כתב נושא: מסתמן: הצבעה סופית על הדחת קצב בשבוע הבא  (נקרא 1584 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
חברי ועדת הכנסת המצומצמת שדנים בהליך הדחת הנשיא החליטו לדחות את הישיבה לשבוע הבא, אז יחליטו סופית אם להדיח את הנשיא. כרגע אין רוב לקבלת ההחלטה, שדורשת רוב של 19 מתוך 25 חברי הוועדה.

צוות מצומצם של כמה מהחברים בוועדת הכנסת התכנס אחר הצהריים (יום ב') כדי לדון באפשרויות השונות להמשך הליך הדחתו של הנשיא קצב. אחת האפשרויות העולות בוועדה היא לבטל את הליך ההדחה כליל, או לדחותו עד תום נבצרות הנשיא. זאת, בין היתר בשל החשש שאין רוב בוועדה להדחה.


חברי ועדת הכנסת המצומצמת, הח"כים מיכאל איתן (ליכוד), זהבה גלאון (מרצ), גדעון סער (ליכוד), לימור לבנת, (ליכוד) ויעקב מרגי (ש"ס), החליטו לדחות את הישיבה שתוכננה מחר ליום רביעי בשבוע הבא. אז צפויה הוועדה לקבל החלטה סופית אם להדיח את קצב מתפקידו. בנוסף הוחלט לזמן לישיבה שני מומחים למשפט, פרופ' קנת מן וד"ר סוזי נבות , על מנת שיינתחו בפני חברי הוועדה את המצב המשפטי של המקרה.

על פי הנוהל שאישרה ועדת הכנסת, לאחר שמספר ח"כים הגישו קובלנה במטרה להתחיל בהליך, התקיים הדיון הראשון בנושא. ועדת הכנסת קבעה כי היא רשאית להזמין לדיון את היועץ המשפטי לממשלה או את בא כוחו, "בשים לב למהות ההתנהגות שלגביה נטען כי אינה הולמת את מעמדו של נשיא המדינה". 


 

אם 19 מתוך 25 חברי ועדת הכנסת יאשרו את הליך הדחתו של קצב, תועבר ההחלטה אם להדיח את קצב למליאת הכנסת, שם יידרש רוב של 90 חברי כנסת. לנשיא המדינה או לבאי כוחו תינתן אפשרות למסור את עמדתם בוועדת הכנסת ובמליאת הכנסת.

 

ביום רביעי שעבר קיימה ועדת הכנסת את הדיון השני בבקשה להדיח את קצב. הדיון התקיים בהשתתפותו של היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שהודיע כי השימוע לנשיא ייערך ב-2 במאי.


 

הדיון בשבוע שעבר הוקדש לשאלות פרוצדורליות של חברי הוועדה. בפתח הדיון קבל ח"כ מיכאל איתן מהליכוד על החיפזון בתהליך: "ככה מדיחים נשיא? חכו כמה ימים".   
 

היועץ המשפטי מתח ביקורת מרומזת על הקובלנה שהגישו חברי הוועדה בתחילת התהליך:

 מודעה   
 
   
 
"לגבי שאלת הראיות - קראתי את הקובלנה ובעיניי היא לא ברורה. מהי העילה של התנהגות שאינה הולמת? מהקובלנה עצמה הדברים לא ברורים".


עוד רמז מזוז לחברי הוועדה כי הדיון סביב הראיות ושאלת כתב האישום אינם רלוונטיים, משום שה"התנהגות שאינה הולמת" המיוחסת לנשיא אינה סעיף הלקוח מהתחום הפלילי. "הדברים צריכים להיות מחודדים - מהי ההתנהגות שאינה הולמת המיוחסת לנשיא - כי 'חוק הנשיא' קובע שוועדת הכנסת לא תציע להעביר את הנשיא מכהונתו לפני שהנשיא יוכל לסתור את הקובלנה", הוא הבהיר.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i