בס"ד
אמרתי שאין את זה בציבור הדתי לאומי?
אתם אמרתם כאילו אין את זה בציבור החרדי
וכי איזה צבא בדיוק היה לחיזקיה? נשארנו בסוף למאוכלת אש? לא! למה? כי היתה תורה !
למה נחרבו שני בתי מקדש? למה גלינו מארצנו? כי לא היה לנו צבא חזק? לא ! בגלל העבירות !
לא רשום בתנ"ך כי היה לנו צבא חלש עם אסטרטגיה שגוי, רשום שחטאנו, בגלל זה נחרב הבית וכמו שהקדוש ברוך הוא הביא עלינו את בבל ואת רומא בגלל חטאינו ככה הקדוש ברוך הוא מביא עלינו קסאמים, פיגועים, עוד מעט לא נשמע זה עלול להיות שיאהבים, לא נשמע? אטום
אומר הקדוש ברוך הוא לכנסת ישראל
פִּתְחִי-לִי אֲחֹתִי רַעְיָתִי יוֹנָתִי תַמָּתִי שֶׁרֹּאשִׁי נִמְלָא-טָל קְוֻצּוֹתַי רְסִיסֵי לָיְלָה
ומה אנחנו אומרים?
פָּשַׁטְתִּי אֶת-כֻּתָּנְתִּי אֵיכָכָה אֶלְבָּשֶׁנָּה רָחַצְתִּי אֶת-רַגְלַי אֵיכָכָה אֲטַנְּפֵם
ככה? אין בעיה, אז זה מה שקורה
דּוֹדִי שָׁלַח יָדוֹ מִן-הַחֹר וּמֵעַי הָמוּ עָלָיו
למה אנחנו מחכים שהקדוש ברוך הוא יפרוץ את הדלת?
לגבי החוטאים והחטאים, מה לא מובן, אם לא היו אנשים חוטאים אז לא היו בעיות
לא אמרתי שהאנשים הם הבעיה
ומה הקטע אם לסבתא וכו'
זאת מציאות, העוונות שלנו גורמים לגזרות
1.) אני לא אמרתי שציבור החרדי לא עושה, מה שכן אמרתי זה על כל אחד שהציבור החרדי מקרב, הוא דוחה עשר, כל זה באשר למושג:"חילול ה'" על רגל אחת.
2.) אתה שוב שוכח את הקונטקסט ההסטורי, למלך חזקיה היה צבא, רק לא כזה שיכל להתמודד מול הצבא האשורי ותוכיח זאת גודלו של סיעת שבנא הסופר (שהיה שר הצבא של חזקיהו, קצת קשה להיות שר צבא ללא צבא, אה?!) ומצד שני למלך חזקיה היה, תחזיק חזק,
נ-ב-י-א בשם
ישעיהו, כמה מפתיע, דבר שאגב, לא קיים היום ואף אחד פה לא יודע דעת עליון.
3.) לימוד תורה כשלעצמו לא מספיק, אם תסתכל על תוכחות הנביאים, הם מדברים בעיקר על עברות של בן אדם לחברו + ע"ז (שהיצר שלה נהרג על ידי חז"ל וכבר לא קיימת באותו מימד היום), הנביאים מדברים על משפט ודין ישר, על לפנים משורת הדין, על צניעות, על ע"ז, על התנהגות סדומית, על שמירת שמיטה וכו' וכו' (כל זה בבית ראשון).
מאידך בבית שני, דווקא לא היה חסר תורה, עד כדי כך נאמר לגביה (מובא בחז"ל) בלא נחרב בית המקדש אלא בגלל שדנו בה דין תורה (לכאורה דבר נפלא), אבל ברגע שהחברה רקובה שום דבר כבר לא יציל אותה (הדבר הזה נכון לגבי כל מדינה וכל אמפריה, גם ברומא חל תהליך דומה).
4.) ישנו מחלוקת גדולה לגבי איך יראה אחרית הימים ומה יהיה בהם, לגבי אם יפול או לא יפול אטום, זה לא תלוי רק בנו, זה תלוי בעוד גורמים (גם במישור הרוחני), וידיעה שלך לגבי מה שיקרה, מרתיעה אותי, אתה לא מזכירו האישי או הרל"ש של היושב במרומים.
5.) אני לא יודע בגלל מה קורה משהו, וגם אף אחד אחר לא יודע, צריך לשאוף לתקן וכמה שיותר, בלי שום קשר.
6.) אני לא יודע אם לא היו חטאים לא היו בעיות (ותמיד יהיו חטאים כל עוד העולם הזה ישאר במתכונתו הנוכחית) תמיד חשוב ותמיד צריך לשוב בתשובה וכל שעה כשרה לכך.
7.) אינני יודע איזה עוון מביא לידי מה, וגם אתה לא, אני לא יודע בשל מה קורה צרה X או Y ואם זה בגלל עוון W או Z אם בכלל, וגם על השואה קשה לומר דבר כזה, לכן אני מפציר בך לשמור על רמת צניעות מינימלית.
ובמקום שבו רבנים ענקיים מושכים את ידיהם כמו מאש מלפסוק על שום מה קרתה הרעה, יואילו בטובם הרב אמנון יצחק ו"שמע ישראל" להרגע ומיד.