בס"ד
לא, מטרתה הרעיונית היא פשוטה כמשמעה, יישות מדינית יהודית על אדמת הקודש (נכון שהגדרתה היא כיבוס מילים, אבל עדיין), עם צביון כזה או אחר.
היישות המדינית הנוכחית היא קידוש השם מבריאתה, ההתנהגות שלה כוללת גם חילול השם וגם קידוש השם (זה יהיה פשוט אבסורדי להגיד שאין פה כלל קידוש השם, ואל תדבר איתי על תלמוד תורה, אתה יודע היטב כי היום מצב לימוד התורה בשיא וזה מצויין), אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שעצם קיומה הוא קידוש השם, ובפרט בכך שאם היה זה חילול השם - לא היה מצילנו מיד צבאות ערב במשך כל הזמן הזה.
היו ועדיין יש ניסים עצומים שכולם נכללים תחת הקטגוריה של עצם קום המדינה, שלוש שבועות (אם הן לא אגדתיות כפי שדעות מסויימות מביעות) תוקפן בטל, הגלות הסתיימה מבחינה הלכתית, אולי במובן הרוחני חלק מהיהודים עדיין חשים גלות (חילוניים ותורניים כאחד), אבל במובן הפיזי אנחנו מדינה לכל דבר ועניין - אולי תודעתית והתנהגותית אנחנו מתנהגים כמו השטעטל הפולני הממוצע והנציב העליון בלבנט של הפריץ האמריקאי.
מטרתה הייתה כפשוטה - בית לאומי לעם ישראל בארץ ישראל (גם אלו שהולכים בדרכו של הרצל וגם אלו שהולכים בשונה אבל מקבילה של ז'בוטינסקי/הרב כהנא מצביעים על כך), השאלה באיזה כיוון ובאיזה טעם (ברית הגורל או ברית הייעוד?), אבל במישור הפיזי הרעיון גרידא הוא קידוש השם, אין לזה שום קשר לשמד כיוון שהרצל גם התחרט אח"כ ואני רק מזכיר לך מי תמכו במרכז אחר ל"מקלט מדיני" לעם ישראל, ולאיזה ציבור השתייכו הציונים הרוויזיוניסטים/"הרצליאניים" דוד רזיאל זצ"ל הי"ד ויאיר זצ"ל הי"ד שקידשו שם שמיים יותר ממני וממך ביחד.
לא הבאת טיעון רציני, רק הגדרות שווא והתחמקות מן ההיסטוריה (נכון שהרצל רצה לעשות את זה כך בהתחלה, אבל מה היה הרעיון אח"כ ואיך הוא השפיע???), בלי מדינת ישראל, סלח לי, אפר אבותיך (אם הם היו כאן בזמן קום המדינה) היה צף בים שאת זריקתנו אליו ע"י הערבים מנע הקב"ה.
היישות המדינית הנוכחית היא חילול ה'. היא גורם מעכב בגאולה, ולא זרז בה. הטיעון שנעשו לנו כאן ניסים וניצחנו במלחמות ולכן השרץ הטמא הופך פתאום לטהור, אינו טיעון רציני. הניסיון שלך להסיק מסקנות הלכתיות על-פי השערות או ניתוח היסטורי שטחי ולא בהסתמך על המקורות, הוא במקרה הטוב בורות ובמקרה הרע כפירה ממש.
כשיש גזרות על עם ישראל, על-פי הכתוב במקורותינו (ולא על-פי השכל של X), זה כתוצאה מעבירות, והדרך שלנו לבטל אותן (על-פי היהדות, לא על-פי שכל של Y) היא על-ידי תשובה. היישות המדינית הנוכחית עושה את ההיפך הגמור מכך. כל דרכה הרעיונית למן תקופת המייסדים, דרך שורות הממסד דהיום (חינוך, בתי-משפט, צמרת צה"ל) ועד לתקשורת- הייתה ועודנה למחוק את תורת ישראל ולהפוך את היהודי בארץ לגוי ללא שום זיקה ורגשות לתורת אבותיו. אתה טוען שזה רצון ה'? חס-ושלום! הרוצה להינצל מצרה יעשה תשובה, כך כתוב. כנ"ל לגבי גאולה- לא כתוב שהדרך אל גאולת ישראל עוברת קודם-כל דרך כיבוש הארץ והחלת ריבונות גיאוגרפית. אדרבה, כתוב שסדר האירועים הכרונולוגי יהיה: משיח וגאולה -> קיבוץ-גלויות.
כולנו מברכים על שיבת עם ישראל לארצו, וגם אחינו החרדים היושבים בארץ ישראל ומקיימים את מצוות יישוב הארץ, מכירים בכך שצריך שיהיה איזשהו מנגנון ("מעטפת") מוסדר שייתן מענה תועלתי לצורכי החיים של האנשים- אבל מנגנון "יהודי"; כלומר לא שייך לחיות כאן יהודי "בלי תורה", לא שייך לחיות כאן "ולמחוק את התורה בשיטתיות מערכתית דיקטטורית כמדיניות אקטיביסטית", ובטח לא שייך לתת "לגיטימציה הלכתית" למנגנון כפרני מערכתי שכזה ולהגיד עליו את ה"הלל" חו"ח. זה כבר אבסורד.
את העיסוק בשקלול הזכויות מול העוונות של עם ישראל ביחס לכמות הניסים ולגודלם מול כמות העונשים וגודלם -- תשאיר בבקשה לקב"ה. אולי נעשו לנו ניסים מפני ש
למרות (ולא "בזכות") היישות המדינית הזאת, שהורסת את הנשמה של עם ישראל יותר מכל הגויים היום ביחד, צומח בחסותה דור של תלמידי-חכמים שאתה קורא לו "פולחני" או "שטעייטלי" אבל תכל'ס הוא זה שמקיים ומחייה אותה. רק אולי. (הרי כל הבלוף הפקידותי המתקרא "מדינת ישראל" הוא, כפי שאמרת, בסך-הכל ואסל ובובה של הגויים ושל אומות העולם, ולמעשה מתקיים ברצותם ועלול גם להתבטל, ברצותם.) אבל שוב, את ההשערות האלה תשאיר לבורא-עולם.