המוסלמים הפונדמנטליסטים רוצים להשמיד את כל הלא-מוסלמים מסיבות של אמונה, אני מסכים - וכמו שאמרתי קודם, אין להם צידוק רציונלי.
מוסלמים קיצוניים או מתונים אין הבדלה בינהם.
מתון משמעו פחות קיצוני ופחות קיצוני זה קיצוני.אני לא לעומך לא מגדיר את אויבי כקיצוניים כי זו היא תרבותם והקודים שעליהם מבוססת תרבותם אז זה ממש לא קיצוני וזאת דרכם.
האמונה היא רציונל בדיוק שלך היא לא רציונל,כמו שפרצפינו שונים כך גם הדעות שלנו.
אמונה מקבילה לסכיזופרניה כי כל אחד יכול "לחוש" מה שבא לו, מה שמשנה זה המציאות, העובדות בשטח, הקוגניציה, היכולת להבחין בין טוב ורע, הסקת המסקנות. אני יכול לחוש שיש לי כנפיים, זה לא אומר שיש לי כנפיים. אתה יכול לחוש שיש אלוהים, זה לא אומר שיש אלוהים; זה אומר שאתה חש שיש אלוהים.
כמו שאמרתי מקודם יש מציאות אחת ואנשים שמסלפים את המציאות יוצרים לעצמם מציאות מדומה שנראת כמציאות האמתית ואותה מציאות תתן להם תשובה לכל טיעון שתסתור להם את המציאות שבהם הם חיים.
מציאות מדומה שאדם יוצר לעצמו מורכבת טיפה מן המיצאות האחת.
האמת היא אחת והשקר יש בלי סוף כך גם לבי האמונה.אפשר לטעון שלהאמין בקב"ה זה שקר ואני אטען שזה אמת ויש עוד הרבה אנשים שיאמרו שלהאמין בקב"ה זו אמונה שקרית אבל כמו שאמרתי האמת היא אחת והשקרים הם בלי סוף ושוב אני אומר לאט לאט השקר מתגלה והאמת נחשפת.דווקא בתקופה הזו השקר מרובה והאמת היא נסתרת אבל לאט לאט היא תתגלה,כדי להגיע לתכלית מסויימת צריך לעבוד הרבה ולא לשבת עצל ולהיות בטלן ויש עליות וירידות.
יש רק מציאות אחת, ויש רק אמת אחת, וכמו שציינת, אדם בהזיות לא מודע לשתיהן. לא אכפת לי ש"בשבילו" זה אמיתי; זה לא. (אלא אם אתה רוצה להיכנס לדיון פילוסופי חושרמוטה על מה אמיתי ומה לא - בוא נסכם את זה במילים האלה: אם אתה רואה תהום, זו סיבה מספיק טובה לא לנסות ליפול פנימה כדי להוכיח שהיא שם, וכן ההפך.)
כמו הדבר לגבי התהום זה אותו הדבר לגבי האדם שהוא בעל האמונה.
האדם שבהזיות הוא אכן נמצא במציאות פשוט בדרגה מאוד נמוכה שכבר גרמה למציאות ממש נפרדת אבל היא אותה מציאות פשוט לא ניתן כבר לזהות אותה כמו את האמת בתקופה הזו שהיא כל כך נסתרת שאומרים שאין קב"ה בעולם.
אמונה היא דבר רציונלי מאוד והיא נותנת תשובות למה שאדם צריך זה שאתה לא רואה בה כרציונל זה כי לא התעמקת(אני אומר זאת בגלל שראיתי את דעותיך על היהדות ומהם מראים רק על בורות מוחלטת אם יש לך מוח פתוח תתחיל להתעמק בכתבי היהדות אבל בדור עלוב שכזה שופטים משהו מבלי להכיר וזה רק מראה על צרות מוחין)
האמת היא אחת, כל מה שהוא לא האמת הוא בהכרח שקר. יחד עם זאת, לאמת יכול להיות יותר מביטוי אחד, אבל האמת עצמה עומדת בעינה בלי שום קשר להבנה או לתפיסה של אנשים אותה (כך לדוגמה, 1+1=2, אך 1+1=10 בצופן בינארי - כלומר, אמת אחת, שתי דרכי ביטוי).
האמת היא אחת והיא לא משתנה אבל יש אנשים עם התגלות גבוהות של האמת שמבינים את האמת הרבה לעומקה ומבינים שככל שהם מתעמקים באמת הם רק רואים כמה שהיא אין סופית ולא ניתן להגיע לתכלית אלא רק לשבת ולעלות בדרגה.
יש אנשים שהאמת אצלהם כל-כך מוסתרת שכבר טוענים שהאמת היא היא לא אמת וזה יכול להופיע במיוחד אצל אנשים שהולכים ברובם אחרי השכל האישי שלהם ולא מוכנים להתבטל לפני משהו.
לאמת יש דרגות שבכל דרגה מבינים דברים אחרים לגמרי.
היהדות היא האמת ויש הטוענים שהנצרות האמת ושניהם מראים על תכלית כלשהי שנראת אותה הדבר למרות שזה ממש לא? האם שניהם הם הדרך לאמת למרות שהנצרות סותרת את היהדות?
לאמת יש הרבה דרכי ביטוי כל עוד לא חורגים מהגבולות שלה כמו ביהדות שיש הרבה קבוצות וכמו שאמרת 1+1=2 ובבינארי 1+1=10.אי אפשר לומר ש 1.5 +1 =2 זה סילוף של המציאות אבל המציאות המסולפת הזו ינקה טיפה מן המציאות האמתית.
בסופו של דבר האמת תתגלה? לא בטוח כלל וכלל. כמו שציינתי, האמת עומדת בעינה ואינה קשורה לתפיסה או להבנה שלך. יכול להיות שביום מן הימים יתמזל מזלך ותמצא אותה. אני חושב, אני יודע, אני מאמין שמצאתי. אבל להבדיל, האמונה שלי מגובה ברציונל.
לא בטוח אז אני בטוח לגבי האמת הזו כמו שאתה בטוח לגבי הרציונליות שלך.
אני יודע שהיהדות היא אמת והיא נותנת את הלימוד על האמת אבל לעולם לא נגיע לאמת העצמה כי היא אין סופית ותמיד היא תתן לבן אדם הרגשה של חשק לגלת עוד טיפה מן הים האין סופי.
בשבילי האמונה היא מאוד רציונלית לעומתך שהרציונליות שלך מורכבת מכל מיני פילוספיות שכל פילוספיה סותרת את השני
אם דבר אחד נראה כרציונל ויש דבר אחד שגם נראה כרציונל ושניהם סותרים אחד את השני מה תדע מה אמת או לא? אתה יכול לסמוך בוודאות על השכל שלך?