כתב נושא: היהודייה הוותיקה מפקיעין: הדרוזים לא מפסיקים להציק לנו,הם לא רוצים יהודים  (נקרא 4868 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק IRON_MAN

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 12823
  • L.F בשטח הערבים במתח
ארץ ישראל לעם ישראל על פי תורת ישראל.

ערבים לערב,סודנים לסודן,שמאלנים לאירופה!

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
היא אשה יקרה ומאוד נחמדה ומסבירת פנים. כמה פעמים טיילתי בפקיעין ותמיד שבאנו לבקר בבית הכנסת היא ירדה לפתוח אותו.

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
חלילה וחס הלא הם הדרוזים נאמנים לנו לא"י למדינת ישראל ולא יתכן פגיעה ביהודים...( :old_undecided:) מעניין אולי כאן נשבר המיתוס של הדרוזי הנאמן, פה קבור הכלב (תרתי משמע!).
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק האלקשי

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2820
לא יתכן דו קיום בין יהודי לגוי, גם אם מדובר בגויים "טובים" כמו הדרוזים. לכן התורה גדרה גדרים לישיבת יהודים בין גויים,
וכן קבעה כללים לישיבת לא יהודים, היינו גרים תושבים, בין יהודים בארץ ישראל.

אי אפשר לשכוח שתורתינו היא תורת אמת. המציאות דואגת להזכיר לנו זאת פעם אחר פעם.
« עריכה אחרונה: מאי 03, 2010, 23:54:37 על ידי האלקשי »

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
לא יתכן דו קיום בין יהודי לגוי, גם אם מדובר בגויים "טובים" כמו הדרוזים. לכן התורה גדרה גדרים לישיבת יהודים בין גויים,
וכן קבעה כללים לישיבת לא יהודים, היינו גרי צדק, בין יהודים בארץ ישראל.

אי אפשר לשכוח שתורתינו היא תורת אמת. המציאות דואגת להזכיר לנו זאת פעם אחר פעם.
אין ספק בדברייך (ואגב כתבתי את תחילת דבריי בציניות מוחלטת) אין אמונה בגוי אפילו ארבעים שנה בקבר אך עדיין קיימים חסידי אומות עולם שאני יכול לספר בשבחם בנוגע למשפחתי והלא הם יהודי תימן שעלו לארץ לא מפני שרבה השנאה כלפיהם מהגויים (המוסלמים) אלא זה דבר שניחם אותם (הם הקפידו שישראל ישמרו על התורה בכל צעד ושעל אני מדבר על המצב של לפני 45), ואכן הם עלו לארץ מתוך אהבת הארץ ומצווה לישוב הארץ.
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק הבוס הגדול

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2133
לא יתכן דו קיום בין יהודי לגוי, גם אם מדובר בגויים "טובים" כמו הדרוזים. לכן התורה גדרה גדרים לישיבת יהודים בין גויים,
וכן קבעה כללים לישיבת לא יהודים, היינו גרי צדק, בין יהודים בארץ ישראל.

אי אפשר לשכוח שתורתינו היא תורת אמת. המציאות דואגת להזכיר לנו זאת פעם אחר פעם.

צודק
אני לא אלוהים אני חלק ממנו

מנותק יובל הכהניסט

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1789
היהודייה הוותיקה מפקיעין: הדרוזים לא מפסי
« להגיב #6 ב- : מאי 04, 2010, 03:09:25 »
בס"ד

אני לא יודע אם יש להכליל את כל הדרוזים בזה.יש ויש.אני בטוח שהמציקים זה דרוזים שלא מתגייסים לצה"ל אפילו.

מנותק El Blanco

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 10516
כך או כך, בני הלאום הדרוזי - החוצה.

מנותק הימני

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1359
לא יתכן דו קיום בין יהודי לגוי, גם אם מדובר בגויים "טובים" כמו הדרוזים. לכן התורה גדרה גדרים לישיבת יהודים בין גויים,
וכן קבעה כללים לישיבת לא יהודים, היינו גרים תושבים, בין יהודים בארץ ישראל.

אי אפשר לשכוח שתורתינו היא תורת אמת. המציאות דואגת להזכיר לנו זאת פעם אחר פעם.

אתה מקצין.

איך אתה אומר שלא יתכן דו קיום בין יהודי לגוי אם יש מקרים רבים שכן מעידים שדו קיום אפשרי ?

מי הרב שקבע את מה שאמרת ? איך יכול להיות שיש רבנים שלא יסכימו עם זה ?  

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
אתה מקצין.

איך אתה אומר שלא יתכן דו קיום בין יהודי לגוי אם יש מקרים רבים שכן מעידים שדו קיום אפשרי ?

מי הרב שקבע את מה שאמרת ? איך יכול להיות שיש רבנים שלא יסכימו עם זה ?  
תקרא את הודעתי דלעיל, עם חריג קטן.
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק הימני

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1359
תקרא את הודעתי דלעיל, עם חריג קטן.

קראתי וזה לא עונה על השאלה שלי.

"האלקשי" אמר שלא יתכן דו קיום בין יהודים ללא יהודים לפי התורה,

אז אני מבקש רק שלושה דברים :

ספר, פרק ופסוק.

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
האימרה הידועה שאמרו חז"ל אין אמונה בגוי אפילו ארבעים שנה בקבר, ולגבי מה שרשמתי דלעיל אזי דבר זה היה בגדר זמני והוחלף כאשר השלטון הקשה והמחמיר הוחלף אך כוונותיהם היינו הך כהיום.

תקרא את המאמר הזה : http://www.kahane.org.il/darka/dst/d539.html

ציטוט
אין אמונה בגוי

ה"משא ומתן" המופיע בפרשתינו בין אברהם אבינו לעפרון החיתי הוא סמל למשאים ומתנים הנערכים בין יהודים לגויים בכלל, ובין יהודים לערבים, כפי שאנו רואים היום. אימרה עממית רווחת אומרת: "אין אמונה בגוי אפילו ארבעים שנה בקבר". האימרה העממית הזו הנשמעת כה פרמטיבית, מבטאת הבנה טבעית בריאה, הנובעת מנסיון של אלפי שנים.

צביעות
חז"ל העמידו אותנו על מידת הצביעות שהיתה בו בעפרון החיתי, והם מלמדים אותנו דרך פרשת עפרון כי "רשעים - אומרים הרבה, ואפילו מעט אינם עושים". שהרי עפרון הרחיב פיו בתחילה בגאוה ואמר לאברהם: "השדה נתתי לך והמערה אשר בו לך נתתיה..." ובסופו של דבר נטל עפרון ארבע מאות שקל, טבין ותקילין, שקלים גדולים העוברים לסוחר.
אברהם משיג את מטרתו
כדאי לעיין במשא ומתן זה שבפרשה. עפרון הוא בתחילה "לארג' " - הוא מביע נכונות ללא סייג, לכאורה, לתת, והוא מפרט את דבריו בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים. לכאורה. אלא שאברהם המבין את נפש העפרונים למיניהם, הבין כי עפרון החמדן לא מתכוון כלל לוותר על שלו ולצאת מהעסק הזה בהפסד, וכי כל מילותיו הגבוהות אינן אלא ריקות מתוכן, והוא הבהיר מיד שהוא לא מחפש מתנות, ורוצה לשלם מה שמגיע. עפרון מרים את הכפפה, ושלא כפי שהיינו מצפים על פי התחסדותו הראשונית. הוא דורש כסף רב, הרבה יותר מהשווי האמיתי של המערה, וזאת ללא כל נסיון להוכיח לאברהם את מידת "חסידותו" וכדומה. מילותיו של עפרון בסוף המו"מ הן ביטוי שפל לצביעותו: "ארץ ארבע מאות שקל כסף ביני ובינך מה היא ואת מתך קבור". ואומר רש"י: "בין שני אוהבים כמונו מה היא חשובה לכלום...". אכן, צביעות מיוחדת. ואברהם אבינו מקבל את הדין בלי מילה מיותרת. הוא לא ציפה לשום חסד מהגוי הזה. מטרתו היתה אך להשיג את המערה, ללא שום "יחסים מיוחדים" עם שכניו. עם כיוון ומטרה זו לפני עיניו - הוא השיג את אשר רצה ללא שום יחס לפה החלקלק שפתחו בפניו.
אין נורמליזציה עם הגוי
ומה הלקח שלנו מכל זה? אין אמון, ואין לצפות לאמון, ואין לבנות שום דבר ע"פ אילו שהם יחסי אימון מדומים בינינו לבין הגויים. בין ישראל לגויים ישנו תהום. לא הסכמים, לא "בניית אימון" ולא נורמליזציה. כל שכן עם אלו ערבים שמצויה בהם מידה גדושה של מידתו של עפרון. כל נסיון להיות "יפים" יהיה לנו למפח נפש ולאשליה מנופצת. ההתרחקות ממשא ומתן עימם יביא לנו רק רווח, מנוחה וחיים ללא אשליות מיותרות.

כבוד היו"ר כנסת נכבדה. מאי הר סיני? הר שירדה שנאה לגוים עליו. כך קבעו חז"ל. לדבריהם הפך ההר הקדוש לסמל השנאה לגויים שלא קיבלו בו תורה, דברי רש"י. שנאה לרשעות, לעוול, לטומאה. וכמו שיש הר סיני, יש גם מדבר סיני. ומי שחושב שביקורו של סאדאת, שהביא אסון של הפקרת סיני למצרים, שם קץ לשנאה של סיני המצרי, ימיט עלינו אסון. זכור לי אותו יום, מיד לאחר סוף האסון-טרגדיה של קמפ-דיויד, הפקרת סיני, ישבתי עם יהודי פיקח מעדות המזרח, יהודי שלא כעזר ויצמן המכיר את הערבי לא ממשחקי גולף, לא ממסיבות קוקטייל של ג'וני ווקר בקהיר, אלא מכיר אותם משום שהוא נולד שם, ביניהם. והיהודי הזה, הנבון והפיקח, פנה אלי ואמר את המילים שמאז שמעתי פעמים אין ספור: "ערבי, ארבעים שנה בקבר, אין בו אמונה". כך קבע המומחה לערבים, היהודי הפשוט הזה, שהוא באמת העזר ולא כנגדנו.
היו"ר מאיר כהן אבידוב: נאמר בגוי, ולא בערבי.
הרב כהנא : הוא אמר ערבי. אם אתה רוצה להרחיב את זה, בבקשה.
היו"ר כהן אבידוב: אני מצטט ממה שאומרים אצלנו בעדות המזרח זה הציטוט המדויק.
הרב כהנא: בסדר. אתה רוצה להרחיב? בסדר. אמת ואמונה. ערבי מבין דבר אחד, ורק דבר אחד, והוא - כח. הנסיגה מסיני, ההתקפלות המדינית, עקירת הישובים סימלו בשביל הערבים רק דבר אחד: חולשה יהודית. סאדאת הבין שהעם היהודי הגלותי, לרבות אלה שנמצאים כאן בארץ, שיצאו מהגלות, אך לא הוציאו את הגלות מתוכם, העם היהודי הזה כ"כ צמא לאהבת הגוי, כ"כ חייב להאמין באהבה זו. שכאשר איזה גוי פיקח קם ומחמיא לו ומדבר על אהבה ואחוה ושלום, מוכן היהודי הנרגש לזרוק לו כסף, זהב וסיני.

כנס לקישור יש המשך למאמר..
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק הימני

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1359
האימרה הידועה שאמרו חז"ל אין אמונה בגוי אפילו ארבעים שנה בקבר, ולגבי מה שרשמתי דלעיל אזי דבר זה היה בגדר זמני והוחלף כאשר השלטון הקשה והמחמיר הוחלף אך כוונותיהם היינו הך כהיום.

תקרא את המאמר הזה : http://www.kahane.org.il/darka/dst/d539.html
 
כנס לקישור יש המשך למאמר..

קראתי ואני לא מסכים עם מה שהוא כתב.

הוא עושה מהסקה המקרה של עפרון לגבי כל הגויים - הסקה שאני לא חייב לקבל ואני אכן לא מקבל.
חשבתי שתהיה לכם הוכחה יותר חזקה ממה שרשמת לי פה.
אבל יותר מזה, יהיו רבנים אחרים שיוכיחו לך מהרבה מאד מקורות בתנ"ך מסקנות בדיוק הפוכות לזה -שיש יחסים ואמונה עם גויים.

אני בעצמי אנסה :
בתקופת שלמה היה מסחר ויחסים ענפים עם כל הגויים שחיו מסביב לממלכת ישראל הגדולה :
יחסים מעולים עם חירם מלך צור, עם מלכת שווא ועוד. הם הסתדרו איתם מצוין, האמינו בהם ובטחו אחד בשני.

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
קראתי ואני לא מסכים עם מה שהוא כתב.

הוא עושה מהסקה המקרה של עפרון לגבי כל הגויים - הסקה שאני לא חייב לקבל ואני אכן לא מקבל.
חשבתי שתהיה לכם הוכחה יותר חזקה ממה שרשמת לי פה.
אבל יותר מזה, יהיו רבנים אחרים שיוכיחו לך מהרבה מאד מקורות בתנ"ך מסקנות בדיוק הפוכות לזה -שיש יחסים ואמונה עם גויים.

אני בעצמי אנסה :
בתקופת שלמה היה מסחר ויחסים ענפים עם כל הגויים שחיו מסביב לממלכת ישראל הגדולה :
יחסים מעולים עם חירם מלך צור, עם מלכת שווא ועוד. הם הסתדרו איתם מצוין, האמינו בהם ובטחו אחד בשני.

עם מה בנוסף אילו דברים ספציפים אינך מסכים אם דבריו.
ראשית כל אין לתלות אף פעם תקוות בגויים בין עם זה במסחר ובין עם זה בכל דבר אחר, ובוודאי שאנו מצווים לקנות ולנהל משא ומתן מסחרי עם יהודים כקודם לכל ולבטוח בה' ולא באף גוי.
אני לא מסיק כך על כל הגויים וטוען שכולם רוצים להשמידנו אלא שזהו דבר אינטרסנטי וזמני הפג עם הזמן. אלו דברים המטעים את העין ומסיתים אותנו מהעיקר בבטחון בה' ובבני עמנו הקודם לכל ונתון כאבן שאין לה הופכין, כמו כן בכל הדורות היה מקח וממכר בין גויים ויהודים דבר זה הינו סימבולי בלבד ולא בהכרח מסמל קשרים ידידותיים וחברתיים ביננו לבינם(ואף היום ניתן לומר זאת).

שנית, למען היושר האישי והכללי אתן לך דוגמה, בארצות ערב היהודים סבלו מהגויים בצורה תקיפה וולגארית ביותר על אף שניהלו יחד מסחר ומשא ומתן במקרים יוצאי דופן, אין זה היה אלא אינטרסנטי בלבד ודבר כזה נמוג לאחר זמן קצוב. הסיפור המזעזע במשפחתי העובר מדור לדור הינו בעדן שנת 1952 כמדומני, כאשר לסבא רבה שלי היה עובד גוי או ערבי או אסיאתי (איני יודע במדוייק), הגוי הנלוז עבד עם סבי אכל איתו ישן בביתו ודי מחסורו דאג לו סבא רבה שלי.
יום שישי אחד(בצהריים) רצה הגוי וביקש את מפתחות העסק(בכדי לקחת משם פטיש ששכח) כמובן שסבי סרב משום שעוד מעט נכנסת השבת והוא צריך להכין עצמו לכבוד שבת, התעקש הגוי רבות עד שנכנע סבי ובא יחד איתו ופתח לו את העסק נכנס הגוי ולקח את הפטיש שלו ו...הטיח אותו בראשו של סבי(לראשונה ששמעתי זאת הזדעזעתי) ולקח את כספו(של סבי) ונמלט מהמקום כל עוד נפשו בו.

זהו מקרה אחד מיני רבים שאגב יש לי עוד סיפורים כאלה ואף הנוגעים ישירות אליי אך לא אפתח אותם כאן, אני בטוח שהמון יהודים יכולים להעיד על עוולות חמורות שהתרחשו אצלם בגלות ואף בארץ מהגויים הארורים.
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק הימני

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1359
אני מסכים איתך שיש הרבה מאד סיפורים על מעשים רעים של הגויים כלפינו.
ואני מסכים איתך שצריכים לתת קדימות לביטחון בה' ולקשרים טובים עם יהודים על פני כל מה שקשור בגויים.
אבל "האלקשי" רשם שלפי התורה שתכלס לא יכול להיות מצב של דו קיום בין יהודי לגוי וזה לא ממש תואם את המציאות.

אני לא סובר שהתורה טועה, אני סובר ש"האלקשי" פירש אותה לא נכון, כי עובדה שיש מציאות של דו קיום בין יהודים לגויים, גם
אם זה לא נגמר במסחר - יש קשרים ידידותיים שמבוססים על אמון ועל עזרה כנה ואמיתית.

האם אתה אתה סובר שהמציאות אחרת, קרי, שאין בכלל דו קיום בין יהודים לגויים ?





מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
אני לא סובר שאין בכלל 'דו קיום' קודם כל זה דבר יחסי דו קיום ותלוי איך אתה מגדיר דו קיום, אם אתה מגדיר דו קיום כאמונה הדדית ועזרה כנה ואמיתית אזי מסחר בין יהודים וגויים אין זה עזרה ואמון כלל, כי אם אינטרסנטיות מוחלטת אשר תיקצר ותעמוד בזמן מוגבל לחלוטין, אתה יכול לראות זאת עם 'יחסינו' הידידותיים עם ארה"ב הכוללים מסחר בפרט ויחס פוליטי בכלל, המיתוס הזה לא רחוק מלהישבר ולא ראוי להיקרא יחס הדדי ואמוני ובטח שלא עזרה כנה ואמיתית, וכן כלל זה ניתן לפרשו גם ביחס לשאר מדינות אשר הם ביחסים ידידותיים בלבד, כמו כן אתה יכול לשלב את הכלל התורני "אהבה התלויה בדבר בטל דבר בטלה אהבה" ולהקיש אותו ישירות לאמון ולעזרה הכנה והידידותית.
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק הימני

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1359
אני לא סובר שאין בכלל 'דו קיום' קודם כל זה דבר יחסי דו קיום ותלוי איך אתה מגדיר דו קיום,

דו הקיום שאני שואל אותך עליו הוא זה שעליו דיבר "האלקשי" - דו קיום שלא יתכן.

 
אם אתה מגדיר דו קיום כאמונה הדדית ועזרה כנה ואמיתית אזי מסחר בין יהודים וגויים אין זה עזרה ואמון כלל, כי אם אינטרסנטיות מוחלטת אשר תיקצר ותעמוד בזמן מוגבל לחלוטין, אתה יכול לראות זאת עם 'יחסינו' הידידותיים עם ארה"ב הכוללים מסחר בפרט ויחס פוליטי בכלל, המיתוס הזה לא רחוק מלהישבר ולא ראוי להיקרא יחס הדדי ואמוני ובטח שלא עזרה כנה ואמיתית, וכן כלל זה ניתן לפרשו גם ביחס לשאר מדינות אשר הם ביחסים ידידותיים בלבד, כמו כן אתה יכול לשלב את הכלל התורני "אהבה התלויה בדבר בטל דבר בטלה אהבה" ולהקיש אותו ישירות לאמון ולעזרה הכנה והידידותית.

הבעיה במה שאתה כותב היא שאתה מסתכל באמת המאקרו, על היחסים בין ארה"ב לישראל, במצב הזה יכול להיות שאתה באמת
צודק, אבל זה לא רק ביחסים בין ישראל לארה"ב, אלא ביחסים שבין כל מדינה ומדינה (גם ביחסים, למשל שבין ארה"ב לאנגליה).

אני שואל אותך לגבי רמת הפרט - האם לדעתך לא יכולה להיות אהבה מוחלטת (שאינה תלויה בדבר) אמון טוטאלי ובטחון מלא בין יהודי לגוי ?

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
דו הקיום שאני שואל אותך עליו הוא זה שעליו דיבר "האלקשי" - דו קיום שלא יתכן.

 
הבעיה במה שאתה כותב היא שאתה מסתכל באמת המאקרו, על היחסים בין ארה"ב לישראל, במצב הזה יכול להיות שאתה באמת
צודק, אבל זה לא רק ביחסים בין ישראל לארה"ב, אלא ביחסים שבין כל מדינה ומדינה (גם ביחסים, למשל שבין ארה"ב לאנגליה).

אני שואל אותך לגבי רמת הפרט - האם לדעתך לא יכולה להיות אהבה מוחלטת (שאינה תלויה בדבר) אמון טוטאלי ובטחון מלא בין יהודי לגוי ?

אענה רק על הקטע האחרון- אני חושב שבדבריי סיכמתי את רוב דבריי ואם אתה חושב אחרת עליך הראיה\ציטוט לגבי אמיתות משפטך 
ציטוט
האם לדעתך לא יכולה להיות אהבה מוחלטת (שאינה תלויה בדבר) אמון טוטאלי ובטחון מלא בין יהודי לגוי
 
תשובתי היא ללא ספק לא! וכמו כן הואלתי להסביר זאת.
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.