כתב נושא: רה"מ פנה למזוז: כיצד יש לטפל במאחזים?  (נקרא 1739 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
רה"מ פנה למזוז: כיצד יש לטפל במאחזים?
« ב- : פברואר 12, 2007, 06:54:21 »
לאחר ששר הביטחון אמר לאולמרט שבכוונתו לפנות ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיחייבו לפעול לפינוי מאחזים, פנתה לשכת רה"מ למזוז כדי שימסור את חוות דעתו בעניין. בסביבת אולמרט אמרו: "אין כל בסיס לטענה שרה"מ אינו שש להוריד מאחזים בלתי חוקיים".


תזוזה לקראת פינוי מאחזים? לשכת ראש הממשלה פנתה ליועץ המשפטי לממשלה כדי לקבל חוות דעת באשר להמשך הטיפול בסוגיית פינוי המאחזים הבלתי חוקיים ביהודה ושומרון. זאת, בעקבות פגישת עבודה אשר נערכה בין ראש הממשלה אהוד אולמרט לשר הביטחון פרץ אחר הצהריים בלשכתו של הראשון. שני הצדדים דוחים טענות בנוגע למשבר ביניהם על רקע זה.


ערוץ 2 פירסם מוקדם יותר הערב (א') ששר הביטחון פרץ מתכוון לפנות בעניין המאחזים ליועץ המשפטי לממשלה. לפי אותו פירסום, הבהיר זאת פרץ לראש הממשלה בפגישה שנערכה היום, זאת לאחר שמאז פגישה אשר נערכה לפני כשבועיים, לא חלה התקדמות בנושא. מהפירסום ניתן היה להבין שפרץ מאוכזב מדרך הטיפול של אולמרט בסוגיית המאחזים הבלתי חוקיים ולכן החליט לפנות ליועץ המשפטי לממשלה כדי שיחייב את ראש הממשלה לפעול. זאת בהתאם לרוח החלטת הממשלה ממרס 2005, כלומר, אימוץ מסקנות דו"ח עורכת הדין טליה ששון בהתחייבויות ישראל לארה"ב.



בלשכת פרץ אישרו שאכן הודיע השר היום לראש הממשלה שבכוונתו לפנות ליועץ המשפטי לממשלה. לדברי גורמים בלשכה, נובע הדבר מרצונו של שר הביטחון לקדם את פינוי המאחזים הבלתי חוקיים, כדי לעמוד בהתחייבויות הממשלה בסוגיה זו. עם זאת, דחו בלשכת פרץ טענה שמדובר במשבר נוסף בין השניים.


מלשכתו של אולמרט נמסר כאמור שלאחר ישיבת העבודה נערכה פניה מסודרת ללשכת היועץ המשפטי לממשלה בסוגיית המאחזים הבלתי חוקיים. זאת כדי לברר את הסטטוס המשפטי של פינוי המאחזים וכדי לקדם את הנושא.



בסביבתו של אולמרט אמרו הערב שאין כל בסיס לטענה שראש הממשלה "אינו שש להוריד מאחזים בלתי חוקיים". המקורבים אמרו כי "ראש הממשלה יפעל על פי החלטת הממשלה, לפי מסקנות דו"ח טליה ששון וההתחייבויות של ישראל לקהילה הבינלאומית בנושא. מטרתו של ראש הממשלה היא לבצע את הורדת המאחזים הבלתי חוקיים, ככל הניתן, בהסכמה עם המתנחלים. אם הדבר לא ייצא אל הפועל בדרך זאת, יפעל ראש הממשלה, יחד עם כל משרדי הממשלה הרלבנטים, ממשרד הביטחון, דרך המשרד לביטחון פנים, דרך משרד החוץ ואחרים, כדי להפעיל את גורמי אכיפת החוק בנושא.


"ראש הממשלה אינו רוצה בשום עימות עם שר הביטחון ולא זו היתה רוח הדברים בפגישה אשר נערכה אחר הצהריים בלשכתו. ראש הממשלה פועל לאורך השבועות האחרונים להבהיר שאין לו שום כוונה בשום עימות עם שר הביטחון וכוונתו אחת: לגרום לפעילות תקינה של הממשלה, כולל בנושא שעל הפרק", נמסר ל-ynet.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i