כתב נושא: לבני לאירופים: התעלמו מהמחיר שבבידוד איראן  (נקרא 1569 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
שרת החוץ מקדישה חלק מביקורה בבריסל בשכנוע מדינות באירופה להחריף את הסנקציות על איראן. בנאומו בפני שרי החוץ של האיחוד היא תאמר כי טהרן מאיימת על העולם כולו, ולא רק על ישראל


"התעלמו מהמחיר הכלכלי שכרוך בבידוד איראן מהעולם - כי האיום הוא על כולנו, לא רק על ישראל". כך תאמר הערב (יום ב') שרת החוץ, ציפי לבני, לשרי החוץ של האיחוד האירופי המתכנסים בבריסל.


לבני אמנם מעודדת מעמדת מדינות האיחוד האירופי להרחיב את הסנקציות הכלכליות על איראן, הצעה שנידונה בימים אלה במועצת הביטחון של האו"ם. אולם החשש הגדול של ישראל הוא שיש עדיין מדינות באירופה המתלבטות בסוגיה זו. מדינות אלה, המקיימות בדרך כלל יחסים כלכליים ענפים עם איראן, נזהרות מהרחבת הסנקציות למרות שטהרן ממשיכה בפרוייקט הגרעין, למרות החלטה 1737 שהתקבלה במועצת הביטחון.


במהלך ביקורה בבריסל נפגשה לבני עם ראש ממשלת בלגיה, גאי ורהופסטאט. בלגיה עומדת בראש ועדת הסנקציות נגד איראן שהקימה מועצת הביטחון. שרת החוץ רואה חשיבות גדולה בפגישה הזאת, כדי לקדם את נושא הרחבת הסנקציות נגד איראן. לבני העבירה לראש הממשלה הבלגי את המסר החדש שגיבש משרד החוץ הישראלי, נגד החשש הכלכלי של מדינות אירופה.



מאוחר יותר חזרה לבני על הדברים בפגישה עם שר החוץ האיטלקי, מאסימו ד'אלמה. השניים שוחחו גם בנושא לבנון. ד'אלמה היה זה שאמר לפני שבועות אחדים שחיזבאללה אמנם מתחמש, אך ההתחמשות מתבצעת מצפון לליטאני . בדבריה הדגישה לבני שכל ההתחמשות של חיזבאללה מהווה הפרה של החלטה 1701 של מועצת הביטחון. עוד היא טענה שהתחמשות כזו תיצור בעיות לישראל וגם לכוח הרב לאומי, בפיקוד איטליה. לבני תבעה משר החוץ האיטלקי לבצע צעדים דרסטיים נגד המשך התחשמות חיזבאללה, כמו גם המשך הפעילות הבינלאומית כולל שחרור החיילים החטופים.



הערב נפגשה שרת החוץ עם הממונה על קשרי החוץ באיחוד, חוייאר סולאנה. מאוחר יותר היא צפויה להיפגש עם שר החוץ של גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר. גרמניה מכהנת כיום כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי. כמו כן נפגשה לבני עם שר החוץ של פורטוגל לואיס אמאדו. הפגישות של שרת החוץ יימשכו גם מחר בבוקר. לבני צפויה לשוחח עם שר החוץ המצרי, אחמד אבו אל רייט. עימו היא מתכוונת לשוחח בעניין שחרור החייל החטוף, גלעד שליט, ובעניין הסערה במצרים סביב האשמת השר בנימין בן אליעזר בהרג מצרים.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i