כתב נושא: קלינטון: לדבר עם איראן לפני שמתקיפים  (נקרא 1557 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
הנשיא לשעבר קרא שלא לתקוף את מתקני הגרעין של איראן לפני מיצוי המהלכים הדיפלומטיים: "עליך לדבר עם כל אחד לפני שאתה מפציץ אותו"

הנשיא האמריקני לשעבר, ביל קלינטון, קרא הלילה (שבת) להמשיך את המאמץ הדיפלומטי מול איראן, לפני התקפה על מתקני הגרעין שלה.

 

קלינטון, שדיבר בהרצאה באוניברסיטת קנזס, נמנע מלמתוח ביקורת ישירה על מדיניותו של הנשיא בוש, אך אמר: "עליך לדבר עם כל אחד לפני שאתה מפציץ אותו ובמילים אחרות – אם אתה הולך להילחם במישהו, לא אכפת לי מה מפריד ביניכם - עליך לדבר איתו תחילה". לדבריו, הסנקציות נגד איראן יעילות יותר ממה שנהוג לחשוב ושני-שליש מאוכלוסיית המדינה מעוניינת בשלטון מתון יותר.


בבית הלבן מנסים ליזום סנקציות נוספות על איראן, בשל סירובה להפסקת העשרת האוראניום, בעקבות הטלת הסנקציות על ידי מועצת הביטחון של האו"ם, בחודש דצמבר האחרון. על-פי החלטה מספר 1737, כל המדינות החברות באו"ם נדרשות להפסיק לספק לאיראן חומרים גלם, ציוד וטכנולוגיה שעשויים לתרום לפעילות העשרת האורניום שלה, פעילות גרעינית הקשורה למים כבדים וכן לצורך מחקר ופיתוח של טילים בליסטיים. סנוף - נאסרו תיווך או מימון של פרוייקטים הקשורים לתוכניות אלה.

 

כדוגמה למאמץ דיפלומטי שהניב פירות - ציין קלינטון את ההסכם לפירוק הגרעין בצפון קוריאה: "אני חושב שזו עיסקה מאוד טובה ושמחתי לראות שזה נעשה".


נאומו של קלינטון, בפני קהל של כ-9000 מאזינים התמקד גם בנושאי פנים רבים, כמו הצורך בשיפור הכלכלה ושירותי הבריאות בארה"ב. הנשיא לשעבר נמנע מלהתייחס בדבריו למירוץ של אישתו, הילארי, לבית הלבן.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i