יהדות ותורת ישראל > שֻׁלְחָן עָרוּךְ וְהָרַעְיוֹן הַיְּהוּדִי

ארץ ישראל באחרית הימים

<< < (2/7) > >>

arter1:

--- ציטוט של: arabhater על פברואר 04, 2009, 22:23:08 ---בס"ד
מאיזה אתר לקחת את החומר?

--- סוף ציטוט ---
הקטע האחרון נלקח מהאתר
http://www.israel613.com/
של האדמו"ר מאלמין שליט"א
שם אפשר למצוע המון ספרי יהדות בנושאי מוסר, עירובין ושחיטה כשרה
וגם ספרי קבלה ואתר הזוהר מחולק לקריאה יומית

arter1:
פריחת ארץ ישראל
"ואמר רבי אבא אין לך קץ מגולה מזה שנאמר  (יחזקאל לו, ח) ואתם הרי ישראל ענפכם תתנו ופריכם תשאו לעמי ישראל" (סנהדרין, צ"ח א)
רש"י מפרש: "מגולה מזה - כשתתן ארץ ישראל פריה בעין יפה אז יקרב הקץ ואין לך קץ מגולה יותר"

היחס לחכמים
"ל רעיא מהימנא באומאה עלך בשמא דידו"ד לא תאחר בכל יכולתך דהא אנא בצערא סגי. ויפן כה וכה וירא כי אין איש עוזר לי לאפקא לי מהאי צערא בהאי קבורה דאתמר עלי ויתן את רשעים קברו ולא אשתמודען בי ואני חשיב בעינייהו בין ערב רב רשיעייא ככלב מת דסרח בינייהו דחכמת סופרים תסרח בינייהו בכל קרתא וקרתא ובכל אתר דישראל מפוזרין בינייהו בין מלכוון ואתהדרו אינון ערב רב רעיין על ישראל עאנא דקב"ה דאתמר בהו ואתן צאני צאן מרעיתי אדם אתם ולית לון יכולת למעבד טיבו עם ת"ח. ואנשי חיל ויראי חטא מסובבים מעיר לעיר ולא יחוננו ומחרימין ערב רב בינייהו ולא יהבין לון באתרין סגיאין אלא דבר קצוב דלא יהא תקומה לנפילו דלהון ואפילו חיי שעה וכל חכמים ואנשי חיל ויראי חטא בצערא בדוחקא ביגונא חשיבין ככלבים בנים המסולאים בפז איכה נחשבו לנבלי חרש בראש כל חוצות. דלא אשכחו אכסניא בינייהו. ואינון ערב רב אינון עתירין בשלוה בחדווא בלא צערא בלא יגונא כלל גזלנין מארי שוחד דאינון דיינין רישי עמא כי מלאה הארץ חמס מפניהם עלייהו אתמר היו צריה לראש באומאה עלך זמנא תניינא בחי יי' צבאות אלקי ישראל יושב הכרובים דכל אלין מלין לא יפלון מפומך בכל יכלתך למללא בהון קמי קב"ה ולאחזאה דוחקא דלהון.
[אמר לו הרועה הנאמן, בשבועה עליך בשם יהו"ה, לא תאחר בכל יכלתך, שהרי אני בצער רב, ויפן כה וכה וירא כי אין איש עוזר לי להוציא אותי מזה הצער, בזו הקבורה, שנאמר עלי ויתן את רשעים קברו, ולא מכירים בי, ואני חשוב בעיניהם בין ערב רב רשעים ככלב מת שהסריח (ביניהם), שחכמת סופרים תסרח ביניהם, בכל עיר ועיר ובכל מקום, ישראל מפוזרים ביניהם בין מלכים, והפכו אלו ערב רב רועים על ישאל צאן של הקדוש ברוך הוא, שנאמר בהם ואתן צאן מרעיתי אדם אתם, ואין להם יכולת לעשות טוב עם תלמידי חכמים. ואנשי חיל ויראי חטא מסובבים מעיר לעיר ולא יחננו, ומחרימים ערב רב ביניהם שלא נותנים להם במקומות הרבה אלא דבר קצוב, שלא תהיה תקומה לנפילה שלהם, ואפילו חיי שעה, וכל חכמים ואנשי חיל ויראי חטא בצער בדוחק ביגון חשובים ככלבים, בנים המסולאים בפז איכה נחשבו לנבלי חרש, בראש כל חוצות, שלא מצאו אכסניה ביניהם. והם הערב רב הם העשירים בשלוה בשמחה בלי צער בלי יגון כלל, גזלנים בעלי שוחד, שהם דיינים ראשי העם, כי מלאה הארץ חמס מפניהם, עליהם נאמר היו צריה לראש, בשבועה עליך פעם שניה בחי ה' צבאות אלהי ישראל יושב הכרובים, שכל אלו דברים לא יפלו מפיך בכל יכלתך לדבר בהם לפני הקדוש ברוך הוא, ולהראות הדוחק שלהם].

מי שרוצה לקרוא את הכל (http://www.holmininternational613.com/HA-ZOHAR/ZOHAR_EREV_RAV_BAMIDBAR_1.htm)

הדור בוא יבוא המשיח
אמר ר' אבא בר כהנא:
אין בן דוד בא, אלא בדור שפניו דומין לכלב.

אמר רבי לוי:
אין בן דוד בא, אלא בדור שפניו חצופות וחייב כלייה.

אמר ר' ינאי:
אם תראה דור אחר דור, מחרף ומגדף, צפה לרגלי מלך המשיח. הדא הוא דכתיב: (תהילים פ"ט) אשר חרפו אויביך ה' אשר חרפו עקבות משיחך.
מה כתיב בתריה?
ברוך ה' לעולם אמן ואמן.
(ממדרש רבה שיר השירים פרשה ב - http://www.daat.ac.il/daat/toshba/shir/2a-2.htm)

אחים באמת:
יישר כוחך צדיק! :)

arter1:
יישוב ארץ ישראל
תני רבי שמעון בר יוחאי: אדם כשהוא גולה מיהודה לגליל או מגליל ליהודה, אין זה קרוי גולה, בשעה שהוא גולה מארץ ישראל לחוצה לארץ קרוי גולה (מדרש שמואל פרק ח).

תנו רבנן: לעולם ידור אדם בארץ ישראל אפילו בעיר שרובה נכרים, ואל ידור בחוצה לארץ ואפילו בעיר שרובה ישראל, שכל הדר בארץ ישראל דומה כמי שיש לו אלוה, וכל הדר בחוצה לארץ דומה כמי שאין לו אלוה (כתובות קיא, ב).

  ר' ישמעאל אומר: ישראל שבחוצה לארץ עובדי כוכבים ומזלות בטהרה הן. (עבודה זרה ח, א).

 מאן דנשמתיה נפקת בארעא קדישא, אי אתקבר בההוא יומא, לא שלטא עליה רוחא מסאבא כלל. [תרגום הזוהר: מי שמת בארץ ונקבר באותו יום, אין רוח הטומאה שולט עליו כלל]. (זוהר חלק ב' דף דף קמ"א עמוד א').

עשרה חלקים של גבורה בעולם, תשעה ביהודה ואחד בכל העולם. עשרה חלקים של יופי בעולם, תשעה בירושלים ואחד בכל העולם, עשרה חלקים של חכמה בעולם, תשעה בארץ ישראל ואחד בכל העולם (מדרש מגלת אסתר)

עלה עזרא וכל הקהל עמו, ורצה יחזקאל לעבר את השנה בחוצה לארץ, אמר לו הקדוש ברוך הוא: אין לך רשות לעבר את השנה בחוצה לארץ (פרקי דרבי אלעזר הג' פרק שמיני).

אמר הקדוש ברוך הוא: חביבה עלי כת קטנה בארץ ישראל, מסנהדרין גדולה שבחוצה לארץ (ירושלמי נדרים פ' ו)

כל מאן דזכי בהאי ארעא קדישא, אית ליה חולקא לעלמא דאתי. [תרגום הזוהר: כל שזכה בארץ ישראל, יש לו חלק לעולם הבא]. (זוהר חלק א' דף קע"ז עמוד ב').

אמר רבי יוסי בן חלפתא לרבי ישמעאל בנו: אתה מבקש לראות את השכינה בעולם הזה, עסוק בתורה בארץ ישראל (מדרש שוחר טוב).

אפילו צדיקים וחכמים בחוץ לארץ, ורועי צאן ובקר בארץ ישראל, אין מעברין את השנה אלא על ידי רועי צאן ובקר בארץ ישראל. אפילו נביאים בחוץ לארץ, והדיוטים בארץ ישראל, אין מעברין את השנה אלא על ידי הדיוטים שבארץ ישראל (פרקי דרבי אלעזר הג' פרק שמיני).

אשרי חלקו מי שזוכה בחייו לקבוע דירתו בארץ הקודש (זוהר הקדוש חלק ג' דף ע"ב עמוד ב)

גליל. ארעא דגליל כו' תמן זמין מלכא משיחא לאתגלאה, בגין דאיהו חולקיה דיוסף. [תרגום הזוהר: בגליל עתיד מלך המשיח להתגלות]. (זוהר חלק ב' דף ר"כ עמוד א'. דף ט' עמוד א'. חלק א' דף קי"ט עמוד א').

jewlover and arabhater:
בס"ד
* אמר רבי יצחק: שנה שמלך המשיח נגלה בו ,
כל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה: מלך פרס[אירן] מתגרה במלך הערבי[סעודיה - עירק]
והולך מלך הערבי לאדום ליטול עצה מהם[ארה"ב]
וחוזר מלך פרס[איראן מתחילה בפעולות טרור ברחבי העולם] ומחריב את כל העולם
וכל האומות העולם מתרעשים ומתבהלים ונופלים על פניהם , ויחזו אותם צירים כצירי יולדה,
וישראל מתרעשים ומתבהלים ואומרים: להיכן נבוא ונלך?
ואומר להם: בני , אל תתייראו , כל מה שעשיתי , לא עשיתי אלא בשבילכם!
מפני מה אתם מתייראים? אל תיראו! הגיע זמן גאולתכם ! ולא כגאולה ראשונה גאולה אחרונה ,
כי גאולה ראשונה היה לכם צער ושעבוד מלכות אחריה ,
אבל גאולה אחרונה - אין לכם צער ושעבוד מלכות אחריה !

שלב ראשון כבר מתחיל להראות ניצנים סעודיה ואיראן מתגרים זה בזה
http://news.walla.co.il/?w=/2/1445430

תפריט

[0] אינדקס הודעות

[#] עמוד הבא

[*] עמוד הקודם

עבור לתצוגת גירסה מלאה