גם אני אכתוב בס"ד או בעצם ב"ה
אני אולי קרובה בדעותיי לדעתך לקראים או לנוצרים שאתה קורא להם כופרים כדי להצדיק את החטא שלך
של שנאה ולקרוא להם אוייבים.
במה אתה שונה מהשמאלנים שמחפשים רק סיבה או תרוץ על מה לשנוא ועל מה להסית נגד דעה של אדם מסויים?
אולי מתוך כל ה"כופרות" שבדעות שלי תבדוק מה האמת אם אתה באמת חושב על יראת שמיים?
כשתכניס לעצמך טוב טוב לראש שאני לא אוייב ולך תדע... אולי גם אני מצאצאי משה רבינו...
אבל היום אנשים אפילו לא יודעים לאיזה שבט הם שייכים ולאיזה נחלה...
מבחינתי התורה שבעל פה היא תורת הבעל
ותורת הבעל היא עבודה זרה...
אבל אתה יודע מה?
לא יצרו את ההלכה מתוך כוונה רעה...
זאת הייתה גם צורה של מלחמת הגנה כדי להגן על הקהילה היהודית בגלות מהתבוללות...
בסוף יצא שיצרו עם יהודי שהברית בו עוברת בבני הנקבות
ובמקום ברית אבות הפך לברית אמאות
שהילדים שלהם ספק אם זכאים לנחלה בארץ האבות.
ואם כן אז יוצרים הפליה בין גרים כאלה שנספחו בנקבות לבין בני ישראל שאמותיהם בעניין יהדות
שלא קשורה לעניין השייכות הגנטית לעם ישראל...
אז גם כאן הייתה כוונה טובה
וזה דעתי על התורה שבעל פה שאתה כל כך מהלל
אם אתה כל כל בוטח בה ולא באמת שנשמרה בכתובים שיבושם לך...
בכל זאת אל תשכח שכל הדתות מבוססות בסופו של דבר רק ואך ורק על התורה שבכתב
כל אחד לקח חלק מהחוקים והעלים חלק מהחוקים
והיהדות לא שונה בזה לצערי משאר הדתות
צר לי שביהדות לא שומרים את כל החוקים והוסיפו וגרעו דברים שמעולם לא אמר משה ותרוץ של לקרוא לזה תורת "הבעל"
בס"ד
אני לא מעדיף את ההלכה על-פני התורה. לא יתכן כזה דבר! ההלכה מבארת את התורה, ולא מהווה תחליף. בלי ההלכה, מאיפה אנו אמורים להבין את המשמעות של "טטפות בין עיניך"?
מקור סמכותם של חז"ל הוא התורה עצמה שמצווה אותנו לשמוע בקולם - "על פי התורה אשר יורוך ועל המשפט אשר יאמרו לך תעשה, לא תסור מן הדבר אשר יגידו לך ימין ושמאל" (דברים יז',יא').
גדולי ישראל הם אנשים שנדבקו בתורה ובעבודת ה' ומתוך כך זכו שתועבר דרכם המסורת של פרטי המצוות, וניתנה להם היכולת לכוון בלימודם לרצון ה' ועל ידי זה להדריך אותנו כיצד לקיים את התורה.
בשום מקום לא כתבתי שאת אויב שיש לשנוא. אלא, את פשוט תנוקת שנשבתה, מבולבלת, טועה ותועה. כפי שכתבתי בתגובה קודמת (לאשכול אחר), גם אני הייתי בדיוק כמוך, החשבתי את ההלכה לסילופים שהמציאו רבנים רודפי שררה שמטרתם היתה להחליף את יראת ה' ביראה כלפיהם. אמונה נפסדת ושקרית זו היא של הקראים ושל "יהודים משיחיים", חלקם נוצרים במסווה, וחלקם משומדים. לאחר חקירה יסודית ולימוד מקורות הלכתיים, הגעתי למסקנה שהמשומדים והמינים הם אלו שטועים, והעלילות שלהם נגד הרבנים של יבנה ונגד אמיתות ההלכה נובעות אך ורק מתוך תסכול וקנאה על כך שהם וסילופיהם והאמונה הנפסדת ביש"ו הוחרמו ונדחו ע"י הרבנים.
אהבה ושנאה, רחמים ואכזריות אינם כשלעצמם טובים או רעים, אלא הנסיבות והאופן שבו עושים בהם שימוש הם שקובעים אם הם מתאימים או לא. כפי שכתב שלמה המלך ע"ה (קהלת)
מַה-שֶּׁהָיָה, הוּא שֶׁיִּהְיֶה, וּמַה-שֶּׁנַּעֲשָׂה, הוּא שֶׁיֵּעָשֶׂה; וְאֵין כָּל-חָדָשׁ, תַּחַת הַשָּׁמֶשׁ
...
לַכֹּל, זְמָן; וְעֵת לְכָל-חֵפֶץ, תַּחַת הַשָּׁמָיִם.
עֵת לָלֶדֶת, וְעֵת לָמוּת;
עֵת לָטַעַת, וְעֵת לַעֲקוֹר נָטוּעַ.
עֵת לַהֲרוֹג וְעֵת לִרְפּוֹא,
עֵת לִפְרוֹץ וְעֵת לִבְנוֹת.
עֵת לִבְכּוֹת וְעֵת לִשְׂחוֹק,
עֵת סְפוֹד וְעֵת רְקוֹד.
עֵת לְהַשְׁלִיךְ אֲבָנִים, וְעֵת כְּנוֹס אֲבָנִים;
עֵת לַחֲבוֹק, וְעֵת לִרְחֹק מֵחַבֵּק.
עֵת לְבַקֵּשׁ וְעֵת לְאַבֵּד,
עֵת לִשְׁמוֹר וְעֵת לְהַשְׁלִיךְ.
עֵת לִקְרוֹעַ וְעֵת לִתְפּוֹר,
עֵת לַחֲשׁוֹת וְעֵת לְדַבֵּר.
עֵת לֶאֱהֹב וְעֵת לִשְׂנֹא,
עֵת מִלְחָמָה וְעֵת שָׁלוֹם
ומפרש (קהלת רבה ג 4-9) : "עת לטעת - בשעת שלום, ועת לעקור נטוע - בשעת מלחמה. עת להרוג - בשעת מלחמה, ועת לרפא - בשעת שלום. עת לפרוץ - בשעת מלחמה, ועת לבנות - בשעת שלום. עת לבקש - בשעת שלום, ועת לאבד - בשעת מלחמה. עת לקרוע - בשעת מלחמה, ועת לתפור - בשעת שלום. עת לאהוב - בשעת שלום, ועת לשנוא - בשעת מלחמה. עת למלחמה - בשעת מלחמה, ועת לשלום - בשעת שלום"'.
רדיפת שלום עיוורת והפניית הלחי השניה הם לא הדרך היהודית. התעלמות התאבדותית מגיס חמישי של אויבים פנימיים, וכל שכן חיצוניים, הם לא הדרך היהודית. אם עובר יהודי תמים וחסר-ישע שמסכן את חיי האם כתוצאה מסיבוכים בהריון או בלידה נחשב לרודף ויש להורגו כדי להציל את חיי האם, על אחת כמה וכמה יהודים מבוגרים שבוגדים בעמם ומשתפים פעולה עם אויבים חיצוניים.
את טועה לגבי כך שכל הדתות כביכול מבוססות אך ורק על תורה שבכתב. אצל המוסלמים, בנוסף לקור'אן יש גם את החדית', שהוא קובץ עדויות מפי מוסלמים או צאצאים של מוסלמים שחיו בתקופתו של מוחמד יש"ו וטענו שמוחמד יש"ו אמר או עשה דברים מסויימים. המוסלמים מחשיבים את החדית' לא פחות קדוש מהקור'אן, ולא רק זה, אלא שבאמצעות החדית' הם יודעים את הסדר הכרונולוגי של פרקי הקור'אן (שכידוע אינם מסודרים בסדר כרונולוגי).
את תהליך החזרה בתשובה שלי התחלתי מלימוד הקור'אן והאיסלם, כדי להבין איך חושבים אויבינו. בו-זמנית למדתי מינימום של יהדות, לצערי ממקורות קראיים, שגרמו לחשוב כמו קראי, ולבסוף הגעתי לאמת, ב"ה.
מקווה שיהיה לך גם כן מספיק שכל ומזל להגיע לאמת.