כתב נושא: יום הזיכרון לשואה ולגבורה  (נקרא 1955 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
יום הזיכרון לשואה ולגבורה
« ב- : אפריל 20, 2009, 02:20:23 »
בס"ד

יום הזיכרון לשואה ולגבורה
הרב אליעזר מלמד

השיעור ניתן בניסן תשס"ה
נערך על ידי הרב

מוקדש לעלוי נשמת
יעקב בן בכורה

קבעה הכנסת בחוק, כי בכ"ז ניסן יתקיים "יום זיכרון לשואה ולגבורה", "להתייחדות עם זכר השואה שהמיטו הנאצים ועוזריהם על העם היהודי ועם זכר מעשי הגבורה ומעשי המרד בימים ההם". "תהא בכל רחבי המדינה דומיה של שתי דקות בהן תשבות כל עבודה ותיפסק כל תנועה בדרכים; יקויימו אזכרות, עצרות עם, וטכסי התייחדות במחנות הצבא ובמוסדות החינוך; הדגלים על הבנינים הציבוריים יורדו לחצי התורן; תכניות השידורים ברדיו יביעו את יחודו של היום". שתי דקות הדומיה מתקיימות בשעה אחת עשרה בבוקר, וסביבן נערכים הטכסים.

אולם שלא כיום הזיכרון לחללי צה"ל, שהרבנות הראשית הסכימה לקיומו, יום השואה בכ"ז ניסן נקבע שלא על דעת חכמים. וזאת מפני שחודש ניסן הוא חודש של שמחה, וכפי שנקבע להלכה (שו"ע או"ח תכט, ב) שבכל חודש ניסן אין אומרים תחנונים ונפילת אפיים, ואין קובעים בו תענית ציבור. ובהלוויה שבחודש ניסן אין אומרים הספדים. ואין אומרים בכל חודש ניסן הזכרת נשמות (מ"ב תכט, ח). ורבים נוהגים שלא הולכים לבית קברות בחודש ניסן, ומי שיש יורצייט לקרובו בחודש ניסן, עולה לקבר בערב ראש חודש. ואם כן ברור שאין מקום לקבוע בחודש ניסן יום זיכרון לנשמות הקדושים שנרצחו בשואה. אלא הימים הנכונים לזיכרון השואה הם הצומות שנקבעו על החורבן, ובראשם תשעה באב. ואכן הרבנות הראשית קבעה את צום עשרה בטבת ליום הקדיש הכללי לנשמות הקדושים שלא נודע יום פטירתם.

כמדומה שהדרך לתת בכל זאת איזה צביון נכון לכ"ז בניסן, הוא לקובעו ליום שבו נעסוק בטיפוח "המשפחה היהודית". בודאי משאלתם האחרונה של ששת המיליונים שעונו ונרצחו במיתות משונות ואכזריות היתה, שעם ישראל ימשיך לחיות, ירבה ויגדל. שהסבל הנורא שעמנו עבר במשך אלפי שנה, ובמיוחד בשואה, לא יהיה לריק. שכל יהודי שנשאר יעשה הכל כדי להינשא, להרבות ילדים ולהמשיך את המורשת. לקיים את הפסוק: "וכאשר יענו אתו כן ירבה וכן יפרץ" (שמות א, יב). לפיכך ראוי שביום זה אישי הציבור יטכסו עצה כיצד לעודד נישואין וילודה, והמורים ידברו על האחריות הגדולה שמוטלת עלינו, עם שרידי חרב - לדאוג להמשך קיומו וגידולו של העם היהודי.

וכן לעניין הצפירה. אם בשעת הצפירה נחשוב כיצד לעודד את צמיחתו של העם היהודי לזיכרם, לא יהיה בכך ביטוי של אבל והזכרת נשמות, אלא ביטוי של תקומה והתחדשות המתאים לחודש ניסן. כמו כן אין בהרהורים אלה ביטול תורה. ומכל מקום, גם מי שאינו חושב על כך, לא יפרוש מהציבור.

בעזרת ה' בקרוב ישובו שופטינו כבראשונה, ושאלה זו תעמוד לפניהם, והם יורו כיצד ומתי ראוי לציין את זיכרם של הקדושים.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק jewlover and arabhater

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5996
יום הזיכרון לשואה ולגבורה
« להגיב #1 ב- : אפריל 20, 2009, 07:08:57 »
בס"ד
לדעתי לעמוד בצפירה זה מיותר זה בכלל לא קשור ליהדות זה החילוניים והתשקורת דחפו את זה כאילו זה מוסרי וקשור ליהדות לעמוד בצפירה זה תרבות של גויים יש אצלינו ביהדות הרבה דרכים אחרות שבהן ניתן להזכיר אותם
היום כולם יודעים שהרב כהנא צדק!

מנותק אחים באמת

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2494
  • פתחו לי פתח כחודו של מחט...
    • האתר שלי
יום הזיכרון לשואה ולגבורה
« להגיב #2 ב- : אפריל 20, 2009, 11:43:18 »
בס"ד
לדעתי לעמוד בצפירה זה מיותר זה בכלל לא קשור ליהדות זה החילוניים והתשקורת דחפו את זה כאילו זה מוסרי וקשור ליהדות לעמוד בצפירה זה תרבות של גויים יש אצלינו ביהדות הרבה דרכים אחרות שבהן ניתן להזכיר אותם
לא קשור ליהדות ושום רשות לא נתנה להם זכות להטיל עלינו נוהג זה
אך אבוי לאדם דתי שייתפס בעת הצפירה כשהוא מתעלם ממנה וממשיך במעשיו
זה המעט שעלינו לעשות על מנת לא לחלל את שם ה' בידינו - למול אלו שלא הולכים בדרך האבות

מנותק האלקשי

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2820
יום הזיכרון לשואה ולגבורה
« להגיב #3 ב- : אפריל 20, 2009, 23:49:37 »
במקום להתמקד במסר האמיתי של השואה -
לעולם לא עוד, מתעסקים בנושאים
הזויים ואיזוטריים כמו עמידת דום בצפירה.

נרצחי השואה לא ציוו במותם שנעמוד כמו חתיכת עץ לזכרם,
אין להם חפץ בטקסים ממלכתיים חלולים והדלקת משואות,
הציווי הוא שנקח את גורלינו בידינו ונמנע את הישנות השואה.

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
יום הזיכרון לשואה ולגבורה
« להגיב #4 ב- : אפריל 22, 2009, 06:46:01 »
בס"ד

ומכל מקום, גם מי שאינו חושב על כך, לא יפרוש מהציבור.

כך קבע הרב מלמד שליט"א.  יכולות להיות לנו דעות שונות, אבל כאשר רב גדול פוסק הלכה, מן הראוי להתכופף ולהישמע לו.  הרב כהנא זצוק"ל הי"ד זי"ע בודאי שלא היה "מחלל" את ה"קדושה" של הנוהג החילוני של עמידה בצפירה.  יש הזדמנויות רבות לחנך ולהאיר תנוקות שנשבו, אבל הצפירה לזכרם של נרצחי השואה אינה אחת מהן, ופרישה מן הציבור תתרום רק ליותר שנאת חינם, שנאה לבני תורה, ושנאה לתורה, ח"ו.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל