כתב נושא: רייס: לא יהיה דיאלוג ישיר עם איראן בעיראק  (נקרא 1462 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
ביום ראשון הקרוב צפויה להתכנס בבגדד ועידה שבה ישתתפו נציגים אמריקנים וכן נציגים מאיראן וסוריה. בראיון בתוכנית רדיו הבהירה מזכירת המדינה האמריקנית כי בוועידה לא יתקיימו מגעים דו-צדדיים בין הנציגים מארה"ב ואיראן, וכי הנושא היחיד שיעמוד על הפרק הוא ייצובה של עיראק. "זה לא מפגש על יחסי ארה"ב-איראן", ציינה.



מזכירת המדינה האמריקנית, קודוליזה רייס, הבהירה היום (ה') כי לארצות הברית אין כוונה לפתוח בדיאלוג דו-צדדי עם איראן, אלא להתמקד בנושא העיראקי, במסגרת הוועידה שתכונס ביום ראשון הקרוב בבגדד שבה ישתתפו נציגים אמריקנים, לצד שליחים ממדינות ערביות ומוסלמיות, לרבות סוריה ואיראן.


בתקשורת האמריקנית נשמעו ההערכות כאילו מדובר בשינוי מדיניות אמריקנית - וחזרה להמלצות שהופיעו בדו"ח המסכם של ועדת בייקר-המילטון לפתרון המצב בעיראק. עם זאת, רייס מיהרה לתקן, וציינה בראיון לתוכנית הרדיו של המגיש השמרן שון האניטי, כי המפגש אינו עוסק ביחסי ארה"ב-איראן, אלא בעיראק בלבד.


רייס טענה כי עיראק יזמה את הוועידה כדי לקרוא "לשכנותיה לנקוט מדיניות אחראית יותר כלפיה. אם היא תצליח זה יהיה דבר מאוד טוב, אבל זו אינה פגישה בילטרלית בין ארה"ב ואיראן".


מזכירת המדינה ציינה כי ארה"ב הצליחה להטיל על איראן סגר כלכלי וצבאי, המתחיל לשאת פרי. "שלחנו מסר מאוד חזק לאיראנים. ראשית החליט הנשיא לשגר קבוצת תקיפה של נושאת מטוסים למפרץ הפרסי, אחר כך ביצענו מעצרים של כמה מאנשיהם שהיו מעורבים בפעילויות שנועדו לפגוע בחיילים שלנו בעיראק - ולסיכום, אנחנו חוסמים בפני איראן את המערכת הפיננסית הבינלאומית", אמרה רייס.

 
לטענתה, קריאתו של נשיא איראן מחמוד אחמדי-נג'אד למחוק את ישראל מהמפה, והתבטאויותיו מכחישות השואה, גרמו לנשיא איראן נזק גדול. "כשאתה שומע מה אנשים אומרים על אחמדי-נג'אד בארצו, ברור שהוא עשה טעות גדולה בשימוש בשפה הזו כשחשב שהוא מחוץ לחוק מבחינה בינלאומית", הוסיפה.


בתשובה לשאלה האם ארה"ב רוצה להביא לשינוי המשטר בטהרן, השיבה רייס: "אנחנו בהחלט רוצים לראות שינוי בהתנהגות ואנחנו בהחלט רוצים לראות עתיד של חופש ודמוקרטיה עבור העם האיראני".


רייס ציינה כי היא לא התרשמה שישנם אישים מתונים בהנהגה האיראנית הנוכחית, אבל כדבריה, "יש שם אנשים יותר הגיוניים, שהבחינו בבידוד של איראן, בירידה בהשקעות באיראן, בכך שהבנקים אינם מוכנים להתעסק עם איראן, בעובדה שמועצת הביטחון החליטה להטיל על איראן סנקציות - וייתכן שאנשים אלה ירצו לשנות את המדיניות של ארצם. אני לא מצפה הרבה מאחמדי-נג'אד עצמו".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i