כתב נושא: שאלה  (נקרא 4195 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11045
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
שאלה
« ב- : מאי 09, 2010, 13:30:50 »
בזמן האחרון עלתה לדיון כמעט בכל מהדורות החדשות השאלה האם נכון שילדים שנולדו מתרומות זרע יבררו מי אביהם (לפי מה שהבנתי נכנס לתוקף חוק שמאפשר לילדים אלו לברר מיהו אביהם).
השאלה שלי היא בכלל אחרת: האם לפי ההלכה מותר לאשה נשואה שבעלה עקר להביא לעולם ילד מתרומת זרע של גבר אחר (אפילו בהסכמתו של הבעל)? האם ילד זה ייחשב לממזר?
http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!

מנותק MATAN

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2868
שאלה
« להגיב #1 ב- : מאי 09, 2010, 16:28:58 »

לא בדיוק עונה על השאלה..צריך להביא את פסיקותיהם של גדולי הדור..אין אנו יכולים לענות על השאלה!
 
שות-הרב דבר ליאור




שאלה:
בימינו מתרבים הילדים שנולדו לנשים פנויות כתוצאה מתרומת זרע של יהודים מבנקי הזרע בבתי החולים בארץ. האם הילדים הללו הינם ספק ממזרים? האם יהיו פסולי חיתון בבגרותם? אם כן, האם הפסילה תהיה לכל אדם או רק פסילה של בת כזו לכהן? האין חשש שיעברו על העריות בשוגג בבגרותם? (נניח שתתעורר אהבה בין בן כזה לבין אחותו למחצה, ואין הוא יודע שהיא אחותו). מה תעשה הרבנות, כשאדם כזה יבקש להנשא?

תשובה:
בוודאי שהילדים הינם פסולי חיתון משום שאיננו יודעים מי האבא ולכן אפילו אם האמא הינה לא נשואה - יכול להיות שהאבא הינו ממזר ולכן הילד/ה הינו ספק ממזר, וכן עוד בעיה שנוצרת היא איסור נישואי אחים, שהרי איננו יודעים מאיזו משפחה תורם הזרע הגיע ולכן הילד כשיגדל יהיה אסור לכל ישראל שמא יישא את אחותו ח"ו. הפיתרון היחיד לילד כזה זה להתחתן עם גיורת.

כל אדם המבקש להנשא - הרבנות בודקת מי הם הוריו, ואדם שלא יודע מי הם הוריו - אסור להינשא לכל ישראל.
(הרב דב ליאור)


-שאלה:
יש לי בן שנולד מתרומת זרע מבית חולים בארץ. אני רווקה ורציתי לדעת בבקשה מה ההתייחסות של הרבנות לענין בר מצוה, נישואין בטקס דתי וכו’? אני רווקה שלא נישאה מעולם, מבית מסורתי וחשוב לי לדעת איך ההתייחסות לכך.

תשובה:
הילד הינו יהודי לכל דבר (לגבי בר מצווה וכל שאר המצוות). אך לגבי נישואין ישנם כמה הגבלות במקרה שזהות האב אינה ידועה; מכיוון שלא יודעים מי האב, אסור לילד להתחתן עם אף אישה מישראל כדי שלא יישא, ח"ו, את אחותו או קרובת משפחה אחרת שאסורה לו, ולכן הפתרון הכי טוב בשבילו יהיה לשאת גיורת

מנותק Rafoe

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 11045
  • "וְהִתְנַחַלְתֶּם אֶת-הָאָרֶץ" (במדבר, לג, נד')
שאלה
« להגיב #2 ב- : מאי 09, 2010, 17:43:16 »
לא בדיוק עונה על השאלה..צריך להביא את פסיקותיהם של גדולי הדור..אין אנו יכולים לענות על השאלה!
 
שות-הרב דבר ליאור




שאלה:
בימינו מתרבים הילדים שנולדו לנשים פנויות כתוצאה מתרומת זרע של יהודים מבנקי הזרע בבתי החולים בארץ. האם הילדים הללו הינם ספק ממזרים? האם יהיו פסולי חיתון בבגרותם? אם כן, האם הפסילה תהיה לכל אדם או רק פסילה של בת כזו לכהן? האין חשש שיעברו על העריות בשוגג בבגרותם? (נניח שתתעורר אהבה בין בן כזה לבין אחותו למחצה, ואין הוא יודע שהיא אחותו). מה תעשה הרבנות, כשאדם כזה יבקש להנשא?

תשובה:
בוודאי שהילדים הינם פסולי חיתון משום שאיננו יודעים מי האבא ולכן אפילו אם האמא הינה לא נשואה - יכול להיות שהאבא הינו ממזר ולכן הילד/ה הינו ספק ממזר, וכן עוד בעיה שנוצרת היא איסור נישואי אחים, שהרי איננו יודעים מאיזו משפחה תורם הזרע הגיע ולכן הילד כשיגדל יהיה אסור לכל ישראל שמא יישא את אחותו ח"ו. הפיתרון היחיד לילד כזה זה להתחתן עם גיורת.

כל אדם המבקש להנשא - הרבנות בודקת מי הם הוריו, ואדם שלא יודע מי הם הוריו - אסור להינשא לכל ישראל.
(הרב דב ליאור)


-שאלה:
יש לי בן שנולד מתרומת זרע מבית חולים בארץ. אני רווקה ורציתי לדעת בבקשה מה ההתייחסות של הרבנות לענין בר מצוה, נישואין בטקס דתי וכו’? אני רווקה שלא נישאה מעולם, מבית מסורתי וחשוב לי לדעת איך ההתייחסות לכך.

תשובה:
הילד הינו יהודי לכל דבר (לגבי בר מצווה וכל שאר המצוות). אך לגבי נישואין ישנם כמה הגבלות במקרה שזהות האב אינה ידועה; מכיוון שלא יודעים מי האב, אסור לילד להתחתן עם אף אישה מישראל כדי שלא יישא, ח"ו, את אחותו או קרובת משפחה אחרת שאסורה לו, ולכן הפתרון הכי טוב בשבילו יהיה לשאת גיורת
הבנתי למה אתה מתכוון בעניין של נישואין של אותו ילד או ילדה כשיהיו בוגרים, אבל לא ענית לגבי אותה אשה נשואה שבעלה הוא עקר (האם מותר לה לפי ההלכה לקבל תרומת זרע מגבר אחר אפילו כשבעלה מסכים לכך).
http://www.youtube.com/user/rafoe10
https://twitter.com/RafoeJTF
    http://gplus.to/rafoe
https://www.facebook.com/RafoeJTF
جيش يوشع سيعود  (ג'ייש יהושע סעופא יעוד) - צבא יהושע עוד ישוב!

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
שאלה
« להגיב #3 ב- : מאי 10, 2010, 11:28:48 »
תשובתו של הרב רביד נגר

תרומת זרע אסורה על פי ההלכה עד כמה שידוע לי. לכתחילה וודאי שאסור ! אבל בדיעבד מותר לו לבוא בקהל לפי חלק מהפוסקים. אם ידוע מי האב הרי שהאב חייב למול את בנו, ללמדו תורה לספק לו מזונות וכיוצב', אם לא ידוע מי האב יתכן שהילד שנולד יהיה מותר בקהל ישראל ולא יהיה פסול חיתון, אולם יתכן והילד הזה עשוי להיקרא: "שתוקי" זה כינוי שניתן למי ששואל על אביו ומשתיקין אותו. ומובא בשולחן ערוך (אבן העזר סימן ד סעיף לו) הספיקות כגון: "שתוקי ואסופי" (אסופי הוא ילד שנאסף, לא יודעים מי אמו וגם לא מי אביו) אסור לבוא זה עם זה, ומותר לו להתחתן רק עם גיורת והילדים שלהם ימשיכו לשאת את אותו מעמד של פסולי חיתון. בכל מצב ילד שנולד מתרומה של יהודי לבנק הזרע מצוי במחלוקת גדולי הדור, הרב עובדיה יוסף (יביע אומר י',י') מתיר בדיעבד לילד כזה לבוא בקהל אבל יש רבנים אחרים שאוסרים. בגמרא מובא מקרה דומה שמוכיח שהשתוקי כן כשר לבוא בקהל, בקיצור לכתחילה וודאי שאסור !
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.