כתב נושא: הנחלת מורשת השואה - פועלו של האדמו"ר מסאטמר בשואה, עובדות!  (נקרא 9347 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
לכל הדעות האדמו"ר מסאטמר הרב יואל טייטלבוים זצוק"ל היה אחד מגדולי הת"ח חכמים שחיו על הפלנטה בדור האחרון. למרות גדולותו של האדמו"ר רבים לא הסכימו עם דעותיו בדבר שיתוף פעולה עם המדינה הציונית, אבל על גדלותו אין חולק, ואפילו רבני הציונות הדתית כיבדו אותו בתור גדול בתורה, ואיך אמר ראש המכינה הקדם-צבאית של קשת: דבריו הם תורה!!
וכן על החסידות סאטמר, הרב כהנא אמר בספר "צופה ומנהיג" עמ' 333 : "אנחנו יותר קרובים לסאטמר מאשר לרפול (חילוני לאומני), כי לרפול אין עול מלכות שמים".
אבל אני באתי במאמר זה לעסוק בטענה :"הרבי מסאטמר, ראש המתנגדים לציונות, ניצל ברכבת ציונית", שעליה כתבה אסתר פרבשטיין [ראש הקתדרה להוראת השואה במכללת ירושלים] בספרה המונומנטלי "בסתר רעם": אמירה זו מעניינת אולי אף פיקנטית, אך מתעלמת מן ההקשר ההיסטורי". (עמ' 83).

הרב יואל טייטלבוים, שנתמנה כאדמו"ר לאחר מות אביו, ושימש גם כרב העיירה סאטמר משנת 1934, ריכז את החיים הדתיים באיזור, ונודע בהתנגדותו לציונות.
משנת 1942, שבה הגיעו ראשוני הפליטים להונגריה, ועד הכיבוש הנאצי ב-1944, היה הרבי הרוח החיה בוועד-ההצלה של היהודים החרדים בטרנסילבניה, ואח"כ בבודפשט, ודאג לקליטתם ולהגברת ההברחה מפולין ומסלובקיה להונגריה. ישיבות סאטמר והאזור היו למקומות קליטה לפליטים. [עדות של הרב ש.ב סופר: הארכיון הציוני, ותיק אגודת ישראל S26 1079, העד הגיע לארץ בשנת תש"ד (עוד בזמן המלחמה) ואז מסר את עדותו.].

פעילי שוויץ, ואנשי היאפ"ס ראו בו את נציגם ונאמנם, ובמכתבו של האדמו"ר לראשי וועד ההצלה בשוויץ הוא כותב כי שמח לשמוע על פעילותם, ואשרי מי שיזכה ליקח חבל בהצלה בעת צרה כזו. וכן דרש מהם להרבות בסיוע, ולפעול במהירות, ולא לעבור חלילה על "בל תאחר". [ פוקס, האדמו"ר מסאטמר, עמ' 104-105].

במרץ 1944 מהלומה קשה נחתה על יהדות הונגריה (שאזור טרנסלבניה נחשב חלק "מהונגריה המורחבת") כאשר הנאצים פלשו בפתאומיות.
הפעילות להצלת הרבי הייתה קצרה בגלל הכיבוש המפתיע והרצח המהיר שהתחיל באזורי טרנסילבניה ורוסיה הקרפטית. סאטמר נכבשה באלימות, ומשעברה שמועה כי מחפשים אחר הרבי החליטו חסידים להבריחו לרומניה, באמצעות קצין הונגרי ובמכונית בחסות הצלב האדום, כביכול.
השיירה נתפסה ע"י המשטרה ההונגרית ועברה לגטו קלוז'.
בהיותו בקלוז' התנזר מאוכל, נשא תפילות למען הציבור, ועודד אישית את הפונים אליו. [טסלר, זכור ואל תשכח, עמ' 20-21].

באותו פרק זמן התנהל מו"מ קסטנר - אייכמן, ואז יצאו את גטו קלוז' אנשי "רכבת קסטנר", אליהם צורף גם הרבי מסאטמר.
 
הרבי מסטמאר, ראש המתנגדים לציונות, ניצל ברכבת ציונית - אמירה זו מעניינת אולי אף פיקנטית, אך מתעלמת מן ההקשר ההיסטורי.
את רשימת המועמדים ליציאה ברכבת קסטנר הרכיבו נציגי כל הקבוצות בבודפש, אשר מימנו את יציאתה, והיא ייצגה את כל מרכיבי הקהילה (נוסף על ציבור רחב מקלוז'). הקהילה האורתודוקסית בבודפש דרשה את את צירופו כתנאי להשתתפותם במימון המו"מ.[פוקס, האדמו"ר מסאטמר, עמ' 115-116, וכן גבורת ההצלה עמ' 113. ויש לציין שהמו"מ הוא פרי יוזמתם של אנשי קבוצת העבודה מסלובקיה, ובעיקר הרב וויסמנדל, והם שייצרו את הקשר בין אייכמן לבודפשט, תחילה לראש הקהל החרדי, פרוידיגר, ולאחר מכן נטל קסטנר את היוזמה. ראה: יהודה באואר, "הצלה ע"י משא ומתן, נסיונות יהודים למשא ומתן עם הנאצים", הבטים, עמ' 134-147]
דרישה נוספת באה מהיהודים מיהודים בקלוז', ובעיקר מד"ר פישר, חותנו של קסטנר, וגם קסטנר עצמו טען כן במשפט גרינוולד. [טסלר, זכור ואל תשכח, עמ' 25]. מכל מקום, הכללתו ברשימה מתאימה למגמתו של קסטנר לצרף לרכבת אישים בולטים, מכל הזרמים, מגמה, שהייתה נוחה לו מבחינה ציבורית.

ביוני הועברה הקבוצה למחנה קולומבוס בבודפשט, ומשם לאוסטריה ולברגן בלזן. אף בברגן בלזן הפך הרבי לדמות מנהיגה ומכובדת. ניצולים ששהו עימו מעידים שהרבי לא היה מוטרד מהתנאים החומריים, ולעיתים צם יומיים או שלושה בשבוע. נוכחותו השרתה ביטחון, והיו שהאמינו שבמחיצתו לא יהונה להם רע.
הוא הירבה שם לעסוק בתורה ותפילה, וגם שם נשאר עם זקנו למרות האיסור החמור.
[פוקס, האדמו"ר מסאטמר, עמ' 120, וכן בהקדמה ל"שו"ת דברי שלום"].   

בהוצאתו מברגן בלזן נטלו חלק מיהודי שוויץ, ובראשם ראשי היאפ"ס משפחת שטרנבוך. שטרנבוך שלח מקדמה לרכישת 30 טרקטורים תמורת שיחרור קבוצת ברגן בלזן. לאחר שיחרור הקבוצה הראשונה ללא הרבי, ראשי היאפ"ס משפחת שטרנבוך עשו כל מה שביכולתם על מנת לדאוג שהרבי מסאטמר ישוחרר בטרנספור הבא. [דפים לחקר תקופת השואה, חלק ח', עמ' 135-163].

ד"ר קנדי, אחד הנוסעים סיפר, על קבלת הפנים לקבוצתו, הקבוצה הראשונה שיצאה ללא הרבי, בסנט גלן שוויץ:" מפי האנשים האלה שרגמו אותנו במתנות, בקעה שאלה אחת ויחידה: וואו איז דער רבי? (איפה הרבי?). רק את הרבי מכירים ורק לבואו מצפים.[פוקס, האדמו"ר מסאטמר, עמ' 122].

הוא יצא מברגן בלזן  עם הקבוצה השנייה בדצמבר 1944. יום הגיעו לשוויץ - כ"א בכסליו תש"ה, נחוג עד היום כיום ההודיה של חסידי סאטמר על הצלת הרבי.


ר' יואל טייטלבוים, זכותו תגן עלינו.

יש לציין דבר נוסף, לפני מספר שנים נפטר האדמו"ר מסאטמר ר' משה טייטלבוים זצוק"ל, וראיתי שבהלוויתו אמרו שסאטמר זאת החסידות הכי גדולה בעולם עם המונה כ-120 אלף נפשות ברחבי העולם, וכל זאת יש לזקוף לזכותו של ר' יואל טייטלבוים זצוק"ל.
בברכה ערן.
« עריכה אחרונה: מרץ 23, 2009, 21:53:51 על ידי eran »

מנותק גור-אריה

  • "אריה ישאג מי לא ירא"
  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3034
  • לָמוּת אוֹ לִכְבּוֹש אֶת הָהָר
ועל זה נאמר "שלא יהיו רבנים לגן עדן ותלמידים לגיהנום"
ר' יואליש ודאי היה צדיק ות"ח, אך מכיוון שטעה יצאו מתלמידיו לתרבות רעה(הכוונה לבוגדים שהצטרפו
להיטלר הפרסי) נכון לא רק ממנו, בקבוצה זאת נמצאים גם חסידים אחרים שרבניהם אוחזים פחות או יותר
בדעותיו של ר' יואליש, לעומת זאת אני יכול להצביע על אדמו"ר שעושה פחות רושם האדמו"ר מקרלין
הוא לא מתנהג כ"רבי" ללא גיננוי כבוד, וכשנכנסים אליו לא ברור אם נכנסים ל"יחדות" או לפגישה עם עורך דין...
אבל במבחן התוצאה כל החסידים שלו יראי שמים עם אש בעצמות.


מבחן תוצאה!

תָּגָר- עַל כָּל מַעֲצוֹר וּמֵצָר אִם תַּעַל אוֹ תֵרֶד
בְּלַהַב הַמֶּרֶד שָׂא אֵש לְהַצִּית - אֵין דָּבָר !
כִּי שֶקֶט הוּא רֶפֶש הַפְקֵר דָּם וָנֶפֶש
לְמַעַן הַהוֹד הַנִּסְתָּר.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
ועל זה נאמר "שלא יהיו רבנים לגן עדן ותלמידים לגיהנום"
ר' יואליש ודאי היה צדיק ות"ח, אך מכיוון שטעה יצאו מתלמידיו לתרבות רעה(הכוונה לבוגדים שהצטרפו
להיטלר הפרסי) נכון לא רק ממנו, בקבוצה זאת נמצאים גם חסידים אחרים שרבניהם אוחזים פחות או יותר
בדעותיו של ר' יואליש, לעומת זאת אני יכול להצביע על אדמו"ר שעושה פחות רושם האדמו"ר מקרלין
הוא לא מתנהג כ"רבי" ללא גיננוי כבוד, וכשנכנסים אליו לא ברור אם נכנסים ל"יחדות" או לפגישה עם עורך דין...
אבל במבחן התוצאה כל החסידים שלו יראי שמים עם אש בעצמות.
מבחן תוצאה!

אתה מתבלבל בין חסידות סאטמר לבין אנשי נטורי-קרתא, שעל ההבדל בינהם עמד אדמין הפורום מר חיים בן-פסח בעבר, ואני מצטט מילה במילה:
"תנועת הסאטמאר מכחישה כל קשר עם נטורי קרטא, ולעתים קרובות מנהיגי סאטמאר מגנים את נטורי קרטא בחריפות".

ועיין בכרוז הבא שהוציא האדמו"ר מסאטמר נגד אלה שהלכו לועידה באיראן:
http://www.yoel-ab.com/data/upload_images/docs/4581bc19075add6b.jpg

מנותק גור-אריה

  • "אריה ישאג מי לא ירא"
  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3034
  • לָמוּת אוֹ לִכְבּוֹש אֶת הָהָר
אני לא חולק על זה, לא קראת מה שכתבתי בעיון!
מתמידיו של ר' יואליש יצאו נטורי קרטא, והזכרתי שיש מתוכם הרבה מחסידויות אחרות.

תָּגָר- עַל כָּל מַעֲצוֹר וּמֵצָר אִם תַּעַל אוֹ תֵרֶד
בְּלַהַב הַמֶּרֶד שָׂא אֵש לְהַצִּית - אֵין דָּבָר !
כִּי שֶקֶט הוּא רֶפֶש הַפְקֵר דָּם וָנֶפֶש
לְמַעַן הַהוֹד הַנִּסְתָּר.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
אני לא חולק על זה, לא קראת מה שכתבתי בעיון!
מתמידיו של ר' יואליש יצאו נטורי קרטא, והזכרתי שיש מתוכם הרבה מחסידויות אחרות.

ותלמידיו של מאנטיגנוס איש סוכו - היו צדוק ובייתוס.
ותלמידו של ר' יהושע בן פרחיה - היה יש"ו.
ותלמידו של  רבנו תם בעל התוספות - היה המומר ניקולס דונין שר"י.

מה אתה בעצם רוצה לומר פה, שיש תלמידים שמקדיח תבשילם - זה דבר עתיק...
« עריכה אחרונה: מרץ 24, 2009, 06:03:40 על ידי eran »

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
ותלמידיו של מאנטיגנוס איש סוכו - היו צדוק ובייתוס.
ותלמידו של ר' יהושע בן פרחיה - היה יש"ו.
ותלמידו של  רבנו תם בעל התוספות - היה המומר ניקולס דונין שר"י.

מה אתה בעצם רוצה לומר פה, שיש תלמידים שמקדיח תבשילם - זה דבר עתיק...
ועל זה אמר אבטליון במסכת אבות (פרק א' , משנה י"א): "חכמים היזהרו בדבריכם, שמא תחובו חובת גלות ותגלו למקום מים הרעים וישתו התלמידים הבאים אחריכם וימותו, ונמצא שם שמים מתחלל"- ור' יואליש לא נזהר........
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
ועל זה אמר אבטליון במסכת אבות (פרק א' , משנה י"א): "חכמים היזהרו בדבריכם, שמא תחובו חובת גלות ותגלו למקום מים הרעים וישתו התלמידים הבאים אחריכם וימותו, ונמצא שם שמים מתחלל"- ור' יואליש לא נזהר........

הוא העמיד ציבאות ה' - קרוב ל-120 אלף נפש, ומוסדות תורניים חוצי יבשות, דיינים ות"ח ומורי הוראה מתוכו יבואו - לא לומדים מהפרט אל הכלל... אל תתן עיניך בחברות תלמידים טועים, שממש לא ממשיכים את דרכו, ואת חסידות סאטמר, וכפי שהוכחתי לעיל מדברי הרב כהנא, מדברי חיים בן פסח, ומדברי חסידות סאטמר עצמה...

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
הוא העמיד ציבאות ה' - קרוב ל-120 אלף נפש, ומוסדות תורניים חוצי יבשות, דיינים ות"ח ומורי הוראה מתוכו יבואו - לא לומדים מהפרט אל הכלל... אל תתן עיניך בחברות תלמידים טועים, שממש לא ממשיכים את דרכו, ואת חסידות סאטמר, וכפי שהוכחתי לעיל מדברי הרב כהנא, מדברי חיים בן פסח, ומדברי חסידות סאטמר עצמה...
זה עדיין לא משנה את העובדה שר' יואליש טעה והטעה ובעקבות כך גם הגיעו גידולי הפרא, והוא טעה בניתוח ההסטורי-פוליטי שלו (שהשפיע עליו חזק ואף זה מה שהוא בנה עליו את כל התיאוריה שלו, כפי שכל מי שעובר על ה"ויואל משה" רואה בבירור)

לא לומדים מהפרט אל הכלל?? באמת?? אולי תספר את הבדיחה הזו לר' ישמעאל שאמר את י"ג המידות שהתורה נדרשת בהם.
או שמא אתה מתפלל תפילת שחרית שלא כוללת את הקטע הזה, אולי בסידור שבו אתה אוחז בשעת תפילה הקטע הזה הושמט (כי הוא לא מתאים לאידאולוגיה?!).
« עריכה אחרונה: מרץ 26, 2009, 00:25:45 על ידי נץ וגאה בזה »
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
זה עדיין לא משנה את העובדה שר' יואליש טעה והטעה ובעקבות כך גם הגיעו גידולי הפרא, והוא טעה בניתוח ההסטורי-פוליטי שלו (שהשפיע עליו חזק ואף זה מה שהוא בנה עליו את כל התיאוריה שלו, כפי שכל מי שעובר על ה"ויואל משה" רואה בבירור)

לא לומדים מהפרט אל הכלל?? באמת?? אולי תספר את הבדיחה הזו לר' ישמעאל שאמר את י"ג המידות שהתורה נדרשת בהם.
או שמא אתה מתפלל תפילת שחרית שלא כוללת את הקטע הזה, אולי בסידור שבו אתה אוחז בשעת תפילה הקטע הזה הושמט (כי הוא לא מתאים לאידאולוגיה?!).

1) אתה אומר כך, אבל גאוני סאטמר [הגם שאני לא בדעה אחת עימהם!] חולקין, ועל זה אמרו חז"ל: תלמוד לומר נְטוּעִים מה נטיעה פרה ורבה אף דברי תורה. בַּעֲלֵי אֲסֻפּוֹת אלו תלמידי החכמים שיושבין אסופות אסופות (קבוצות קבוצות) ועוסקין בתורה הללו מתירין והללו אוסרין הללו מטמאין והללו מטהרין הללו פוסלין והללו מכשירין. שמא יאמר אדם היאך אני למד מעכשיו, תלמוד לומר, נִתְּנוּ מֵרֹעֶה אֶחָד אל אחד נתנן פרנס אחד אמרן מפי אדון כל המעשים ברוך הוא, דכתיב (שמות, כ, א), וַיְדַבֵּר אֱלֹהִים אֶת כָּל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה אף אתה עשה אוזניך כאפרכסת וקנה לך לב מבין לשמוע את דברי המטמאים ודברי המטהרים.

2) הבנת למה אני מתכוון - לא לומדים מאיזה חבורה של טועים, שגם חסידות סאטמר בעצמה מגנה את התופעה, וקוראת להם מחללי ה' בפומבי!

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
1) אתה אומר כך, אבל גאוני סאטמר [הגם שאני לא בדעה אחת עימהם!] חולקין, ועל זה אמרו חז"ל: תלמוד לומר נְטוּעִים מה נטיעה פרה ורבה אף דברי תורה. בַּעֲלֵי אֲסֻפּוֹת אלו תלמידי החכמים שיושבין אסופות אסופות (קבוצות קבוצות) ועוסקין בתורה הללו מתירין והללו אוסרין הללו מטמאין והללו מטהרין הללו פוסלין והללו מכשירין. שמא יאמר אדם היאך אני למד מעכשיו, תלמוד לומר, נִתְּנוּ מֵרֹעֶה אֶחָד אל אחד נתנן פרנס אחד אמרן מפי אדון כל המעשים ברוך הוא, דכתיב (שמות, כ, א), וַיְדַבֵּר אֱלֹהִים אֶת כָּל הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה אף אתה עשה אוזניך כאפרכסת וקנה לך לב מבין לשמוע את דברי המטמאים ודברי המטהרים.

2) הבנת למה אני מתכוון - לא לומדים מאיזה חבורה של טועים, שגם חסידות סאטמר בעצמה מגנה את התופעה, וקוראת להם מחללי ה' בפומבי!
1.) צר לי, "גאוני סטאמער" לא עברו את המסננת של האפרכסת שלי...

2.) זה אולי טוב ויפה לגבי חבורת המשיגענערים שטסו לנשק את אחמדינאג'ד אבל האידאולוגיה הסאטמערית כשעלצמה גם היא פסולה (ההפגנות של סאטמערים כשהם מפגינים עם המוסלמים ובעדם, ולא רק של נטורי קרתא עם חותמת "כשרות" של ההנהגה של "גאוני סאטמער" ולפיכך גם הם מחללי שם שמיים).
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
1.) צר לי, "גאוני סטאמער" לא עברו את המסננת של האפרכסת שלי...

2.) זה אולי טוב ויפה לגבי חבורת המשיגענערים שטסו לנשק את אחמדינאג'ד אבל האידאולוגיה הסאטמערית כשעלצמה גם היא פסולה (ההפגנות של סאטמערים כשהם מפגינים עם המוסלמים ובעדם, ולא רק של נטורי קרתא עם חותמת "כשרות" של ההנהגה של "גאוני סאטמער" ולפיכך גם הם מחללי שם שמיים).

1) חבל שאתה משמיט דברי תורה כי הם לא מתאימים לאידיאולוגיה שלך, איך אמרו על בית הילל - מקדימים דברי ב"ש לדיבריהם...

2) אלה שהולכים יד ביד עם הערבים ממש לא ממשיכי דרכו של האדמו"ר מסאטמר, האדמו"ר מסאטמר מעולם מעולם לא התייצב בצד הפגנות ערביות, ואפילו ביקר בא"י 4 פעמים...

וסתם שאלה - אתה בכלל קראת בעיון את העובדות שהבאתי לעיל במאמר בדבר האדמו"ר?
« עריכה אחרונה: מרץ 26, 2009, 02:33:45 על ידי eran »

מנותק גור-אריה

  • "אריה ישאג מי לא ירא"
  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3034
  • לָמוּת אוֹ לִכְבּוֹש אֶת הָהָר
טוב אני רואה שאני מוכרל להניח את הקלפים על השולחן, על מנת שלא ינסו להבין כביכול ונטורי קרטא הם חבורת
"משוגעים" צדדית הרי עובדה בזמן נסיעתם של הבוגדים לאירן נפגשתי עם נכדו של האדמו"ר מטאש קנדה, שאלתי
אותו מה דעת סבו על המקרה והוא בעברית עילגת מעורבת ביידיש שפחות או יותר הבנתי הסביר לי שסבו תומך בהם
מכיוון שהם מראים שיהודים והציונים זה שתי דברים נפרדים.

תָּגָר- עַל כָּל מַעֲצוֹר וּמֵצָר אִם תַּעַל אוֹ תֵרֶד
בְּלַהַב הַמֶּרֶד שָׂא אֵש לְהַצִּית - אֵין דָּבָר !
כִּי שֶקֶט הוּא רֶפֶש הַפְקֵר דָּם וָנֶפֶש
לְמַעַן הַהוֹד הַנִּסְתָּר.

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
1) חבל שאתה משמיט דברי תורה כי הם לא מתאימים לאידיאולוגיה שלך, איך אמרו על בית הילל - מקדימים דברי ב"ש לדיבריהם...

2) אלה שהולכים יד ביד עם הערבים ממש לא ממשיכי דרכו של האדמו"ר מסאטמר, האדמו"ר מסאטמר מעולם מעולם לא התייצב בצד הפגנות ערביות, ואפילו ביקר בא"י 4 פעמים...

וסתם שאלה - אתה בכלל קראת בעיון את העובדות שהבאתי לעיל במאמר בדבר האדמו"ר?
1.) קשוט עצמך תחילה, ואלה לא דברי תורה, אלא סילוף והבל ושימוש שקרי בקונטקסט לצורך ניתוח פסוודו=הסטורי מעוות "ויואל משה" הוא ההוכחה לך בה"א הידיעה.

2.) האדמו"ר לא הלך יד ביד כי זה לא היה לפי כבודו, אבל הוא שלח את תלמידיו בשמו.
ביקור בא"י לא מטריד אותי, גם אחד כמו "ר' משה הירש" שהיה שר לעינייני יהודים בקבינט של עראפת יש"ו היה גר! בא"י, אז מה....

קראתי את הכל בעיון רב, רק אתה זרקת דברים שלא התאימו לך, ושכחת את הקונטקסט.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק eran

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 662
1.) קשוט עצמך תחילה, ואלה לא דברי תורה, אלא סילוף והבל ושימוש שקרי בקונטקסט לצורך ניתוח פסוודו=הסטורי מעוות "ויואל משה" הוא ההוכחה לך בה"א הידיעה.
2.) האדמו"ר לא הלך יד ביד כי זה לא היה לפי כבודו, אבל הוא שלח את תלמידיו בשמו.
ביקור בא"י לא מטריד אותי, גם אחד כמו "ר' משה הירש" שהיה שר לעינייני יהודים בקבינט של עראפת יש"ו היה גר! בא"י, אז מה....
קראתי את הכל בעיון רב, רק אתה זרקת דברים שלא התאימו לך, ושכחת את הקונטקסט.

1) המשפט: "ואלה לא דברי תורה, אלא סילוף והבל" היא דעה אישית, שלא ראוי ליהודי שומר מצוות לומר אותה (או שאולי אתה חושב שהגעת להבנתו, חוכמתו ודבקותו בתורה של הרב מסטאמר?). איני חסיד, ולמרות זאת אני יודע שחובה עלינו לכבד את כל גדולי הדור ודעותיהם, ולא לפסול לעולם שום דעה על סמך דעתנו האישית. אין לנו לתחוב אפנו בין הרים גבוהים.

2) אין לך אפילו הוכחה אחת לכך שהוא שלח תלמידים בשמו!!

אני לא "זרקתי דברים" - אלה דברים שכתבה אסתר פרבשטיין בספרה, כתוצאה של מחקר ארוך שנים, וממש לא יצאתי מחוץ לקונטקסט:
1) המו"מ הוא פרי יוזמתם של אנשי קבוצת העבודה מסלובקיה, ובעיקר הרב וויסמנדל, והם שייצרו את הקשר בין אייכמן לבודפשט, תחילה לראש הקהל החרדי, פרוידיגר, ולאחר מכן נטל קסטנר את היוזמה.
2) הקהילה האורתודוקסית בבודפש דרשה את את צירופו כתנאי להשתתפותם במימון המו"מ.
3) דרישה נוספת באה מהיהודים מיהודים בקלוז', ובעיקר מד"ר פישר, חותנו של קסטנר, וגם קסטנר עצמו טען כן במשפט גרינוולד.
4) הכללתו ברשימה מתאימה למגמתו של קסטנר לצרף לרכבת אישים בולטים, מכל הזרמים, מגמה, שהייתה נוחה לו מבחינה ציבורית.
5) בהוצאתו מברגן בלזן נטלו חלק מיהודי שוויץ, ובראשם ראשי היאפ"ס משפחת שטרנבוך. שטרנבוך שלח מקדמה לרכישת 30 טרקטורים תמורת שיחרור קבוצת ברגן בלזן.

ודבר שלא כתבתי לעיל - האדמו"ר בילה כ-150 ימים בברגן-בלזן כאחד האדם, נתון לכל הסכנות שהמחנה שיקף, וב"ה הוא ניצל והרים מחדש שבט בישראל אשר מחה אותו הצורר הנאצי...
« עריכה אחרונה: מרץ 26, 2009, 19:07:24 על ידי eran »

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
1) המשפט: "ואלה לא דברי תורה, אלא סילוף והבל" היא דעה אישית, שלא ראוי ליהודי שומר מצוות לומר אותה (או שאולי אתה חושב שהגעת להבנתו, חוכמתו ודבקותו בתורה של הרב מסטאמר?). איני חסיד, ולמרות זאת אני יודע שחובה עלינו לכבד את כל גדולי הדור ודעותיהם, ולא לפסול לעולם שום דעה על סמך דעתנו האישית. אין לנו לתחוב אפנו בין הרים גבוהים.

2) אין לך אפילו הוכחה אחת לכך שהוא שלח תלמידים בשמו!!

אני לא "זרקתי דברים" - אלה דברים שכתבה אסתר פרבשטיין בספרה, כתוצאה של מחקר ארוך שנים, וממש לא יצאתי מחוץ לקונטקסט:
1) המו"מ הוא פרי יוזמתם של אנשי קבוצת העבודה מסלובקיה, ובעיקר הרב וויסמנדל, והם שייצרו את הקשר בין אייכמן לבודפשט, תחילה לראש הקהל החרדי, פרוידיגר, ולאחר מכן נטל קסטנר את היוזמה.
2) הקהילה האורתודוקסית בבודפש דרשה את את צירופו כתנאי להשתתפותם במימון המו"מ.
3) דרישה נוספת באה מהיהודים מיהודים בקלוז', ובעיקר מד"ר פישר, חותנו של קסטנר, וגם קסטנר עצמו טען כן במשפט גרינוולד.
4) הכללתו ברשימה מתאימה למגמתו של קסטנר לצרף לרכבת אישים בולטים, מכל הזרמים, מגמה, שהייתה נוחה לו מבחינה ציבורית.
5) בהוצאתו מברגן בלזן נטלו חלק מיהודי שוויץ, ובראשם ראשי היאפ"ס משפחת שטרנבוך. שטרנבוך שלח מקדמה לרכישת 30 טרקטורים תמורת שיחרור קבוצת ברגן בלזן.

ודבר שלא כתבתי לעיל - האדמו"ר בילה כ-150 ימים בברגן-בלזן כאחד האדם, נתון לכל הסכנות שהמחנה שיקף, וב"ה הוא ניצל והרים מחדש שבט בישראל אשר מחה אותו הצורר הנאצי...
1.) היא לא דעה אישית, זה פשוט ניתוח פשוט של הדברים, הוא לקח את העובדות ההסטוריות, עשה מזה שקשוקה שנוחה לתפיסת עולמו והצמיד לזה כמה מקורות כדי שזו תעמוד בקנה אחד עם ניתוחו ההסטורי, ואני הקטן שואל, במה ניתוחו ההסטורי טוב יותר מכל הסטוריון אחר? התשובה, היא בהחלט לא יותר טובה, להפך, ולכן היה ראוי לו שלא לקחת כמה חלקים מההסטוריה ולעשות לזה איזה טוויסט כזה או אחר, כי ברגע שהוא עושה את זה, כל אחד כבר יכול לבקר את דבריו, כי זה לא בגדר פסיקת הלכה, אלא בגדר ניתוח הסטורי גרידא, זה מה יש!

2.) אוהו, יש הוכחות רבות מספור, וההוכחות הם בפשטות כל ההפגנות שחסידי סאטמער השתתפו בהם במדינות המערב (בדגש על ארה"ב) יחד עם מוסלמים שכם אל שכם אל מול נציגויות ישראליות/נציגים ישראלים או של ארה"ב, כל ההפגנות הללו שחסידיו השתתפו בהם בעודו בחיים (ר' יואליש ובנו האדמו"רים) נעשה באישורם, רק בקטע האחרון שכל העולם ראה בעיניו את אותם אלו מתחבקים עם אחמדינאג'ד בכנס להכחשת שואה, רק אז התנערו ממנו, וגם זה כשבנו הצעיר של האדמו"ר האחרון מסאטמער נהיה לאדמו"ר רק לאחרונה לאחר מאבק מכוער על ירושת האדמו"רות שהגיע אפילו לבית המשפט האמריקאי (מישהו אמר ערכאות ולא קיבל?), זאת אומרת הכל צביעות אחת גדולה.
בלי אחמדינאג'ד ובלי הכחשת שואה, סאטמער הייתה תומכת בפה מלא באותם אלה שטסו לאיראן.

3.) כנראה לא הבנת מה שאמרתי, כנראה שאתה צריך תרגום סימולטני, אולי שפת הסימנים?
כשאני אמרתי שאתה זורק דברים, אמרתי שאתה זורק אותם מתוך הדיון, קרי- מוציא אותם, או לא מכניס אותם לדיון (לא מביא את כל קשת הדעות והעובדות אלא רק את מה שמתאים לך לאג'נדה) ולא אמרתי שאתה "זורק" את מה שאמרה גב' פרבשטיין, הבנת הנקרא ידידי!!
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.