כתב נושא: שי דרומי שוחרר למעצר בית  (נקרא 1783 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
שי דרומי שוחרר למעצר בית
« ב- : פברואר 11, 2007, 18:05:18 »
בית המשפט המחוזי בבאר שבע שיחרר בתנאים מגבילים את החקלאי המואשם כי הרג בדואי שפרץ לחוותו בנגב. בצאתו מבית המשפט למקום המסתור שבו ישהה אמר: "אני מתגעגע לחווה ולכל מה שיש בה". ביום חמישי ייפתח משפטו.

בית המשפט המחוזי בבאר שבע שיחרר היום (א') בתנאים מגבילים את החקלאי שי דרומי המואשם כי ירה והרג בדואי שפרץ לחוותו. בית המשפט קבע כי דרומי ישהה במעצר בית מלא עד תום ההליכים המשפטיים נגדו ולא יורשה לצאת מהבית, למעט לפגישות עם עורכי דינו או לשם הגעה לבית המשפט. בנוסף הונחה דרומי להפקיד ערבות בנקאית בסך 15 אלף שקל.

 

הפרקליטות ועורכי דינו של דרומי, בני נהרי וקרן נהרי, הגיעו להסכמה על תנאי שחרורו. השופט נתן זלוצ'ובר הסביר בהחלטתו כי ההסכמה שהצדדים הגיעו אליה ראויה לאור נסיבות העניין, ועל כן הורה לשחרר את דרומי בתנאים מגבילים, ובהם גם צו עיכוב יציאה מהארץ. המקום שבו ישהה דרומי במעצר בית נאסר לפרסום כדי להבטיח את ביטחונו האישי ולסכל אפשרות של פעולות נקם בו ובערבים לו.


(דרומי ופרקליטו, עו"ד נהרי. "זכיתי להזדהות ולתמיכה")

מיד אחרי שהשתחרר ויצא מבית המשפט, התקבל דרומי במחיאות כפיים על ידי חבריו ובני משפחתו שהגיעו לתמוך בו. לסובבים אותו אמר כי אינו הולך לעשות משהו ספציפי כרגע, אלא פשוט לבלות וליהנות מהמשפחה ומהחברים, אי שם במקום המסתור שלו בנגב.



"אין לי תחושות מיוחדות כרגע", אמר דרומי. "זה לא הזמן לחגיגות כי יש לנו עוד דרך ארוכה לפנינו. אני מתגעגע לחווה ולכל מה שיש בה, זה לא נוח להיות מנותק מהדברים שאתה כל כך מחובר אליהם. בכל מקום שבו עברתי במשך המעצר זכיתי להזדהות, לתמיכה ולהבנה".
 

מחר אחר הצהריים תתקיים עצרת מול בית המשפט העליון בירושלים להבעת תמיכה בדרומי. כמו כן יקראו משתתפי העצרת לשנות את החוקים הקיימים והנוגעים למאבקו של החקלאי. "אני מקווה שהעצרת תהיה טובה ומועילה", אמר דרומי. "אני יודע שמדובר בשינוי חוקתי כללי שנובע מתחושות ציבוריות".

 
בצאתו מבית המשפט נראה דרומי חזק ועיקש - לא מנדב מידע ולא מדבר על פרטי האירוע. גם לשאלה האם היה חוזר על הכל מהתחלה הוא מתקשה להשיב, ורק אומר כי הוא מאושר על כי הוא סוף-סוף משוחרר, גם אם החופש מוגבל.

 
ביום חמישי השבוע ייפתח משפטו של דרומי בהרכב של שלושה שופטים בבית המשפט המחוזי בבאר שבע. עורכי דינו של דרומי הביעו שביעות רצון משחרורו של מרשם, והם מצויים בהכנות למשפט המעניין.


דרומי, בעל חווה הסמוכה למיתר שבנגב, ירה בשבת, 13 בינואר השנה, לעבר ארבעה צעירים שניסו לפרוץ לחוותו.  מהירי נהרג אחד הפורצים, בן 25, ואחר נפצע קשה. שני חבריהם הצליחו להימלט. בחקירתו הראשונה במשטרה טען דרומי כי אין זו הפעם הראשונה שחוותו נפרצת.


ארבעת הפורצים הרעילו את אחד מכלבי השמירה של החווה ושברו מנעולים של דיר כבשים שהיה במקום. דרומי שמע אותם, יצא לעברם, ירה בהם ופצע שניים באורח קשה. קצין ביטחון שהיה באזור שמע את קולות הירי והזמין את המשטרה. כשהגיעו שוטרי תחנת העיירות למקום הם ראו את דרומי מבצע החייאה באחד הפצועים. צוותי מד"א נגב פינו את שני הפצועים לבית החולים סורוקה בבאר שבע, ואולם במהלך הטיפול מת אחד מהם מפצעיו.


המקרה עורר גלי הזדהות רבים עם דרומי. בימים ובשבועות שחלפו מאז המקרה הפגינו מאות חקלאים במקומות שונים במדינה ובעיקר בדרומהּ במחאה על מעצרו של החוואי.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i