כתב נושא: אירופה לפלשתינים: לא תקבלו מאיתנו סיוע  (נקרא 1672 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
אבו-מאזן נפגש עם מנהיגים אירופאים על מנת לשכנע אותם להזרים לרשות כספי סיוע, אך יצא בידיים ריקות. "הממשלה הפלשתינית חייבת לעמוד בתנאי הקוורטט", הבהירו ליו"ר.

המסע לאירופה הסתיים בידיים ריקות: יו"ר הרשות הפלשתינית אבו-מאזן נפגש במהלך הימים האחרונים עם מנהיגים אירופאים כדי לנסות ולשכנעם לפעול להסרת החרם הכלכלי על הרשות, אולם נתקל בסירוב. "ביקשנו ממנהיגי אירופה לעזור לנו להסיר את הסנקציות, אבל תגובתם היתה שהממשלה הפלשתינית חייבת קודם כל לקבל את דרישות הקוורטט", סיפר סאיב עריקאת, הממונה ברשות על המגעים עם ישראל, עם סיום מסעו של יו"ר הרשות לאירופה.

לפי דבריו של עריקאת, דרשו המנהיגים האירופאים מאבו-מאזן שהממשלה החדשה ברשות תקבל את כל תנאי הקוורטט, במסגרתם עליה להכיר בישראל, לפעול להפסקת האלימות ולקבל את כל ההסכמים הזמניים שנחתמו עד כה. בתמורה, הבטיחו המנהיגים, הם יפעלו להסרת הסנקציות.

עם סיום הפגישות המדיניות, אמרו עריקאת ובכירים פלשתיניים אחרים כי המפתח לסיום החרם הכלכלי על הרשות נעוץ ביכולת לשכנע את ארה"ב להסיר את ההגבלות על הסחר עם הממשלה החדשה, כמו גם האפשרות לשכנע את ישראל להפשיר את כספי המסים של הפלשתינים.

"המנהיגים האירופאים אמרו שהסכם מכה מהווה התקדמות מסוימת, אך הדגישו כי הפלשתינים חייבים להיות ברורים יותר בקבלת תנאי הקוורטט", סיפר עריקאת.


"הישראלים הם שותפינו לשלום"
אולם, לא מכל מדינות אירופה נשמעו קולות אחידים ביחס לחרם על הרשות. שר החוץ הצרפתי, פיליפ דוסט-בלאזי, אמר לאבו-מאזן במהלך סוף השבוע כי צרפת לא תשתף פעולה עם החרם. דוסט-בלאזי 
לא ציין כיצד תסייע צרפת לרשות הפלשתינית, אך ציין כי ההסכם להקמת ממשלת האחדות מהווה "תהליך שיוביל להכרה מלאה בישראל על ידי כל הפלגים הפלשתיניים".

אתמול נועד אבו-מאזן גם עם נשיא צרפת, ז'אק שיראק. בתום הפגישה, אמר יו"ר הרשות כי "עלינו להמשיך לנסות למצוא פתרון ולדבר עם הישראלים, שהם שותפינו לשלום", וקרא שוב להסרת המצור הכלכלי והבינלאומי שמוטל על הפלשתינים. "הקדמנו וביקשנו שהממשלה החדשה לא תסבול מאותו אמברגו שמוטל על הממשלה הנוכחית", אמר.

יו"ר הרשות ערך השבוע ביקור מדיני גם בירדן. אחרי פגישה עם המלך עבדאללה התייחס אבו-מאזן לשיחות עם ישראל. "אמרנו לישראל שההסכם הזה (הסכם מכה) נחתם כדי לשמור על אחדות השורות בחברה הפלשתינית ועל האינטרסים הלאומיים ברשות", הבהיר. "ההסכם מהווה ביטוי לתמיכה באינטרסים הפלשתינים, אבל ישראל כנראה לא הבינה אותו נכון".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i