כתב נושא: שר החוץ של לוב: העולם הערבי לא מתפקד  (נקרא 1489 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
לוב זעמה על כך שפסגת הליגה הערבית המתוכננת בסוף החודש הועברה משארם א-שייח' לסעודיה, וטענה כי על כן "יישאר המושב של לוב בוועידה ריק". שר החוץ הלובי המבקר בקהיר אמר כי "העולם הערבי אינו רציני" וקרא להקים מנגנון ערבי אמיתי במקום הליגה. "במקום ישראל, איראן הפכה לאויבתן של מדינות ערב. מה פשר השטויות האלה?", תהה


שוב משבר בין לוב לליגה הערבית: שר החוץ של לוב הודיע היום (א') כי ארצו לא תשתתף בפסגה הערבית הקרובה שמתוכננת בסעודיה, כינה את העולם הערבי "לא רציני" וטען כי "אינו מסוגל לתפקד".


"כל ניסיון לפעולה ערבית משותפת מסתכם באי-סדר ונכשל", אמר שר החוץ, עבד אל-רחמן שלקאם, בביקור במטה הליגה הערבית בקהיר. "לוב דורשת שיוקם מנגנון ערבי אמיתי - ולא מדיניות של בריתות בין קבוצות והחלטות חד צדדיות לשנות החלטות", אמר שלקאם בכעס.


שר החוץ הערביים התכנסו היום בקהיר כדי להכין את סדר היום לכינוס, הצפוי להיערך בריאד בסוף החודש. אמש הודיע שלקאם כי "המושב של לוב בכינוס יישאר ריק". הוא הוסיף כי לוב תיעדר מהכינוס בשל "טעויות מנהליות".

 
שר החוץ הלובי טען כי ההחלטה להעתיק את מקום הפסגה משארם אל-שייח' לסעודיה התבצעה בניגוד לנהלי הליגה הערבית. בשנה שעברה, הוחלט כי הכינוס הבא ייתקיים במצרים - אך בינואר ביקשה סעודיה להעתיקו לריאד. "יחסינו עם סעודיה הם יחסי אחווה טובים", אמר שלקאם לעיתונאים היום, "אבל העולם הערבי אינו רציני", אמר, בהתיחסו לאופן שבו מנהלות מדינות ערב את ענייניהן הפרטיים. "איראן הפכה לאויבתן של מדינות ערב - במקום ישראל. מה פשר השטויות האלה?", תהה.


הישאם יוסף, עוזרו של מזכ"ל הליגה הערבית, השיב בתגובה לדבריו של שלקאם: "לא קיבלנו על כך הודעה רשמית. שמעתי את דבריו של שר החוץ הלובי, ואני מקווה שאין מדובר בהחלטה סופית. יש עדיין זמן לדון בנושא, ואני מקווה שלוב תשקול מחדש את החלטתה.


היחסים בין לוב לסעודיה מעורערים מאז הפסגה ב-2003, אז השתלח שליט לוב מועמר קדאפי במלך עבדאללה, שהיה באותם ימים רק יורש העצר. הוויכוח שודר בשידור חי בטלוויזיה הסעודית. ב-2004 נפוצו שמועות על כוונתה של לוב להתנקש בחייו של עבדאללה, ועל רקע שמועות אלה החליטה ריאד להחזיר את

 
שגרירה מלוב. לוב דחתה את השמועות.
זו אינה הפעם הראשונה שלוב מבקרת את התנהלותה של הליגה הערבית המונה 22 חברות. בשנים האחרונות, טען קדאפי פעמים ספורות כי מדובר בגוף לא יעיל, ואף איים לפרוש ממנו. עם זאת, גורמים שונים בליגה הצליחו לשכנעו להישאר.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i