כתב נושא: "לאיום האיראני יש גם השפעות חיוביות"  (נקרא 2104 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
"לאיום האיראני יש גם השפעות חיוביות"
« ב- : פברואר 03, 2007, 10:44:00 »


מתווך האו"ם טרייה לארסן טען שהחשש מטהראן מדרבן את העולם הערבי לחתור לשלום עם ישראל כדי להתקרב לארה"ב. לדבריו, לא מזיק ש"אחרי מלחמת לבנון, ישראל נתפסת כמדינה בעמדת מגננה".


"האיום האיראני מדרבן את מדינות ערב שחוששות מהרפובליקה האיסלאמית להתניע את תהליך השלום עם ישראל" – כך אמר אמש טרייה לארסן, המשמש כשליח מטעם האו"ם למזרח התיכון ונחשב לאחד הדיפלומטים הבכירים והמנוסים של הארגון. לדבריו, אין זה מזיק שישראל "נתפסת באזור כמדינה בעמדה מגננתית".


לארסן בחר להתמקד בהיבט החיובי, לדבריו, של השאיפות האזוריות בטהראן באוזני כתב "פייננשל טיימס" הבריטי בעת שנכח בפגישת הקוורטט בוושינגטון. הוא הסביר שתהליך השלום עם ישראל הפך דחוף יותר למדינות האזור משום שזהו אמצעי עבורן להתרחק מחיבוק הדוב האיראני, ולהתקרב למדינות אירופה ובעיקר לארצות הברית. "תהליך שלום חדש יעזור לייצב את האזור ללא שיעור", הוא אמר.


בהתאם לקולות שנשמעים מפי מומחים בארה"ב, לארסן קשר גם בין המצב בין ישראל לפלשתינים, ובין המצב בעיראק ובמקומות אחרים. ""יש בסיס רחב מאוד להסכמה על פתרון שתי המדינות עבור הפלשתינים, ומדובר בנושא שקל יותר להתניע בו את הדיונים", רמז.


לארסן התייחס גם למעמדה המוחלש, כדבריו, של ישראל לאחר מלחמת לבנון, כשאמר שלמדינות רבות באזור קל יותר לקיים איתה שלום משום שישראל נתפסת כרגע את כ"כוח אזורי שנמצא בעמדת מגננה, ולאו דווקא במתקפה".


התייחסותו זו להיחלשות אפשרית בכוחה של ישראל כאל התפתחות חיובית, אינה יוצאת דופן בגישתו הכללית של לארסן כלפי הסכסוך האזורי. לאחר מבצע "חומת מגן" ב-2002, לארסן הצטרף לטענות הפלשתינים שמאוחר יותר התבדו, לפיהן ישראל ביצעה בג'נין טבח ללא אבחנה ומאז הוא נחשד בעיני רבים כמי שראייתו הפוליטית נוטה לתמיכה עיוורת בטענות הפלשתיניות.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
"לאיום האיראני יש גם השפעות חיוביות"
« להגיב #1 ב- : פברואר 03, 2007, 22:03:52 »
שמוק אירופאי עם מוח של ציפור, הלארסן הזה, שהאיסלם יכבוש את ביתו בשבדיה, נראה את האדיוט פותח את הפה בצורה כו עוד פעם.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.

מנותק DJ Luminus

  • חבר(ה) מקצועי(ת)
  • *
  • הודעות: 675
"לאיום האיראני יש גם השפעות חיוביות"
« להגיב #2 ב- : פברואר 03, 2007, 22:14:37 »
שמוק אירופאי עם מוח של ציפור, הלארסן הזה, שהאיסלם יכבוש את ביתו בשבדיה, נראה את האדיוט פותח את הפה בצורה כו עוד פעם.

לג'וק השבדי הזה, כמו לשאר ה"מנהיגים" האירופאים, לא איכפת מבני עמם שנמצאים כל הזמן תחת איום מצד שכניהם המוסלמים שממשלות אירופה הביאו למדינותיהם. שבדיה אכן תהיה בין המדינות הראשונות באירופה שיהיו תחת שלטון איסלאמי, וגם אחרי שזה יקרה, ה"מנהיגים" האירופאים לא ישנו את עמדותיהם ואת התנהגותם. כל מה שהם רוצים הוא נפט ערבי, ולשם כך הם ימשיכו ללקק לערבושים ולפעול נגד ישראל.