כתב נושא: שני קסאמים נורו מהרצועה, אחד נחת באשקלון  (נקרא 1622 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
שתי רקטות קסאם נורו מצפון רצועת עזה. אחת מהן נחתה באזור התעשייה באשקלון וגרמה נזק למבנה. ארבעה עובדים הופנו לקבלת טיפול, כשהם סובלים מצלצולים באוזניים. בשדרות יחל היום פרויקט מיפוי האוכלוסייה כהיערכות למצב של פינוי


שתי רקטות קסאם נורו הבוקר (יום ג') מצפון רצועת עזה לעבר אשקלון. אחת הרקטות נחתה באזור התעשייה הדרומי של העיר ונזק קל נגרם למבנה במקום. ארבעה עובדים נפגעו באורח קל והם הופנו לבית החולים ברזילי באשקלון, כשהם סובלים מצלצולים באוזניים. הרקטה השנייה נחתה בשטח פתוח באזור זיקים.
 

עובדים באזור פגיעת הקסאם סיפרו כי קול הפיצוץ היה חזק מאוד. "הפעם זה היה שונה", אמר אחד העובדים, "לפיצוץ התלוותה שריקה חזקה מאוד ומערכת האזעקה הופעלה. על פי הנוהל, התבקשנו להישאר במרחבים מוגנים וכמה דקות לאחר מכן חזרנו לשגרה. אבל אין ספק שהפעם זה היה מפחיד מאוד".

 
מטחי הרקטות בימים האחרונים אמנם הפרו את השקט היחסי ששרר בנגב המערבי, אך עדיין קיימת תחושה שהירי הפסיק להיות רציף כפי שהיה. עם זאת, גורמי ביטחון באזור מבהירים כי השקט מטעה וצפויה הסלמה.ראש מועצת שער הנגב, אלון שוסטר, טוען כי גורמי בטחון בפיקוד דרום מזהירים מפני ירי מאסיבי שעלול להגיע אפילו ל-100 רקטות ביום.

   
 
היום צפוי להתחיל מיפוי האוכלוסייה בשדרות כדי להכין את העיר לשעת חירום, ולמצב של פינוי. 150 סטודנטים לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית ספיר, בסיוע מתנדבים, יפקדו את כל בתי האב בעיר (כ-7,000 בסך הכל) וירכזו נתונים על מספר הנפשות, אמצעי המיגון ואופי תיחזוקם, היכולתם להסתייע בגורמים שונים בשעת החירום, היכרות עם הגורמים המסייעים, קיומם של קרובי משפחה אליהם יוכלו לנסוע בעת פינוי ועוד.

 

אורית נוטמן שוורץ, ראש מחלקת עבודה סוציאלית במחלקה האקדמית ספיר: "המכללה הינה המוסד היחיד שפנו אליו ממפקדת הסיוע של שדרות בבקשה לסייע בגיבוש המיפוי ולקיים אותו בפועל. הסטודנטים שלנו רגישים למצוקות הסביבה, מודרכים במתן סיוע ועזרה, ומשנה זהירות שלא להלחיץ את האוכלוסיה".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i