טוב, ראשית-כל החרדים אינם "זרם" אלא המקור יותר מ-3,300 שנה כבר. כל השאר- פלגים/זרמים/מחנות/וואטאבר. הצורה שבה הם חיים היום (החרדים) משקפת (למעט הבדלים אמצעיים מינוריים בלבד) את הצורה שבה חיו יהודים במשך כל הדורות, ולא רק בגלות (ואנחנו עדיין בתקופת הגלות, כידוע). ה"גטו האוטופיסטי" הזה כלשונך הוא המציאות והוא האמת. הגטו שלנו לעומת זאת, אמנם רחב משלהם, אך הוא שקר, ולא מציאות. הוא רק רחב יותר, זה הכל. אז אל תטעה.
"הסתגרותם" הקהילתית קיימת לא מתוך מניעים אנכרוניסטיים, ובטח שלא מתוך מניעים אנוכיים (כלום תחשוב שבן תורת ישראל ירצה להיבדל להיפרד להינתק ולהיפרש מאחיו בשר-מבשרו ודם-מדמו?!); אלא הגטו היה ועודנו בחינת כורח ולית-ברירה, כגדר וסייג לבל יילכו בחוקות הגויים - מה שהיה נכון לגבי ימי גלותנו הגיאוגרפית נכון גם היום לגבי ימינו-אנו בתוך ארצנו ובינות אחינו, לדאבון ליבו ולמורת רוחו של כל בן-תורה חרדי מצוי.
במשך 2,000 שנות גלות, שימרנו בקנאות את מסורת ישראל סבא ולא סרנו ממנה ימין ושמאל שלא ללכת בחוקות הגויים. אפילו בימים של גזרות ושמד רח"ל, היו שמסרו את נפשם על קידוש ה' ולא ויתרו על הלכה אחת מתרי"ג מצוות שה' ציווה את בני ישראל לקיים. גם היום, ברוב חרפתנו וברוב צערנו, המציאות של "גלות רוחנית" טרם השתנתה -- והיא דורשת מאיתנו את הצורך לשמר בסייגים וגבולות וחומות של פלדה את הגחלת הלוחשת של בית יעקב לבל תכבה, מפני הלכלוך, הזוהמה, הטומאה, ההבלים, ההפקרות, המתירנות, ההעלם המוסרי, העלם האמת, עבודה זרה, הבטלנות, הבילבולים, התקלות, הקילקולים, ההירהורים, ההוללות, השיעמום, הטמטום ובקיצור הנהייה אחר חוקות הגויים - אפילו הם דוברים לשון-הקודש (מהולה בערכים זרים).
אלא היום בזמננו עוד רבו כל הרעות ומרעין-בישין אלה לאין-שיעור ממה שהיו אי-אז בדורות קודמים בחיק הגויים! והסכנה האורבת עתה לקיום התורה אף גדלה ונתעצמה! הטומאה כיום נהירה, שכיחה, נפוצה, נגישה, זמינה, מפתה, קורצת, בוקעת, מפצירה וניטחת בכפיה על ראשנו מכל פינה ומכל חור בתרבות האינסטנט והדור 3.5, ומאיימת לכלות ולהשכיח תורה מעַם ה' ולהמיט שואה רוחנית רחמנא ליצלן, פשוטו כמשמעו. ובפרט שהפרצות והסטיות הללו מאומצות על-ידי ממסד ורשויות ממלכתיות שחורתות על דגלן הכרתת שם ה' מלב העם היושב בציון ומסניפה כל הזמן תאוות, גסויות, כוחי ועוצם-ידי, רדידות, כפירה, פריצות, אלימות ויובש רוחני לבני-הנוער.
לכן, יש היום צורך עוד יותר מבעבר, לשמור "משמרת למשמרתי", לעמוד במלחמת חורמה על משמרת התורה ולהציל את עטרת ישראל מידי כל הנמשכים אחר תרבות השקר וטפלות הגויים, המבלבלים ומבֹללים בשיטת ההתערות והעירוב - קודש עם חול -- טהור עם טמא -- אמת עם שקר -- אור עם חושך -- יושר עם עקמומיות ועיוות -- וכך מאבדים הם בערבוביה אחת את מעט הזוך שנותר...
מכל-מקום, ההתנהגות של היהודים החרדים היום אינה שונה מזו שהייתה מקובלת בכל תולדות העם היהודי -- אלא אדרבה ואדרבה! היא-היא! המבטאת והמייצגת באופן אותנטי את ארחות-החיים ודרך מנהגו של היהודי מדורי דורות עד לתקופת האמנסיפציה באירופה. היהודי החי באוהלה של תורה, נבדל מן הגויים גם בתוכם, אינו מתערב עימם, "מסתגר" וגודר סייגים למשמרת דתו-אמנותו; לא נדבק, לא מתבולל, לא מעורה ולא מתערבב בקהילות הגויים שסביבו, וכך שומר על עצמו ועל עצמיותו וזהותו במשך 2,000 שנות גלות. צא ובחן: מי יותר קרוב בציביונו ובארחותיו (לא במלבושיו ובמראהו, זה טפל ומשני) ליהודי שהיה בכל הדורות? היהודי החי בבני-ברק או בקריית-ספר או בבית"ר עילית, - או אני, אתה והציוני-דתי? ומה קרה כאשר ניתנה ליהודים בגלות ההזדמנות להתערבב ול"התחבר" לגויים? נולדו כך וכך "זרמים" ביהדות (אפרופו "מודרן אורתודוקס"..), שהתחילו עם "ויתור" קטן על איזה "שגר"-הלכה (בכלל לא התכוונו ל"היטמע" או להתבולל..) ותוך כמה מאות שנים נהפכו ל-90% התבוללות והיטמעות בגויים. צא ולמד לימינו.
אשר לנושא שירות לאומי לנשים -- אתה צודק: אין לי בעיה עם בנות שתתנדבנה לכל-מיני פעילויות וולונטאריות, נהפוך-הוא! זו מצווה!! והרבה בנות חרדיות עושות זאת בהתנדבות על דעת עצמן כל-עוד ישנם התנאים הסביבתיים המאפשרים להן לשמור על אורח-חייהן היהודי. אלא שבנושא השירות הלאומי הבעיה היא כמו תמיד המסגרת. בנות משועבדות שנתיים מחייהן על-ידי מסגרת ממלכתית צבאית ('כאילו' לעשות צבא בלי לעשות צבא) במקום להקים משפחה ולהוליד ילדים -- זה נוגד את רוח היהדות, בלי להיכנס לפרטי התפקידים עצמם. נקודה. ה'חזון איש' גינה בכל לשון את ה'גזרה' הזאת על בנות ישראל מרגע שנודע לו הדבר. הוא דן זאת כ'ייהרג ובל יעבור' ממש. כל בת ישראל מוטב לה שתמסור את נפשה (תיהרג) על קידוש ה' ואל תמסור עצמה לרשות הצבא וה'שירות' הממלכתי. את זה אמר החזון-איש בכבודו ובעצמו. מקובל עליך יותר-- או פחות, מהרב דב ליאור?
ההתנהגות של החרדים הינה "שב ואל תעשה עדיף"? -- הלא החרדים עושים כל היום! יושבים באוהלה של תורה, הוגים בה ועוסקים בה ולא מפסיקים לברוא לנו מלאכים שומרים ומגינים בשמיים כדי לנגח ולהדוף את כל הקיטרוגים והקללות המרחפים מעל ראשינו. אלה לוחמי התורה שעמלים ויגעים ומחרפים גופם ונפשם בתחנונים, בתעניות, בבכיות ובכפרות על עם ישראל החוטאים (אנחנו) הסרים מדרך ה', על-מנת ליצור זכויות לעם ישראל ולדחות ולו במעט את הדינים המתרגשים עלינו בעוונותינו הרבים. "שב ואל תעשה עדיף"??
ובאשר למדיניות "כיפוף הראש" -- צודק! כיפוף הראש לפני הקב"ה לעומת הערב-רב המנותק מן התורה או ה"מחפף" מי יותר ומי פחות,- ה"מכופפים ראשם" מול חוקות הגויים או אלה המדברים עברית.
אמר לי מישהו על זרם ה-"Modern Orthodox" (עוד יצור-כלאיים לא-פחות אוקסימורוני מאחיו הבכור "ציונות-דתית"), שהזרם המעניין הזה שמקורו באמריקה הוא כמו ה"דתי-לאומי" בישראל, שכידוע המשקל של ה"לאומי" מקזז את ה"דתי" ולהיפך בהתאמה, כך שגם כך לא נשאר הרבה מה"דתי"; עכשיו תסיר את החלק של ה"לאומי" לגמרי והרי לך "Modern Orthodox", דהיינו "דתי"-ספייר...
ואחרון-אחרון לגבי המריבות בין החסידויות. זהו נימוק ממממ....מש לא ענייני ולא שייך; הווי מדבר על יהדות ולא על יהודים. אבל אם זה מפריע אותך בעבודת הבורא,- לצערנו מאז הגלות נתפלגה כידוע פרשנות התורה ואבדה האחדות. אבל שוב-- טענה זאת אינה ממין העניין, הווי מדבר על יהדות ולא על יהודים. על גדולי ישראל כגון תנאים, אמוראים, גאונים, ראשונים, אחרונים, כגון רש"י, ה"שולחן ערוך", הרמב"ם וכו' -- אין חולקים. אלו גדולי ישראל בכל הדורות שהנחילו בכתביהם את מורשת אבותינו מפי המסורה. אתה צודק שאין אסמכתא חתומה וגדולי פוסקים דהיום, המקובלים על כל הזרמים התורניים ותתיהם. היום בשפלותנו נעלמו מנהיגים המוכרים על כל הקשת הדתית וכן סועפנו, נשסענו, נתפלגנו, ונתפזרנו לפירורים עד כי לא נתאפשר עוד להקשות ולאחות את כל הגזרים ביהדות. על-כן אין לנו על מי שנסמוך אלא על גדולי ישראל המקובלים, המוכרים והסמוכים על-ידי כל מנחי-הדרך ותלמידי-החכמים של עולם התורה היום, ומוכרחים אנחנו לשמור ולעשות סייג על מה שלא בטוחים שמא נאבד את מה שיש;- לכן זו לא תהייה דעת הרב דב ליאור שליט"א או הרב זלמן-מלמד שליט"א או הרב אבינר בנושא 'שירות לאומי' לנשים, שנכוף.
טוב, ראשית-כל החרדים אינם "זרם" אלא המקור יותר מ-3,300 שנה כבר. כל השאר- פלגים/זרמים/מחנות/וואטאבר. הצורה שבה הם חיים היום (החרדים) משקפת (למעט הבדלים אמצעיים מינוריים בלבד) את הצורה שבה חיו יהודים במשך כל הדורות, ולא רק בגלות (ואנחנו עדיין בתקופת הגלות, כידוע). ה"גטו האוטופיסטי" הזה כלשונך הוא המציאות והוא האמת. הגטו שלנו לעומת זאת, אמנם רחב משלהם, אך הוא שקר, ולא מציאות. הוא רק רחב יותר, זה הכל. אז אל תטעה.החרדים הם זרם, הם לא המקור, אין שום זרם שיכול לומר שהוא הוא איזה יהדות אוטנטית בשל העובדה שמאז עבר הן עולם ההלכה והן העולם הפיזי המציאותי, שינויים ללא הכר, ויחד עמם העם היהודי כולו.
כל הזרמים המוכרים היום מהם הלגיטימיים (כל מה שבגבולות האורתודוכסיה- חרדים לפלגיהם, דתי-לאומי, דתי-ציוני, קיבוץ דתי, מודרן אורתודוכס, "תורה עם דרך ארץ" של רש"ר הירש ורבי עזריאל הילדסהיימר, תלמידיו של רבי גדליה נאדל (תלמידו הגדול של "החזון איש" וחברי עצכ"ח שהם שומרי תורה ומצוות) ומהם הבלתי לגיטימיים (קונסרבטיביים, ריקונסטרוקטיביים, רפורמים וכו') ומהן כאלה שניתקו עצמם מכל זיהוי דתי שהוא (לגיטימי ובלתי לגיטימי כאחד), כל הזרמים הללו הם תגובה לפרץ ההשכלה והמודרנה ששינה פני תבל לפני קצת למעלה מ-200 שנה, לפיכך כל התפיסות הם תגובה אליהם (כל נסיון להשוות בין מרד החשמונאים לתגובה החרדית המסתגרת היא הבל ואין שום בסיס אחיד להשוואה, מהווה עיוות היסטוריה גמור והיפוכה הסימטרי של האמת כפשוטה).
הצורה שבא חיים החרדים היום הוא שכפול+מוטציה של הקו המחבר בין הישוב הישן (אחרי ההשתלטות האשכנזית ליטאית) לבין ישיבות ליטא וקו הקיצוני של החרדיזם ההונגרי שתמיד התאפיין בקו קיצוני יותר (בתי אונגרין, סאטמער, נטורי קרתא- רובם ממוצא הונגרי דווקא ממשיכי הקו של ה"חתם סופר"- חדש אסור מן התורה), ההבדל בין החרדים שתופשים את הקו היותר בעייתי הוא זה שהקו הקיצוני לא מכיר במדינת ישראל, לא דה-יורה ודה-פאקטו בעוד רוב החרדים שאינם כאלה, מכירים במדינה רק ברמת ה"דה-פאקטו".
הטיעון ליהדות אוטנטית מעבר לשימור אילן יוחסין גנטי ליהודים שחיו לפני 1000, 2000 ו-3000 שנה הוא קשקוש גמור.
אפילו השפה המדוברת בפינו איננו זה שהיה שגור על פיהם של יהודים לפני 2000 שנה, שלא לדבר על הכתב שעבר מטמורפזה מכתב עברי עתיק ועד כתב אשורי.
המסורת והמנהגים של יהודי בבל אל מול אלו של א"י שונה בכל כך הרבה מובנים (הגמרא מלאה בדוגמאות של "הן לן והא להו"- זה מנהג בבל וזה של א"י).
היחידים שאולי יכולים להעיד על דיוק לשוני ליהדות הקדומה של לפני החורבן זה יהדות תימן וגם זה לא הכי.
וההבדלים אינם מינוריים, מנהגים, מסורות, לשון, תרבות כללית, לבוש (וכי למה הלבוש החרדי-שגם הוא לא מונוליטי, יותר אוטנטי יהודי מאשר זה של יהודי ימי הבייניים במרכז אירופה בו הם הסתובבו עם כובע מגוחך על הראש שנראה כמו צלחת לוויין הפוכה, וגלימה סגולה, שלא לדבר על נעליים עוד יותר מגוחכים, ואני אפילו לא התחלתי לדבר על הלבוש היהודי המשפיל בארצות האיסלם).
עכשיו לגבי הגלות, נכון, אנחנו עדיין בגלות במובנים רבים, אבל, יש לנו יישות מדינית (אמנם וואסלית של המערב, אבל עדיין יישות מדינית) מה שהופך אותנו לשחקן ברמה אחרת לחלוטין במישור העולמי ועצם העובדה שהאנטישמיות החליפה פאזה-משנאת יהודים כפרטים שאליהם מתועלת כל השנאה, למרות שזו הקלאסית לא פגה, אלא התעמעמה במקצת- אל שנאת מדינת היהודים כהאומה היהודית בין האומות (בין אם נרצה בכך ובין אם לאו, הלכה בידוע שעשו שונא ליעקב).
המשמעויות של זה כבירות, וזה עוד מעבר לתגובה הלא רצינית של החרדיות הקלאסית (מסתבר שהרחוב החרדי הרבה פעמים מצביע ברגליים, לעיתים אף בניגוד לדעת חצרות הרבנים- עיין ערך ההופעות של ענקי הזרם החרדי שוואקי ושות' שגדולי הרבנים קראו להחרים) שמסתגרת בדל"ת אמותיה, וכך גם ההלכה היוצאת מבית מדרשם, בניגוד אליהם, הציונים-דתיים-דתיים לאומיים ומודרן אורתודכס, לא שוקדים על השמרים ועושים לילות כימים בהעלאת אלטרנטיבה יהודית להתנהלות יהודית ברמה המדינית (דבר שלא עשו משך כמעט 2000 שנות גלות בשל מחסור בקיום יישות מדינית שכזו, למעט הרמב"ם שהיה יחידי ששקד על הלכות מלכים ומלחמותיהם ועוד, יחיד בוואקום הגדול).
אשר לגטו שאתה טוען שהוא רק רחב יותר, כנראה פיספסתי משהו, אתה כותב באינטרנט לא? יהודים יראי שמיים (שכיפה סרוגה לראשם, "אוי לאוזניים שכך שומעות

") עוסקים בקידום המחשבה, המדע לספיחיו, הרפואה, לימוד התורה בדרכים ישירות ועוקפות, קידום והפיכת קיום חיים יהודיים מלאים לקלים יותר (מכון צומ"ת זה דוגמא מרהיבה, מכון שהוא בעל כיפה סרוגה מהחל ועד כלה, וכל החרדים למעט הקיצונים, משתמשים בהמצאותיהם הגאוניות- שעון שבת, מעלית שבת, מפסק חג-גז, מכונת גילוח כשרה וכו' וכו' וכו'), לטעון שזה רק גטו "רחב" יותר, הוא הבל, אתה נמצא מקושר לעולם ופועל בתוכו ולא מתסגר מפניו, זה לא גטו, אלא אם כן אימצת לעצמך איזה פילוסופיה של טרילוגית סרטי "מטריקס" (שאז הדיון בינינו נסוב על נושא אחר לחלוטין).
ולכן, ידידי, אתה הוא הטועה.
"הסתגרותם" הקהילתית קיימת לא מתוך מניעים אנכרוניסטיים, ובטח שלא מתוך מניעים אנוכיים (כלום תחשוב שבן תורת ישראל ירצה להיבדל להיפרד להינתק ולהיפרש מאחיו בשר-מבשרו ודם-מדמו?!); אלא הגטו היה ועודנו בחינת כורח ולית-ברירה, כגדר וסייג לבל יילכו בחוקות הגויים - מה שהיה נכון לגבי ימי גלותנו הגיאוגרפית נכון גם היום לגבי ימינו-אנו בתוך ארצנו ובינות אחינו, לדאבון ליבו ולמורת רוחו של כל בן-תורה חרדי מצוי.אז אתה מודה פה בפה מלא קבל עם ועולם, שהחרדיות היא היא תגובה למודרנה (במילותיך שלך ממש) דבר המהווה סתירה מיניה וביה לפיסקה הקודמת שלך ומהווה לה אוקסומורון מוחלט.
במשך 2,000 שנות גלות, שימרנו בקנאות את מסורת ישראל סבא ולא סרנו ממנה ימין ושמאל שלא ללכת בחוקות הגויים. אפילו בימים של גזרות ושמד רח"ל, היו שמסרו את נפשם על קידוש ה' ולא ויתרו על הלכה אחת מתרי"ג מצוות שה' ציווה את בני ישראל לקיים. גם היום, ברוב חרפתנו וברוב צערנו, המציאות של "גלות רוחנית" טרם השתנתה -- והיא דורשת מאיתנו את הצורך לשמר בסייגים וגבולות וחומות של פלדה את הגחלת הלוחשת של בית יעקב לבל תכבה, מפני הלכלוך, הזוהמה, הטומאה, ההבלים, ההפקרות, המתירנות, ההעלם המוסרי, העלם האמת, עבודה זרה, הבטלנות, הבילבולים, התקלות, הקילקולים, ההירהורים, ההוללות, השיעמום, הטמטום ובקיצור הנהייה אחר חוקות הגויים - אפילו הם דוברים לשון-הקודש (מהולה בערכים זרים).או.קיי, זה כבר מהמיטב של בית היוצר של העיוות ההסטורי היוצא מבית מדרשם של של כמה חרדיסטים הארד-קור.
הגטו היהודי היה כורח שנכפה עלינו מידי הגוי ולא המצאה יהודית, החרדיזם הוא זה שהפך את הגטו שלא היה בו שום דבר לכתחילה לאלמנט יהודי שיש לחיות בו לכתחילה, בתור הזהב הספרדי יותר מדי גדולי הדור חשבו אחרת לחלוטין, יהודים שחיו עד להמצאת הגטו לפני פחות מאלף שנה לא התנהגו כך.
מעבר לכך, בהסתגרותם לא שאלו את עצמם אותם המסתגרים את שאלת מליון הדולר, כמה יהודים הם הפסידו לאותה מערבולת של התבוללות? (תשובתי- הסטורית, הרבה יותר ממה שהם שימרו בפועל, זה באשר להתנתקותם, מתורת חיים (שהם מנותקים ממנה, אתה לומד תיאורתית על הלכות חקלאות אך לא עוסק בהם, אתה לומד על הלכות מסחר אך לא עוסק בהן, אתה לומד על הלכות שמתייחסות למדע, חלל, ושאר פיתוחים אנושיים אך אינך תורם ולו דבר לכיוןן כשלעצמו, אינך מקיים את המצווה הראשונה שהוטלה על האדם הראשון שקיבל את העולם לעובדה ולשומרה) ומכלל ישראל באמת.
אלא היום בזמננו עוד רבו כל הרעות ומרעין-בישין אלה לאין-שיעור ממה שהיו אי-אז בדורות קודמים בחיק הגויים! והסכנה האורבת עתה לקיום התורה אף גדלה ונתעצמה! הטומאה כיום נהירה, שכיחה, נפוצה, נגישה, זמינה, מפתה, קורצת, בוקעת, מפצירה וניטחת בכפיה על ראשנו מכל פינה ומכל חור בתרבות האינסטנט והדור 3.5, ומאיימת לכלות ולהשכיח תורה מעַם ה' ולהמיט שואה רוחנית רחמנא ליצלן, פשוטו כמשמעו. ובפרט שהפרצות והסטיות הללו מאומצות על-ידי ממסד ורשויות ממלכתיות שחורתות על דגלן הכרתת שם ה' מלב העם היושב בציון ומסניפה כל הזמן תאוות, גסויות, כוחי ועוצם-ידי, רדידות, כפירה, פריצות, אלימות ויובש רוחני לבני-הנוער.על מה בדיוק כבודו מדבר? בדור שבו הציויליזציה המערבית נמצאת על עברי פי פחת על ערש דווי, בדור שבו עולם התורה, הישיבות וממיתים עצמם באוהלה של תורה מעולם, מעולם, לא היה גדול יותר ורב יותר, בעידן שבו חיבורים תורניים יוצאים חדשות לבקרים הישר ממכבשי בתי הדפוס כפטריות אחר הגשם, בדור שבו מרכז התורה העולמי חזר למקומו הטבעי לארץ ישראל (כי מציון תצא תורה ודבר ה' מירושלים).
נראה כאילו מרוב ניתוק מהעולם לא הרמת לרגע את עיניך מתוך בור היוון של ההתעלמות החרדית מכל שינוי שהוא וחי לו על איזה פלנטה שאיננה שייך בה שום סקאלת זמן.
לכן, יש היום צורך עוד יותר מבעבר, לשמור "משמרת למשמרתי", לעמוד במלחמת חורמה על משמרת התורה ולהציל את עטרת ישראל מידי כל הנמשכים אחר תרבות השקר וטפלות הגויים, המבלבלים ומבֹללים בשיטת ההתערות והעירוב - קודש עם חול -- טהור עם טמא -- אמת עם שקר -- אור עם חושך -- יושר עם עקמומיות ועיוות -- וכך מאבדים הם בערבוביה אחת את מעט הזוך שנותר...יש חול שצריך לקדש בבחינת "חכמה בגויים תאמין", אפילו הגר"א מוילנא כתב ספרים בגאומטריה, ולגבי שאר הדברים בפסקא זו, שאלת מליון הדולר היא, איך זה מתבצע במציאות, הצורה החרדית, פשוט הפסידה הרבה יותר יהודים לחשכת אותה "טפלות הגויים" מאשר הצליחה להציל אל תוך החומות.
מכל-מקום, ההתנהגות של היהודים החרדים היום אינה שונה מזו שהייתה מקובלת בכל תולדות העם היהודי -- אלא אדרבה ואדרבה! היא-היא! המבטאת והמייצגת באופן אותנטי את ארחות-החיים ודרך מנהגו של היהודי מדורי דורות עד לתקופת האמנסיפציה באירופה. היהודי החי באוהלה של תורה, נבדל מן הגויים גם בתוכם, אינו מתערב עימם, "מסתגר" וגודר סייגים למשמרת דתו-אמנותו; לא נדבק, לא מתבולל, לא מעורה ולא מתערבב בקהילות הגויים שסביבו, וכך שומר על עצמו ועל עצמיותו וזהותו במשך 2,000 שנות גלות. צא ובחן: מי יותר קרוב בציביונו ובארחותיו (לא במלבושיו ובמראהו, זה טפל ומשני) ליהודי שהיה בכל הדורות? היהודי החי בבני-ברק או בקריית-ספר או בבית"ר עילית, - או אני, אתה והציוני-דתי? ומה קרה כאשר ניתנה ליהודים בגלות ההזדמנות להתערבב ול"התחבר" לגויים? נולדו כך וכך "זרמים" ביהדות (אפרופו "מודרן אורתודוקס"..), שהתחילו עם "ויתור" קטן על איזה "שגר"-הלכה (בכלל לא התכוונו ל"היטמע" או להתבולל..) ותוך כמה מאות שנים נהפכו ל-90% התבוללות והיטמעות בגויים. צא ולמד לימינו.אין לך מושג עד כמה היא שונה, כפי שהראתי כבר קודם, היהודי החי בקהילתו שהיא תוצר של מארת הגלות כשלא היינו שחקן במישור המדיני (רובם של עם ישראל לא חיו באוהלה של תורה, השקר החרדי מנסה לצופף את כל היהודים באוהל שכזה, והכשלון הוא מטבע הדברים עצום), המודרן אורתודוכס לא ויתרו על שום "שגר" הלכה, זה רק כמה חרדים שעיוותו אותה עד רדוקציו אד אבסורדום, מי שגרם להיתבוללות היו הזרמים ה-לא לגיטימיים ואלה שנטשו את דרך ישראל סבא באופן מוחלט, להטיל את זה על ה"מודרן-אורתודוכס" או כל זרם דתי אורתוכסי אחר שלא רואה בהסתגרות כאידיליה, זה הבל ורפש גמור, שקר ורעות רוח.
אשר לנושא שירות לאומי לנשים -- אתה צודק: אין לי בעיה עם בנות שתתנדבנה לכל-מיני פעילויות וולונטאריות, נהפוך-הוא! זו מצווה!! והרבה בנות חרדיות עושות זאת בהתנדבות על דעת עצמן כל-עוד ישנם התנאים הסביבתיים המאפשרים להן לשמור על אורח-חייהן היהודי. אלא שבנושא השירות הלאומי הבעיה היא כמו תמיד המסגרת. בנות משועבדות שנתיים מחייהן על-ידי מסגרת ממלכתית צבאית ('כאילו' לעשות צבא בלי לעשות צבא) במקום להקים משפחה ולהוליד ילדים -- זה נוגד את רוח היהדות, בלי להיכנס לפרטי התפקידים עצמם. נקודה. ה'חזון איש' גינה בכל לשון את ה'גזרה' הזאת על בנות ישראל מרגע שנודע לו הדבר. הוא דן זאת כ'ייהרג ובל יעבור' ממש. כל בת ישראל מוטב לה שתמסור את נפשה (תיהרג) על קידוש ה' ואל תמסור עצמה לרשות הצבא וה'שירות' הממלכתי. את זה אמר החזון-איש בכבודו ובעצמו. מקובל עליך יותר-- או פחות, מהרב דב ליאור?אמרתי וחוזר ואומר, כל סוג של עבודה שכזו נשפטת לגופא, ישנם כאלו שהייתי פוסל, וישנם שהייתי מאמץ, ניכר מדבריך שלא העבודה היא הפסולה, אלא המערכת, קודם כל, להבדיל מצבא, הבנות יכולות לעשות מה שליבן חפץ, שירות לאומי איננו הכרח אלא בחירה, יש שעושות שנה ויש ששנתיים, אין לזה ולו דבר עם שלטונות הצבא, אף אחד לא מונע מבת שירות לאומי להקים משפחה (ויש די והותר שמצאו את זיווגם משמים דווקא ב"מסגרת" שאותה אתה כל כך מתעב, בת דודה שלי היא דוגמא לכך, אז חדל קשקשת) החזון איש חי בתקופה שבה לא ידע עדיין מה היא המהות של ה"שירות לאומי" ולאן זה יתפתח, הוא פסל קטגורית כחלק מתפיסת החרדיות ששוללת המדינה דה-יורה, סה טו.
כל מקרה נדון לגופו, גם הרב דב ליאור מסכים לזה.
ההתנהגות של החרדים הינה "שב ואל תעשה עדיף"? -- הלא החרדים עושים כל היום! יושבים באוהלה של תורה, הוגים בה ועוסקים בה ולא מפסיקים לברוא לנו מלאכים שומרים ומגינים בשמיים כדי לנגח ולהדוף את כל הקיטרוגים והקללות המרחפים מעל ראשינו. אלה לוחמי התורה שעמלים ויגעים ומחרפים גופם ונפשם בתחנונים, בתעניות, בבכיות ובכפרות על עם ישראל החוטאים (אנחנו) הסרים מדרך ה', על-מנת ליצור זכויות לעם ישראל ולדחות ולו במעט את הדינים המתרגשים עלינו בעוונותינו הרבים. "שב ואל תעשה עדיף"??שב ואל תעשה הכוונה במישור הפיזי עליי אדמות, שאלתו האלמותית של משה רבינו "האחיכם יצאו למלחמה ואתם תשבו פה?" מהדהדת לה מאז ועד היום, ומשה רבינו לא התכוון ולו לרגע ל"מלחמתה של תורה" ולמות באוהלה של תורה, ושאר פרשנויות של "מאה שערים".
ובאשר למדיניות "כיפוף הראש" -- צודק! כיפוף הראש לפני הקב"ה לעומת הערב-רב המנותק מן התורה או ה"מחפף" מי יותר ומי פחות,- ה"מכופפים ראשם" מול חוקות הגויים או אלה המדברים עברית.כיפוף הראש אל מול הגוי הכוונה ואל תעוות, ואני רק מזכיר נשכחות, את העובדה שגרי"ש אלישיב אירח בביתו לרגל חג הפסח את שגריר ארה"ב בישראל היהודון דן קרצר, ודברי החנופה וההשתדלות השטעטליסטים שקלחו מפיו היו הרבה יותר מצורמים.
אמר לי מישהו על זרם ה-"Modern Orthodox" (עוד יצור-כלאיים לא-פחות אוקסימורוני מאחיו הבכור "ציונות-דתית"), שהזרם המעניין הזה שמקורו באמריקה הוא כמו ה"דתי-לאומי" בישראל, שכידוע המשקל של ה"לאומי" מקזז את ה"דתי" ולהיפך בהתאמה, כך שגם כך לא נשאר הרבה מה"דתי"; עכשיו תסיר את החלק של ה"לאומי" לגמרי והרי לך "Modern Orthodox", דהיינו "דתי"-ספייר...לא מקזז שום דתי,שום ספייר ושום נעליים, ואיננו אוקסימורוני כלל ועיקר, ואין גם שום בעיה להצביע אלף ואחד אוקסימורונים בהתנהגות החרדית הטיפוסית.
הציונות הדתית היא סוג של אוקסימורון, מודרן אורתודוכס לעומת זאת, לא.
ואחרון-אחרון לגבי המריבות בין החסידויות. זהו נימוק ממממ....ממש לא ענייני ולא שייך; הווי מדבר על יהדות ולא על יהודים. אבל אם זה מפריע אותך בעבודת הבורא,- לצערנו מאז הגלות נתפלגה כידוע פרשנות התורה ואבדה האחדות. אבל שוב-- טענה זאת אינה ממין העניין, הווי מדבר על יהדות ולא על יהודים. על גדולי ישראל כגון תנאים, אמוראים, גאונים, ראשונים, אחרונים, כגון רש"י, ה"שולחן ערוך", הרמב"ם וכו' -- אין חולקים. אלו גדולי ישראל בכל הדורות שהנחילו בכתביהם את מורשת אבותינו מפי המסורה. אתה צודק שאין אסמכתא חתומה וגדולי פוסקים דהיום, המקובלים על כל הזרמים התורניים ותתיהם. היום בשפלותנו נעלמו מנהיגים המוכרים על כל הקשת הדתית וכן סועפנו, נשסענו, נתפלגנו, ונתפזרנו לפירורים עד כי לא נתאפשר עוד להקשות ולאחות את כל הגזרים ביהדות. על-כן אין לנו על מי שנסמוך אלא על גדולי ישראל המקובלים, המוכרים והסמוכים על-ידי כל מנחי-הדרך ותלמידי-החכמים של עולם התורה היום, ומוכרחים אנחנו לשמור ולעשות סייג על מה שלא בטוחים שמא נאבד את מה שיש;- לכן זו לא תהייה דעת הרב דב ליאור שליט"א או הרב זלמן-מלמד שליט"א או הרב אבינר בנושא 'שירות לאומי' לנשים, שנכוף.ובדיוק בשל כך, הטיעון כאילו כל האמת מצויה (ולא איזו אמת יחסית כפי שיקפצו פה כמה פוסט-מודרנים) אצל זרם אורתודוכסי X או Y היא הבל ואם אצטט את "אחים באמת" להלן באשכול זה-
במילים אחרות נץ,
האמת לא נמצאת אצל אף אחד במלואה
אלא יש ללקטה באופן עצמאי ושקול מן המקורות
ולהפסיק את ההסתגרות בקהילות ולהתערבב עם כל הזרמים
הרב אבינר, הרב ליאור, הרב זלמן מלמד, ואחרים דעתם לא פחות נחשבת מאלו החרדים (ומי זה בדיוק "שנכוף"?)