1. היום? לא בטוח שאנשים יתנו יחס שונה לשבת אם יוקם בית מקדש וסנהדרין, אני דווקא צופה מרידה.
כמובן שאם כל זה יוקם, שיגיע המשיח או ווטאוור יקרו הרבה דברים לא מוסברים, וזה משהוא אחר.
2. אני ישמח שתפרט, באמת מסקרן אותי.
יש כל כך הרבה תנאים שרק פעם ב-7 שנים או 70 שנים מוציאים אדם להורג?
3. האם במצב תאורתי, מופתי או קאדי בכיר או כל דרגה אחרת, עקב רצון להתאים את האסלם לימנו לא יוכל לשנות את הגזרות השונות על "הכופרים"?
4. וזה סתם מעניין אותי, אצלינו מסופר שמשה ביצע ניסים ונפלאות לעם שלנו(10 המכות, מעמד הר סיני וכן הלאה), ישו הלך על מים וכו'. האם מוחמד ביצע ניסים כלשהם כדי להוכיח את עצם כך שהוא נביא? הוא עשה כל דבר כדי לבסס את טענה שלו שהוא נביא?
לא מצאתי שום מקור לכך.
אוהד הפועל:
1.) המציאות בעם תשתנה כשיהיה סנהדרין ובית מקדש וממילא גם השבת, היום בקונסטלציה העכשווית, סנהדרין ובית מקדש פשוט לא נמצאים בסדר היום הציבורי, כך ששוב, כל זה לא רלוונטי.
2.) כדי להוציא אדם להורג (במקרה שיש סנהדרין מתפקדת עם מלוא הסמכויות ותחת שלטון יהודי)
צריך את התנאים הבאים- א.) 2 עדים מהימנים (שיעברו בדיקות על גבי בדיקות וחקירות על גבי חקירות כדי לקבוע את מהימנותם) ב.) צריך ששני העדים הללו יתרו (מלשון- "התראה") לפני מעשה! במקיים העבירה, ג.) צריך שזה יהיה עבירה מדאורייתא ולא עבירה על דרבנן בלבד שכן עונש של עבירה דרבנן הוא מלקות בשוט ולא הוצאה להורג.
ד.) צריך שזה יהיה מקרה נדיר, שכן בכל דבר שבדיני נפשות, אם חל פרצה והתופעה היא רוחבית וכוללת חלק ניכר אם לא רוב בעם, ממילא עונש וכל עונש שהוא רק יוביל למרידה, כדבריך ובצדק. אי לכך ובהתאם לזאת, מטרת הענישה החמורה היא במטרה אחת:"וכל ישראל יראו וייראו"!! הרתעה בלבד.
3.) לגבי האסלאם (וכאן אני מדבר מתוך מחקר של כמה שנים טובות פלוס לימוד אקדמי של הנושא, אני סטודנט ללימודי מזרח תיכון- מזרחנות באוניברסיטת בר אילן), 85% אחוז מעולם האסלאם הוא סוני, ושערי הפרשנות בעולם הסוני (האיג'תיהאד) נסגרו להם באופן סופי לפני כ-1000 שנה, כך שגם תיאורתית אף קאדי, מופתי, אימאם או כל אופציה אחרת לא יעז לנסות להעלות במוחו אופציה של שינוי באסלאם ביחס לכופרים, זה לגבי הסונים שזה רוב האסלאם וכל 4 האסכולות של ההלכה הסונית מקבלות את הקביעה הזו (מאליקים, חאנאפים, חנבאלים, שאפיעים ולבטח הענף הסלאפי של החנבליזם).
אצל השיעים מאידך שם האיג'תיהאד עודנו פתוח, ומי שבמעמד של מרג'עה תקליד (פוסק הלכה) יכול לשנות ולפרש, אבל! ישנה הסכמה מקיר לקיר באסלאם השיעי שבין כה וכה הוא מיעוט באסלאם, ביחס לכופרים (אצל השיעים הוא יותר גרוע, שכן הם גורסים שהכופר הוא גם טמא, וזה בכלל ברמה שונה לחלוטין), אצל הצופים שהם מיעוט שבמיעוט באסלאם (לא יותר מ-2% באסלאם כיום אבל יש שאומרים שקצת יותר) הם היחידים שעוד יכולים לנסות למצוא פרצות ופרשנויות רוחניות, אבל, אם לקחת את המקרה הצ'צ'ני (שם דווקא לצופים יש משקל גדול), הרי שגם שם הפרשנות לגבי הכופרים היא ברורה כשמש.
4.) אתה צודק, משה אכן עשה ניסים (בעזרת אלוהים כמובן), וכן ישו (בברית החדשה נטען שעשה ניסים) במקורותינו נטען לגבי ישו שהיה תלמיד של כמה תנאים גדולים, שהוא היה מומחה בקבלה מעשית ויכל לעשות מעשים שנגדו את חוקי הפיזיקה.
מחמד מאידך לא עשה אף נס, והוא אפילו לא מתיימר לעשות ניסים (קוראן מפורש) הוא אומר שהוא לא בא לחדש דבר, ולא לעשות מעשי ניסים, הדבר היחיד שמאוזכר כנס באסלאם זה אך ורק קבלת הקוראן עצמו על ידי מחמד.
לכן גם לא תמצא שום מקור למעשי ניסים של מחמד, כי האסלאם כשלעצמו טוען שהוא לא היה איש של ניסים.