כתב נושא: מה חוקי ומה בלתי חוקי - שיעור קצר מס' 1  (נקרא 8979 פעמים)

0 משתמשים ו- 2 אורחים נמצאים בנושא זה.

מנותק חיים בן_פסח

  • אדמין הפורום
  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 8063
מה חוקי ומה בלתי חוקי - שיעור קצר מס' 1
« ב- : נובמבר 28, 2008, 05:53:41 »
בס''ד

חברנו היקר "אחים באמת" הציע שנסביר מה חוקי ומה לא. הצעה מצויינת.
העניין לא פשוט כי ה"כללים" משתנים כל הזמן. אין לערב רב הבולשביקי שמשתלט על ארץ ישראל כללים ברורים, קבועים, יציבים ואיתנים.
אולם בכל זאת אפשר ללמוד על מה "מותר" ומה "אסור" במשטר הבולשביקי.
הנה השיעור הקצר הראשון בע''ה:

א. בלתי חוקי: "מוות לערבים."

חוקי: "מוות ליהודים." (כמו שהערבים צעקו בעכו ובמקומות אחרים)

חוקי: "מוות למחבלים הערבים."

חוקי: "מוות לאוייבינו." (כי זה די מופשט)

ב. בלתי חוקי: "לגרש את הערבים."

חוקי: "לגרש את היהודים." (כמו שעשו בגוש קטיף וימית)

חוקי: "הגירה ערבית המונית מארץ ישראל תמורת פיצויים." (המצע של הימין האמיתי)

חוקי: "עידוד הגירה ערבית המונית מארץ ישראל." (המצע של הימין האמיתי)

ג. בלתי חוקי: "מוות לשמאלניים ולבוגדים."

חוקי: "מוות למתנחלים." (כמו שזאב שטרנהל והעיתון "הארץ" הציעו)

חוקי: "מוות לימניים." (כמו שעמי איילון הציע כשהוא אמר שצריך עוד אלטלנה)

חוקי: "מוות לדתיים." (שולמית אלוני אמרה שכל פעם שהיא רואה דתיים, היא מבינה למה הייתה שואה)

חוקי: "פושעי אוסלו למשפט."

חוקי: "פושעי גירוש גוש קטיף למשפט."

« עריכה אחרונה: נובמבר 28, 2008, 06:01:16 על ידי חיים בן_פסח »

מנותק אחים באמת

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 2494
  • פתחו לי פתח כחודו של מחט...
    • האתר שלי
מה חוקי ומה בלתי חוקי - שיעור קצר מס' 1
« להגיב #1 ב- : נובמבר 28, 2008, 07:55:36 »
תודה רבה חיים היקר! 8)

מקווה להמשך השרשור עם עוד הרבה הדרכה שלך, ושל כל חברינו האהובים! O0

מנותק משה לוי

  • חבר(ה) בכיר(ה)
  • *
  • הודעות: 1652
מה חוקי ומה בלתי חוקי - שיעור קצר מס' 1
« להגיב #2 ב- : נובמבר 29, 2008, 18:19:25 »
תודה לך רבה חיים וגם לך אחים באמת,שניכם עושים פה עבודת קודש נפלאה
[gif[/img]

מנותק carmit3levi

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 114
מה חוקי ומה בלתי חוקי - שיעור קצר מס' 1
« להגיב #3 ב- : דצמבר 01, 2008, 18:04:25 »
אפשר להביע דעה  ..
שלום

בלתי חוקי: "מוות ליהודים"
בלתי חוקי: "מוות לערבים"
בלתי חוקי: "מוות לשמאלנים"
בלתי חוקי: "מוות לדתיים"
לא תרצח
אם יהיה באיש עוון על פי שניים או שלושה עדים יומת המת.
אבות לא יומתו על בנים ובנים לא על אבות
איש בחטאו יומת.

בלתי חוקי: "לגרש את הערבים"
בלתי חוקי: "לגרש את היהודים"
בלתי חוקי: "לגרש בכלל"
ואהבת את הגר כי גרים הייתם בארץ מצרים
תורה אחת חוק אחד לך ולגר הגר בתוכך
ואהבת לרעך כמוך.

לא תנקום ולא תיטור לאחיך

הדרך לעשות משפט היא דרך בית המשפט
צריך שהדברים שבית המשפט אומר יהיו כתובים
כי כשזה כתוב יש שתי אפשרויות
זה קודם כל מסמך מעיד על זה שנעשה ניסיון לצדק בדרך חוקית
ואם אין צדק על ידי בית המשפט
זה מכתב עדות לאות קלון
ושופט כל הארץ יעשה משפט.

יש כאן בית משפט עם חוקים משלו
וחוסר שוויון בפני החוק
אבל יש עוד מישהו שהוא שופט
ואי אפשר לשחד אותו
וגם השופטים עומדים לפניו למשפט

אני רק מברכת את כולם שיעשו הישר בעיניו
ויצליחו ללכת כישר בעיניו כדי שילחם לכם את מלחמתכם


מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
מה חוקי ומה בלתי חוקי - שיעור קצר מס' 1
« להגיב #4 ב- : דצמבר 01, 2008, 18:11:17 »
אפשר להביע דעה  ..
שלום

בלתי חוקי: "מוות ליהודים"
בלתי חוקי: "מוות לערבים"
בלתי חוקי: "מוות לשמאלנים"
בלתי חוקי: "מוות לדתיים"
לא תרצח
אם יהיה באיש עוון על פי שניים או שלושה עדים יומת המת.
אבות לא יומתו על בנים ובנים לא על אבות
איש בחטאו יומת.

בלתי חוקי: "לגרש את הערבים"
בלתי חוקי: "לגרש את היהודים"
בלתי חוקי: "לגרש בכלל"
ואהבת את הגר כי גרים הייתם בארץ מצרים
תורה אחת חוק אחד לך ולגר הגר בתוכך
ואהבת לרעך כמוך.

לא תנקום ולא תיטור לאחיך

הדרך לעשות משפט היא דרך בית המשפט
צריך שהדברים שבית המשפט אומר יהיו כתובים
כי כשזה כתוב יש שתי אפשרויות
זה קודם כל מסמך מעיד על זה שנעשה ניסיון לצדק בדרך חוקית
ואם אין צדק על ידי בית המשפט
זה מכתב עדות לאות קלון
ושופט כל הארץ יעשה משפט.

יש כאן בית משפט עם חוקים משלו
וחוסר שוויון בפני החוק
אבל יש עוד מישהו שהוא שופט
ואי אפשר לשחד אותו
וגם השופטים עומדים לפניו למשפט

אני רק מברכת את כולם שיעשו הישר בעיניו
ויצליחו ללכת כישר בעיניו כדי שילחם לכם את מלחמתכם
בס"ד

ברוכה הבאה.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק carmit3levi

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 114
מה חוקי ומה בלתי חוקי - שיעור קצר מס' 1
« להגיב #5 ב- : דצמבר 01, 2008, 18:30:54 »
תודה
אני מקוה שהדעות שלי לא יעצבנו אף אחד
כי אני לא מספיק קיצונית כמו שהייתי פעם

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
מה חוקי ומה בלתי חוקי - שיעור קצר מס' 1
« להגיב #6 ב- : דצמבר 01, 2008, 19:04:37 »
תודה
אני מקוה שהדעות שלי לא יעצבנו אף אחד
כי אני לא מספיק קיצונית כמו שהייתי פעם
בס"ד

זה תלוי כיצד את מגדירה "קיצוניות".  לגבי, כל סטיה מהתורה ומההלכה היא הקיצוניות האמיתית, ולכן ה"מתנחלים" הם המתונים האמיתיים, והקיצוניים האמיתיים הם הערב רב המתיוונים.  הימין האמיתי לא מטיף להרג ערבים אלא ליישום "והורשתם את כל יושבי הארץ מפניכם", היינו השלב השני (העברת ערביי ישראל חזרה לארצות מוצאם) של תהליך חילופי אוכלוסין שהחל בתש"ח כשמדינות ערב גרשו 800,000 יהודים לישראל.  הם נתנו לנו את היהודים שלהם, ואנחנו רוצים להחזיר מחווה זו ולתת להם את הערבים שלנו.  נחש לא יכול לגרום נזק כאשר הוא חי בשדה, אבל הוא מאוד מסוכן אם הוא מוצא את דרכו לבית של בני אדם.  רצוננו לטהר את ביתנו הלאומי מנחשים, וישנם יהודים שמונעים זאת מאיתנו---הם האויב האמיתי, הגיס החמישי, אבן הנגף האמיתית לשלום בר-קיימא.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק carmit3levi

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 114
מה חוקי ומה בלתי חוקי - שיעור קצר מס' 1
« להגיב #7 ב- : דצמבר 01, 2008, 19:42:28 »
תודה

מבחינתי תורה והלכה זה לא אותו דבר...
אני יותר נאמנה לתורה מאשר להלכה.
אני לא מטיפה להרג ערבים וגם לא להורשה שלהם
אני מטיפה לשוויון בחוק בפני בית המשפט
שמבחינתי זה הקיום של תורה אחת וחוק אחד לך ולגר הגר בתוכך.
ולזה שהחוק צריך להיות חוקי הברית והמורשת.

לדעתי לא צריך להעביר את ערביי ישראל לארצות מוצאם. לדעתי צריך לגייר אותם כדי שהמשפט חוק אחד לכולם בצורה שוויונית לכולם יתקיים וכל זמן שהם ערבים יהיה קיפוח ואי שוויון בפני החוק ומספיק שתהיה קבוצה מקופחת לאו דווקא ערבית שעושים עליה חטאים כדי שיהיו כאן מלחמות מעולם עד עולם.

בקשר לנחשים אני לא נגד טיהור ביתינו מנחשים
זה מקביל למשפט "ובערת הרע מקרבך"
מבחינתי

אבל אם טועים בזיהוי הרע אז בעצם יוצרים רע.

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
מה חוקי ומה בלתי חוקי - שיעור קצר מס' 1
« להגיב #8 ב- : דצמבר 01, 2008, 21:53:56 »
תודה

מבחינתי תורה והלכה זה לא אותו דבר...
אני יותר נאמנה לתורה מאשר להלכה.
אני לא מטיפה להרג ערבים וגם לא להורשה שלהם
אני מטיפה לשוויון בחוק בפני בית המשפט
שמבחינתי זה הקיום של תורה אחת וחוק אחד לך ולגר הגר בתוכך.
ולזה שהחוק צריך להיות חוקי הברית והמורשת.

לדעתי לא צריך להעביר את ערביי ישראל לארצות מוצאם. לדעתי צריך לגייר אותם כדי שהמשפט חוק אחד לכולם בצורה שוויונית לכולם יתקיים וכל זמן שהם ערבים יהיה קיפוח ואי שוויון בפני החוק ומספיק שתהיה קבוצה מקופחת לאו דווקא ערבית שעושים עליה חטאים כדי שיהיו כאן מלחמות מעולם עד עולם.

בקשר לנחשים אני לא נגד טיהור ביתינו מנחשים
זה מקביל למשפט "ובערת הרע מקרבך"
מבחינתי

אבל אם טועים בזיהוי הרע אז בעצם יוצרים רע.
בס"ד

אי אפשר לגייר גוים בניגוד לרצונם, ואסור לנו אפילו לשכנע אותם להתגייר---אנחנו לא דת מסיונרית.  אני כבר הבנתי מהודעות קודמות שאת "מאמינה רק בתורה" ולא מכירה בסמכותה של ההלכה, וזה הופך אותך לקראית.  המלה "גר" בתורה פרושה "גר צדק", היינו גוי שהתגייר (מרצונו).  הערבים אינם גרים, הם "יושבי הארץ" שהיינו אמורים להוריש, ובמקום זה הותרנו אותם בארץ, וכפי שניבא הכתוב, הם הפכו לשכים בעינינו ולצנינם בצידנו.    יש לך כוונות טובות ורצון טוב, אבל כפי שלימדנו נעים זמירות ישראל ע"ה, "ראשית חכמה יראת ה'".  וכן, "משנאיך ה' אשנא ובמתקוטטיך אתקוטט".  האם לדעתך דוד המלך ע"ה היה קיצוני ומחרחר ריב ומדון?  גדולי ישראל עמלו במשך אלפי שנים להבין, לפרש, ולהתאים את התורה לזמנם, ולדידך כל זה אינו אלא שטויות לא רלוונטיות?  את רוצה שנחזור לסקילה באבנים, שריפה,ייבום ונישואים פוליגמיים כפי שהתורה מצווה?  עד מתי את פוסחת על שתי הסעפים?
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק carmit3levi

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 114
מה חוקי ומה בלתי חוקי - שיעור קצר מס' 1
« להגיב #9 ב- : דצמבר 01, 2008, 22:49:39 »
בס"ד

אי אפשר לגייר גוים בניגוד לרצונם, ואסור לנו אפילו לשכנע אותם להתגייר---אנחנו לא דת מסיונרית.  אני כבר הבנתי מהודעות קודמות שאת "מאמינה רק בתורה" ולא מכירה בסמכותה של ההלכה, וזה הופך אותך לקראית.  המלה "גר" בתורה פרושה "גר צדק", היינו גוי שהתגייר (מרצונו).  הערבים אינם גרים, הם "יושבי הארץ" שהיינו אמורים להוריש, ובמקום זה הותרנו אותם בארץ, וכפי שניבא הכתוב, הם הפכו לשכים בעינינו ולצנינם בצידנו.    יש לך כוונות טובות ורצון טוב, אבל כפי שלימדנו נעים זמירות ישראל ע"ה, "ראשית חכמה יראת ה'".  וכן, "משנאיך ה' אשנא ובמתקוטטיך אתקוטט".  האם לדעתך דוד המלך ע"ה היה קיצוני ומחרחר ריב ומדון?  גדולי ישראל עמלו במשך אלפי שנים להבין, לפרש, ולהתאים את התורה לזמנם, ולדידך כל זה אינו אלא שטויות לא רלוונטיות?  את רוצה שנחזור לסקילה באבנים, שריפה,ייבום ונישואים פוליגמיים כפי שהתורה מצווה?  עד מתי את פוסחת על שתי הסעפים?

לא אמרתי לגייר אותם בניגוד לרצונם. לא אמרתי לגייר את כל הגויים. רק את אלה שנמצאים כאן או באים לשטח המדינה. להציע להם אפילו חינם לפחות לעשות להם ברית! הארץ כאן היא קדושה עיני ה' בה מראשית השנה ועד אחרית השנה.
ליידע אותם שיש כאן אלוהים שיש כאן כללים. לשכנע אותם כן זה אפילו חובה.
זה לדעתי חטא שלא עושים את זה. אבל מי שלא רוצה אז לא. לא בכפיה. אבל לשכנע ולהציג את האפשרות כאפשרות קיימת ואפשרית בלי 1001 קשיים.
הערבים הם "יושבי הארץ" בדיוק כמו כולם כאן שהם יושבים בארץ בנחלות שהם אפילו לא יודעים אם זה של השבט שלהם או לא.

אברהם אבינו היה מכניס אורחים... כאן כאילו מגרשים את כולם אפילו לא מציעים לגרים שבאים לארצנו מכל מיני סיבות
מצוקה בארצם למשל. להתגייר ולהיות משלנו.

אני לא אמרתי שאני רוצה שנחזור לחזור לסקילה באבנים, שריפה,ייבום ונישואים פוליגמיים כפי שהתורה מצווה?  עד מתי את פוסחת על שתי הסעפים?

אבל צריך להיות עונש מוות לדעתי באופן ודאי ורשמי לרוצחי זדון מחוסרי חרטה שהיו 2 עדים למעשה הרצח שלהם.
לחלק מהערבים יש עדים לזדון לרציחות ועושים להם  משפט שטח עם צבא ואפילו הורגים כאלה בלי שיהיו עדים לאיזה משהו רע שהם עשו.

היום בגלל שאין חוק ייבום כמו פעם ובגלל שאסור שני נשים אז אלמנות לאדם שיש לו אח לא יביאו לו ילד על שמו.
בגלל שאוסרים חתונה עם יותר מבן זוג אחד וזה בעצם מצב טוב
כי זה מונע עוולות מסויימים שהיו יכולים להיות ומונע התמודדות עם חוקים מסויימים
כי במילה אפילו את הקצת שיש פה בקושי אוכפים.
ואזלת יד

אני לא רואה מדוע רע שישא גבר יותר מאשה אחת אם יש לו יכולת כלכלית להכיל יותר מאחת ולמה למנוע אם הוא מסוגל לדאוג ליותר.
היום גברים בורחים מתשלומי מזונות עבור הילדים שלהם והנשים שלהם וזה שיש הגבלה על מספר הנשים החוקיות זה עוד איכשהו מונע מהמצב להיות יותר מסובך ממה שהוא.

בקשר לדוד המלך... הוא לא היה בעיני מחרחר ריב ומלחמה... הוא עשה מה ש ה' אמר לו חוץ מהחטא ההוא
והבן שלו זכה בתקופה של 50 שנות שלום אחרי המלחמות שלו.


מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
מה חוקי ומה בלתי חוקי - שיעור קצר מס' 1
« להגיב #10 ב- : דצמבר 01, 2008, 23:04:44 »
בס"ד

את סותרת את עצמך.  מצד אחד את רוצה "תורה נטו, בלי שינויים של ההלכה", ומצד שני את לא רוצה סקילה, שריפה, וייבום (בקשר לפוליגמיה את לא בטוחה, אבל היי בטוחה שאם היית חיה בנישואים שכאלה, והיית צריכה "לשתף" את בעלך עם נשים אחרות, דעתך היתה משתנה מהר מאוד).  אני ציטטתי את דוד המלך, ואת טוענת שלמרות הדברים הקשים שהוא הטיח כלפי שונאי ישראל ("מושג מהגמרא מכוון ליהודים מתיוונים שנלחמים נגד היהדות ויהודים אמוניים), הוא לא מחרחר ריב ומדון.  והרי חיים וחברי תנועתנו עושים בדיוק את מה שמתאר דוד המלך במזמור---שונאים את משנאינו ומתקוטטים (באינטרנט, לעת עתה) במתיוונים, אז מה ההבדל?
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק carmit3levi

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 114
מה חוקי ומה בלתי חוקי - שיעור קצר מס' 1
« להגיב #11 ב- : דצמבר 01, 2008, 23:15:41 »

אני לא סותרת את עצמי
אני אומרת שבמצב שנמצאים בו היום אז באמת טוב שזה לא ככה כי תראה איך המדינה מתנהלת...
יש מבין?
אבל בעיקרון באמת הייתי רוצה שזה יתנהל בצורה תקינה על פי חוקי המורשת וחוקי הברית.

בגלל שהיום המצב הוא ככה ובקושי אוכפים חוקים ועבריינים חוגגים אז גם אין לי אמונה שיאכפו את החוקים שמאפשרים את החופש בחירה
לאדם אם לקחת על עצמו יותר מאשה אחת מבלי שינזקו זכויות הנשים.

בגלל זה לא אכפת לי שכרגע לא תהיה בחירה בעניין הזה כי אולי ככה פחות אנשים יפגעו.

אבל בעיקרון אני בעד חופש לכל מי שמסוגל לקחת אחריות ולעשות את הדברים בצורה שלא לפגוע בזולת בזכויותיו.
מי שלא מסוגל הוא לא ברמה מספיק גבוהה לזה
וזה מה שאני אומרת
אני בעד זה
אבל אני טוענת שאנחנו כיום לא ברמה מוסרית מספיק גבוה לזה שאפשר להרשות את זה מבלי שאנשים יפגעו.

מנותק גור-אריה

  • "אריה ישאג מי לא ירא"
  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3034
  • לָמוּת אוֹ לִכְבּוֹש אֶת הָהָר
מה חוקי ומה בלתי חוקי - שיעור קצר מס' 1
« להגיב #12 ב- : דצמבר 01, 2008, 23:26:32 »
אפשר להביע דעה  ..
שלום

בלתי חוקי: "מוות ליהודים"
בלתי חוקי: "מוות לערבים"
בלתי חוקי: "מוות לשמאלנים"
בלתי חוקי: "מוות לדתיים"
לא תרצח
אם יהיה באיש עוון על פי שניים או שלושה עדים יומת המת.
אבות לא יומתו על בנים ובנים לא על אבות
איש בחטאו יומת.
מדובר על אחים לא על אוייבים! על אוייבים נאמר "גדולה נקמה שניתנה בין שתי אותיות" ומי שלא נוקם על פגיעה בעם ישראל מחלל כבוד שמים.

ציטוט
בלתי חוקי: "לגרש את הערבים"
בלתי חוקי: "לגרש את היהודים"
בלתי חוקי: "לגרש בכלל"
ואהבת את הגר כי גרים הייתם בארץ מצרים
תורה אחת חוק אחד לך ולגר הגר בתוכך
ואהבת לרעך כמוך.

לא תנקום ולא תיטור לאחיך
גר תושב הוא גוי בודד לא עם שחי כאן ושומר את שבע מצוות בני נח חוקי מאד לגרש את הערבים ואף חובה מהתורה
"והורשתם את יושבי הארץ מפניכם" רש"י: והורשתם וגירשתם. ואם לא תורישו...והיה אשר תצותירו מהם לשיכים בעיניכם ולצנינים בצדיכם וגו'
אור החיים:ואם לא תורישו..וצררו אתכם-לא די שלא תזכו בחלק שלא כבשתם אלא אף חלק הארץ שכבשתם וצררו אתכם לומר קומו צאו ממנו.

ודבר גירוש "יושבי הארץ" כבר נפסק בהלכות מלכים וב"ספר המצוות" בשכחת עשין הלכה ד' וזה נאמר על "זולתינו מן האומות" עיין שם.

ציטוט
הדרך לעשות משפט היא דרך בית המשפט
צריך שהדברים שבית המשפט אומר יהיו כתובים
כי כשזה כתוב יש שתי אפשרויות
זה קודם כל מסמך מעיד על זה שנעשה ניסיון לצדק בדרך חוקית
ואם אין צדק על ידי בית המשפט
זה מכתב עדות לאות קלון
ושופט כל הארץ יעשה משפט.

יש כאן בית משפט עם חוקים משלו
וחוסר שוויון בפני החוק
אבל יש עוד מישהו שהוא שופט
ואי אפשר לשחד אותו
וגם השופטים עומדים לפניו למשפט

אני רק מברכת את כולם שיעשו הישר בעיניו
ויצליחו ללכת כישר בעיניו כדי שילחם לכם את מלחמתכם

איש הישר בעיני ה' יעשה! וה' כבר ציווה על גירוש אוייבינו ונקמה בהם "לעשות נקמה בגויים תוכחות בלאומים",ו"מצווה להתגרות ברשעים בעולם הזה"
ואין שופט בארץ! כמו ימי קדם ימי "שפוט השופטים" אשר השופטים אשמים יותר מן הנאשם...

אז ככה אבקש התייחסותך לדבריי וכמובן ברוכה הבאה!

תָּגָר- עַל כָּל מַעֲצוֹר וּמֵצָר אִם תַּעַל אוֹ תֵרֶד
בְּלַהַב הַמֶּרֶד שָׂא אֵש לְהַצִּית - אֵין דָּבָר !
כִּי שֶקֶט הוּא רֶפֶש הַפְקֵר דָּם וָנֶפֶש
לְמַעַן הַהוֹד הַנִּסְתָּר.

מנותק גור-אריה

  • "אריה ישאג מי לא ירא"
  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3034
  • לָמוּת אוֹ לִכְבּוֹש אֶת הָהָר
מה חוקי ומה בלתי חוקי - שיעור קצר מס' 1
« להגיב #13 ב- : דצמבר 01, 2008, 23:30:54 »
ועוד משהו: התורה היא נגד גיור המוני! גם גוי שמגיע להתגייר יש לדחות אותו!!

לגבי הגויים בארץ לתורה יש רק פתרון אחד ואותו ציטטי לעיל ואם לא נבצע אותו יבוצע לנו מה שהבטיחה התורה שיקרה כפי שאכן קרה.
ואם את לא רואה את נבואת התורה מתממשת מול עינייך כנראה שאת חייה בחו"ל... "וצררו אתכם על הארץ אשר אתם יושבים בה".

גיור האוייבים הוא אסון,איננו מיסיונרים. פעם אחת עשינו זאת וגירנו ערב רב כזה ועד היום אנו סובלים מהם.

תודה
מבחינתי תורה והלכה זה לא אותו דבר...
א. זו שטות "ועשית ככל אשר יורוך". זה כתוב בתורה לא בהלכה...

שנית בנושאי "יושבי הארץ" התורה "קיצונית" בדיוק כמו ההלכה...דין אחד לגר זה לא ליושבי הארץ את לא יכולה להתייחס רק לפסוקים שנוחים לך ולזרוק את
הפסוקים שמפריעים לך! קיום התורה זהו גירוש הערבים ומניעת גירוש זה זוהי הפרת דבר ה'!

לתשומת ליבך גר שלא מתגייר לשם קיום מצוות בלבד אלא לצורך מטרה אחרת כלשהי(לא משנה איו אפילו השארות בארץ) גירותו אינה תופסת.
« עריכה אחרונה: דצמבר 01, 2008, 23:35:47 על ידי גור-אריה »

תָּגָר- עַל כָּל מַעֲצוֹר וּמֵצָר אִם תַּעַל אוֹ תֵרֶד
בְּלַהַב הַמֶּרֶד שָׂא אֵש לְהַצִּית - אֵין דָּבָר !
כִּי שֶקֶט הוּא רֶפֶש הַפְקֵר דָּם וָנֶפֶש
לְמַעַן הַהוֹד הַנִּסְתָּר.

מנותק carmit3levi

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 114
מה חוקי ומה בלתי חוקי - שיעור קצר מס' 1
« להגיב #14 ב- : דצמבר 02, 2008, 00:13:31 »

קודם כל תרשה לי להזכיר לך משהו.
משה רבינו ביקש בספר דברים שלא נוסיף על דברי התורה ולא נגרע מהם שנעשה אותם בדיוק כמו שהם בלי להוסיף דברים או להחסיר דברים ובלי להוסיף עוד דברים על הדברים (יעני תורה שבעל פה לסוגיה) ובלי להחסיר מהדברים.

לכן כשאתה מביא ציטוט תשתדל כמוני שאם לא יודעים במה מדובר ומה המקרה
לא להביא חלק ממשפט כי זה מעוות את המשמעות

תביא את כל הציטוט בבקשה
כי אם לא אתה לא מכבד את משה ע"ה.

לפני שהוא מת הוא ביקש לא להוסיף ולא לגרוע.
אז שמביאים ציטוט מהתורה
אם אתה מתכוון לסלף כדי לתת למישהו סמכות ש ה' לא צווה אז לפחות תביא את כל הציטוט של כל הפרשיה שבה מופיע המשפט ולא חלק ממנו.

אני  מדברת על "ועשית ככל אשר יורוך". מבחינתי זה גם נשיאת שמע שוא וחשוב לי להשמיע את הדעה הזאת.
מדובר על הכוהנים הלויים במקרה שיפלא ממך דבר בין דם לדם בין דין לדין בין נגע לנגע... במקרה שאתה לא בטוח או לא יודע או לא מבין את החוקים בתורה ורבים מי צודק... כמו שעכשיו אנחנו עושים נכון?
והלכת אל הכוהנים הלויים שלהם נתן ה' הסמכות לדבר בשמו או לשופט שיהיה בימים ההם כדי ללמוד את חוקי ה' ולדרוש אותם.
ואחרי שילמדו אותך את החוקים אתה חייב לציית להם.
זה מה שזה אומר ובהקשר הזה בלבד.

אני יודעת את החוקים ולמדתי אותם.
היום אין כוהנים לויים "אשר יורוך" כי כל התורה כתובה ולמרות שהיא כתובה אין עם אחד בעולם שמקיים אותה בשלמותה
אפילו לא עם ישראל.

אפילו לא הימין אפילו לא השמאל.
מהערבים אין מה לצפות ואולי גם לא מהשמאל כי הם עשו חרם על כל מה שקשור בדת.
מהחרדים אין מה לצפות משום שהם עשוקים בשמירה של ההלכה במקום בשמירה של חוקי התורה.

מה שאתה מציג לי זה לא התורה.
התורה היא בעד אהבת הגר והבאת מי שרק רוצה להיות משלנו לאהוב את אלוהי ישראל ולהיות משלנו כניסה לאוהל
הכנסת אורחים למורשת ולחוקי המורשת.
התורה מאשרת אהבת הגר כי גרים היינו אנחנו במצרים וגם בגלות היינו גרים.

ההלכה היא זו שנגד גיור המוני ובעד דחיית גוי שרוצה להתגייר משום שהיא הלכה שנועדה לשמור
על היהודים בגלות כדי שלא יתבוללו
היא לא באמת מה שתביא את הגאולה או שתגרום לעם לחזור לשמור את כל חוקי הברית וחוקי המורשת.
היא הלכה של חוקי גלות
הלכה של גלות
היא לא נכונה ולא רלבנטית למצב היום בארץ או לבן ישראל בוחר לחזור ולחיות כאן באדמות המורשת.

ובאמת שיש לי כבוד להלכה וכבוד למסורת
אבל באמת בא לי להגיד את המשפט הזה
מה עיניים להם ולא יראו?

מנותק גור-אריה

  • "אריה ישאג מי לא ירא"
  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3034
  • לָמוּת אוֹ לִכְבּוֹש אֶת הָהָר
מה חוקי ומה בלתי חוקי - שיעור קצר מס' 1
« להגיב #15 ב- : דצמבר 02, 2008, 00:24:11 »
קודם כל תרשה לי להזכיר לך משהו.
משה רבינו ביקש בספר דברים שלא נוסיף על דברי התורה ולא נגרע מהם שנעשה אותם בדיוק כמו שהם בלי להוסיף דברים או להחסיר דברים ובלי להוסיף עוד דברים על הדברים (יעני תורה שבעל פה לסוגיה) ובלי להחסיר מהדברים.

לכן כשאתה מביא ציטוט תשתדל כמוני שאם לא יודעים במה מדובר ומה המקרה
לא להביא חלק ממשפט כי זה מעוות את המשמעות

תביא את כל הציטוט בבקשה
כי אם לא אתה לא מכבד את משה ע"ה.

לפני שהוא מת הוא ביקש לא להוסיף ולא לגרוע.
אז שמביאים ציטוט מהתורה
אם אתה מתכוון לסלף כדי לתת למישהו סמכות ש ה' לא צווה אז לפחות תביא את כל הציטוט של כל הפרשיה שבה מופיע המשפט ולא חלק ממנו.

אני  מדברת על "ועשית ככל אשר יורוך". מבחינתי זה גם נשיאת שמע שוא וחשוב לי להשמיע את הדעה הזאת.
מדובר על הכוהנים הלויים במקרה שיפלא ממך דבר בין דם לדם בין דין לדין בין נגע לנגע... במקרה שאתה לא בטוח או לא יודע או לא מבין את החוקים בתורה ורבים מי צודק... כמו שעכשיו אנחנו עושים נכון?
והלכת אל הכוהנים הלויים שלהם נתן ה' הסמכות לדבר בשמו או לשופט שיהיה בימים ההם כדי ללמוד את חוקי ה' ולדרוש אותם.
ואחרי שילמדו אותך את החוקים אתה חייב לציית להם.
זה מה שזה אומר ובהקשר הזה בלבד.

אני יודעת את החוקים ולמדתי אותם.
היום אין כוהנים לויים "אשר יורוך" כי כל התורה כתובה ולמרות שהיא כתובה אין עם אחד בעולם שמקיים אותה בשלמותה
אפילו לא עם ישראל.

אפילו לא הימין אפילו לא השמאל.
מהערבים אין מה לצפות ואולי גם לא מהשמאל כי הם עשו חרם על כל מה שקשור בדת.
מהחרדים אין מה לצפות משום שהם עשוקים בשמירה של ההלכה במקום בשמירה של חוקי התורה.

מה שאתה מציג לי זה לא התורה.
התורה היא בעד אהבת הגר והבאת מי שרק רוצה להיות משלנו לאהוב את אלוהי ישראל ולהיות משלנו כניסה לאוהל
הכנסת אורחים למורשת ולחוקי המורשת.
התורה מאשרת אהבת הגר כי גרים היינו אנחנו במצרים וגם בגלות היינו גרים.

ההלכה היא זו שנגד גיור המוני ובעד דחיית גוי שרוצה להתגייר משום שהיא הלכה שנועדה לשמור
על היהודים בגלות כדי שלא יתבוללו
היא לא באמת מה שתביא את הגאולה או שתגרום לעם לחזור לשמור את כל חוקי הברית וחוקי המורשת.
היא הלכה של חוקי גלות
הלכה של גלות
היא לא נכונה ולא רלבנטית למצב היום בארץ או לבן ישראל בוחר לחזור ולחיות כאן באדמות המורשת.

ובאמת שיש לי כבוד להלכה וכבוד למסורת
אבל באמת בא לי להגיד את המשפט הזה
מה עיניים להם ולא יראו?

את כל הקשקוש הזה יכלת לתמצת בשמפט אחד,וגם התעלמת מהפסוק " והורשת את יושבי הארץ מפניכם" זה לא רק הלכה זו תורה!
לגבי "שלימות הפסוק" את זאת שגרעת ממנו! למרות שציטטת אותו במלואו,אבל התעלמת מקטע קטן ממנו...

"והלכת אל הכוהנים הלויים שלהם נתן ה' הסמכות לדבר בשמו או לשופט " שופט זהו דיין שבשראל "יפתח בדורו כשמואל בדורו" כמו יהושוע בן נון שלא היה לוי!
נכון שגם כהני שבט לוי,אבל לא רק הפסוק במפורש מדבר על ה"שופטים" הלא הם הרבנים וזקני ישראל.

תָּגָר- עַל כָּל מַעֲצוֹר וּמֵצָר אִם תַּעַל אוֹ תֵרֶד
בְּלַהַב הַמֶּרֶד שָׂא אֵש לְהַצִּית - אֵין דָּבָר !
כִּי שֶקֶט הוּא רֶפֶש הַפְקֵר דָּם וָנֶפֶש
לְמַעַן הַהוֹד הַנִּסְתָּר.

מנותק carmit3levi

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 114
מה חוקי ומה בלתי חוקי - שיעור קצר מס' 1
« להגיב #16 ב- : דצמבר 02, 2008, 01:17:13 »
לא לסבן אותי
מדובר על השופט בימים ההם
כמו יהושע

מדובר על האנשים שאלוהים נתן להם את הסמכות והם לא כל אחד אשר יבקש לו כהונה... כמו שהיה עם סיפור המטות
שכל מטה לשבט הביא מטהו כדי להוכיח שלמטה אהרון הכהונה.

שופט הוא מי ששופט על פי חוקי תורת משה.

כשהיום אין מי שישמור את כל חוקי תורת המורשת אין שופטים
אין כוהנים כי גם אותם השבית ה'
ואין נביאים כי גם אותם השבית ה'.

נשאר רק השבט... שעליו נאמר באחד שבטיך אשכון ועליו נאמר שבו יש לדרוש את ה'... באחד שבטיך...
אז אם אין שופט נביא או כהן לוי מכהן
איפוא לפי התורה היה צריך לדרוש ולא דרשו?

מנותק carmit3levi

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 114
מה חוקי ומה בלתי חוקי - שיעור קצר מס' 1
« להגיב #17 ב- : דצמבר 02, 2008, 08:00:22 »

הקשקוש הזה הוא תורה אם לא אכפת לך
אין לי בעיה שאתה אומר על דעות שלי האישיות שלא קשורות לתורה שהם קשקוש
יש לי בעיה שאתה אומר על התורה שהיא קשקוש ומביא אפילו לא רבע מהפרשיה של והורשת את יושבי הארץ מפניכם.
אני יודעת איזה פרק זה ואיזה פסוקים ואיזה פרשיה בתורה אתה יודע?
בקטע של ידיעה אני מדברת
שלא ישמע כאילו רם לבבי חס ושלום. אני בקטע של להוכיח לא בקטע של התנשאות
שופט הוא מישהו ש ה' ממנה ולא כל אחד שידרוש לו כהונה יוכל להיות כזה
ורק יעבור מסלול לימודים זה או אחר ...


מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
מה חוקי ומה בלתי חוקי - שיעור קצר מס' 1
« להגיב #18 ב- : דצמבר 02, 2008, 17:43:00 »
בס"ד

זהו ויכוח שניהלנו כבר הרבה פעמים עם קראים, והוא לא מוביל לשום מקום.  זהו ויכוח שבו אני נטלתי חלק כאשר הייתי בצד השני---הצד שלך---וכמובן שאף אחד לא שכנע אותי.  אם השינוי וההארה יבואו, הם יבואו מבפנים, מתוך לימוד המקורות הנכונים.  אני עדיין ממליץ לך ללמוד בתשומת לב את ספרי אור הרעיון ופרוש המכב"י.  עלייך להבין שהימין האמיתי זה לא סתם עוד איזה ארגון "ימני" עם מעט זיקה ליהדות.  אצלנו, קודם כל באים אמונה וקבלת עול מלכות שמיים, כפי שמוגדרים בתורה ובהלכה, ואחר כך באה "ימניות".  אם את דוחה את המשנה, הגמרא והתלמוד, הרי שאת דוחה את כל גדולי התורה שקמו לעם ישראל במשך אלפי שנים, ואת גם דוחה את כל הספרות האדירה שמבוססת על ההלכה.  בכלל זה את דוחה גם את מורשתו, משנתו וספריו של הרב.
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק גור-אריה

  • "אריה ישאג מי לא ירא"
  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3034
  • לָמוּת אוֹ לִכְבּוֹש אֶת הָהָר
מה חוקי ומה בלתי חוקי - שיעור קצר מס' 1
« להגיב #19 ב- : דצמבר 02, 2008, 17:52:27 »
לא אמרתי קשקוש על התורה,אמרתי קשקוש על סילופה! את מחקת פסוקים שלימים ולזה אני קורה קשקוש כמו שמקשקשים על דף ומוחקים...

תָּגָר- עַל כָּל מַעֲצוֹר וּמֵצָר אִם תַּעַל אוֹ תֵרֶד
בְּלַהַב הַמֶּרֶד שָׂא אֵש לְהַצִּית - אֵין דָּבָר !
כִּי שֶקֶט הוּא רֶפֶש הַפְקֵר דָּם וָנֶפֶש
לְמַעַן הַהוֹד הַנִּסְתָּר.

מנותק carmit3levi

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 114
מה חוקי ומה בלתי חוקי - שיעור קצר מס' 1
« להגיב #20 ב- : דצמבר 02, 2008, 18:00:08 »

לא נכון
יש לי כבוד לגדולי התורה וכל מי שלמד והתעסק עם זה. אין לי כבוד למעשים כמו סילוף ופרושים שמנוגדים לתורה שבכתב בצורה של דברים שעלולה להכשיל רבים בתורה.
אני לא בן אדם של שטיפת מוח. כבר הייתי בקטע של אמונה אמרתי. אני כבר לא באמונה אני בידיעה. רמת האמונה שלי עברה שמישור אחר.

מבחינתי קודם באה אמונה אחר כך דרישת ה' בלימוד ואחר כך הארה ואחר כך ידיעה.

מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
מה חוקי ומה בלתי חוקי - שיעור קצר מס' 1
« להגיב #21 ב- : דצמבר 02, 2008, 18:12:50 »
לא נכון
יש לי כבוד לגדולי התורה וכל מי שלמד והתעסק עם זה. אין לי כבוד למעשים כמו סילוף ופרושים שמנוגדים לתורה שבכתב בצורה של דברים שעלולה להכשיל רבים בתורה.
אני לא בן אדם של שטיפת מוח. כבר הייתי בקטע של אמונה אמרתי. אני כבר לא באמונה אני בידיעה. רמת האמונה שלי עברה שמישור אחר.

מבחינתי קודם באה אמונה אחר כך דרישת ה' בלימוד ואחר כך הארה ואחר כך ידיעה.
בס"ד

אכן.  גם יש"ו, אם אכן היה קיים, האמין שרמת האמונה שלו עברה למישור אחר והוא דחה את ההלכה והתיר למאמיניו איסורים תורניים.  את יכולה להאמין במה שאת רוצה, אבל זה לא יהדות.  זה יכול להיות יהדות "משיחית", זה יכול להיות קראות, אבל זה לא יהדות.  גם אני הייתי בצומת הדרכים הזו, וב"ה דחיתי את הסילופים ובחרתי ביהדות.
« עריכה אחרונה: דצמבר 02, 2008, 18:14:41 על ידי דוקא_כך »
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק carmit3levi

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 114
מה חוקי ומה בלתי חוקי - שיעור קצר מס' 1
« להגיב #22 ב- : דצמבר 02, 2008, 18:28:31 »

אני לא בחרתי ביהדות. נולדתי ככה.
אבל בחרתי באמונה באלוהי ישראל ובחרתי לעשות הישר בעיניו.
אם אני אראה שדרך הדת אני יכולה לעשות יותר הישר בעיניו ולא בהכרח בעיני הבריות או בעיני הרבנים או בעיני עצמי...
אז זו הדרך שאני אבחר בה...

אם זה יוצא טוב גם בעיני הסובבים אותי אז זכיתי.

יש דברים ביהדות שנראים לי כמו עבודה זרה.
יש דברים מהתורה שניתנים לקיים אותם בימינו במצבנו בדורנו ולא מקיימים אותם ביהדות
בגלל שיש תורה שבעל פה והלכה של גלות...

עושים בחוקים איפא ואיפא.
ולכן היהדות לא נראית לי שונה מהנצרות או מהאסלאם חוץ מהעובדה שיש מצב שהיא מכילה יותר חוקים מהברית
ולכן היא הדת המועדפת בעיני.


מנותק דוקא_כך

  • חבר(ה) V.I.P
  • חבר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 3620
  • ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה
מה חוקי ומה בלתי חוקי - שיעור קצר מס' 1
« להגיב #23 ב- : דצמבר 02, 2008, 18:36:24 »
אני לא בחרתי ביהדות. נולדתי ככה.
אבל בחרתי באמונה באלוהי ישראל ובחרתי לעשות הישר בעיניו.
אם אני אראה שדרך הדת אני יכולה לעשות יותר הישר בעיניו ולא בהכרח בעיני הבריות או בעיני הרבנים או בעיני עצמי...
אז זו הדרך שאני אבחר בה...

אם זה יוצא טוב גם בעיני הסובבים אותי אז זכיתי.

יש דברים ביהדות שנראים לי כמו עבודה זרה.
יש דברים מהתורה שניתנים לקיים אותם בימינו במצבנו בדורנו ולא מקיימים אותם ביהדות
בגלל שיש תורה שבעל פה והלכה של גלות...

עושים בחוקים איפא ואיפא.
ולכן היהדות לא נראית לי שונה מהנצרות או מהאסלאם חוץ מהעובדה שיש מצב שהיא מכילה יותר חוקים מהברית
ולכן היא הדת המועדפת בעיני.
בס"ד

את רוצה להיות קראית, לדחות את האמונה שבה דבקו במסירות נפש סבא וסבתא, והוריהם, וכל הדורות הקודמים של משפחתך, ולהמציא לעצמך גרסא חדשה---עשי כטוב בעינייך.  כל הרעיון של קבלת עול מלכות שמיים הוא שגם אם את לא מבינה הלכה מסויימת, את מתכופפת ומקבלת אותה (אך במקביל את ממשיכה ללמוד עד שתביני למה זו אמת---אנחנו לא אמורים להיות סתם רובוטים חסרי בינה).
יהונתן פולארד
ראובן מנינג
יגאל עמיר
חגי עמיר
עופר גמליאל
שלמה דביר
ירדן מורג
דוד אמויאל
חזקיהו עמי פופר
גור המל
ישי שליסל
דני טיקמן
ג'וליאן סופיר
ארנולד ישראלוב
רחמים לוטטי
חברי מחתרת בת-עין
יונה אברושמי
יבגני גרוסמן
אלכסנדר רבינוביץ'
מורדי הראל
אליצור הראל

מנותק carmit3levi

  • חבר(ה) מוכר(ת)
  • *
  • הודעות: 114
מה חוקי ומה בלתי חוקי - שיעור קצר מס' 1
« להגיב #24 ב- : דצמבר 02, 2008, 19:06:51 »
ת רוצה להיות קראית, לדחות את האמונה שבה דבקו במסירות נפש סבא וסבתא, והוריהם, וכל הדורות הקודמים של משפחתך, ולהמציא לעצמך גרסא חדשה---עשי כטוב בעינייך.  כל הרעיון של קבלת עול מלכות שמיים הוא שגם אם את לא מבינה הלכה מסויימת, את מתכופפת ומקבלת אותה (אך במקביל את ממשיכה ללמוד עד שתביני למה זו אמת---אנחנו לא אמורים להיות סתם רובוטים חסרי בינה).

אני לא רוצה להיות קראית לא קראית כל המושגים האלה לא מעניינים אותי
אותי מעניין לעשות הישר בעיני ה' ולא הישר בעיני עצמי
אם היה מעניין אותי לעשות הישר בעיני עצמי ולא לתת כבוד לריבונו של עולם הייתי  מדליקה אש בשבת כדי לבשל.
אני לא דוחה את האמונה של המשפחות שלי להפך. אני נותנת להם מקום של כבוד
אני לא ממציאה גירסא חדשה כי בעצם אני לא ממציאה כאן כלום הכל כתוב
לא אני כתבתי את התורה. אני רק חלק מעוד דור שגודל ללמוד אותה
ורוצה לשמור אותה וישאיר כאן אחריו עוד דור שילמדו הכל מחדש.
ואני לא הראשונה והאחרונה שאהיה במקום הזה.

אני לא שאלתי כאן על הלכות מסויימות שאני לא מבינה למה לעשות..
אני שאלתי על דברים שאני לומדת אני שואלת למה לא עושים כשאפשר לעשות?

המטרה שלי לשמור כמה שיותר חוקי ברית במצב נתון כדי לשמור על כמה  שיותר עקרונות
לעשות הישר בעיני ה'.

אותו ה' שהבטיח ותמיד קיים לטוב ולרע.