כתב נושא: בלייר: תקיפת איראן אינה בתכנון  (נקרא 1738 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בלייר: תקיפת איראן אינה בתכנון
« ב- : פברואר 06, 2007, 15:35:48 »
ראש ממשלת בריטניה אמר כי לפי שעה "איש אינו מתכנן תקיפה צבאית על איראן - וגם לא מדבר על זה" - אך באותה נשימה ציין כי "כל האפשרויות עדיין פתוחות". בלייר גם הגיש לטהרן ענף של זית, ואמר כי "סדרה של דלתות ייפתחו בפניה" אם תשנה את מדיניותה.


איש לא מתכנן לתקוף את איראן, אולם האסטרטגיה של טהרן מעוררת בעולם דאגה הולכת וגוברת. כך אמר היום (ג') ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר.


בלייר האשים את איראן בפיתוח נשק גרעיני - התרסה בוטה נגד הקהיליה הבינלאומית והאו"ם - ובליבוי האיבה הבין-עדתית והסכסוכים במזרח התיכון. עם זאת, בלייר גם שיגר מסר פייסני לעבר טהרן, והבהיר כי "סדרה של דלתות ייפתחו בפניה" אם תשנה את מדיניותה.

 
"איש לא מדבר על תקיפה צבאית בהקשר של איראן - אבל הציבור הולך ונעשה יותר ויותר מודאג מהאסטרטגיה שאליה הם שואפים", אמר ראש ממשלת בריטניה, בדברו בפני אחת הוועדות בפרלמנט הבריטי.


"אף אחד לא מתכנן מתקפה צבאית על איראן ואיש גם לא מדבר על כך. זוהי אינה המטרה שאליה חותרת הקהיליה הבינלאומית. אבל חשוב שאיראן תבין שלפי שעה, היא פועלת בשני מישורים שמערערים מאוד את העולם", אמר. חרף דברים אלה, ציטט בלייר את המשפט השגור בפיו של נשיא ארצות הברית, ג'ורג' בוש: "אי אפשר להוריד אף אפשרות מעל הפרק".


איראן מתעקשת כי תוכניתה הגרעינית נועדה לצורכי שלום ולמען השגת אנרגיה גרעינית - ובעיניה מדובר בזכות טבעית וחוקית של האומה האיראנית. עם זאת, העולם חושש כי טהרן חותרת לקראת השגת נשק גרעיני - טענה שאותה דוחים האיראנים מכל וכל.
 
בשל סירובה של איראן לשעות לאולטימטום שהציב לה האו"ם להפסיק את תוכניתה להעשרת אורניום, החליטה מועצת הביטחון בסוף דצמבר האחרון להטיל עליה סנקציות מוגבלות.

וושינגטון גם טוענת נגד טהרן כי היא מספקת סיוע, מימון וכלי נשק למיליציות השיעיות הקיצוניות, הנאבקות בכוחות האמריקנים בעיראק. גם את ההאשמות הללו דוחה איראן.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i