כתב נושא: אופקים:יהודי חיסל ערבי שיצא עם יהודייה  (נקרא 15363 פעמים)

0 משתמשים ו- 3 אורחים נמצאים בנושא זה.

מנותק carmit3levi

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 114
אופקים:יהודי חיסל ערבי שיצא עם יהודייה
« להגיב #25 ב- : דצמבר 04, 2008, 08:52:59 »
מה אומר שאסור ליהודיה להזדוג עם ערבי ? הגיון ברי. מדובר באויבי ישראל שמנסים להשמיד אותנו פיזית, רוחנית ומוסרית. צריך להרחיק אותם מקרבנו וכל מי שמזדווג עמם יש להרחיקו מכלל ישראל.

אוייב? מנסה להשמיד אותנו פיזית? מי הבדואי המאוהב? הוא ספציפית? שלך תדע אולי הוא גם היה מתגייר בישבילה?
אוייב אתה יכול להגיד על כל אחד שלא מקיים בזדון את חוקי הברית...

אוייב אתה יכול להגיד על מי שהוא לא שייך לטריטוריה שבשליטתנו ולא כפוף לחוקי המקום...
על כל הארצות בחוץ אתה יכול להגיד שהם אוייבים
לא על האנשים שנמצאים כאן וחיים כאן ונשלטים.

אגב הבדואים שמנסים להשמיד אותנו פיזית? יש יחידות בצבא שלנו שהם של בדואים...
יש יחידות גם של דרוזים...
יש גם יהודים ממוצא ערבי (מזרחי) אז מה?

לפי מה אתה קובע על בן אדם אם הוא אוייב או לא? לפי שיש לו שיער צהוב ועיניים כחולות?

מנותק אחים באמת

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2494
  • פתחו לי פתח כחודו של מחט...
    • האתר שלי
אופקים:יהודי חיסל ערבי שיצא עם יהודייה
« להגיב #26 ב- : דצמבר 04, 2008, 09:11:10 »
אוייב? מנסה להשמיד אותנו פיזית? מי הבדואי המאוהב? הוא ספציפית? שלך תדע אולי הוא גם היה מתגייר בישבילה?
אוייב אתה יכול להגיד על כל אחד שלא מקיים בזדון את חוקי הברית...

אוייב אתה יכול להגיד על מי שהוא לא שייך לטריטוריה שבשליטתנו ולא כפוף לחוקי המקום...
על כל הארצות בחוץ אתה יכול להגיד שהם אוייבים
לא על האנשים שנמצאים כאן וחיים כאן ונשלטים.

אגב הבדואים שמנסים להשמיד אותנו פיזית? יש יחידות בצבא שלנו שהם של בדואים...
יש יחידות גם של דרוזים...
יש גם יהודים ממוצא ערבי (מזרחי) אז מה?

לפי מה אתה קובע על בן אדם אם הוא אוייב או לא? לפי שיש לו שיער צהוב ועיניים כחולות?

הם מסוכנים למחנות צה"ל הפזורים בדרום הארץ!
הם אוספים תרמילים, שוברים חתחכות ברזל, ופורצים לבסיסים.
ובנוסף אונסים, וכו'...

מה עם כל ההתיישבות שלהם? היא חוקית?
הם משלמים מיסים, ארנונה וכו'?....

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
אופקים:יהודי חיסל ערבי שיצא עם יהודייה
« להגיב #27 ב- : דצמבר 04, 2008, 09:27:19 »
אוייב? מנסה להשמיד אותנו פיזית? מי הבדואי המאוהב? הוא ספציפית? שלך תדע אולי הוא גם היה מתגייר בישבילה?
אוייב אתה יכול להגיד על כל אחד שלא מקיים בזדון את חוקי הברית...

אוייב אתה יכול להגיד על מי שהוא לא שייך לטריטוריה שבשליטתנו ולא כפוף לחוקי המקום...
על כל הארצות בחוץ אתה יכול להגיד שהם אוייבים
לא על האנשים שנמצאים כאן וחיים כאן ונשלטים.

אגב הבדואים שמנסים להשמיד אותנו פיזית? יש יחידות בצבא שלנו שהם של בדואים...
יש יחידות גם של דרוזים...
יש גם יהודים ממוצא ערבי (מזרחי) אז מה?

לפי מה אתה קובע על בן אדם אם הוא אוייב או לא? לפי שיש לו שיער צהוב ועיניים כחולות?
אחרי שהוא ייתגייר אין לי כל בעיה אתו. אין לי משהו אישי נגד הערבי (למרות שאני נוטה להאמין שאם נחקור קצת בענייניו נגלה שהוא לא בדיוק חסיד אומות העולם). הוא ערבי, הוא שייך ללאום שמתחרה בלאום היודי על הריבונות על המולדת היהודית. מעבר לנושא שנישואיי תערובת הם דבר רע, במיוחד אם הצאצאים של זיווג כזה אינם יהודים או אינם מחונכים כיהודים, במקרה של זיווג יהודי ערבי התוצאה היא ממש בגידה בעם ישראל.

יש בדואים בצבא, לצערי. אני חושב שצריך לסלק אותם מהצבא, שזה קל וחומר מכך שאני חושב שהם לא צריכים לחיות בארץ ישראל כלל. את יודעת שרוב המבריחים של סמים, נשק וזונות לתוך ישראל הם בדואים ששירתו או משרתים כגששים בצבא ? את יודעת איך הבדואים מתייחסים לנשים שלהם ? וכן, זה כולל הבדואים ה'נאמנים' שמשרתים בצבא מטעמים אינטרסנטיים ולא מהססים לדפוק אותנו תוך כדי. מי שמתחתנת עם בדואי גוזרת את דינה לחיי עבדות ולהתעללות ואף ממש מסכנת את חייה.


מנותק carmit3levi

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 114
אופקים:יהודי חיסל ערבי שיצא עם יהודייה
« להגיב #28 ב- : דצמבר 04, 2008, 09:32:22 »
הם מסוכנים למחנות צה"ל הפזורים בדרום הארץ!
הם אוספים תרמילים, שוברים חתחכות ברזל, ופורצים לבסיסים.
ובנוסף אונסים, וכו'...

מה עם כל ההתיישבות שלהם? היא חוקית?
הם משלמים מיסים, ארנונה וכו'?....

אז מה? גם המתנחלים עושים מעשים דומים אתה יכול להגיד אותו דבר
מה שקובע זה למה
וזה לא בא סתם בלי סיבה

בדרך כלל הסיבה היא הפליה וקיפוח לא בקטע של סתם הפליה בקטנה כזה שאפשר לוותר...

הם מבחינת ראיית עולמם נולדו כאן וחיו כאן שנים ופתאום באו להם יהודים שלקחו להם ועשו להם והרסו להם
חויה דומה שהמדינה עשתה למתנחלים שלקחו אנשים שחיו שם שנים ונולדו שם ועקרו אותם והרסו להם

להבדיל מהם כאן יש דרישה להשתלב בחברה
מהם יש דרישה להשתלב בחברה?

מעולם לא הייתה והם חיים כמו שהם חיו פעם ולא דורשים מהם שום שייכות גם לא מבחינה של כפיפות לחוקים
רוצים הם בנפרד אנחנו בנפרד

אז זה המצב

זה שהם ככה זה יופי להגיד
אבל יש בראשית לכל סיפור.

מבחינת נקודת הבראשית אני לא יכולה להגיד משהו
את המעשים לכשעצמם אני מגנה מכל כיוון
אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שמעולם לא נעשה כאן באמת צדק.

מנותק carmit3levi

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 114
אופקים:יהודי חיסל ערבי שיצא עם יהודייה
« להגיב #29 ב- : דצמבר 04, 2008, 09:37:00 »
אחרי שהוא ייתגייר אין לי כל בעיה אתו. אין לי משהו אישי נגד הערבי (למרות שאני נוטה להאמין שאם נחקור קצת בענייניו נגלה שהוא לא בדיוק חסיד אומות העולם). הוא ערבי, הוא שייך ללאום שמתחרה בלאום היודי על הריבונות על המולדת היהודית. מעבר לנושא שנישואיי תערובת הם דבר רע, במיוחד אם הצאצאים של זיווג כזה אינם יהודים או אינם מחונכים כיהודים, במקרה של זיווג יהודי ערבי התוצאה היא ממש בגידה בעם ישראל.

יש בדואים בצבא, לצערי. אני חושב שצריך לסלק אותם מהצבא, שזה קל וחומר מכך שאני חושב שהם לא צריכים לחיות בארץ ישראל כלל. את יודעת שרוב המבריחים של סמים, נשק וזונות לתוך ישראל הם בדואים ששירתו או משרתים כגששים בצבא ? את יודעת איך הבדואים מתייחסים לנשים שלהם ? וכן, זה כולל הבדואים ה'נאמנים' שמשרתים בצבא מטעמים אינטרסנטיים ולא מהססים לדפוק אותנו תוך כדי. מי שמתחתנת עם בדואי גוזרת את דינה לחיי עבדות ולהתעללות ואף ממש מסכנת את חייה.


זה לא מצדיק רצח וחילול של הברית או עשיית "צדק עד בודד" דין ללא משפט
מבחינתי הרצח זה חילול סתם שתדע...

היה לו יותר חשוב לרצוח מאשר לשמור את חוקי הברית.

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
אופקים:יהודי חיסל ערבי שיצא עם יהודייה
« להגיב #30 ב- : דצמבר 04, 2008, 09:41:28 »
זה לא מצדיק רצח וחילול של הברית או עשיית "צדק עד בודד" דין ללא משפט
מבחינתי הרצח זה חילול סתם שתדע...

היה לו יותר חשוב לרצוח מאשר לשמור את חוקי הברית.
לא יודע אם קראת את התגובה הראשונה שלי. אמרתי שזה רצח, ואין לו הצדקה, גם בנסיבות האלה.

מנותק jewlover and arabhater

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 5996
אופקים:יהודי חיסל ערבי שיצא עם יהודייה
« להגיב #31 ב- : דצמבר 04, 2008, 12:14:08 »
זה לא מצדיק רצח וחילול של הברית או עשיית "צדק עד בודד" דין ללא משפט
מבחינתי הרצח זה חילול סתם שתדע...

היה לו יותר חשוב לרצוח מאשר לשמור את חוקי הברית.
עוד מעט תגידי לי שרצח רבין על ידי יגאל עמיר זה היה   בניגוד  לתורה חס וחלילה!!!!!!!! >:( >:( >:( >:(
היום כולם יודעים שהרב כהנא צדק!

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
אופקים:יהודי חיסל ערבי שיצא עם יהודייה
« להגיב #32 ב- : דצמבר 04, 2008, 13:11:28 »
בס"ד

אם כן אז לדעתך גם עמי פופר הוא רוצח?  והרי הרב שבח את עמי פופר באופן פומבי.  אולי לדעתך גם פנחס בן אלעזר בן אהרן הכהן עבר על החוק ועל ההלכה?
לדעתי עמי פופר הוא רוצח.

המקרה של פנחס הוא ייחודי ולא כל כך דומה למקרה הנדון. לפי ההלכה פנחס הוא פתור מרצח, אבל לפי ההלכה לזימרי הייתה זכות להתגונן ולהרוג את פנחס, כי הלכתית פנחס הוא רודף של זימרי.

מנותק לירן

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 131
אופקים:יהודי חיסל ערבי שיצא עם יהודייה
« להגיב #33 ב- : דצמבר 04, 2008, 15:36:15 »
היא זבל מגיע לה שיהיה לה יסורי מצפון בן אדם צדיק, כל הכבוד לו!


מנותק האלקשי

  • מנהל(ת) גלובלי(ת)
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 2820
אופקים:יהודי חיסל ערבי שיצא עם יהודייה
« להגיב #34 ב- : דצמבר 04, 2008, 16:23:21 »
לפי ההלכה פנחס הוא פתור מרצח, אבל לפי ההלכה לזימרי הייתה זכות להתגונן ולהרוג את פנחס, כי הלכתית פנחס הוא רודף של זימרי.

סלח לי, אבל זה שקר גס ועיוות זול.

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
אופקים:יהודי חיסל ערבי שיצא עם יהודייה
« להגיב #35 ב- : דצמבר 04, 2008, 16:27:52 »
סלח לי, אבל זה שקר גס ועיוות זול.

לא אני המצאתי זאת, אני למדתי על כך מחבר דוס שלי.

מנותק אריק

  • משתמש(ת) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 42
אופקים:יהודי חיסל ערבי שיצא עם יהודייה
« להגיב #36 ב- : דצמבר 04, 2008, 16:59:33 »
כל הכבוד ליהודי שרצח את הערבי שיצא עם היהודיה.
את היהודיה יש לתלות .

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
אופקים:יהודי חיסל ערבי שיצא עם יהודייה
« להגיב #37 ב- : דצמבר 04, 2008, 17:48:16 »
לא אני המצאתי זאת, אני למדתי על כך מחבר דוס שלי.
בס"ד

http://www.tora.us.fm/tnk/messages/sofrim_hagay_mxjva_21.html

התורה כתבה בכפילות את יחוסו של פנחס בן אלעזר בן אהרן הכהן. דהיינו, הדבר נכתב גם בסוף פרשת בלק, נאמר: וירא פנחס בן אלעזר בן אהרן הכהן. ונכפל שוב בסמוך, בתחילת פרשת פנחס שנאמר: פינחס בן אלעזר בן אהרן הכהן . את ההסבר לכפילות מתרץ הרש"י בשם הגמ': "פינחס בן אלעזר בן אהרן הכהן, (סנהדרין פב, סוטה מב) לפי שהיו השבטים מבזים אותו: הראיתם בן פוטי זה שפיטם אבי אמו עגלים לע"א, והרג נשיא שבט מישראל?! לפיכך בא הכתוב ויחסו אחר אהרן (רש"י-במדבר, כ"ה, י"א). לכאורה תמוה הדבר האם השבטים לא ראו שבזכות מעשהו של פנחס נעצרה המגפה מעל ישראל, א"כ מדוע מצאו לנכון לבזותו לאחר מעשה? ועוד, אם רצו השבטים לבזות את פנחס בגין מעשיו של סבו יתרו, מדוע הסתפקו "רק" בזה שיתרו "פיטם עגלים לעבודת אלילים", הלא היו יכולים לומר על יתרו השמצה יותר גרועה: "שלא הניח עבודת אלילים שבעולם שלא עבדה" (רש"י-שמות, י"ח,י"א), שזה הרבה יותר חמור מפיטום עגלים לע"ז? יתרה מזאת, האם לצורך סתירת טענה טפשית כביכול של השבטים, מצאה התורה לנכון לכתוב את ייחוסו פעמיים?

נלענ"ד להשיב, שהתורה שבה לכתוב את ייחוסו של פנחס, לאחר הריגתו את זמרי, משום שהשבטים חשבו שפנחס הרג את זמרי, מתוך יצר האכזריות אשר ירש מיתרו. לפי שיתרו לא הסתפק בכך שעבד עבודת אלילים, אלא דאג לפטם את העגלים בטרם יקריבם לעבודה זרה. דהיינו, התאכזרות יתר אפילו לבהמות. לפיכך מעשהו של פנחס איננו בבחינת קנאה לה', הפוטרת את פנחס מעונש, אלא מעשהו של פנחס נבע מטבע האכזריות שבתוכו. על כן סברו השבטים כי יש להעניש את פנחס כדין, ולא להכתירו כמנהיג. כדי לסתור טענה עובדתית זו, בא הכתוב ויחסו לאהרן. ללמדנו שבפנחס ירש את תכונותיו של סבו אהרן הכהן הגדול שהיה "אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה" (אבות, א', י"ב). כלומר, בהריגת זמרי גרם פנחס לשלום בין הקב"ה לישראל. וכן נאמר: "פינחס בן אלעזר בן אהרן הכהן השיב את חמתי מעל בני ישראל...לכן אמור לו הנני נתן לו את בריתי שלום". כלומר, השבטים סברו כי המניע הנפשי לקנאתו של פנחס, בהרג זמרי וכזבי מקורו הוא באכזריות שירש פנחס מסבו יתרו, ה' קבע כי המניע הנפשי לקנאתו של פנחס, בהרג זמרי וכזבי מקורו הוא באהבת ישראל שירש פנחס מאהרן סבו. ה' השיב לטענת השבטים, בקובעו כי קנאותו של פנחס, נבעה מעומק אמונתו ואהבתו את ישראל, ולא מתוך כעס, או אכזריות או מניע אישי כלשהוא, אלא מאהבת השלום. שנאמר: "הנני נותן לו את בריתי שלום".

ודע, שהקב"ה יכל להנקם מזמרי בעצמו, אלא ה' רצה לזכות את "פנחס שיבא ויטול את הראוי לו" (מד"ר, במדבר, פר' כ'). ממעשה פנחס למדו ישראל, כיצד צריך מנהיג לנהוג בשעת משבר אמוני. לפיכך ה' נתן לפנחס "ברית שלום" לאחר שקנא לה', ע"מ ללמדנו שמנהיג ישראל זקוק לשתי תכונות סותרות כביכול: גם קנאה לה' וגם שלום.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
אופקים:יהודי חיסל ערבי שיצא עם יהודייה
« להגיב #38 ב- : דצמבר 04, 2008, 17:52:53 »
כל הכבוד ליהודי שרצח את הערבי שיצא עם היהודיה.
את היהודיה יש לתלות .
בס"ד

אם נכנס לביתך נחש ונושך בן-משפחה, ולאחר שהרגת את הנחש, את מי יש להעניש, את הקורבן שננשך, או את האידיוט ששכח לסגור את הדלת ואיפשר לנחש להיכנס לביתך מלכתחילה?!  מי האשם האמיתי, הבחורה המבולבלת והמתבוללת, או הערב הרב, שלא רק מאפשרים התבוללות אלא אף מעודדים התבוללות והישמדות?
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק carmit3levi

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 114
אופקים:יהודי חיסל ערבי שיצא עם יהודייה
« להגיב #39 ב- : דצמבר 04, 2008, 18:16:18 »
לדעתי עמי פופר הוא רוצח.

המקרה של פנחס הוא ייחודי ולא כל כך דומה למקרה הנדון. לפי ההלכה פנחס הוא פתור מרצח, אבל לפי ההלכה לזימרי הייתה זכות להתגונן ולהרוג את פנחס, כי הלכתית פנחס הוא רודף של זימרי.

פנחס רצח לשם הגנה
לפי המעשה שלו הוא היה גאון לדעתי בחוקי התורה הוא עשה הערכת מצב מדוייקת וידע
את מי לרצוח כדי שכמה שפחות אנשים יהרגו מתוך איבוד השליטה במצב.
הוא זיהה מי החוטא שהוא היה הגורם לפריצתה של קנאת ה' בעם ואנשים מתו מהמגפה
וברגע שהוא הרג את זמרי נפסקה קנאת ה' והפסיקו למות אנשים במגפה.
בעצם ברצח של זמרי הוא ביצע את תפקידו ככהן
לכפר לעם בפני ה' ולעשות משפט צדק על פי חוקי הברית (הריגת חוטא על פי 2 או 3 עדים כשהוא כהן ועדים למעשה גם שופט הדור כמו משה)

הוא גאון בעיני או שהמעשה שלו בנסיבות היה מעשה גאוני.

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
אופקים:יהודי חיסל ערבי שיצא עם יהודייה
« להגיב #40 ב- : דצמבר 04, 2008, 18:32:42 »
פנחס רצח לשם הגנה
לפי המעשה שלו הוא היה גאון לדעתי בחוקי התורה הוא עשה הערכת מצב מדוייקת וידע
את מי לרצוח כדי שכמה שפחות אנשים יהרגו מתוך איבוד השליטה במצב.
הוא זיהה מי החוטא שהוא היה הגורם לפריצתה של קנאת ה' בעם ואנשים מתו מהמגפה
וברגע שהוא הרג את זמרי נפסקה קנאת ה' והפסיקו למות אנשים במגפה.
בעצם ברצח של זמרי הוא ביצע את תפקידו ככהן
לכפר לעם בפני ה' ולעשות משפט צדק על פי חוקי הברית (הריגת חוטא על פי 2 או 3 עדים כשהוא כהן ועדים למעשה גם שופט הדור כמו משה)

הוא גאון בעיני או שהמעשה שלו בנסיבות היה מעשה גאוני.
בס"ד

איך אפשר לקרוא למה שפנחס עשה "רצח" אם הקב"ה בכבודו ובעצמו שבח אותו על מעשהו?!  מה, את עכשיו יותר צדיקה מהקב"ה?!  ועוד, השתמשת במלה "הרג" פעם אחת, כך שאת גם לא עקבית (עלייך להחליט: הרג או רצח?).  נראה שעבורך, הרג ורצח---היינו הך.  בכל מקום באינטרנט, אפילו בוויקיפדיה השמאלנית, הארוע מתואר כהרג, "פנחס הרג את זמרי".  מעניין אותי לדעת אם הסיבה לדבקות שלך בסילופים ובאמונות הנפסדות וההזויות שלך היא אגו מנופח או חוסר שפיות.  אני מקווה מאוד שזה אגו, כי אם זה אגו אז יש לך תקנה, אחרת...  חבל"ז.
« עריכה אחרונה: דצמבר 04, 2008, 18:35:18 על ידי דוקא_כך »
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק carmit3levi

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 114
אופקים:יהודי חיסל ערבי שיצא עם יהודייה
« להגיב #41 ב- : דצמבר 04, 2008, 19:22:54 »
בס"ד

איך אפשר לקרוא למה שפנחס עשה "רצח" אם הקב"ה בכבודו ובעצמו שבח אותו על מעשהו?!  מה, את עכשיו יותר צדיקה מהקב"ה?!  ועוד, השתמשת במלה "הרג" פעם אחת, כך שאת גם לא עקבית (עלייך להחליט: הרג או רצח?).  נראה שעבורך, הרג ורצח---היינו הך.  בכל מקום באינטרנט, אפילו בוויקיפדיה השמאלנית, הארוע מתואר כהרג, "פנחס הרג את זמרי".  מעניין אותי לדעת אם הסיבה לדבקות שלך בסילופים ובאמונות הנפסדות וההזויות שלך היא אגו מנופח או חוסר שפיות.  אני מקווה מאוד שזה אגו, כי אם זה אגו אז יש לך תקנה, אחרת...  חבל"ז.

מה שפנחס עשה זה רצח
אני לא הולכת להחניף את המעשה
אבל זה היה רצח של מצוה
יש חוק ה' שאותו שומרים כל הזמן
יש תורות ה' שגם אותם שומרים
ומצוה זה משהו שאלוהים אומר לעשות באותו רגע וזה נכון למצב ספציפי
מה שפנחס בן אליעזר עשה זה רצח מצוה
אני אעתיק לכאן:

במדבר פרק כה
א וַיֵּשֶׁב יִשְׂרָאֵל, בַּשִּׁטִּים; וַיָּחֶל הָעָם, לִזְנוֹת אֶל-בְּנוֹת מוֹאָב.  ב וַתִּקְרֶאןָ לָעָם, לְזִבְחֵי אֱלֹהֵיהֶן; וַיֹּאכַל הָעָם, וַיִּשְׁתַּחֲווּ לֵאלֹהֵיהֶן.  ג וַיִּצָּמֶד יִשְׂרָאֵל, לְבַעַל פְּעוֹר; וַיִּחַר-אַף יְהוָה, בְּיִשְׂרָאֵל.  ד וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, קַח אֶת-כָּל-רָאשֵׁי הָעָם, וְהוֹקַע אוֹתָם לַיהוָה, נֶגֶד הַשָּׁמֶשׁ; וְיָשֹׁב חֲרוֹן אַף-יְהוָה, מִיִּשְׂרָאֵל.  ה וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה, אֶל-שֹׁפְטֵי יִשְׂרָאֵל:  הִרְגוּ אִישׁ אֲנָשָׁיו, הַנִּצְמָדִים לְבַעַל פְּעוֹר.  ו וְהִנֵּה אִישׁ מִבְּנֵי יִשְׂרָאֵל בָּא, וַיַּקְרֵב אֶל-אֶחָיו אֶת-הַמִּדְיָנִית, לְעֵינֵי מֹשֶׁה, וּלְעֵינֵי כָּל-עֲדַת בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל; וְהֵמָּה בֹכִים, פֶּתַח אֹהֶל מוֹעֵד.  ז וַיַּרְא, פִּינְחָס בֶּן-אֶלְעָזָר, בֶּן-אַהֲרֹן, הַכֹּהֵן; וַיָּקָם מִתּוֹךְ הָעֵדָה, וַיִּקַּח רֹמַח בְּיָדוֹ.  ח וַיָּבֹא אַחַר אִישׁ-יִשְׂרָאֵל אֶל-הַקֻּבָּה, וַיִּדְקֹר אֶת-שְׁנֵיהֶם--אֵת אִישׁ יִשְׂרָאֵל, וְאֶת-הָאִשָּׁה אֶל-קֳבָתָהּ; וַתֵּעָצַר, הַמַּגֵּפָה, מֵעַל, בְּנֵי יִשְׂרָאֵל.  ט וַיִּהְיוּ, הַמֵּתִים בַּמַּגֵּפָה--אַרְבָּעָה וְעֶשְׂרִים, אָלֶף.

במקרה הזה רואים את התנאים לחובת רצח על פי תורת הברית
א. היה חטא עבודה זרה
ב. הייתה מצות ה' להוקיע את כל ראשי העם נגד השמש
ג. ניתנה הנחיה לשופטים לפסוק הרג לכל מי שהוא נצמד לבעל פעור זתומרת שכבר היה משפט ודין עוד בטרם נתפס החוטא.
ד. איש מבני ישראל בא עם מדיינית זתומרת שהוא מבין אלה שנצמדים לעבודה זרה בנוכחות עדים
ה. מבין העדים פנחס היה הראשון להיות המוציא לפועל של משפט צדק שכבר נעשה כי כבר הדין ניתן והיו עדים.

במעשה זה פנחס עשה את מצוה ה', ביצע משפט צדק (שלא הוא השופט) וכיפר לעם ישראל על קנאת ה' ועצר את המגפה שמתו בה 24000 איש.

מנותק zelhar

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 4293
אופקים:יהודי חיסל ערבי שיצא עם יהודייה
« להגיב #42 ב- : דצמבר 04, 2008, 19:40:27 »
והנה ציטוט בעניין דין רודף (היתר לזמרי להרגו מתוך הגנה עצמית) שחל על פנחס:
ציטוט
ג. דין רודף


למרות שהתורה התירה למקנא לה' להרוג בשלושת המקרים: "הגונב את הקסוה, והמקלל בקוסם, והבועל ארמית...כהן ששמש בטומאה" (סנהדרין, פ"ט, משנה ו'). המקנא לוקח על עצמו סיכון שאם יתהפך החוטא ויהרוג את המקנא, החוטא יהיה פטור מעונש. וכן מצאנו בגמ' לגבי פנחס: "שאם פירש זמרי (מכזבי) והרגו פנחס, נהרג עליו (פנחס). נהפך זמרי והרגו לפנחס, אין (זמרי) נהרג עליו שהרי (פנחס) רודף הוא (סנהדרין פב.). יתרה מזאת, ע"פ ההלכה, כל אדם (ראובן) שרואה אדם (שמעון) שרודף אחר חברו (לוי) להורגו, רשאי הוא (ראובן) להרוג את הרודף (שמעון), ואף מצווה על כך, במצוות "לא תעמוד על דם רעך" (הרמב"ם, הל' רוצח, פ"א, ו-ז, ט"ו, שו"ע, תכ"ה, א'). אולם, במקרה שכזה אם הרודף (שמעון) יסתובב ויהרוג את רודפו (ראובן) הוא יהיה (שמעון) חייב מיתה. משום שהמבקש להרוג (ראובן) את הרודף (שמעון) מקיים מצווה, ולכן אין לרודף (שמעון) היתר להרוג את הרודף (ראובן). נמצאנו למדים מכאן, שכאשר פנחס רדף את זמרי ע"מ להורגו, לא היה זה בגדר של "לא תעמוד על דם רעך". לפיכך היה זמרי רשאי להרוג את פנחס מדין רודף (משנה למלך-הרמב"ם, הל' רוצח, פ"א, ט"ו). וכן הדין לגבי גואל הדם אשר התורה פטרה אותו מעונש בגין הריגתו של הרוצח בשגגה, בהיותו מחוץ לעיר המקלט. אך אם הרוצח בשגגה הורג את גואל הדם בכדי להציל את נפשו, פטור הוא מעונש. משום שאין גואל הדם מצווה להרוג את הרוצח בשגגה, כי עונשו של הרוצח בשגגה הוא גלות, ולא מוות.
ודע, שגם פנחס היה בגדר של "גואל הדם" של כ"ד אלף איש מישראל שנהרגו בעוון זמרי, וגם מעשהו היה בבחינת "לא תעמוד על דם רעך", שכן מצאנו שבעקבות הריגתו את זמרי, נעצרה המגפה מעל ישראל. וכן העיד עליו הקב"ה: "ולא כליתי את בני ישראל בקנאתי" (במדבר, כ"ה, י"א).

אני ממליץ לכולכם לקרוא את כל המאמר בקישור הזה: http://www.tora.us.fm/tnk/messages/sofrim_hagay_mxjva_21.html

עולה מתוכו שכיום אין כל היתר הלכתי לבצע הרג מתוך קנאות מאחר שהתבתל גילוי השכינה וחרב המקדש.