כתב נושא: "ארה"ב באזור כדי להגן על הנפט ועל ישראל"  (נקרא 1827 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
בראיון סנסציוני לרשת אל-מנאר של חיזבאללה, תקף ח"כ עזמי בשארה את הנוכחות האמריקנית במזה"ת. באופן מוזר, השידור נותק כשהחל לדבר על המלחמה.



למרות הניסיונות למנוע את הראיון מעורר המחלוקת, יו"ר בל"ד, ח"כ עזמי בשארה, התראיין הלילה לתוכנית "במירכאות" של רשת "אל-מנאר" השייכת לחיזבאללה, כפי שדווח לראשונה ב-nrg מעריב. במהלך הראיון הספיק בשארה לדבר בעיקר על המדיניות האמריקנית במזרח התיכון, אך בשעה 23:03, כשהחל לשוחח על המלחמה האחרונה והשפעתה על ישראל ולבנון, החלו שיבושים בקולו ובתמונתו של בשארה, שהועברו באמצעות לוויין מנצרת, והראיון עימו הופסק.


במהלך הדברים שהספיק לומר, תקף בשארה את המדיניות האמריקנית במזרח התיכון. "מאז 11 בספטמבר היתה לאמריקנים תוכנית שנקראה 'בניית דמוקרטיה'", אמר בשארה. "מהי בעצם אותה התוכנית? לא יותר מהטלת הגמוניה אמריקנית תחת סיסמת הדמוקרטיה. המטרה האמיתית היא להגן על ישראל ועל המדיניות הנוכחית שלה.


"אי-אפשר ללכת לאנשים ולהגיד להם, 'אנו רוצים להגן על מקורות הנפט ועל ישראל', איש לא יקבל את זה. לכן העניקו לזה שם מלאכותי. אין בתוכנית האמריקנית אף גורם אטרקטיבי. הם לא יכולים להביא לנו דבר חדש. גם לגבי פלשתין אין להם תוכנית דמוקרטית".

"ישראל היא השער של ארה"ב למזה"ת"
עוד אמר בשארה כי מדינת ישראל נמצאת במרכז האסטרטגיה הצבאית של ארצות-הברית. "יש אומרים שישראל הפכה לנטל על האסטרטגיה האמריקנית, אך זה לא נכון", אמר. "ראשית מבחינה טכנולוגית צבאית. שנית, ישראל איננה סתם כלי במדיניות האמריקנית. יש לה מקום מרכזי באידיאולוגיה האמריקנית ואסטרטגית, אי אפשר לוותר עליה".


הוא הוסיף כי לישראל השפעה גדולה על המנטליות האמריקנית באזור. "הדבר המהותי הוא כי התפיסה הישראלית של האזור משפיעה מאוד על זו האמריקנית", אמר. "למשל, הטענה הישראלית כי הבעיה העיקרית איננה הסוגיה הפלשתינית, אלא המשטרים הערבים. 
יש באמריקה אימוץ של נקודת ההשקפה הישראלית מאז עליית השמרנים החדשים, ובמיוחד בימי בוש. תפיסתו את האזור היא תפיסה של רועה-צאן, של קאובוי ושל שריף.


"על פי המנטליות של האמריקנים, הערבים אינם מבינים אלא את שפת הכוח. לפי המנטליות הזו, הבעיה היא תרבותית, לא פוליטית. כלומר, התרבות של הערבים היא הבעיה. מדע המזרחנות האמריקני, בניגוד למזרחנות הבריטית, הצרפתית, הגרמנית או הרוסית, נכנס בשערי המזרח התיכון דרך שעריה של ישראל. יש השפעה רעיונית ישראלית על התפיסה האמריקנית של האזור, ויש ביניהן דיאלוג נמשך והשפעה מתמשכת".
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i