כתב נושא: ש"ס ליהדות התורה: הצטרפו לקואליציה  (נקרא 1441 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בצעד נדיר פנה עובדיה יוסף לאדמו"ר מגור בנסיון למנוע הפיכתה של יהדות התורה לסיעת אופוזיציה, בעקבות ההצבעה על הדחת ליצמן.


מנהיגה הרוחני של ש"ס הרב עובדיה יוסף פנה היום לאדמו"ר מגור, בניסיון של הרגע האחרון למנוע את הפיכתה של יהדות התורה לסיעת אופוזיציה.


הפניה, שהיתה אישית ונדירה, באה ערב ההצבעה הצפויה ביום שלישי בוועדת הכספים של הכנסת על הדחתו מראשות הוועדה של ח"כ יעקב ליצמן, יו"ר יהדות התורה ושליח האדמו"ר מגור. סיעת יהדות התורה, שבשנה האחרונה סירבה להצטרף לקואליציה אבל תמכה בה באופן חלקי מבחוץ, בשל המשך כהונתו של ליצמן בתפקיד, צפויה בעקבות ההדחה להפוך לסיעת אופוזיציה.


בש"ס, שותפה בכירה בקואליציית אולמרט, חוששים מיהדות התורה אופוזיציונית. עם שני נציגים בוועדת הכספים, הנטיה בש"ס היא להתנגד להדחת ליצמן והחלפתו בח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), אלא שהקואליציה מפעילה על ש"ס לחץ כבד לתמוך בהדחה או לפחות להימנע בהצבעה הצפויה מחר. עיקר החשש בש"ס נובע מההערכה, כי מספסלי האופוזיציה יהדות התורה "תוריד את הכפפות" במתקפותיה על הממשלה בכלל ועל הסיעה החרדית-ספרדית בפרט.


נוכח החשש, בא השר אלי ישי לביתו של האדמו"ר מגור בירושלים ונועד עמו במשך כחצי שעה. בפגישה נכח גם ח"כ ליצמן. ישי מסר לאדמו"ר מכתב מאת הרב עובדיה יוסף ובו שבחים לתפקודו של ח"כ ליצמן בוועדת הכספים ובקשה אישית כי יהדות התורה תצטרף לקואליציה. הוא כתב, שמהלך כזה חשוב ל"עולם התורה".


ח"כ ליצמן סירב להגיב לידיעה משום ש"הדברים קשורים בגדולי ישראל". בשתי הסיעות החרדיות העריכו, עם זאת, כי קלושים הסיכויים שהפניה תביא לשינוי עמדותיה של יהדות התורה ביחס להצטרפות לקואליציה.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i