כתב נושא: אתגר לחברי הימין האמיתי.  (נקרא 6086 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק נדב

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 732
אתגר לחברי הימין האמיתי.
« ב- : מרץ 15, 2010, 01:53:50 »
זקוק לעזרתכם אני כבר התיאשתי. לאלה שלא נכחו בדיוןנים שלי עם חיים ורון בן מיכאל (או יהודה או איך שלא קוראים לו), הם טענו שהמוזיקה האמריקאית כולה - כולל בלוז, פ'אנק, ג'אז וכו' היא מוזיקה אמריקאית - אירופאית, כלומר לבנה לחלוטין ושלשחורים לא הייתה שום השפעה על המוזיקה הזו, אלא כל הזמרים השחורים (ויש המון כאלו) פשוט העתיקו מהלבנים. לאלה מכם שאינם בקיאים במוזיקה אציין רק שטענה כזו מקבילה לטענה שכדור הארץ שטוח. אף אחד מהם לא הביא אפילו רבע ראיה ממקור מוסמך כלשהו לטענה הזו, הם פשוט הסתפקו בלטעון את זה בלהט דתי. בתגובה, הצבתי להם אתגר. ביקשתי מחיים לתת לי שם של פרופסור אחד, או ספר, או מקור אחר לא משנה מאיפה, שיתמוך בטענה ההזויה אותה חיים טוען. חיים לא עמד באתגר ולא זכיתי ממנו לתגובה. אחריו בא רון בן מיכאל, שטען בתגובה לאתגר שלי
ציטוט
ב"ה, בשעות הקרובות אביא לך
. מאז חלפו כבר חמישה ימים ועדיין לא זכיתי לשם של מומחה שיתמוך בטענות שלהם. לכן אני מפנה את האתגר אל שאר חברי הימין האמיתי:

אני מבקש שם של פרופסור, או ספר, או מקור מידע אינטרנטי, לא משנה כרגע איזה שיתמוך בטענה הזו - ש"למפגרים האלה מאפריקה לא הייתה שום השפעה על מוזיקה אמריקאית אלא הם העתיקו הכל מלבנים ויהודים" - כלשונו של יו"ר התנועה.

יודעים מה, לא פרופסור, סתם מומחה. יודעים מה? לא מומחה, מתמחה באונ' כלשהי. יודעים מה, לא צריך, תביאו סתם שם של אדם כלשהו בעולם שלמד מוזיקה איפשהו, שטוען את זה, איזשהו בלוג מצידי שיהיה. אני הלכתי לקראת המנהלים וחיפשתי ברחבי הרשת מסמך כלשהו שיתמוך בטענה שלהם. לצערי אני לא מי יודע מה טוב בלחפש דברים כאלה ברשת לכן נכשלתי - לא מצאתי שום מאמר או טענה כזו שאפילו רומז על דבר כזה. אין לי ספק שמישהו מהפורום הזה שכולל בתוכו אנשים חכמים יכול לעזור לי. אחרת נאלץ להכיר בעובדה שמנהלי התנועה טוענים טענה כ"כ אידיוטית שאין לה סימוכין אפילו בבלוגי קונספירציה למינים.
« עריכה אחרונה: מרץ 15, 2010, 03:11:39 על ידי נדב »

מנותק T-800

  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2831
אתגר לחברי הימין האמיתי.
« להגיב #1 ב- : מרץ 15, 2010, 01:58:07 »
נדב יקירי, תלמד. חיים בן פסח (ואני בטוח שגם רון בן מיכאל) הוא כזה. מתחמק משאלות קשות. לא סתם הוא תמיד עונה לשאלות כמו "איך מטפלים בבוגדים?" הוא עונה "אני מתון אבל התורה אומרת ככה וככה וככה".
"אנחנו לא רוצים עקרונות, אנחנו רוצים עובדות!" (קלימנט וורושילוב)

מנותק יובל הכהניסט

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1789
אתגר לחברי הימין האמיתי.
« להגיב #2 ב- : מרץ 15, 2010, 05:55:38 »
בס"ד

אני לא ממש בקיא בנושא הזה אבל יש מלא יהודים בתחום הג'אז.אני אישית לא אוהב ג'אז וזה כל מה ששחורים מסוגלים לעשות. יכול להיות שזה באמת פותח ע"י השחורים (אני לא יודע)  אבל אני ממש לא אוהב את המוזיקה הזאת.יהודים עשו כאלה דברים שהשחורים אפילו לא חלמו עליהם.רוב הדברים של השחורים הם פרימיטביים למען האמת.הם טובים בספורט(כדורסל,פוטבול וכ"ו) אבל שכל אין להם(לא כולם.ישי ויש)
« עריכה אחרונה: מרץ 15, 2010, 06:35:40 על ידי יובל הכהניסט »

מנותק יובל הכהניסט

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1789
אתגר לחברי הימין האמיתי.
« להגיב #3 ב- : מרץ 15, 2010, 06:24:04 »
בס"ד

לואיס ארמסטורנג(נגן הג'אז האהוב והידוע ביותר של המאה ה-20)קיבל את ההשראה ממשפחה יהודית שעבורה הוא עבד.
« עריכה אחרונה: מרץ 15, 2010, 06:37:21 על ידי יובל הכהניסט »

מנותק ביתר בדם

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 645
  • כהנא צדק !
אתגר לחברי הימין האמיתי.
« להגיב #4 ב- : מרץ 15, 2010, 07:36:24 »
נדב יקירי, תלמד. חיים בן פסח (ואני בטוח שגם רון בן מיכאל) הוא כזה. מתחמק משאלות קשות. לא סתם הוא תמיד עונה לשאלות כמו "איך מטפלים בבוגדים?" הוא עונה "אני מתון אבל התורה אומרת ככה וככה וככה".
בוא תענה לי אם אתה כזה חכם מה אתה עושה בפורום הזה מנסה להרגיז ?
אז אתה לא מצליח די מספיק הבנו את זה שאתה לא קיבלתה צומת לב שהייתה קטן ואתה מחפש אותה פה ולא בא לנו להביא לך לך צומי למה חזרתה אתה עד כדי כך אוהב אותנו ?
"ואריה אם ישאג מי לא ירעד"

מנותק Neo

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1450
  • הים אותו הים
אתגר לחברי הימין האמיתי.
« להגיב #5 ב- : מרץ 15, 2010, 10:04:24 »
האמת שלא ראיתי את הויכוח כולו אבל הג'אז ללא כל ספק טופח ופותח ע"י האפרו-אמריקאים.  כל האלמנט של ה"חריגה מקצב" (שימת דגש על הביטים הזוגיים ולא האי זוגיים) הוא אפריקאני לחלוטין...
זה שהוא משלב אלמנטים מערביים או שאיזה שחור ניקה אסלות בבית של לבן עדיין לא הופך את הג'אנר החדיש הזה שפותח למערבי במקורו.

לשחורים יש חוש קצב מאוד מפותח ולכן יש להם פוטנציאל גבוה להיות מוזיקאים מוכשרים (פעם היה ג'אז, היום מנצלים זאת לזבל) וכן יש להם גם כישורים אתלטיים שלעיתים מנוצלים לספורט ובמקרים אחרים בכדי לברוח מהמשטרה..

קשה לקחת מהם את ההישגים במוזיקה וספורט, זה ממש שכתוב היסטוריה.

מנותק נדב

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 732
אתגר לחברי הימין האמיתי.
« להגיב #6 ב- : מרץ 15, 2010, 11:03:43 »
בס"ד

אני לא ממש בקיא בנושא הזה אבל יש מלא יהודים בתחום הג'אז.אני אישית לא אוהב ג'אז וזה כל מה ששחורים מסוגלים לעשות. יכול להיות שזה באמת פותח ע"י השחורים (אני לא יודע)  אבל אני ממש לא אוהב את המוזיקה הזאת.יהודים עשו כאלה דברים שהשחורים אפילו לא חלמו עליהם.רוב הדברים של השחורים הם פרימיטביים למען האמת.הם טובים בספורט(כדורסל,פוטבול וכ"ו) אבל שכל אין להם(לא כולם.ישי ויש)

לא יודע אם "מלא", יש כמה, מה זה קשור לטענה שלי? אני שוב מדגיש שהדיון פה הוא לא על הטעם המוזיקלי של אדם זה או אחר. הדיון הוא על עובדות. ולא מדובר רק על ג'אז אלא גם על בלוז, פאנק, רגאיי וסווינג.

ציטוט
לואיס ארמסטורנג(נגן הג'אז האהוב והידוע ביותר של המאה ה-20)קיבל את ההשראה ממשפחה יהודית שעבורה הוא עבד.

גם אני כתבתי את זה לחיים. אז מה זה אומר? שארמסטרונג לא היה שחור?  צ'ארלי "בירד" כריסטיאן, ביג ביל ברונזי ועוד מאה שחורים שהשפיעו מאד על התרבות באמריקאית לא גדלו במשפחות יהודיות. זו לא חכמה להטפל בדיוק לאחד שכן ולהוכיח את התזה שלך.

מנותק Neo

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1450
  • הים אותו הים
אתגר לחברי הימין האמיתי.
« להגיב #7 ב- : מרץ 15, 2010, 11:44:27 »
היו יהודים שנחשבים גם לאבות הג'אז ביניהם ארטי שאו ובני גודמן.
בנוסף היו גם לבנים כמו גלן מילר שהקים הרכב ביג בנד נפלא וחלוצי (כל התיזמורת הופלה בטיסה לחזית האמריקאית במלחמת העולם השניה).

שורשיו של הג'אז הם עדיין אפריקאים ונוספו לו הרבה רבדים אירופאים.  זה מה שיפה במוזיקה, כולם תורמים...

מנותק Neo

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1450
  • הים אותו הים
אתגר לחברי הימין האמיתי.
« להגיב #8 ב- : מרץ 15, 2010, 11:51:28 »
דרך אגב, אם כבר אנחנו בנושא.
הנה קליפ מצויין של הרכב דיקסילנד ישראלי שמנגן מחרוזת דיקסילנד יהודית:


הדיקסילנד הוא אחד הסגנונות ג'אז הראשונים, בו יש הרכב קטן יחסית ומאופיין באילתורים רבים.

מנותק נדב

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 732
אתגר לחברי הימין האמיתי.
« להגיב #9 ב- : מרץ 15, 2010, 12:01:23 »
הדיקסילנד הוא הג'אז הראשון - הלהקה הראשונה שהקליטה משהו שמתייחסים אליו בתור ג'אז הייתה the original dixiland jazz band - גם הפעם הראשונה שהשתמשו במונח. אבל הדיקסילנד איננו סגנון יהודי אלא מושתת על שילוב בין תרבויות המערב לתרבויות אפריקאיות כפי שהסברת.

מנותק 500sw

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 648
אתגר לחברי הימין האמיתי.
« להגיב #10 ב- : מרץ 15, 2010, 12:15:40 »
דיי כבר לשנוא שחורים! מה יש לכם מהם? בינתיים רוב האנטישמים בעולם הם ערבים ולבנים.
אל תצביע תשפיע

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
אתגר לחברי הימין האמיתי.
« להגיב #11 ב- : מרץ 15, 2010, 12:20:03 »
אני חושב שיש בויכוח של נדב עם חיים גם עניין סמנטי שצריך לבהר.

מלחינים אפרו-אמריקאים משתמשים בסולמות מוזיקלים, אקורדים, כמובן בכלי נגינה כמו פסנטר וסקסופון. כלומר, הם משתמשים בדיציפלינה מוזיקלית שפיתח האדם הלבן. הכלים המוזיקלים באפריקה הם כלי הקשה פרימיטיביים, על תורה מוזיקלית של תוים סולמות ואקורדים, ואפילו באסים, נראה לי שבכלל לא שמעו עליהם שם באפריקה. לכן גם כשכושי מלחין מוזיקה הוא בעצם מלחין מוזיקה בשיטה ה"לבנה" והתרומה המקורית היחידה מאפריקה היא במקצב. כאשר לעניות דעתי הלא מומחית, המקצבים האפריקאים אינם משתלבים טוב עם מלודיות וזו כנראה הסיבה שאמני היפ הופ גונבים מלודיות לבנות ומשלבים אותן בתחן קטעי הראפ שהם מדקלמים.

עכשיו אפשר לבוא ולטעון שבאמריקה התפתחו סגנונות מוזיקה יחודיים כמו ג'אז שהשחורים יצרו או תרמו משמעותית ליצירתם. אני לא מבין בזה ולכן לא אביע דעה בעניין הזה.

מנותק Neo

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1450
  • הים אותו הים
אתגר לחברי הימין האמיתי.
« להגיב #12 ב- : מרץ 15, 2010, 12:24:41 »
למקצב יש משמעות מכרעת במוזיקה...  אין מה לזלזל בזה.

קל לזהות זאת כשמאזינים לג'אז ומוזיקה דרום אמריקאית בעיקר.
כשעורכים מבחני מוזיקה למועמדים מתחילים זה הדבר הראשון שבודקים ופוסלים לפיו.

מנותק נדב

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 732
אתגר לחברי הימין האמיתי.
« להגיב #13 ב- : מרץ 15, 2010, 15:39:48 »
אני חושב שיש בויכוח של נדב עם חיים גם עניין סמנטי שצריך לבהר.

מלחינים אפרו-אמריקאים משתמשים בסולמות מוזיקלים, אקורדים, כמובן בכלי נגינה כמו פסנטר וסקסופון. כלומר, הם משתמשים בדיציפלינה מוזיקלית שפיתח האדם הלבן. הכלים המוזיקלים באפריקה הם כלי הקשה פרימיטיביים, על תורה מוזיקלית של תוים סולמות ואקורדים, ואפילו באסים, נראה לי שבכלל לא שמעו עליהם שם באפריקה. לכן גם כשכושי מלחין מוזיקה הוא בעצם מלחין מוזיקה בשיטה ה"לבנה" והתרומה המקורית היחידה מאפריקה היא במקצב. כאשר לעניות דעתי הלא מומחית, המקצבים האפריקאים אינם משתלבים טוב עם מלודיות וזו כנראה הסיבה שאמני היפ הופ גונבים מלודיות לבנות ומשלבים אותן בתחן קטעי הראפ שהם מדקלמים.

עכשיו אפשר לבוא ולטעון שבאמריקה התפתחו סגנונות מוזיקה יחודיים כמו ג'אז שהשחורים יצרו או תרמו משמעותית ליצירתם. אני לא מבין בזה ולכן לא אביע דעה בעניין הזה.

חלאס, עניתי על זה מאה פעם. לא רק המקצב הגיע מאפריקה אלא אלמנטים מוזיקליים נוספים. אני אצטט את עצמי:

"במאה ה-17 הובאו עבדים לאמריקה מאפריקה. המפגש בין האפריקנים לאירופאים באמריקה יצר שוק תרבותי, שהתבטא בין השאר במוזיקה.

המוזיקה של האירופאים הייתה בעיקרה בעלת מקצב בן 4 פעימות, בעלת הרמוניה, ובעלת כוון מושווה. לעומת זאת, המוזיקה של השחורים הייתה לרוב בעלת מקצב בן 3 פעימות, ללא אקורדים וללא הרמוניה, ובדרך כלל מבוססת על סולם פנטטוני, כמו כן המבנה היה מבוסס על "שאלה-תשובה". כאשר שמעו העבדים השחורים את המוזיקה של המהגרים הלבנים מאירופה (בין באיים הקאריביים ובין בארצות הברית), וכן הגיעו לידיהם כלי הנגינה האירופאים, הם הושפעו והחלו ליצור ז'אנר מוזיקלי משלהם, מוזיקה אפרו - אמריקאית שכלל את שירי הדת, שירי עבודה, בלוז גוספל ולבסוף - את הג'אז שנוצר בניו אורלינס בתחילת המאה ה-20. מכיוון שכאמור לעיל היו הבדלים במקצבים בין המסורות המוזיקליות, נוצר מיזוג מקורי של הרגשת הקצב האפריאית יחד עם המסגרת הקצבית ה"מרובעת" האירופאית והרגשת הקצב הייחודית הזו הנקראת בשפה המקצועית סווינג היא המלווה את הג'אז. שורשי הג'אז הם הבלוז, הרגטיים, המארש, שירי העבודה של השחורים (work songs), גוספל ומוזיקה אפריקנית. מרכיבים מכל אלה חברו יחדיו ויצרו את סגנון הג'אז הראשון, דיקסילנד."


הכלים אמנם מערביים, הסולמות הם מערביים במקורם אבל הושפעו עמוקות ממסורות שירה אפריקאיות, האקורדים מערביים אבל הולבשו על שירי העבודה של העבדים.
« עריכה אחרונה: מרץ 15, 2010, 15:57:12 על ידי נדב »

מנותק נדב

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 732
אתגר לחברי הימין האמיתי.
« להגיב #14 ב- : מרץ 15, 2010, 15:41:35 »
ציטוט
היו יהודים שנחשבים גם לאבות הג'אז ביניהם ארטי שאו ובני גודמן.
בנוסף היו גם לבנים כמו גלן מילר שהקים הרכב ביג בנד נפלא וחלוצי (כל התיזמורת הופלה בטיסה לחזית האמריקאית במלחמת העולם השניה).

צודק במאה אחוז, אבל גם מיילס דיוויס וצ'ארלי פרקר נחשבו לאבות גדולים לא פחות של הג'אז.

מנותק נדב

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 732
אתגר לחברי הימין האמיתי.
« להגיב #15 ב- : מרץ 15, 2010, 15:54:19 »
חבר'ה אני מבקש למקד את הדיון. או שאתם יכולים להוכיח את הטענה הבאה של חיים: "למפגרים האלה מאפריקה לא הייתה שום השפעה על מוזיקה אמריקאית אלא הם העתיקו הכל מלבנים ויהודים", או שלא. בבקשה בלי חצאי טיעונים בלתי מבוססים. אני רוצה מקור. תודה.

מנותק חיים בן_פסח

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8063
אתגר לחברי הימין האמיתי.
« להגיב #16 ב- : מרץ 15, 2010, 16:51:09 »
בס''ד

יש לי אתגר אלך, נדב:

אתה טוען שרוקנרול בא מאפריקה. תעלה סרטון אחד של מוזיקה אפריקאית מקורית שדומה לרוקנרול, רוק, ג'אז, בלוס, גוספל או עוד מוזיקה אמריקאית מודרנית. אנו רוצים לשמוע את הדימיון. אנו לא מעוניינים בהסברים שטותיים מיהודונים שהאף שלהם עמוק עמוק בתוך הישבן של הכושים. הסברים לא משכנעים. תן לנו לשמוע במו אוזנינו את הדימיון כדי שנוכל לדעת שמקור המוזיקה או לפחות חלק ניכר ממנה בא מאפריקה.

בינתיים הנה עוד דוגמה של מוזיקה אפריקאית מקורית כדי להוכיח שאין שום דימיון בינה לבין מוזיקה אמריקאית מודרנית שנוצרה על ידי יהודים ולבנים:


מנותק נדב

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 732
אתגר לחברי הימין האמיתי.
« להגיב #17 ב- : מרץ 15, 2010, 17:11:59 »
שוב התחמקויות, שוב שקרים.

ציטוט
אתה טוען שרוקנרול בא מאפריקה.

זה לא נכון, מעולם לא טענתי את זה. מה שטענתי הוא שסגנונות כמו ג'אז ובלוז מקורם בעירוב בין תרבות אפריקאית לבין תרבות מערבית.

עניתי על האתגר שלך 100 פעם כבר, אני אצטט את אצמי שוב:

שטויות. בלוז לא נשמע כמו מוסיקה אפריקאית, ועוד פחות מכך הוא נשמע כמו מוזיקת כליזמר או מוזיקה אירופאית אחרת. בלוז הוא אנומליה, הוא לא דומה באופן מובהק לאף אחד מהסגנונות שמרכיבים אותו, משל למה הדבר דומה? זה כמו שאני אראה לך עוגה ואטען שהכנתי אותה מקקאו, חלב, ביצים וקמח, אתה תבקש ממני להראות לך את המרכיבים וכשאראה לך אתה תגיד "שקרן, זה (הקמח והביצים) לא נראה כמו עוגה, זה אפילו לא מזכיר עוגה!"

הבלוז פותח בארה"ב, על ידי שחורים ולבנים ויש בו יסודות מערביים ואפריקאים. כדי להבין את התהליך וה"אבולוציה" שיצרה לבסוף את התוצאה יש צורך בלימוד מעמיק. הוא לא ממש נשמע כמו מוזיקה אירופאית למרות שיש בו אלמנטים ממנה, ולא ממש כמו מוזיקה אפריקאית למרות שיש בו גם אלמנטים ממנה.

גם מוזיקת הכליזמר אפילו לא מזכירה רוקנרול או מוזיקה אמריקאית אחרת, היא דומה להפליא למוזיקה בלקנית. כך שגם הטיעון שלך לגבי מקורותיו היהודיים של הרוקנרו'ל נפל.



מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
אתגר לחברי הימין האמיתי.
« להגיב #18 ב- : מרץ 15, 2010, 18:30:30 »
חלאס, עניתי על זה מאה פעם. לא רק המקצב הגיע מאפריקה אלא אלמנטים מוזיקליים נוספים. אני אצטט את עצמי:

"במאה ה-17 הובאו עבדים לאמריקה מאפריקה. המפגש בין האפריקנים לאירופאים באמריקה יצר שוק תרבותי, שהתבטא בין השאר במוזיקה.

המוזיקה של האירופאים הייתה בעיקרה בעלת מקצב בן 4 פעימות, בעלת הרמוניה, ובעלת כוון מושווה. לעומת זאת, המוזיקה של השחורים הייתה לרוב בעלת מקצב בן 3 פעימות, ללא אקורדים וללא הרמוניה, ובדרך כלל מבוססת על סולם פנטטוני, כמו כן המבנה היה מבוסס על "שאלה-תשובה". כאשר שמעו העבדים השחורים את המוזיקה של המהגרים הלבנים מאירופה (בין באיים הקאריביים ובין בארצות הברית), וכן הגיעו לידיהם כלי הנגינה האירופאים, הם הושפעו והחלו ליצור ז'אנר מוזיקלי משלהם, מוזיקה אפרו - אמריקאית שכלל את שירי הדת, שירי עבודה, בלוז גוספל ולבסוף - את הג'אז שנוצר בניו אורלינס בתחילת המאה ה-20. מכיוון שכאמור לעיל היו הבדלים במקצבים בין המסורות המוזיקליות, נוצר מיזוג מקורי של הרגשת הקצב האפריאית יחד עם המסגרת הקצבית ה"מרובעת" האירופאית והרגשת הקצב הייחודית הזו הנקראת בשפה המקצועית סווינג היא המלווה את הג'אז. שורשי הג'אז הם הבלוז, הרגטיים, המארש, שירי העבודה של השחורים (work songs), גוספל ומוזיקה אפריקנית. מרכיבים מכל אלה חברו יחדיו ויצרו את סגנון הג'אז הראשון, דיקסילנד."


הכלים אמנם מערביים, הסולמות הם מערביים במקורם אבל הושפעו עמוקות ממסורות שירה אפריקאיות, האקורדים מערביים אבל הולבשו על שירי העבודה של העבדים.

אני לא המומחה שצריך להוכיח משהו, זה אתה. אז תביא לי קטע מוזיקלי אפריקאי מסורתי, וקטע אפרו-אמריקאי קלאסי, ותסביר לי מה הקשר בינהם. עד עכשיו לא ראיתי אותך מתייחס לקטעים האפריקאים שחיים הביא לדוגמא.

מנותק נדב

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 732
אתגר לחברי הימין האמיתי.
« להגיב #19 ב- : מרץ 15, 2010, 20:21:31 »
אני לא המומחה שצריך להוכיח משהו, זה אתה. אז תביא לי קטע מוזיקלי אפריקאי מסורתי, וקטע אפרו-אמריקאי קלאסי, ותסביר לי מה הקשר בינהם. עד עכשיו לא ראיתי אותך מתייחס לקטעים האפריקאים שחיים הביא לדוגמא.

הנקודה היא שאתה צריך ידע בסיסי במוזיקה כדי להבין את עניין הזה. אתה יודע מה זה סינקופה? אתה יודע מה זה 12 באר (12 תיבות)? אתה יודע מה ההבדל בין מינור למג'ור ואיך בא לידי ביטוי הטשטוש ביניהם במוזיקת הבלוז? אתה מבין מה המשמעות של מוטיב השאלה תשובה במוזיקת בלוז אמריקנית? אם אתה מכיר את כל המושגים האלה יש על מה לדבר. אם לא, אני לא יכול לארגן פה הרצאה שלמה במונחי בסיס מוזיקליים, זה קצת כמו להסביר את תורת הקוונטים לאדם שלא שולט בלוח הכפל.

באופן כללי, אני חושב שאין שום בעיה לא להסכים עם מומחים, כל עוד אתה אדם מלומד בתחום ויש לך ידע מסוים, אבל מצב שבו אתה אדם בלתי מלומד, ואין אפילו מומחה אחד שיסכים לטענה שלך, אז נשאלת השאלה על מה בדיוק אתה מסתמך?

מנותק נדב

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 732
אתגר לחברי הימין האמיתי.
« להגיב #20 ב- : מרץ 15, 2010, 20:28:57 »
יותר לא אענה לשום שאלה באשכול הזה. אם מישהו רוצה לשאול אותי משהו או לתת לי אתגרים כלשהם - הוא מוזמן לעשות כן באשכול של הויכוח שלי עם המנהל - האשכול הזה עדיין מתנוסס בראש הפורום. אני לא מתכוון לפתוח עוד סניף של ה"ויכוח" הזהא (עד כמה שויכוח בין אדם שלמד מוזיקה ולצידו עומדים כל מומחי העולם לבין כמה... לא משנה מה נקרא ויכוח). האשכול הזה נפתח על ידי במטרה אחת בלבד - האם למישהו בפורום הזה יש איזשהו מומחה שיתמוך בטענה של חיים. אם כן אני מבקש לראות אותו. אם לא אז כל שאלה או אתגר אחרים שיש לכם - בבקשה להעביר לאשכול של הדיון המקורי. תודה.

מנותק נדב

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 732
אתגר לחברי הימין האמיתי.
« להגיב #21 ב- : מרץ 16, 2010, 17:27:37 »
יאללה חבר'ה אף אחד מכם לא מוכן להענות לאתגר שלי? אפילו אחד?

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
אתגר לחברי הימין האמיתי.
« להגיב #22 ב- : מרץ 16, 2010, 19:13:24 »
יאללה חבר'ה אף אחד מכם לא מוכן להענות לאתגר שלי? אפילו אחד?
אני אפילו לא יודע איך לחפש. אתה המומחה למוזיקה, לכן לך לחקור את העניין במקום להיות דוגמתי. בנוסף אני מניח שהיום אם מישהו באקדמיה יעיז לומר שג'אז זו מוזיקה מערבית עם שילוב של אלמנטים אפריקאים הוא מייד ישרוף את עצמו בתחום, אף מוסד לא יפרסם אותו ולא יעסיק אותו. אבל למה צריך לספר סיפורים על עבדים אפריקאים מלפני מאתיים ושלוש מאות שנה בשביל להבין איך המוזיקה נשמעת ?

עובדה שג'אז נשמע יותר קרוב למוזיקה מערבית מאשר לכל מוזיקה אפריקאית אוטנטית ששמעתי עד כה. אוקיי אני לא מכחיש שיש מלחינים שחורים טובים או שיש אלמנטים אפריקאים במוזיקה הזו.

מנותק דניאל בן יהושע

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 283
אתגר לחברי הימין האמיתי.
« להגיב #23 ב- : מרץ 16, 2010, 19:15:55 »
יאללה חבר'ה אף אחד מכם לא מוכן להענות לאתגר שלי? אפילו אחד?

לא, שיבושם לך  :old_smiley:
דין יהושע בסיף! אמן.
ܕܝܢܐ ܕܝܗܘܫܘܥ ܒܣܝܦܐ! ܐܡܝܢ.

כ-מיליון יהודים מבריה"מ הארורה לשעבר מודים לך, הרב כהנא הי"ד זצוק"ל, על שגאלתנו מיד שעבוד מלכות עגלה!

מנותק נדב

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 732
אתגר לחברי הימין האמיתי.
« להגיב #24 ב- : מרץ 16, 2010, 19:32:24 »
 פשוט שיערתי בתומי שאם מנהל הפורום מבטיח משהו אז הוא יודע לעמוד מאחורי המילה שלו, כנראה שטעיתי. זלר, אני כבר חקרתי את העניין מכל הכיוונים. אני כבר עשיתי לכם את ההנחה, בפעם המאה אלף, אל תביאו פרופסורים, תביאו מישהו עם ידע בסיסי במוזיקה שלא שייך לימין האמיתי. מצידי בלוגר. יש?

ציטוט
עובדה שג'אז נשמע יותר קרוב למוזיקה מערבית מאשר לכל מוזיקה אפריקאית אוטנטית ששמעתי עד כה. אוקיי אני לא מכחיש שיש מלחינים שחורים טובים או שיש אלמנטים אפריקאים במוזיקה הזו.


לאוזן הבלתי מאומנת, אולי. לאיזה סוג של ג'אז הכוונה? זה שאתה לא מכחיש שיש אלמנטים שחורים זו כבר התקדמות מהדברים של חיים, העובדה היא שזו מוזיקה שנוצרה על ידי אפרו אמריקאיים בעיקר וכוללת מרכיבים אפריקאים ומערביים.