כתב נושא: סקר בארה"ב: אובאמה מתחזק, הילארי נחלשת  (נקרא 1559 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
סקר של העיתון "וושינגטון פוסט" ורשת ABC לקראת הבחירות לנשיאות ארה"ב מצביע על כרסום בתמיכה בסנאטורית הדמוקרטית. בסקר מובילה קלינטון עם 36 אחוזים, אך אובאמה נושף בעורפה עם 24 אחוזי תמיכה. בזירה הרפובליקנית, ממשיך ג'וליאני להתחזק, ומקיין נחלש



הפער בין שני המועמדים המובילים לנשיאות ארצות הברית מטעם המפלגה הדמוקרטית הולך ומצטמצם. כך עולה מסקר שהתפרסם היום (ד') המשותף לעיתון "וושינגטון פוסט" ולרשת ABC.

 

הסקר מצביע על כך שחלה ירידה בתמיכה במועמדותה של הילארי קלינטון , ובמקביל נרשמה עלייה בתמיכה בסנאטור מאילינוי בארק אובאמה בקרב אוכלוסיית השחורים בארה"ב. הסנאטורית מניו יורק אמנם ממשיכה להוביל על אובאמה ועל שאר המועמדים הדמוקרטים, אך הפער המשמעותי שהיה לה על הסנאטור הצעיר הצטמצם בכמחצית.

 

כאשר הכריזה קלינטון על מועמדותה בינואר, ניבאו לה הסקרים 41 אחוזי תמיכה. אובאמה היה שני ברשימה, אך הרחק מאחור, עם 17 אחוזי תמיכה, ואילו הסנאטור לשעבר מצפון קרוליינה ג'ון אדוארדס ניצב במקום השלישי עם 11 אחוזי תמיכה בלבד.



הסקר החדש צופה להילארי 36 אחוזי תמיכה - בעוד שאובאמה זכה בו ל-24 אחוזי תמיכה. במקום השלישי נמצא, באופן מפתיע, סגן נשיא ארה"ב לשעבר, אל גור, עם 14 אחוזי תמיכה, ואילו אדוארדס נדחק למקום השלישי עם 12 אחוזים. גור, כזכור, עדיין לא הכריז כי הוא משתתף במירוץ. מאחורי הקלעים של טקס חלוקת פרסי האוסקר השבוע, הבהיר כי לפי שעה אינו מתמודד.

 

הסקר נערך בערב שבו התקיים טקס האוסקר, שבו זכה סרטו של גור בפרס לסרט התעודי. כן נערך הסרט ימים ספורים לאחר שמחנותיהם של שני המועמדים הדמוקרטים המובילים התכתשו ביניהם בשל דברים שאמר המיליארדר דייוויד גפן, לשעבר אחד מתורמיו העיקריים של הנשיא לשעבר, ביל קלינטון, שבחר הפעם דווקא לתרום כסף למטהו של אובאמה. גפן אמר בראיון לטורה של הפובליציסטית מורין דאוד, "כולם משקרים בפוליטיקה, אבל קלינטון ואשתו עושים את זה כל כך בקלות שזה מטריד".

 

בקרב נשאלים שחורים, ציינו יותר נשאלים כי הם רואים את הילארי באור חיובי לעומת אלה שרואים באור חיובי את אובאמה. עם זאת, מאז שהסנאטור פתח את מסע הבחירות שלו, התחזקה התמיכה בו בקרב אוכלוסייה זו. בסקר ציינו 70 אחוזים מהנשאלים האפריקנים-אמריקנים כי יש להם רושם חיובי מאובאמה - לעומת רק 54 אחוזים שהשיבו כך בדצמבר ובינואר.

 
בזירה הרפובליקנית, המשיך ראש עיריית ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני , להוביל על פני מי שנתפס פעם כמועמד הרפובליקני המוביל לנשיאות, הסנאטור מאריזונה ג'ון מקיין . על פי הסקר, ניצב ג'וליאני במקום הראשון ברשימת המועמדים הרפובליקנים, עם 44 אחוזי תמיכה. מקיין היה שני, עם 21 אחוזי תמיכה בלבד. בסקר זהה שנערך לפני חודש, היה הפער ביניהם מצומצם יותר: ג'וליאני הוביל עם 34 אחוזי תמיכה - בעוד שמקיין פיגר אחריו רק במקצת, עם 27 אחוזים.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i