשליכין עצמן מעל הגגות, וכפי שמסביר הרדב"ז שם שהוא זה לפי שאין נפשו של אדם קניינו אלא קנין הקב"ה שנא' הנפשות לי הנה הילכך לא תועיל הודאתו בדבר שאינו שלו עיי"ש, ותואם והולם איפוא הסברו של ח"ח זצ"ל שכותב דאיך ירשה העבד לעשות לעצמו כפי רצונו הלא הוא שייך לאדונו והיינו כנז' שאין נפשו של אדם קניינו אלא קנין הקב"ה.

וכמו כן נמצא בית אב ליתר דברי ההסבר של הח"ח זצ"ל, בבאר הגולה בחו"מ שם אות צ' שכותב וז"ל: ונלענ"ד הטעם שהזהירה תורה על שמירת הנפש הוא מטעם שהקב"ה ברא את העולם בחסדו להיטב לנבראים שיכירו גדולתו ולעבוד עבודתו בקיום מצוותיו ותורתו כמו שאמר הכתוב כל הנקרא בשמי לכבודי בראתיו וכו' וליתן להם שכר טוב בעמלם, והמסכן את עצמו כאילו מואס ברצון בוראו ואינו רוצה לא בעבודתו ולא במתן שכרו אין לך זלזול אפקירותא יותר מזה עכ"ל. ורואים בעליל שדברי הח"ח זצ"ל בזה המה תרומה מדבריו הנפלאים של הבאר הגולה הנז', ועל זה יש להוסיף, שגם דברי הבאר הגולה כלולים המה בדברי הרמב"ם הנפלאים והקצרים בפ"ד מהל' דיעות שמסביר, דהואיל והיות הגוף בריא ושלם מדרכי השם הוא שהרי אי אפשר שיבין או ידע דבר מידיעת הבורא והוא חולה. לכן ממשיך הרמב"ם וכותב, צריך להרחיק אדם עצמו מדברים המאבדין את הנפש, והיינו כנז' בבאר הגולה כדי שיוכל עי"כ לעבוד עבודתו יתברך בדרך קיום מצוותיו ותורתו ולהכיר גדולתו.

באשר על כן נלענ"ד שיש מקום נרחב לאסור את העישון על פי ההלכה, וביחוד להורות בזה איסור - מנע, היינו למנוע עישון אצל אלה שעדיין לא התמכרו להרגל זה של העישון שאז קשה כבר הפרישה ומזיקה ג"כל לפעמים לעצביו וכדומה וזקוק למאמצים גדולים כדי לפרוש מהרגלו, ואשר למעשה הוא צריך אעפ"כ לפרוש בכל הדרכים והאמצעים.

(ה) ובהיות שכב' במאמרו הנפלא כותב שבמחקרים האחרונים שנעשו מתברר כי האנשים הנמצאים בקרבת מעשן במקומות סגורים, כגון מקומות עבודה, אולמות, כלי רכב, וכדומה, הם נהפכים למעשנים פאסיביים, וזה עלול להביא אותם לנזקים בדרכי הנשימה, לשיעול, ואפילו לדלקת הסימפונות והריאות, דבזה ההשפעה לרעה איננה רק למעשנים אלא גם לילדיהם ולסביבה בה הם חיים. לכן ברצוני להוסיף בזה, כי המעשנים במקומות ציבוריים כגון בישיבות, מקומות עבודה מקומות ציבור וכדומה, הזכות לפי ההלכה לכל אחד ואחד הנמצא והצריך להמצא שם להתנגד למעשנים ולדרוש מהם לא לעשן בהיות שזה מזיק פחות או יותר גם לסובבים אותו ולנמצאים במחיצתו, דדבר זה שעשן מזיק לגוף האדם ויכול למחות על כך, ושזה אחד מהדברים שלא מועיל בזה אפילו חזקה, מקור בית אב לו בסוגית הגמ' במסכת בבא בתרא ד' כ"ג, ונפסק כך להלכה ברמב"ם בפי"א מה' שכנים ה"ז, וכן בחו"מ סי' קנ"ה סעי' ל"ו, וכפי שמסבירים שם טעמו של דבר לפי שאין דעתו של אדם סובלת נזקין אלו וחזקתו שאינו מוחל שהזיקו היזק קבוע, ויעוין בחו"מ שם סעי' ל"ז שנחלקו המחבר והרמ"א בעשן שאינו תדיר, דהמחבר סובר דלכתחילה מצי לעכב אפילו בעשן שאינו תדיר, והרמ"א סובר דבעשן שאינו תדיר אפי' לכתחילה לא יוכל למחות (וכל דלא הי' קיטרא רובא דיומא לאו תדיר הוא). והש"ך בס"ק י"ט מכריע לפסוק בזה כהמחבר, והגרע"א מובא בפ"ת שם סק"ז דעתו כהרמ"א, ויעוי"ש בנתיבות המשפט ס"ק ס"ז דדעתו נוטה כהש"ך, וחוץ מזה מוסיף וכותב, דאפילו אי לא הוי רק מחלוקת הפוסקים, מכל מקום בפלוגתא דרבוותא על המזיק להביא ראי' עיי"ש.

ועוד יעוין בספר חושן אהרן על חו"מ שכותב לומר שכל פלוגתתם של המחבר והרמ"א הוא רק כשאין דבר הניזוק לעת עתה אבל אי ההיזק הוא במציאות לפנינו גם עשן כל שהוא יודו כו"ע דיכול למחות עיי"ש, ובנידוננו י"ל דנקרא דההיזק הוא במציאות לפנינו.

ולמעשה בישיבות, ובמקומות מלאכה, נקרא בכלל עשן זה כתדיר כי הוא נמצא למעשה (ממעשן זה וממעשן זה) רובא דיומא.

(ו) ולמחות בזה יכול למחות לא רק שכן שנכנס העשן ברשותו משכנו, כי אם גם במקומו' השייכים לרבים הזכות בידי כל אחד מהרבים למחות על כך, וככה ראיתי בקונטרס חזה התנופה מתלמיד הרא"ש ז"ל הנדפס בסוף ספר שו"ת חיים שאל להחיד"א ז"ל באות כ"ו שכותב בזה"ל: כשם שאין חזקה לקוטרא ובה"כ =ובית הכסא= לפי שהן נזקין בה גדולים ואין הדעת סובלתו כך אין חזקה לכל נזק גדול בין שיהי' הנזק ההוא כולל את הרבים ובין שלא יהא כולל אלא אותו האיש לבדו לפי שאין דעתו סובל הנזק ההוא, ומסלקין אותו אע"פ שמקום הנזק ההוא ברשות הרבים שהחזיקו בו מעצמו אלו בעלי הנזק וכ"א עכ"ל. הרי בהדיא שההלכה בזה שיכולים למחות בעשן מזיק ההוא לא רק כשזה נכנס ברשותו היחיד, אלא גם כשהוא ברשות הרבים, מפני שגם לניזק חלק בו, ולא רק הרבים יכולים למחות על כך, אלא גם היחיד שאין דעתו סובל הנזק (עיין גם בשו"ע שם /חו"מ סי' קנ"ה/ בסעי' מ"א בנוגע לזה שגם יחיד שאיננו סובל יכול למחות אע"פ ששאר בני אדם כן סובלים זאת ע"ש).

(ז) ואפילו אם עד כה סבלו את המעשן, מכל מקום יכולים לחזור בהם ולטעון שלאור ההתגלויות החדשות על ההיזיקים שגורם עשן הסיגריות לא יכולים לסבול זאת מעתה. ויש ללמוד זאת ממה שמצינו בשו"ת הרשב"א ח"ג סי' קס"ב שהשיב בנוגע לנזקין כקוטרא ובית הכסא, דכל נזקין אלו שהן כנזקי הגוף יכול לומר סבור הייתי לקבל ואיני יכול לקבל עיי"ש. ומזה במכל שכן לכגון נידוננו שיכול לטעון בכזאת היות שיש לו אמתלא מבוררת על כך הואיל ונתחדש לו המידע על זה, ולכן שוב איננו יכול לסבול שאיפת הריח המזיק הזה אל תוכו.

ויש לציין עוד למה שכותב במגביל לזה הנתיבות המשפט בסעיף קנ"ו סק"ז, דאם היה בריא ונחלה לא מהני החזקה הקודמת שכבר החזיק דחולה ודאי דדמי לקוטרא וביהכ"ס ע"ש. והוא הדין איפוא גם כאן לא מהני אפילו בהחזיק לעשן.

(ח) ושיעור הרחקה בזה! היות ולא נתבאר שיעור על כך, יש להחיל בזה פסק הרמ"א /חו"מ/ בסי' קנ"ה סעי' כ' שפוסק, דכל הזיקות שלא נתבארו שיעור הרחקתן, השיעור הוא, בכדי שלא יזיק לפי ראות הבקיאין עיי"ש. או שירחיק עד כדי שיעור שלא יגיע העשן אל האחרים.

(ט) בסיכומם של דברים, זאת תורה העולה מדברינו להלכה, כי שפיר יש מקום לאסור העישון על פי דין תורה. וכמו כן כשמעשנים במקומו' ציבוריים יכול שפיר כל אחד ואחד מהנמצאים שם שחושש מזה לפיגוע בבריאותו למחות בידי המעשנים שלא יעשנו. והנני בכבוד רב ובברכה מרובה ובידידות ובהוקרה אליעזר יהודא וולדינברג.

שו"ת אגרות משה חושן משפט ח"ב סימן עו

אם יש איסור בעישון סיגריות.

אסרו חג שבועות תשמ"א. מע"כ ידידי הנכבד מאד בן תורה וירא שמים באמת מוהר"ר ד"ר ר' מאיר רוזנער שליט"א.

הנה ליתן כלל להא דאמרו שומר פתאים ה' בשבת (קכ"ט ע"ב) ובנדה (מ"ה ע"א) בשני דברים שאיכא בהם חשש סכנתא ולא זהירי בהו, אף שודאי בסתם חשש סכנתא אסור לסמוך ע"ז אף אם יזדמן כה"ג בדבר שיש בו חשש סכנתא ולא זהירי בהו אינשי, נראה פשוט דבדבר דאיכא הרבה שלא קשה להו לבריאותם כלום כגון הרבה מיני אוכלין שהאינשי נהנין מהם ביותר כבשרא שמנא ודברים חריפים ביותר אבל קשה זה לבריאותן של כמה אינשי, ליכא בזה איסור מלאוכלן מצד חשש סכנה, מאחר דהרוב אינשי לא מסתכנין מזה. ועיין ברמב"ם פ"ד מדעות שנקט שם עניני אוכלין ומשקין הטובים לבריאות הגוף והרעים לבריאות הגוף ולא כתב בלשון איסור לא מדאורייתא ולא מדרבנן שאסרו חכמים, כדכתב בהסרת מכשול שיש בו סכנת נפשות בפי"א מרוצח ה"ד שאסור להניחו ומחוייבין להסירו אפילו שהוא חשש רק לעצמו מעשה דקרא דהשמר לך ושמור נפשך ובלאו דלא תשים דמים, וכשאיכא רק חשש סכנה אסרו מדרבנן ומכין מכת מרדות (שם /רמב"ם פ"ד מה' דעות/ בה"ה) וחשיב פרטי הדברים ע"ס =עד סוף= הפרק וגם בפי"ב, אלא כתב רק הקדמה מסברא בעלמא בראש הפרק /רמב"ם פ"ד מה' דעות/ הואיל והיות הגוף בריא ושלם מדרכי השם הוא שהרי א"א שיבין או ידע דבר מידיעת הבורא והוא חולה, לפיכך צריך להרחיק עצמו, והוא משום דעל כל הדברים האלו שפרט אותם לא שייך לאוסרן ממש מאחר דהרוב מהן עניני הנאה הן ולרובא דרובא דאינשי לא מזיק להו כלום ואיכא הרבה מהן שא"א להזהר בהו להרבה אינשי שטרידי בפרנסתן ואיכא הרבה שלא שייך שיזהרו בזה עניים שמרויחין רק מה שמצומצם לכדי חייהם שלכן לא שייך לאסור אלא רק לעורר להעלמא במה שידעו איזה דבר הוא טוב ואיזה דבר הוא רע וליעץ להם כהלשון שנקט הרמב"ם שם /פרק ד' הל' דעות/ בכל הפרק. ולדברים כאלו דמי עישון סיגריות שאלו הרגילין בזה נהנין מזה מאד ומצטערין כשאין להם סיגריות עוד יותר מחסרון מיני אוכלין טובים, ואף יותר מחסרון אוכלין לגמרי לזמן קצר, והקלקול לחלות מזה הוא עכ"פ רק מיעוט קטן וכ"ש להחלות מזה בסרטן (קענסער) ובעוד מחלות מסוכנות הוא קטן ביותר דאף שמע"כ ראה הרבה חולים שמע"כ שהוא רופא ונמצא בבית החולים ורואה כמעט בכל יום חולים בסרטן הריאה והגרון וגם באיברים אחרים שנמצאו יותר באלו שמעשנים סיגריות, וכן הוא נמי גם בשאר בתי חולים, מ"מ ודאי כל החולים הנמצאים בבתי החולים וגם בצירוף אלו שלא באו לבתי החולים הוא מיעוטא לגבי אלו דעלמא שנמצאו בבתיהם שלא נחלו כלל, ובחשש כזה אמרינן שומר פתאים ה'.

אבל ודאי מן הראוי לכל איש ובפרט לבני תורה שלא לעשן מאחר שהוא חשש סכנתא ואין בזה שום תועלת וגם הנאה לאלו שלא הורגלו בזה וממילא ודאי אין להתרגל לזה ולא יניח אדם לבניו הקטנים שיתרגלו בזה אף אם הוא עצמו נתרגל, וגם בלא ענין חשש הסכנה הזה יש לאסור להתרגל בזה דהא ודאי אין להמשיך עצמו לרבוי תאוות והנאות, אלא אדרבא מהראוי לכל אדם למעט עצמו מתאוות ותענוגים יתרים.

והנני ידידו מוקירו, משה פיינשטיין.



שו"ת יחווה דעת חלק ה סימן לט ד"ה בסיכום: מעיקר

בסיכום: מעיקר הדין מותר לעשן סיגריות בכל תעניות צבור, ואפילו בתשעה באב, ומכל מקום ראוי להחמיר בתשעה באב דוקא, ולהימנע מעישון לשם תענוג, ובייחוד יש להחמיר בעת קריאת איכה וקינות בבית הכנסת, אבל לצורך קצת, כגון למי שרגיל מאוד בעישון ויש לו צער גדול במניעתו, יש להתיר לו לעשן בתשעה באב בצינעא. אולם מה טוב ומה נעים להימנע מעישון סיגריות בכלל בכל ימות השנה, לאחר שנתפרסם ברבים שלפי דעת גדולי הרפואה והמדע בזמנינו, העישון מזיק ומסוכן מאוד, ועלול להביא למחלות נוראות ולסכן בריאותו של האדם. שומר נפשו ירחק ממנו. וכבר הזהירה התורה ונשמרתם מאוד לנפשותיכם. ושומע לנו ישכון בטח +והמשנה ברורה בספרו ליקוטי אמרים (פרק יג) כתב, שהמרגיל עצמו בעישון סיגריות, עובר על ונשמרתם מאד לנפשותיכם, ועתיד הוא ליתן את הדין, כי הרופאים גזרו אומר שהעישון מחליש כוחותיו של האדם, ולפעמים נוגע הדבר גם בנפשו וכו'. ע"ש. וכל שכן בזמנינו שהוברר הדבר על ידי הרופאים שיש סכנה בעישון סיגריות. ולכן פסק בשו"ת השבי"ט חלק ג' (דף קלד ע"ב) לאסור בהחלט העישון. ע"ש. ועל כל פנים בודאי שיש להזהר בזה. ויש להזהיר גם את הגדולים על הקטנים. ובפרט המשגיחים בישיבות, שומרי משמרת הקודש, עליהם לפקוח עיניהם על תלמידי הישיבות לבל ירגילו עצמם בכך, וכמו שכתב הרמב"ם (ריש פרק ד' מהלכות דעות): הואיל והיות הגוף בריא ושלם מדרכי עבודת ה' הוא, שהרי אי אפשר שיבין או ידע דבר בידיעת הבורא והוא חולה, לפיכך צריך האדם להרחיק עצמו מדברים המאבדים והמזיקים את הגוף, ולהנהיג עצמו בדברים המבריאים והמחלימים. עכ"ל. גם בשו"ת אגרות משה כרך ה' (חיו"ד סי' מט) כתב, שאף שקשה לומר שאסור לעשן סיגריות, מכיון שדשו בזה רבים, ועל זה נאמר שומר פתאים ה' (שבת קכט ע"א) מכל מקום מכיון שיש חשש למחלות קשות למעשנים בודאי שמן הראוי להזהר מזה. ע"ש. ודו"ק.+




בייקר

  • אורח
מהי עמדת דתנו בנוגע לעישון או שימוש בסמים?
« להגיב #3 ב- : מרץ 10, 2007, 21:59:09 »
אריה דרעי מעשן מקטרת שזה עשן סמיך וטבק ומסוכן מסיגריה רגילה.
מה בקשר לשימוש בסמים קשים?חרדים הזריקו סמים קשים וזה לא עישון לעומת זאת אצל שמאלנים נפוץ שימוש בסמים קלים.
אני לא רוצה חלילה להכליל ולהשמיץ אבל מכל הציטוטים היכן יש איסור מפורש להשתמש בסמים?

בייקר

  • אורח
מהי עמדת דתנו בנוגע לעישון או שימוש בסמים?
« להגיב #4 ב- : מרץ 10, 2007, 22:00:11 »
עכשיו ראיתי אצל הרמב"ם.

בייקר

  • אורח
מהי עמדת דתנו בנוגע לעישון או שימוש בסמים?
« להגיב #5 ב- : מרץ 10, 2007, 22:01:43 »
כהנא צדק לגבי סמים קלים:אלכוהול וסיגריות מזיקים יותר מחשיש וגראס.

מנותק mr.z

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 219
מהי עמדת דתנו בנוגע לעישון או שימוש בסמים?
« להגיב #6 ב- : מרץ 10, 2007, 22:04:43 »
אריה דרעי מעשן מקטרת שזה עשן סמיך וטבק ומסוכן מסיגריה רגילה.
מה בקשר לשימוש בסמים קשים?חרדים הזריקו סמים קשים וזה לא עישון לעומת זאת אצל שמאלנים נפוץ שימוש בסמים קלים.
אני לא רוצה חלילה להכליל ולהשמיץ אבל מכל הציטוטים היכן יש איסור מפורש להשתמש בסמים?
לא נראה לי יש ציטוט בספרות ההלכתית ציטוט בנוגע לסמים קשים משתי סיבות:
א. פעם לא היו סמים קשים או שלא היו קימיים בעולם הדתי.
ב. ברור שאם סיגריה אסורה אז גם סמים קשים אסורים. ולסיגריות יש יחס בפוסקים

איני יודע איזה היתר יש לאריה דרעי לעשן.
חרדי שמזריק לעצמו סמים קשים חוטא

בייקר

  • אורח
מהי עמדת דתנו בנוגע לעישון או שימוש בסמים?
« להגיב #7 ב- : מרץ 10, 2007, 22:11:07 »
אתה מתכוון לקל וחומר ושיטות היקש?
האם אתה מכיר פסקי הלכה של תלמידי חכמים בימינו האוסרים שימוש בסמים?
האם מותר לתימנים לחזן גת?לפי ההלכה?
מה לגבי שתיית אלכוהול ומשקאות חריפים?האם הם גם בגדר דברים שמזיקים לגוף לפי הרמב"ם?

בייקר

  • אורח
מהי עמדת דתנו בנוגע לעישון או שימוש בסמים?
« להגיב #8 ב- : מרץ 10, 2007, 22:13:03 »
אגב שימוש באופיום הוא עתיק יומין.זכורים החשישיים באיסלם.

מנותק mr.z

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 219
מהי עמדת דתנו בנוגע לעישון או שימוש בסמים?
« להגיב #9 ב- : מרץ 10, 2007, 22:16:19 »
זה ק"ו
לא, אבל שאם תחפש אני בטוח שתמצא
אם זה מזיק אסור
אסור לשתות מכמות שמזיקה לגוף (אני לא שותה וע"כ אני לא יודע מה נחשב מזיק ומה לא, אבל אם תחפש באינטרנט על אלכוהול בטוח תמצא מאיזה כמות זה מזיק)

מנותק אילן208

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3483
  • Hebrewism returns
    • הערוץ שלי ביוטוב
מהי עמדת דתנו בנוגע לעישון או שימוש בסמים?
« להגיב #10 ב- : מרץ 10, 2007, 22:21:48 »
לדעתי כמו שביהדות אסור לחרוט על עצמך (כנראה כי משחיט לעצמך את הגוף)
אז אסור לעשן או לקחת סמים כי זה משחיט לך את הגוף אמנם מבפנים אך בכל מקרה זה עדיין השחטת גוף
My life is here and here I wish to die,this is the place my fatherland!!!
לאסט אף אם:
http://www.last.fm/user/Ilanemous1881
יוטיוב:
http://www.youtube.com/user/Israelipatriot92

בייקר

  • אורח
מהי עמדת דתנו בנוגע לעישון או שימוש בסמים?
« להגיב #11 ב- : מרץ 10, 2007, 22:26:51 »
כתובת קעקע אסורה?

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
מהי עמדת דתנו בנוגע לעישון או שימוש בסמים?
« להגיב #12 ב- : מרץ 11, 2007, 14:58:12 »
כתובת קעקע אסורה?
בס"ד
ברור שאסור גם עגילים וכל זה.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק mr.z

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 219
מהי עמדת דתנו בנוגע לעישון או שימוש בסמים?
« להגיב #13 ב- : מרץ 11, 2007, 15:05:31 »
לא נראה שעגילים אסורים לנשים.
ולגברים אסור משום "לא ילבש"

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
מהי עמדת דתנו בנוגע לעישון או שימוש בסמים?
« להגיב #14 ב- : מרץ 11, 2007, 15:06:27 »
בס"ד
לנשים מותר לגברים אסור.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק האלקשי

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2820
מהי עמדת דתנו בנוגע לעישון או שימוש בסמים?
« להגיב #15 ב- : מרץ 11, 2007, 16:00:21 »
הצעת סיעת "כך" להביע אי-אמון לממשלה בשל
התגברות השימוש בסמים

הישיבה המאתיים-ותשעים-ותשע של הכנסת האחת-עשרה
יום שלישי, כ"ה בשבט התשמ"ז (‏24 בפברואר ‏1987)
ירושלים, הכנסת, שעה ‏16:01


כבוד היושב-ראש, כנסת נכבדה, "ויאמר ה' למשה קח לך סמים - - - ועשית אתה
קטרת - - - טהור קדש - - - ונתתה ממנה לפני העדת באהל מועד אשר אועד לך שמה קדש
קדשים תהיה לכם. והקטרת אשר תעשה - - - קדש תהיה לך לה'".

כן, רבותי, מצוות הקדוש ברוך הוא, תורת ישראל, מצוות הסמים; חובת הסמים.
הסמים הקדושים, היהודיים, להשם. ‏365 מנים היו מכינים, כמניין ימות החמה. כל יום
היו מקטירים מהם על מזבח מיוחד - מזבח הזהב; מזבח, שהיה אסור להקריב עליו כל דבר
אחר ואפילו קורבן. בכל יום הקטירו מנה אחד, פרס ושחרית ופרס בין הערביים; כי
הסמים של קדושה, של הקרבה וקטורת, סימלו את קדושתו, את כבודו ואת ריחו הנהדר של
הקדוש ברוך הוא בעולם. הקטרת הסמים בידי עמו הנבחר, הקדוש והעליון היא כדי שהעשן
והריח הנעים של הקדושה ימלאו את ההיכל כמזכרת קבועה לעם ישראל, להגדיל כבוד הבית
ולהיות מעלתו ומוראו על פני כל העם. כה חשובה היתה מצוות הסמים היהודיים עד
שהכינו עוד שלושה מנים להקטיר בשבת שבתון, יום הכיפורים, היום היחיד בשנה שבו
הותר ליליד אנוש להיכנס לתוך קודש הקודשים. ביום הקדוש והנורא הזה היה הכוהן
הגדול נכנס לתוך קודש הקודשים ברטט ובאימה, ובידו סמים של קטורת. שם, במקום
המקודש ביותר עלי אדמות, בין בדי ארון הקודש, צבר את קטורת הסמים על גבי הגחלים
ונתמלא כל הבית כולו עשן. "וכבוד ה' מלא את הבית".

חברי הכנסת, זאת היא מצוות הסמים היהודיים, מצווה של קדושה, או גדולה, כי
הסמים, כפי שכותב בעל ספר החינוך, הם דברים שהאדם "ימצא בהם תענוג ושמחה, וידוע
כי עניין הריח הטוב הוא דבר שנפש האדם נהנית בו ומתאווה אליו ומושך הלב הרבה.
וריח הקטורת היה הטוב שאפשר לעשות על-ידי אדם".

חבל, חבל על דאבדין. חבל על עם אבוד. חבל על עם שמנהיגיו האבידו אותו, חבל
על עם המתאבד. חבל על עם שעמד פעם על איגרא רמא של קדושה וטהרה, של ‏11 סמים של
קטורת חיים וירד, הורד, על-ידי ממשלות זלות, על-ידי רועים מועלים לבירא עמיקתא
של סמים של מוות, סמי חשיש, קוקאין, קראק, הירואין, ועוד היד נטויה.

חברי הכנסת, נגע צרעת מתפשט במדינת היהודים. מגפה, סרטן מחריד, מכת מוות.
אין כמעט בית חילוני אשר אין בו מת. מכת הסמים, מכת קטורת הגויים, עבודה זרה
הרודפת ונובעת מחברה שאיבדה את צלם הקדושה, את הצלם האלוקי, הרודפת אחר התענוג
האישי וההנאה העצמית. דור אשר לא ידע את קדושת הסמים שעינגו ושימחו את נפש
היהודי כדי שיתעלה ויתקדש; דור השואף לברוח מהמציאות ומהחיים, ולהשתחרר מהקדושה
ומהאחריות. דור אבוד, דור שמנהיגיו הרסו אותו, דור ומדינה המתאבדים לנגד
עינינו.

בספטמבר ‏1986, אשתקד, אמרה לנו המתייוונת, היושבת-ראש של ועדת העבודה
והרווחה: "אין היום בית-ספר שאין בו סמים". היא הוסיפה, שבידה רשימה של מוסדות
חינוך שתלמידיהם משתמשים בסמים, אך משרדי החינוך והפנים השתיקו את הנושא. כך
מייללת אורה נמיר, אך בפיה אין תשובה, בפיה אין פתרון. זו היא דרכו של נמיר של
נייר. ואכן, מבתי-ספר, לרבות אלה היוקרתיים, נודף ריח הסמים, עולה עשן הקטורת
של עבודה זרה. והמוסמכים על-ידי ישראל? המחנכים? המנהלים? משרד החינוך? מה עם
ריח הסמים? - עיניים להם ולא יראו, אף להם ולא יריחון. כאילו על טעם וריח אין
להתווכח.

ובכן, בנינו ובנותינו הולכים מדחי אל דחי, מסמים קלים - איזה נבל המציא את
הביטוי האומלל הזה "סמים קלים" - אל סמים קשים וחמורים. דור שלם של בני נוער
חשוף היום למוות אטי, ובינתיים הוא תשוש ומטושטש, מנותק מהלימודים, מעבודה, ובעד
"בוף" חשיש הוא מגיע עד כיכר לחם.

בית-הספר התיכון החילוני הפך היום למוקד של סמים, ומוכרי סמים נדיבים,
מוכנים בטוב לבם לספק לכל ילד כדורים, "כיף", "קוק קריסטל", "קוק תאילנדי",
"קראק", או "לבן". כבר לפני שלוש שנים קראנו בעיתון, עיתון ההרס "על המשמר" של
השומר הצעיר, כי - ואני מצטט: "לכל אדם שני באוניברסיטת תל-אביב יש חשיש בכיס".
חשיש? חושש אני, שהיום מצוי בכיסם של משכילים אלה מגוון הרבה יותר מעניין.

כמובן, מכת המוות הזאת לא פסחה על פתחו של הצבא, צבא-הגנה לישראל, סמל הפאר
וההדר של הציונות ושל המדינה. לפי דוח צבאי משנת ‏1984, יש בצה"ל תופעה חמורה של
סחר בנשק תמורת סמים. לפי מקורות צבאיים, נגנבו בשנת ‏1984 יותר מ-‏350 כלי נשק,
כלי נשק אחד בכל יום. חלק זעיר מהנשק הזה הגיע לפושעים יהודים, לעולם התחתון.
חלק הארי הגיע לערבים, לגופים עוינים, המסתירים אותו ב"סליקים" בגליל, במשולש
ובשטחים המשוחררים.

והחמור מכול, לכוחות הביטחון ידוע שאחוז גבוה ביותר של סמי המוות מגיע ארצה
מהשטחים ומלבנון, במסגרת תוכנית לאומנית ערבית להרוס את הצבא, להרוס את הנוער,
להרוס את המדינה. אילו היינו - רק כדי למנוע את חדירת סמי המוות - מונעים את
כניסתם של ערביי השטחים לארץ, דיינו. ואילו היינו - רק כדי להציל את בנינו
ובנותינו מהמוות הזה - מוציאים אותם מהארץ, היה כדאי לקבוע את היום הזה ליום חג
ויום טוב בישראל.

בכל עיר ועיר אפשר היום בקלות לקנות סמים. לפני שבוע היתה כתבה בעיתון
מקומי ובה תיאר הכתב סחר בסמים במכון לבדיקת ורישוי רכב הנמצא בפיקוח משרד
התחבורה. הוא גם סיפר שבכל ערב מגיעים החבר'ה בקבוצות לפרדסים, ביניהם בנים
ובנות בני ‏16‎-15, כדי לעשן, להתמכר, להתאבד. הוא מצטט נרקומן: "אני מוכרח את
הסם, לא יכול בלי זה, הגוף רועד, לא מתפקד. אין לי כסף לממן את הסמים, ואני לוקח
הלוואות מפה ומשם, כבר עכשיו אני חייב ‏2,000 דולר. אני עושה הכול בשביל להשיג
כסף לסמים, גם עבירות, אין לי ברירה. הרסתי את הורי, גמרתי להם את החיים - -
-".

ביפו, ממש על-יד המשטרה, בקרבת השעון, ניתן לקנות סמים בקלי קלות. זה מצביע
על עובדה מרה ואיומה. המשטרה, במקרה הטוב, חסרת אונים, לא מסוגלת להתמודד עם
הבעיה, נכשלת בתפקידה; במקרה הרע - לפנינו מציאות של משטרה היודעת בדיוק כמו
אותו כתב, איפה נמצאים מוכרי הסמים, היכן הם אלה שמספקים לצעירי את המוות לצעירי
ישראל. אין ספק, שיש מידה לא קטנה של שחיתות וריקבון במשטרת ישראל, החל בחוסר
אכפתיות וגמור בשוחד.

חברי הכנסת, לפנינו התוצאה הבלתי נמנעת של חברה חילונית שהשליכה מאחורי
גווה את עול הקדושה והמצוות והתלבשה בגלימת האנוכיות, חופש ההפקר והאנדרלמוסיה,
החמדנות, האגואיזם, השאיפה לתענוג, להנאה, לעשות חיים.

ספורטאים גויים, ערלים, מובאים ארצה על-ידי עסקני כדורסל שפלים ותאוותנים,
ספורטאים אלה משתמשים בסמים לאור היום, ולמי אכפת? העסקנים הציניים אינם נרתעים
מלהביא לארץ שחקן כדורסל נרקומן, שנפסל בליגת ה-NBA בגלות. העיקר הכסף.

איזה דוגמאות בשביל הדור הצעיר. איזה דור חדש אנחנו מקימים. סמים, שתייה,
השתכרות, הבלי הבלים, סכינים - והכול מתבטא יפה יפה במכתב שהתפרסם בשבועון
לצעירים "מעריב לנוער". כך כותבות שלוש בנות יהודיות, נשות החיל של ימינו, אשת
חיל מי ימצא: "חיים רק פעם אחת ועדיף למלא את החיים בכיף ומותרות מאשר בערכים.
האם אנחנו חייבים להרגיש העדפה לארץ מסוימת רק בגלל שנולדנו פה?". איזה
פטריוטיזם. כל הכבוד להרצל, איזו ציונות. והן ממשיכות: "לא אנחנו קבענו את מקום
הולדתנו ועובדה זו לא תשפיע על ההעדפות שלנו". דברים כלשונם.

אלה אלוהיך, חילונים. זאת החברה שיצרתם. זאת המדינה שהקמתם. הרסתם עם של
קדושה וטהרה, של ערכים קדושים ועליונים, של עול מלכות ומשמעת עליונה, של צעירים
שינקו מערכי הדת והלאום והציונות - קרי: יהדות. הבל תינוקות של בית-רבן, פיות
קדושים וטהורים של יראת שמים, כבוד למנהיגים, כיבוד אב ואם, כבוד לאשה ולבעל,
דור שידע פעם מהם דרכו, תפקידו ומטרתו של היהודי בעולם.

חילונים חולנים, המרתם את כבוד העם הזה בסמים, בהשתכרות, בפשע, בזנות,
בציניות, השמדתם את תורת ישראל, והקדוש-ברוך-הוא גמל לכם: קיבלתם דור הרומס את
הציונות.

אבות הציונות מקרב עדות אשכנז התחילו את השואה הרוחנית במשפחותיהם. ילדיהם,
בקיבוצים ובווילות בסביון, בגדו בכל הערכים של אבותיהם ונותרו ריקים מכל תוכן
יהודי וציוני. ואז פשטו ידיהם בעדות הקדושות - עדות המזרח. לקחו יהודים חמים
ודתיים וציוניים ממרוקו ועד פרס, הרסו את יהדותם והכניסו להם את התרבות המערבית,
ההתייוונות, ההרס הרוחני.

חברי הכנסת, לפני כ-‏300 שנה צעד גוי אנגלי בשם קרומוול לתוך הפרלמנט
האנגלי, שנכנס להיסטוריה בשם ה-LONG PARLIAMENT וזעק: "ישבתם פה יותר מדי זמן,
בשם האלוקים, צאו מכאן. אין בפי מלים מתאימות יותר מאלו: ממשלת פושטי הרגל,
ישבתם פה יותר מדי זמן, בשם האלוקים, צאו.

אני מציע אי-אמון לממשלה.

http://kahane.org.il/meir/spc/spc17.html

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
מהי עמדת דתנו בנוגע לעישון או שימוש בסמים?
« להגיב #16 ב- : מרץ 11, 2007, 16:02:54 »
בס"ד
האלקשי קראתי חזק ביותר!
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק אושרי

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1783
  • מוות לנצרות, יחי אודין והמטאל :)
מהי עמדת דתנו בנוגע לעישון או שימוש בסמים?
« להגיב #17 ב- : מרץ 11, 2007, 20:22:16 »
ה' ברא אותנו בצלמו,וה' קדוש,נאמר בתורה:"כי מעפר באת ולעפר תשוב..."
כשאדם מת זה כאילו שהוא חוזר לאלוהים,ובגלל שה' הוא קדוש אסור לנו לעשן או לקחת סמים,כי זה מרעיל לנו את הדם ואת הגוף,ובגלל שאנחנו חלק מאלוהים אסור לנו לקחת סמים כי זה  מרעיל חס וחלילה חס ושלום לה' את הגוף,וזה דבר אסור.......
« עריכה אחרונה: מרץ 11, 2007, 20:23:02 על ידי OSHRI_93 »



מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
מהי עמדת דתנו בנוגע לעישון או שימוש בסמים?
« להגיב #18 ב- : מרץ 11, 2007, 20:30:57 »
בס"ד
אז מה אותו דבר בקשר לאוכל לא כשר.
זה לא משנה סמים זה רע בעל מובן גורר אותך לחטאים לעצלנות משמע יהודי לא מתפלל לומד מקיים מצוות הוא משועבד לסמים זה מראה כבר הכול.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק אילן208

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3483
  • Hebrewism returns
    • הערוץ שלי ביוטוב
מהי עמדת דתנו בנוגע לעישון או שימוש בסמים?
« להגיב #19 ב- : מרץ 11, 2007, 21:13:22 »
התורה לא אומרת סתם כל מה שהתורה אומרת היא לטובתך
מצאנו אותה לפני אלפי שנים אבל מה שהיה כתוב בה אז המדע מגלה רק עכשיו וכל מה שכתוב שם עוזר לך בבריאותך
למשל ברית מילה היום המדע גילה שזה יכול למנוע מחלות מיניות
ועוד
אבל לא ניכנס לזה עכשיו כי זה לא הנושא
My life is here and here I wish to die,this is the place my fatherland!!!
לאסט אף אם:
http://www.last.fm/user/Ilanemous1881
יוטיוב:
http://www.youtube.com/user/Israelipatriot92

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
מהי עמדת דתנו בנוגע לעישון או שימוש בסמים?
« להגיב #20 ב- : מרץ 11, 2007, 21:49:11 »
בס"ד
עזוב רפואית חויבנו והיום באמת המדע הולך אחרי היהדות והרב זמיר כהן הגאון והצדיק מראה לנו את זה בכל הרצאה והרצאה שלו!
ממליץ לכולם לראות באתר של הידברות!
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק mr.z

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 219
מהי עמדת דתנו בנוגע לעישון או שימוש בסמים?
« להגיב #21 ב- : מרץ 11, 2007, 23:12:17 »
התורה לא אומרת סתם כל מה שהתורה אומרת היא לטובתך
מצאנו אותה לפני אלפי שנים אבל מה שהיה כתוב בה אז המדע מגלה רק עכשיו וכל מה שכתוב שם עוזר לך בבריאותך
למשל ברית מילה היום המדע גילה שזה יכול למנוע מחלות מיניות
ועוד
אבל לא ניכנס לזה עכשיו כי זה לא הנושא
התורה לא אומרת תקיים מצוות כדי שתהיה בריא, אנחנו מקיימים מצוות כי זו מצווה מה', וכי איזה יתרון יש בקורבנות, פדיון הבן וכו'?

בייקר

  • אורח
מהי עמדת דתנו בנוגע לעישון או שימוש בסמים?
« להגיב #22 ב- : מרץ 12, 2007, 10:09:26 »
עדיף גם נימוק רציונלי.תאר לך מצב הפוך שאתה מקיים מצווה ונהייה חולה...