כתב נושא: דיווח: הבכיר האיראני ערק לארה"ב  (נקרא 1181 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
דיווח: הבכיר האיראני ערק לארה"ב
« ב- : מרץ 06, 2007, 19:00:35 »
העיתון "א-שרק אל-אווסט" מדווח היום מפי גורמים המעורים בפרשה כי עלי-רזה עסגרי החליט לערוק מאיראן וביקש מקלט בארצות הברית. במקביל - בכיר איראני אמר היום כי "יש סבירות גבוהה שהגנרל עסגרי נחטף בידי שירותי מודיעין מערביים, בשל הרקע הצבאי שלו".


להיכן נעלם הקצין הבכיר? חודש לאחר היעלמותו של תת שר ההגנה האיראני לשעבר, עלי-רזה עסגרי באיסטנבול, מסרו מקורות יודעי דבר לעיתון "א-שרק אל-אווסט" הלונדוני כי הקצין הבכיר ערק מאיראן וביקש מקלט בארצות הברית. על פי הדיווח שהתפרסם היום (ג') בעיתון - המקורות סירבו למסור פרטים נוספים בעניין זה.

 
כזכור, עסגרי נעלם שעות אחדות לאחר שהגיע לאיסטנבול בשבעה בפברואר יחד עם משפחתו. שר החוץ האיראני מונשהר מותקי אמר השבוע כי "איראן תנקוט בכל הצעדים הדרושים כדי להביא לפיתרון הסוגיה".


איראן הודיעה אתמול באופן רשמי כי ביקשה את עזרתה של טורקיה בחקירת הפרשה, מבלי שהאשימה שום גורם כמי שעומד מאחורי היעלמותו. עוד דווח כי טרם הגעתו של עסגרי, ששימש כיועץ בכיר של משרד ההגנה האיראני לעניינים אסטרטגיים ולרכש צבאי, לאיסטנבול שריינה הנספחות הצבאית של איראן בבירת טורקיה שלושה חדרים עבורו באחד ממלונות העיר.


מקור בקונסוליה האיראנית באיסטנבול מסר כי עסגרי הגיע לטורקיה בטיסה של חברת תעופה ערבית בשבעה בפברואר. משם המשיך עסגרי, הנושא דרגה המקבילה לתת-אלוף, למלון וכעבור שעות אחדות נעלמו עקבותיו. אתר האינטרנט המקורב למשמרות המהפכה באיראן "באזתאב" כבר רמז כי אפשר שעסגרי נחטף על ידי שירותי המודיעין האמריקנים, בהיותו בכיר הבקיא בסודות הגרעין האיראניים וכן בציוד הצבאי האיראני. דאגה רבה שוררת בקרב ראשי משמרות המהפכה והמודיעין באיראן בעקבות ההיעלמות ולאור הדיווחים כי עסגרי פנה לקונסוליה האמריקנית באיסטנבול.


מקורות יודעי דבר מסרו לעיתון כי הבכיר האיראני מצא מקלט בארה"ב וכי הוא כבר עזב את שטחה של טורקיה.


איראן הודתה לראשונה במהלך היממה האחרונה כי יש אפשרות שעסגרי נחטף בידי סוכני מודיעין מערביים. סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית אילנ"א דיווחה, כי מפקד המשטרה האיראנית, איסמעיל אחמדי-מוקדם, אמר במסיבת עיתונאים בטהרן: "יש סבירות גבוהה שהגנרל עסגרי נחטף בידי שירותי מודיעין מערביים, בשל הרקע הצבאי שלו".


העיתון הבריטי "טלגרף" דיווח בתחילת השבוע כי היעלמו של הגנרל מעורר את האפשרות שמא נחטף על ידי המוסד. זאת, מאחר שעסגרי שימש בין היתר כאחראי על פעילות המודיעין של איראן בלבנון, ולו קשרים עם ארגון חיזבאללה . בשל הרקע של עסגרי, הוא עשוי להחזיק במידע על גורלו של הנווט השבוי רון ארד.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i