כתב נושא: אחמדי-נג'אד: תוכנית הגרעין - רכבת ללא מעצורים  (נקרא 1631 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בנאום ששודר ברדיו אמר נשיא איראן כי תוכנית הגרעין של ארצו היא כמו רכבת בלי מעצורים ובלי הילוך אחורי. "פירקנו את אלה מזה זמן", אמר. בכיר איראני: נמשיך בתוכנית הגרעין גם אם תהיה החלטה נוספת של מועצת הביטחון. "אנו מוכנים לכל מצב, אפילו למלחמה".

נשיא איראן מחמוד אחמדי-נג'אד הבהיר היום (א') פעם נוספת כי אין בכוונת ארצו לעצור את המשך הפיתוח הגרעיני והעשרת האורניום חרף דרישת הקהיליה הבינלאומית, והשווה את התוכנית הגרעינית של איראן לרכבת ללא מעצורים.

בנאום ששודר ברדיו חזר הנשיא האיראני על קריאתו למשא ומתן עם המערב סביב התוכנית ואמר כי עידן ה"בריונות" הגיע לקיצו. "הרכבת של האומה האיראנית היא ללא מעצורים וללא הילוך אחורי", אמר אחמדי-נג'אד בכינוס של מנהיגי דת. "פירקנו את ההילוך האחורי ואת המעצורים מהרכבת והשלכנו אותם מזה זמן", הוסיףץ

 

הדברים הושמעו יום לפני כינוס חמש החברות הקבועות של מועצת הביטחון בלונדון, לדון בהחרפת העיצומים על איראן. הדיון מתכנס לאור ממצאי הדו"ח של ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית שקבע שלא עמדה באולטימטום של החלטת האו"ם והיא ממשיכה להעשיר אורניום.

 

 
בתוך כך אמר בכיר במשרד החוץ האיראני, מנושהר מוחמדי, כי נוכח התגובה הבינלאומית לפעילות הגרעינית של איראן, נערכת ארצו לכל תרחיש - "אפילו למלחמה". בכינוס באיספהאן אמר מוחמדי: "אפילו אם הם יחליטו החלטה נוספת, איראן לא תגיב ותמשיך בפעילותה הגרעינית".

 

בימים האחרונים הגיע נושאת מטוסים אמריקנית שניה למפרץ הפרסי ועל פי דיווחים, כוח משימה שלישי עושה את דרכו לזירה. בסוף השבוע אמר סגן נשיא ארצות הברית כי הממשל האמריקני לא הוריד מהשולחן את האופציה לפעל צבאית נגד איראן. נוכח התרבות הרמזים לפיהם ארצות הברית נערכת לתקוף את איראן אמר דובר בפנטגון כי אין לממשל תוכניות למלחמה נגד איראן.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i