כתב נושא: נקודה מעניינת...  (נקרא 4653 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק דניאל בן יהושע

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 283
נקודה מעניינת...
« ב- : מרץ 02, 2010, 19:56:09 »
ש:למה השמאל כל כך אוהב את ברק אובמה?
ת: כי הוא מבין שהוא מפיח בו תקווה.
ש: תקווה למה?
ת: תקווה לכך שגם בישראל זה אפשרי.
ש: אפשרי מה? ראש ממשלה מרקע שחור?
ת: לא מרקע של מיעוט אתני - כמו הערבים.

פשוט ולעניין.
דין יהושע בסיף! אמן.
ܕܝܢܐ ܕܝܗܘܫܘܥ ܒܣܝܦܐ! ܐܡܝܢ.

כ-מיליון יהודים מבריה"מ הארורה לשעבר מודים לך, הרב כהנא הי"ד זצוק"ל, על שגאלתנו מיד שעבוד מלכות עגלה!

מנותק חרותניק

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1139
נקודה מעניינת...
« להגיב #1 ב- : מרץ 02, 2010, 20:20:48 »
אין לי בעיה עם ראש ממשלה ערבי במידה והוא יבצע בדיוק את מה שנכתיב לו לבצע...

מנותק הימני

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1359
נקודה מעניינת...
« להגיב #2 ב- : מרץ 02, 2010, 20:22:15 »
אין לי בעיה עם ראש ממשלה ערבי במידה והוא יבצע בדיוק את מה שנכתיב לו לבצע...
חוץ מזה שזה מגוחך ברמה המעשית.
יש עם זה אולי בעיה דתית/הלכתית לא ?

מנותק חרותניק

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1139
נקודה מעניינת...
« להגיב #3 ב- : מרץ 02, 2010, 20:25:06 »
חוץ מזה שזה מגוחך ברמה המעשית.
יש עם זה אולי בעיה דתית/הלכתית לא ?
אין לי מושג, אני לא דתי
אבל אני לא חושב שיש עם זה בעיה

מנותק הלוחם באנרכיסטים

  • חבר(ה) מוסמך(ת)
  • *
  • הודעות: 473
נקודה מעניינת...
« להגיב #4 ב- : מרץ 02, 2010, 20:36:01 »
נראה לך שערבי מוסלמי נאצי יסכים להגירה ערבית המונית... :laugh:

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
נקודה מעניינת...
« להגיב #5 ב- : מרץ 02, 2010, 20:38:34 »
אין לי מושג, אני לא דתי
אבל אני לא חושב שיש עם זה בעיה
בטח שישנה בעיה הלכתית איזה מצחיקים אתם... שׂוֹם תָּשִׂים עָלֶיךָ מֶלֶךְ אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בּוֹ מִקֶּרֶב אַחֶיךָ תָּשִׂים עָלֶיךָ מֶלֶךְ לֹא תוּכַל לָתֵת עָלֶיךָ אִישׁ נָכְרִי אֲשֶׁר לֹא אָחִיךָ הוּא
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק חרותניק

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1139
נקודה מעניינת...
« להגיב #6 ב- : מרץ 02, 2010, 20:42:01 »
נראה לך שערבי מוסלמי נאצי יסכים להגירה ערבית המונית... :laugh:
אני לא יודע, אבל אם נצמיד לו אקדח לרקה אני מבטיח לך שהוא יסכים :::D

מנותק הימני

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1359
נקודה מעניינת...
« להגיב #7 ב- : מרץ 02, 2010, 21:09:17 »
בטח שישנה בעיה הלכתית איזה מצחיקים אתם... שׂוֹם תָּשִׂים עָלֶיךָ מֶלֶךְ אֲשֶׁר יִבְחַר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בּוֹ מִקֶּרֶב אַחֶיךָ תָּשִׂים עָלֶיךָ מֶלֶךְ לֹא תוּכַל לָתֵת עָלֶיךָ אִישׁ נָכְרִי אֲשֶׁר לֹא אָחִיךָ הוּא

כנראה שיש עם זה בעיה הלכתית. אבל המלך שאליו מתכוונים בתנ"ך הוא לא שווה ערך לראש ממשלה (של כל מדינה) שמכהן.
אם ראש ממשלה הוא שווה ערך למלך אז אסור היה לאף יהודי לגור בחו"ל, כי זה כאילו שמולך עליו גוי. ולכן מפה אני מסיק שראש
ממשלה הוא לא שווה ערך למלך.  

מנותק Nammer

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 167
נקודה מעניינת...
« להגיב #8 ב- : מרץ 02, 2010, 21:18:00 »
לז'בוטינסקי כמדומני לא הייתה בעיה עם ראש ממשלה ערבי (אם אני זוכר נכון: "כשראש הממשלה יהיה יהודי סגנו יהיה ערבי, וכשראש הממשלה יהיה ערבי סגנו יהיה יהודי").

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
נקודה מעניינת...
« להגיב #9 ב- : מרץ 02, 2010, 21:19:06 »
כנראה שיש עם זה בעיה הלכתית. אבל המלך שאליו מתכוונים בתנ"ך הוא לא שווה ערך לראש ממשלה (של כל מדינה) שמכהן.
אם ראש ממשלה הוא שווה ערך למלך אז אסור היה לאף יהודי לגור בחו"ל, כי זה כאילו שמולך עליו גוי. ולכן מפה אני מסיק שראש
ממשלה הוא לא שווה ערך למלך.  
תקרא לזה איך שאתה רוצה אך זה היינו הך, מלך מנהיג ראש ממשלה וכל בעל סמכות על העם, אין היתר להנהגת נוכרי בקרב עמ"י.
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק הימני

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1359
נקודה מעניינת...
« להגיב #10 ב- : מרץ 02, 2010, 21:27:27 »
תקרא לזה איך שאתה רוצה אך זה היינו הך, מלך מנהיג ראש ממשלה וכל בעל סמכות על העם, אין היתר להנהגת נוכרי בקרב עמ"י.

תלוי לפי מי. יהודים חסידים וחרדים חיו כל חייהם באירופה ובמדינות ערב תחת שלטון זר, אז כנראה שלפי דעתם אין עם זה בעיה הלכתית.

נתורי קרטא שהולכים לפי ההלכה לחלוטין חיים תחת שלטון זר והם גם סוברים שליהודים אסור שיהיה שלטון משלהם.

הכל תלוי מי מפרש את ההלכה. אני לא בקיא בתורת הרב כהנא, אבל אני מניח שלפי דעתו יהודי חייב להיות תחת שלטון יהודי.

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
נקודה מעניינת...
« להגיב #11 ב- : מרץ 02, 2010, 21:31:53 »
תלוי לפי מי. יהודים חסידים וחרדים חיו כל חייהם באירופה ובמדינות ערב תחת שלטון זר, אז כנראה שלפי דעתם אין עם זה בעיה הלכתית.

נתורי קרטא שהולכים לפי ההלכה לחלוטין חיים תחת שלטון זר והם גם סוברים שליהודים אסור שיהיה שלטון משלהם.

הכל תלוי מי מפרש את ההלכה. אני לא בקיא בתורת הרב כהנא, אבל אני מניח שלפי דעתו יהודי חייב להיות תחת שלטון יהודי.

יהודים חסידים חרדים וכל מי שנמנה בסקטור הנ"ל לא חיו ישירות וברצונם תחת שלטון זר זה נכפה עליהם בעקיפין.
אם הינך חושב שיש מקום קטן להיתר,בבקשה תן לי אסמכתא לכך בציטוט מפורש מהתורה.
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק הימני

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1359
נקודה מעניינת...
« להגיב #12 ב- : מרץ 02, 2010, 21:38:16 »
יהודים חסידים חרדים וכל מי שנמנה בסקטור הנ"ל לא חיו ישירות וברצונם תחת שלטון זר זה נכפה עליהם בעקיפין.
אם הינך חושב שיש מקום קטן להיתר,בבקשה תן לי אסמכתא לכך בציטוט מפורש מהתורה.

אני לא יודע. אני לא כזה דתי.  צריך לבדוק את זה מול מישהו שבקיא בהלכה , אבל מפרש אותה באופן שונה מהרב כהנא - אנשים כמו נתורי קרטא.
דרך אגב, יש בפורום הזה המון חילונים שמאלנים ימניים מזויפים וכל מינ סוגי אנשים. חבל שאין פה מישהו מנתורי קרטא להתעמת איתו.

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
נקודה מעניינת...
« להגיב #13 ב- : מרץ 02, 2010, 21:45:26 »
אני לא יודע. אני לא כזה דתי.  צריך לבדוק את זה מול מישהו שבקיא בהלכה , אבל מפרש אותה באופן שונה מהרב כהנא - אנשים כמו נתורי קרטא.
דרך אגב, יש בפורום הזה המון חילונים שמאלנים ימניים מזויפים וכל מינ סוגי אנשים. חבל שאין פה מישהו מנתורי קרטא להתעמת איתו.
הבנתי כלומר הלכת לפי נטורי חרטא בהיתר הנהגת שלטון נוכרי.
יש לציין כי הגישה הגלותית\מתרפסת של נטורי חרטא נוגדת באופן נחרץ את התורה ואת היהדות כך שהם ממש לא דוגמה.
ראה: ויכוח מול נטורי קרתא
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.

מנותק הימני

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1359
נקודה מעניינת...
« להגיב #14 ב- : מרץ 02, 2010, 21:48:08 »
הבנתי כלומר הלכת לפי נטורי חרטא בהיתר הנהגת שלטון נוכרי.
יש לציין כי הגישה הגלותית\מתרפסת של נטורי חרטא נוגדת באופן נחרץ את התורה ואת היהדות כך שהם ממש לא דוגמה.
ראה: ויכוח מול נטורי קרטא

אני לא חס ושלום הולך בדרכם. רק הבאתי אותם בתור דוגמא למישהו שמפרש את ההלכה מצורה שונה.
יש גם הרבה כאלו שהם בעד הציונות ובעד מדינת ישראל (ואולי אפילו כהניסטים ?) שגרים בחו"ל, כי לדעתם
אין עם זה בעיה הלכתית. יש מיליוני יהודים דתיים וחרדים שהם אפילו די ימניים, אבל חיים בחו"ל, כי הם
חושבים שאין עם זה בעיה הלכתית.  

מנותק אלמ

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2059
  • וְהַמַּשְׂכִּלִים יַזְהִרוּ כְּזֹהַר הָרָקִיעַ
נקודה מעניינת...
« להגיב #15 ב- : מרץ 02, 2010, 21:57:46 »
אני לא חס ושלום הולך בדרכם. רק הבאתי אותם בתור דוגמא למישהו שמפרש את ההלכה מצורה שונה.
יש גם הרבה כאלו שהם בעד הציונות ובעד מדינת ישראל (ואולי אפילו כהניסטים ?) שגרים בחו"ל, כי לדעתם
אין עם זה בעיה הלכתית. יש מיליוני יהודים דתיים וחרדים שהם אפילו די ימניים, אבל חיים בחו"ל, כי הם
חושבים שאין עם זה בעיה הלכתית.  
גם בנוגע לזה ישנם היתרים מסויימים וספציפים:
(ט) אסור לצאת מארץ ישראל לחוצה לארץ לעולם אלא ללמוד תורה או לישא אשה או להציל מן העכו"ם ויחזור לארץ וכן יוצא הוא לסחורה אבל לשכון בחוצה לארץ – אסור, אלא אם כן חזק שם הרעב עד שנעשה שוה דינר חטין בשני דינרין. במה דברים אמורים? כשהיו המעות מצויות והפירות ביוקר, אבל אם הפירות בזול ולא ימצא מעות ולא במה ישתכר ואבדה פרוטה מן הכיס - יצא לכל מקום שימצא בו ריוח. ואף על פי שמותר לצאת - אינה מדת חסידות. שהרי מחלון וכליון שני גדולי הדור היו ומפני צרה גדולה יצאו ונתחייבו כלייה למקום: (י) גדולי החכמים היו מנשקין על תחומי ארץ ישראל ומנשקין אבניה ומתגלגלין על עפרה וכן הוא אומר כי רצו עבדיך את אבניה ואת עפרה יחוננו: (יא) אמרו חכמים כל השוכן בארץ ישראל עונותיו מחולין שנאמר וכל יאמר שכן חליתי העם היושב בה נשוא עון אפילו הלך בה ארבע אמות זוכה לחיי העולם הבא וכן הקבור בה נתכפר לו וכאילו המקום שהוא בו מזבח כפרה שנאמר וכפר אדמתו עמו ובפורענות הוא אומר על אדמה טמאה תמות ואינו דומה קולטתו מחיים לקולטתו אחר מותו ואעפ"כ גדולי החכמים היו מוליכים מתיהם לשם צא ולמד מיעקב אבינו ויוסף הצדיק: (יב) לעולם ידור אדם בארץ ישראל אפילו בעיר שרובה עכו"ם ואל ידור בחוצה לארץ ואפילו בעיר שרובה ישראל שכל היוצא לחוצה לארץ כאילו עובד ע"ז שנאמר כי גרשוני היום מהסתפח בנחלת ה' לאמר לך עבוד אלהים אחרים ובפורעניות הוא אומר ואל אדמת ישראל לא יבאו כשם שאסור לצאת מהארץ לחוצה לארץ כך אסור לצאת מבבל לשאר הארצות שנאמר בבלה יובאו ושמה יהיו: מדברי רמב"ם אלו אתה למד שחשיבות ארץ ישראל אינה נובעת דוקא מהזמן שבו אפשר להגיע משם לכאן או מכאן לשם אלא בהערך הגדול של הארץ הקדושה, שהיו מנשקים אותה מרוב אהבה. סיכום דברי הרמב"ם שמותר לצאת רק כדי לישא אישה או לצורך הגנה על ישראל או ללמוד תורה או לפרנסה, והכל באופן זמני בלבד.

ושוב פעם עדיף שתשאל רבנים ואל תתבסס על נוהל של דתיים וחרדים...
כל מה שהיה טוב, עכשיו נחשב רע.
התיישבות הייתה מצווה, עכשיו היא עבירה.
להתגייס לצבא היה זכות, עכשיו זה חובה, עבודת כפיים הייתה כבוד, עכשיו זו בושה.