כתב נושא: האם זו התגרות באומות העולם או הישרדות? - סרטון שלנו  (נקרא 1725 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק חיים בן_פסח

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8063
בס''ד

ביוטיוב:

בפליקס: http://www.flix.co.il/tapuz/showVideo.asp?m=3336085

אנא דרגו, הגיבו, המליצו והוסיפו למועדפים.

מנותק יובל הכהניסט

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1789
מסכים עם כל מילה!!! O0 O0 O0

מנותק אשי

  • מנהל הפורום "הפצת הימין האמיתי"
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2247
שכחת לציין שגם היו פרטיזנים יהודים שנלחמו בהנאצים יש''ו והצילו הרבה יהודים כמו שאפשר לראות בסרט התנגדותhttp://hayamin.org/forum/index.php/topic,22372.0.html

ולא מזמן קראתי שעל פי הסטיסטיקות היו לפרטיזנים פי אלף יותר סיכויים לשרוד מאלו שנשארו בגטאות והובלו למחנות ההשמדה כצאן לטבח הי''ד.


בכלל אין דבר כזה היום ''התגרות באומות'', אני לא מבין למה כל כך הרבה חרדים חושבים ככה. השלוש שבועות שכתובות בגמרא הם רק דברי אגדה ולא פוסקים על פי אגדה.
ויש עוד הרבה תשובות על זה:

רבי חיים ויטאל כתב שיש ברייתא מבית מדרשו של רבי ישמעאל, שמסייגת את תוקפן של שלוש השבועות ומצמצמת אותו לאלף שנה.
שלוש השבועות הן מדרש אגדתי, ולפיכך אין להן תוקף הלכתי מחייב (מבוסס על דברי הרמב"ם שאמר כי אין להתחשב במדרשים לשם השגת הלכה). משמעות המדרש היא שה' גזר שעם ישראל יהיה בגלות. כשעם ישראל מצליח לשוב לארצו, הרי זה ראיה שבטלה השבועה, ובטלה גזרת הגלות. אף הרמב"ם בעצמו, שספרו כולל את ההלכות כולן: הלכת מדינה, צבא, אף הוא איננו מזכיר הלכה של שלושת השבועות, ומוסיף- "השביע האומה על דרך משל ואמר השבעתי אתכם"). בנוסף, אף אחד ממפרשי הגמרא: רמב"ן, ריטב"א, המאירי, לא נמצא אצלם כלל עניין זה של שלושת השבועות. כך גם אצל מסכמי הגמרא להלכה- הרא"ש והרי"ף.כמו כן פני יהושע, בדבר שנראה סותר את שלוש השבועות אומר:אגדות חלוקות הן. נוסף לרשימה החפץ חיים, שנחשב לפוסק האחרון בקהילות אשכנז, שדיבר פעמים רבות על חובת העלייה לארץ, ומציין בנו, ר' ליב הכהן "לא ראיתי שיזכור אף פעם את העניין ג' השבועות".
כתוב בשולחן ערוך "שנים שנשבעו לעשות דבר אחד, ועבר אחד מהם על השבועה, השני פטור ואינו צריך התרה" ומכיוון שהגויים הפרו את חלקם, דהיינו רדו בישראל יותר מדי, פקע גם תוקפן של שתי השבועות האחרות, ובטל האיסור לעלות בחומה.
עלייה הדרגתית איננה "כחומה". רש"י פירש "שלא יעלו כחומה- יחד ביד חזקה", לכן אם אין אנו עולים כל העם יחד כי אם בשלבים- אין זו עלייה כחומה.
הצהרת בלפור ולאחריה ועידת סן-רמו וההחלטה על תוכנית החלוקה של האו"ם ברוב קולות, מהווים רישיון מהאומות, ולפיכך הקמת מדינה אינה נחשבת כמרידה באומות.
התעוררות האומה לשוב לארצה, היא בגדר פקידה מאת ה', המבטאת כי תם זמנן של השבועות. ואלו הם דברי ר' יהושע מקוטנא: "ובפרט עתה שראינו התשוקה הגדולה (לעלות לארץ) הן באנשים פחותי ערך, הן בבינוניים, הן בישרים בליבותם, קרוב לוודאי שנתנוצץ רוח הגאולה.
הגר"א כתב שהשבועה איננה מכוונת לעלייה לארץ, כי אם לעלייה שמגמתה בנין בית המקדש.
המהר"ל פירש בחידושי אגדות כתובות קיב - שה' מונע מאיתנו לעלות כחומה, אך כשיש אפשרות לעלות כחומה, סימן שבטלה גזירה. וכן משמע משו"ת הריב"ש קא/שפז. וכן משמע משו"ת הרשב"ש סימן ב, וכן פסק פאת השולחן (בית ישראל א יד).
בעל ההפלאה כתב, שהשבועה הקפיד שיהיו בבבל דווקא, (ירמיהו כז כב): "בבלה יובאו ושמה יהיו עד יום פקדי אתם נאם ה' והעליתים והשיבתים אל המקום הזה", כי שם נמצא כבוד השכינה והתורה, וזו גם כוונת השבועות, ואין איסור לעלות מארצות אחרות לארץ ישראל.
"בעל השבועות", רבי זירא, חזר בו. במדרש (מדרש שיר השירים,ח, על הפסוק "אם חומה היא") מסופר שר' זירא יצא לשוק לקנות דבר מה, ואמר לשוקל: שקול יפה. אמר לו אותו אדם: אין אתה זז מכאן, בַבלי שהחריבו אבותין את בית המקדש! באותה שעה אמר ר' זירא: וכי אין אבותי כמו אבותיו של זה?! נכנס ר' זירא לבית המדרש ושמע קולו של ר' שילא שהיה יושב ודורש "אם חומה היא"- אילו עלו ישראל חומה מן הגולה, לא חרב בית המקדש פעם שנייה. אמר ר' זירא יפה לימדני עם הארץ." מכאן שחזר בו ממה שאמר "שלא יעלו כחומה".

נלקח מויקיפדיה.


מנותק ימני!

  • משתמש(ת)
  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 28
צודק!