כתב נושא: צרפת: זוהתה גופת הדיפלומט הישראלי דוד דהאן  (נקרא 1782 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
מומחים במשטרת צרפת אישרו כי הגופה שנמצאה בשבוע שעבר בנהר הסיין שייכת לראש משלחת משרד הביטחון בפריז, דוד דהאן. ממצאי בדיקת הד.נ.א שנערכה לדהאן הועברה למשפחתו. מועד הלוויה טרם נקבע.


(דהאן. גופתו זוהתה)

מומחים בצרפת אישרו הבוקר (שבת) כי הגופה שנמצאה ביום רביעי האחרון בנהר הסיין בצרפת היא זו של הדיפלומט הישראלי, דוד דהאן, שנעדר מזה כחודש. כך מסר גורם רשמי במשטרה הצרפתית.


"בדיקת ד.נ.א, שבוצעה למען הסר ספק, הובילה לזיהוי הסופי של דהאן", אמר הגורם. הגופה נמצאה בנהר במצב של ריקבון מתקדם, אך התאימה לתיאורו של דהאן מבחינת מבנה גופו ובגדיו. הגורם הוסיף: "על הגופה לא נמצאו סימנים חשודים", ובכך חיזק את ההערכה שמדובר בהתאבדות, ולא באירוע על רקע לאומני.
 

משטרת צרפת העבירה למשרד הביטחון את תוצאות הבדיקה, ומסרה כי היא ממשיכה לחקור את נסיבות המוות. במשרד הביטחון הודו למשטרת צרפת על המאמצים הרבים שהשקיעה בחיפושים, ונציג משרד הביטחון דיווח למשפחת דהאן על הממצאים. מועד הלוויתו טרם נקבע.


דהאן, בן 54, נראה לאחרונה בלילה שבין  ה-21 ל-22 בינואר, כשהוא יוצא מדירתו בפריז. לאחר שלושה ימים נמצאה מכוניתו סמוך לעיר רואן שממערב לבירה הצרפתית. דהאן שימש כממלא מקום ראש משלחת משרד הביטחון בפריז, והיה אחד הנציגים הבכירים של ישראל במדינה.


החקירה הישראלית בניסיון לאתרו, נערכה בשיתוף עם המשטרה הצרפתית. מאחר שדהאן שהה בצרפת על תקן של דיפלומט זר, הצרפתים ניהלו חקירה מאומצת בניסיון לעלות על עקבותיו. זאת, למרות שכבר לפי ההערכות הראשוניות, לא היה מדובר באירוע לאומני או פלילי.


דבר היעלמותו של דהאן התברר לאחר שבני משפחתו לא הצליחו ליצור עמו קשר. הוא ניהל שיחת טלפון סוערת עם קרוב משפחה, שבסיומה ניתק את המכשיר. כעבור כמה שעות התברר כי מכשיר האיתור שברכבו נותק ודהאן אינו נמצא בדירתו. גורמים מדיניים אמרו כי בדירה התגלה  מכתב הקשור להיעלמות.

 
בתפקידו הקודם כיהן דהאן כנציג משרד הביטחון בבריסל, שם ממוקמים מוסדות נאט"ו. בפריז הוא שירת חודשים ספורים והתגורר לבדו.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i