אם כל יהודי במקום להיתעסק בשטויות היה יושב ולומד תורה וזו מטרתו כל היום וכל הלילה והיה מסתפק במה שיש מבחינה חומרית מזמן ההינו נגאלים
דרך אגב, הרב קוק אמר שמי שיכול לשבת וללמוד תורה בישיבה קדושה והולך לישיבת הסדר (שזה דיעבד שעשו רבני המזרחי כדי שהתלמידים לא יזנחו את הדת) אז זה בגדר ביטול תורה
ומי שיכול וללכת ללמוד במכללה אין סיבה שלא יוכל לשבת ללמוד תורה, הוא לא חייב להיות רב גדול אבל לשבת ללמוד אין שום מניעה
בנתיים גדולי ישראל ישבו בישיבה קדושה ולמדו תורה ולא הלכו ללמוד חכמת גויים
תחשוב איזה אסון היה אם צדיק כמו רבי עקיבא חס ושלום היה מחליט להמשיך עם הכבשים? ה' ירחם איפה ההינו היום
הלל הזקן קם בבוקר, הלך לחטוב עצים וברגע שהוא עבד מספיק בשביל מעט לחם וכסף לשומר בבית מדרש הוא עזב את הגרזן, הלך לבית מדרש ללמוד תודה
אנחנו צריכים לצעוק "מתי יגיעו מעשי למעשה אבותי"
אם כל יהודי במקום להיתעסק בשטויות היה יושב ולומד תורה וזו מטרתו כל היום וכל הלילה והיה מסתפק במה שיש מבחינה חומרית מזמן ההינו נגאליםמה זה בדיוק "מתעסק בשטויות"? ואיך בדיוק היה משיג אפילו קורט של חומר אם כל היהודים היו עוסקים בתורה? איזה יהודי היה מספק קמח לחברו אם הוא כל היום יושב והוגה בתורה (התפיסה הזו שלך היא בניגוד מוחלט, הן לדעת חז"ל, הן להווייה היהודית, הן להסטוריה היהודית, והן לציוי ה' כבר מספר בראשית).
דרך אגב, הרב קוק אמר שמי שיכול לשבת וללמוד תורה בישיבה קדושה והולך לישיבת הסדר (שזה דיעבד שעשו רבני המזרחי כדי שהתלמידים לא יזנחו את הדת) אז זה בגדר ביטול תורהאיזה הרב קוק? האב? הבן? הנכד? הראי"ה קוק נתבקש על ידי בית דין של מעלה כבר בשנת תרצ"ה (1935 למיניינם), הרבה לפני קיומה של מסלול ישיבות ההסדר בכלל, אז חדל קשקשת.
מי שקורא את כתבי הרב ליכטנשטיין והרב עמיטל לדוגמא בספר:"זאת תורת ההסדר" רואה שההסדר לא היה בדיעבד ולא נעליים אלא לכתחילה ולומר על ישיבות ההסדר שזה ביטול תורה, זה פשוט שקר גס והבלים גמורים.
ומי שיכול וללכת ללמוד במכללה אין סיבה שלא יוכל לשבת ללמוד תורה, הוא לא חייב להיות רב גדול אבל לשבת ללמוד אין שום מניעהנכון, על כל אחד לשבת וללמוד על פי יכולתו ומעלתו, רק מיעוט קטן מאוד בעם הם רבנים, השאר הם בעלי מקצועות אחרים במגזר הציבורי והפרטי שנדרשים לקבוע עיתים לתורה, אחד פעם בשבוע שעה עם חברותא, רעהו כל ערב שעה וחצי שיעור בבית כנסת, ושלישי לומד לבד מתוך ה-"ותן חלקינו" וכדו' במשך 30 דקות ביום.
בנתיים גדולי ישראל ישבו בישיבה קדושה ולמדו תורה ולא הלכו ללמוד חכמת גוייםתספר את הבדיחה הזו לרמב"ם ולגאון מוילנה שכתב ספרים בגאומטריה.
תחשוב איזה אסון היה אם צדיק כמו רבי עקיבא חס ושלום היה מחליט להמשיך עם הכבשים? ה' ירחם איפה ההינו היוםותחשוב איזה פנינים בתחומי הכרמים, הענבים והיין בעולם התורה וההלכה יש לנו היום בזכות זה שרש"י היה בעל כרמים ועבד בהם כיינן, כה יתן אלוקים וכה יוסיף.
הלל הזקן קם בבוקר, הלך לחטוב עצים וברגע שהוא עבד מספיק בשביל מעט לחם וכסף לשומר בבית מדרש הוא עזב את הגרזן, הלך לבית מדרש ללמוד תורה אנחנו צריכים לצעוק "מתי יגיעו מעשי למעשה אבותי"אתה רוצה לחיות בחרפת רעב וכמעט למות מקור בחורף? לא נראה לי, תפסיק לנסות להחזיר את העולם לאיזה אידאה של תקופה שמעולם לא הייתה בפועל.
על כל הלל אחד בהסטוריה היו מאות אלפים מהעם עובדים למען מטה לחמם ביושר כדי להשביר לחם עבור בני ביתם ולמדו מעט על פי שכלם, הבנתם ורמתם.