כתב נושא: צה"ל מציג: מצנח בשלט רחוק  (נקרא 1576 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
צה"ל מציג: מצנח בשלט רחוק
« ב- : מרץ 05, 2007, 13:28:20 »
כחלק מלקחי המלחמה מפתח חיל הלוגיסטיקה מצנח נשלט, בעזרתו ניתן להנחית ציוד במיקום מדויק.




מיד לאחר שהסתיימה מלחמת לבנון השנייה, החלו בצה"ל בתיקון הליקויים הרבים שהתגלו ובהסקת מסקנות לקראת המלחמה הבאה. כחלק מהלקחים שהופקו, הבינו בחיל הלוגיסטיקה כי יש בעיה רצינית עם סוגיית הצנחת האספקה מעבר לקווי האויב. לכן שוקדים שם על פיתוח מצנח בשלט רחוק אותו ניתן יהיה להנחית, בנקודת ציון מדויקת בה ימתינו הלוחמים.

צוותים בראשות קצין לוגיסטיקה ראשי בזרוע היבשה, תא"ל איציק בן-טוב, פועלים מאז סיום המלחמה במטרה לעדכן את תורת הלחימה, לבדוק את הציוד ואת הפק"לים, ולוודא כי הימ"חים (מחסנים לשעת חירום) יהיו מוכנים בזמן.

אחת התלונות שנשמעו לא אחת מפי הלוחמים במלחמה האחרונה, במהלכה התבצעה הצנחה של אספקה בתוך שטח לבנון, היתה שהמצנחים עם הציוד נפלו רחוק מיעדם ולכן 
נאלצו הלוחמים לחפש אחריהם בשטח תוך סיכון ממשי לחייהם. במסגרת עבודת הצוות התברר כי ישנם יעדים אליהם לא ניתן להגיע קרקעית, בגלל מגבלות או איומים, מה שמשאיר את האופציה האווירית.

בחיל הלוגיסטיקה שקדו על מציאת פתרון והחלו לפתח מצנח בשלט רחוק, עליו ישלטו הכוחות האוויריים. את אותו מצנח יהיה ניתן להנחית בדיוק רב בנקודה מוסכמת בשטח בה ימתינו הכוחות.

נגדים יגוייסו לפקד על הימ"חים
"המצנחים פותחו כך שיהיה ניתן לשלוט במקום הנחיתה שלהם", מסביר תא"ל בן-טוב. "המצנח, שיישלט באמצעות שלט רחוק, ינחת בדיוק במקום שייקבע מראש בין הלוחמים לטייסים". בן-טוב הוסיף כי "לא הסתפקנו רק בזה, ואנו מפתחים מיכלים ממוגנים לדלק, סולר ומים, שיוכלו להגיע לשטח ויעמדו בפני ניסיונות של האויב לפגוע בהם".

לקח חשוב נוסף של חיל הלוגיסטיקה נוגע לכל סוגיית ארגון הימ"חים והשמירה על כשירותם. על פי תוכנית שאישר מפקד זרוע היבשה, האלוף בני גנץ, יגויסו נגדים לשירות קבע כדי לפקד על הימ"חים של הגדודים בסדיר ובמילואים, במטרה שיהיו מוכנים למלחמה הבאה.

"התחלנו בגיוס בוגרי המסלול הלוגיסטי, שסיימו את השירות הסדיר ובחלק מהמקרים נקבל נגדים מתוך הצבא כדי שיהיו אחראים על הימ"חים", סיפר בן-טוב. "התוכנית כבר קורמת עור וגידים והגיוס יחל בקרוב. הנגד ילווה את הגדוד עם הציוד מהימ"ח לא רק במלחמה אלא גם בפעילות הביטחון השוטף".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i