לימין האמיתי וחיים בן פסח שלום.
צפיתי בסרטים רבים העוסקים בסכנת האיסלאם לעולם כולו. ההוכחות בהם השתמש חיים בן פסח היו בעיקר מקורות מן האיסלאם המדברים על הכופרים ובני דתות אחרות (אך גם מס' ציטוטים של מנהיגים כאלו ואחרים).
אני מצדיק את עמדת הימין האמיתי בכל הנוגע לטיפול באיסלאם ובסכנה שבו.
השאלה היא: מדוע אתם מתעלמים מכך שגם ביהדות ישנם ציטוטים רבים כלפי כופרים וכיוצ"ב... לסקול את מחללי השבת, להרוג את כל יושבי העיר נדחת (שיושביה עברו לעבודה זרה), המקלל את אלוקים וכו'...
מדוע אינכם מחשיבים את היהדות למסוכנת (אמנם פחות, אך עדיין) כפי שאתם מחשיבים את האסלאם?
א.) הכופרים של האיסלם זה לא הכופרים של היהדות, הכופרים של האיסלם אלו כל מי שאיננו מוסלמי נקודה ודינו מוות או איסלם, כל מי שאיננו יהודי נקרא: "גוי" ודינו איננו מוות בכלל.
כופר ביהדות זה רק אחד שבא מתוך היהדות וגם אז ההגדרות ל"כופר" לא תקפות היום ולא מגדירים כך את מי שאיננו שומר תורה ומצוות בתוך העם היהודי כיום, ההגדרות של היום הם: "תינוק שנשבה", "אנוס" וכדו'.
ב.) עיר הנדחת זה הלכה שמעולם לא יושמה, ובטח ובטח היום שכל עניין העבודה זרה לא רלוונטי, ולכן זה גדר "דרוש וקבל שכר" אבל ללא שום יישום פיזי עלי אדמות.
זה כמו בן סורר ומורה, אין לזה כל משמעות מעשית.
ולגבי מקלל אלוקים, ומחלל שבת, אין לנו כיום סנהדרין של 23 כך שזה לא רלוונטי כיום, אסור ביהדות לקחת את החוק לידיים ולבצע חיסולי בדד של אנשים, על כבוד היהדות, המשפחה וכיו"ב, מה שאיננו כך באיסלם.
ג.) לאיסלם יש שאיפות כלל גלובליות, ליהדות זה מצטמצם בצוך שטחי ארץ ישראל בלבד, לשם מכוונות השאיפות והאסטרטגיה רבתי הנ"ל, קצת פרופורציה.
אך מה עם מי שהינו יהודי אך בוחר שלא לקיים מצוות? היהדות לא הרבה יותר הומאנית מחמאס בנוגע אליו (יש מצצוה לסקול אותו במפורש בתורה שבכתב).
ומה עם עמלק (נניח שהיו מוצאים אותם היום)?
אתה מתעלם מהתורה שבעל פה, אתה נותן יחס נוצרי/קראי לתורה שבכתב בלבד ומבקש תגובה, זה לא רציני.
היהדות הנחילה את ההומניות לעולם, אז עשה לי טובה, בין היהדות לאיסלם ישנו תהום של שנות אור.
לגבי עמלק, אתה מכיר היום מישהו שמצהיר על עצמו של עמלקי? ישנו עם כזה היום? מדינה עם שם כזה?
אז מה זה רלוונטי, אתה שואל שאלות ללא שום נגיעה עם המציאות.
שאלות היפוטתיות הם פשוט לא רציניות, אנחנו דנים במציאות.
מעניין שאותו דבר אמר חיים על האסלאם המתון: "אין דבר כזה מוסלמי מתון, זה כמו להגיד אני נאצי מתון".
נכון שהיום ההלכה מצווה לנהוג כחוק (אני חושב), אך ברגע שתקום מדינת הלכה יחולו החוקים האלה, הרי גם אצל המוסלמים יש שיעה וסונים (חמאס הוא סוני, סתם שתדעו מה זה ה"מתונים"), אבל אני חושב שצריך להיות ישרים ולפני שתוקפים אותם, לראות מה נמצא אצלנו... זה אולי מצער להגיד את זה ואני יודע (ולמרות זאת מקווה שאני לא) שאני פוגע בהרבה אנשים סך הכל גם כשאני גיליתי את הדברים האלה היה לי מאוד קשה. אך שימו לב כיצד אנו מתייחסים למקור כזה כאשר הוא מצוי בתורה שלנו, ואיך אנחנו מתייחסים אליו כאשר הוא מצוי אצל שונאינו (מעניין מה היה קורה אם אותו הולנדי היה עושה סרט ל היהדות ולא על האסלאם, עם ציטוטים מהתנ"ך).
גם השיעים לא בדיוק צדיקים גדולים, אנחנו מכירים את ההבדלים ביניהם ובין כה וכה, זה נבלה וזה טרפה.
את הציטוטים מהתנ"ך חובה לשים בקונטקסט הנכון, מה גם שאי-אפשר להתעלם מהתורה שבעל-פה, מה לעשות?!
אני לא יודע מה זה מדינת הלכה, אני לא יודע איך מדינה כזו תראה, אתה קופץ למסקנות מוקדם מדי, עם ידע מועט מאוד על עולם ההלכה, אתה מדבר על מדינת
הלכה אבל מתעלם מההלכה ושופט רק על פי התנ"ך, די מגוחך מצידך...
1) מה זה חשוב כ"כ בית דין רבני או לא? השורה התחתונה: יש ציווי אלוהי לסקול את מחללי השבת בתורה שבכתב. מבוצע ע"י סנהדרין, בית דין, זה לא משנה - ברגע שתוקם מדינת הלכה יקום בית דין וייסקלו את כל הכופרים, ולזה חותרים בין השאר אנשי הימין האמיתי, לא כן? אני מאוד ימני אך חושש להצטרף אל התנועה שלכם שמא אני מחזק גם מדינת הלכה בדרך שרוצה למחוק אותי, ובמקום אסלאם אני יביא יהדות.
2) ע"פ מה שהבנתי תנועת הימין פועלת בשם תורת ישראל ומכאן שהיא מעוניינת בכפייה, כשמדובר באיסלאם כולם רואים את הדברים איך שהם, משום מה, אך כעת כשמדברים על יהדות ממהרים להגן עליה בדיוק כמו שהמוסלמים מגינים על דתם, וזאת כמו שאמר חיים בן פסח על אותם מאוכזבים מישראל יתנו : "אני מופתע שאתם מופתעים".
3) אין נסיונות מיסונרים לגייר אך יש ניסיונות להחזיר בתשובה.
4) לא דברתי על הפגנות השבת, אם כי גם כאן אנו רואים את חוסר הסובלנות, אין זה זכותו של אדם (ולא משנה אם בישוב חילוני מובהק או חרדי מובהק) לנהוג כך בשונים ממנו כל עוד לא פגעו בו! איך היית מגיב אם היו זורקים אבנים על החרדים שפתחו ישיבות ברמת אביב ומביאים אברכים מבחוץ? אנטישמים, אנשי שמאל רועדים מתנועת תשובה, ואילו כשחרדים עושים זאת הייתה כאן "פגיעה ברגשות הדתיים".
אני מעוניין בימין אמיתי חילוני, לא בסיוט חרדי/דתי במקום סיוט מוסלמי.
1.) שוב, אתה מתעלם מתורה שבעל פה, ומערבב מין בשאינו מינו, תראה לי בבקשה את השם -
סנהדרין בתנ"ך כולו בבקשה! הוא איננו מופיע, למה? בגלל שזה לקוח מתורה שבעל פה, שבלעדיו אי-אפשר לומר דבר ובטח ליישם דבר מהתנ"ך, אנחנו לא קראים או נוצרים, טעית בכתובת.
2.) שוב, אין בסיס אחיד להשוואה.
3.) הבדל אדיר, היהדות איננה דת מסיונרית ולא מעוניינת בגלים של מצטרפים חדשים, זה לא האופיום להמונים אליבא דמרכס כמו האיסלם והנצרות.
"קשים גרים לישראל כספחת", מה לעשות?! לא אותו דבר.
4.) לצערי ישנם חרדים מסויימים וזרמים מסויימים שעושים שם רע ליהדות, אבל הם לא מייצגים, ואתה לא יכול להשוות בין הכיוון החרדי ובין הכיוון הדתי לאומי/אורתודוכס מודרני וגם בתוך הזרמים הללו ישנם הרבה גוונים, וגם במצב הגרוע ביותר, עדיף לך להיות במדינה/ממלכה יהודית ולא תחת שלטון האיסלם.
5.) אנחנו לא כופים על אף אחד חזרה בתשובה, סתם פחד בלתי רציונלי שלך.
אני לא מבין.
יש מצווה לסקול את מחללי השבת בתורה שבכתב שמחייבת את כל הזרמים? חסידיות למיניהם, קראים, אורתודוכסים וכו'... כולם סוברים שאסור לשנות אפילו אות מהתורה שבכתב, עד כאן נכון?
יש ציווי כזה? יש.
אני מחלל שבת? כן. יש ציווי לסקול אותי? יש. תעשו זאת? אם אתם סבורים שצריך לקיים הלכות שמיטה, שצריך לאכול אך ורק מאכלים כשרים, שאסור לאכול חמץ בפסח - סימן שדברי התורה שבכתב מקודשים לכם! וכך גם הציווי להרוג אותי!
אכן היהדות הומאנית, שפויה ומתונה הרבה יותר מן האיסלאם האיום, אך גם ביהדות יש לשפר ולתקן דברים כדוגמת הציווי שהצגתי לעיל.
נניח שאתה חילוני ומתנגד לכפיה דתית מהיכן זכותך על ארץ ישראל?אולי הערבים צודקים וכאן זה פלשתין!
זכותי על הארץ לא רשומה בשום מקום, זה נכון. אך:
*העם היהודי עבר את השואה, ומכאן שבעולם נאור לכל עם מגיעה מדינה משלו, יש לתקן את טעויות העבר וללמוד מהן.
*הא"ום החליט שתקום מדינה יהודית בעם ישראל. איננו לסטים, לא באנו והשתלטנו על הארץ בכח הזרוע.
*פנינו לשלום, איננו מעוניינים לכפות את תרבותנו על אף אחד, כל אדם באשר הוא אדם, אשר יאמץ את ערכי ההומאניזם, השוויון והחירות (ואלו לא סתם ססמאות מפגרות שאני זורק, תאמינו לי) לא יובדל בעיני מאף אדם אחר.
איך זה מסתדר עם ימין קיצוני? פשוט, כל עוד ארגון אסלאמי (קיצוני, סופר קיצוני, מתון, חמא"ס, לא חמ"אס, חצי אסלאמי, אסאמי עם רפורמה זה לא משנה) שולט במדינות האוייב אין שום סיבה שנושיט ידינו לשלום ונסמוך עליו. כפי שהצגתם בסרט: "כל האמת על האסלאם", יש להזהר מהם כמו מאש ("חקייה", וכו'.. אתם יודעים הרי על מה אני מדבר).
ברגע שיקום שלטון חילוני אשר כופר באסלאם, רק אז נוכל להתפשר ולהגיע להסכם ואז איני שולל אפ' מדינה אחת ל2 העמים שתכיל את שני התרבויות (אך שוב, אסלאם לא נחשב כתרבות). אך מי שסבור שערבים ויהודים פשוט לא יכולים לחיות ביחד רק מפני שמוצאם שונה (ושדת אינה הסיבה למלחמה הזו), אין לי הרבה מה לומר לו - שיעיין באמנת החמאס (יש תרגומים לעברית) וייווכח שאני צודק (הם מודים בזה בצורה ישירה).
סך הכל, הדת הוכיחה את עצמה כאחראית למלחמות רבות, וכל אדם בר דעת ודאי יוכל לראות שחמאס ודאי לא חזק (מבחינה צבאית וטכנולוגית) כמו ישראל. אם כן, מה סוד הכוח שלו? אחדות וליכוד - ומה מגבש אותם? לא המוצא שלהם (אנחנו לא רואים את השוודים, הנורווגים, האנגלים וכו' כל כך מאוחדים וחזקים) אלא הדת שלהם
שוב, מראה כמה אתה לא מבין דבר ביהדות, מתעלם מתורה שבעל פה שהולכת בד בבד עם התנ"ך, וגם מראה מה אתה באמת יודע (כלום בריבוע) על האיסלם.