כתב נושא: איראן: הלוחמה הפסיכולוגית של המערב נכשלת  (נקרא 1725 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
שר החוץ האיראני, מנושהר מותאקי, ניסה לשכנע סטודנטים באוניברסיטת טהרן בהצלחותיו של הנשיא אחמדי-נג'אד. מותאקי טוען שארצו חתמה לאחרונה על עסקאות בשווי 33 מיליארד דולרים ולדעתו מדובר בהוכחה הניצחת לכשלון "הלוחמה הפסיכולוגית של המערב".


שר החוץ של איראן, מנושהר מותאקי, טוען כי ארצו חתמה בחודש האחרון על מספר עסקאות עם מדינות זרות בשווי של 33 מיליארד דולרים. מותאקי נשא אתמול (יום ו') נאום באוניברסיטת טהרן ואמר כי מדובר ב"הוכחה הניצחת לכך שהמלחמה הפסיכולוגית של המערב אינה עובדת" על איראן.


סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" דיווחה כי מותאקי אמר לסטודנטים ש"המערב מנסה 'להפיל' את בעיותיו על מדינות אחרות. אולם למרות מאמציהם של המדינות המערביות, רוב העולם מאמץ את עמדתה של איראן".


מותאקי ניסה לשכנע את הקהל בהצלחותיו של הנשיא, מחמוד אחמדי-נג'אד, וממשלתו: "אנחנו מנסים להקדיש תשומת לב מיוחדת לאזורים שונים בעולם, שעד היום לא נהנו מקשרים עם ארצנו. מדינות אפריקניות רבות פנו אלינו כדי שנוכל לסייע להם למצוא מצבורי נפט בשטחיהן. כמו כן, חתמנו על עסקת ענק עם ונצואלה", ציין מותאקי.


"ב-40 הימים האחרונים חתמנו על אינספור עסקאות עם מדינות שונות. אלו כוללות בניית תחנת כוח תת-קרקעית ופרוייקטים בתחום הנפט והגז", הוסיף השר האיראני.


מותאקי הדגיש בנאומו כי ארצו אינה מתכוונת להשעות את תוכניתה הגרעינית וכי לא צפוי שינוי בעמדתה הרשמית. אולם באותו הזמן התראיין פקיד איראני בכיר לסוכנויות הידיעות הזרות, וסיפר כי טהרן הסכימה לסגת מעמדתה הנוקשה וכי בכוונתה לאפשר לפקחי האו"ם להציב במתקן הגרעיני בנתנז מצלמות מעקב.

 
לדברי הבכיר, שביקש שלא להזדהות בשמו, התקנת המצלמות במקום בוצעה במהלך הימים האחרונים. זאת, בניגוד לדיווחים של דיפלומטים בווינה, שאמרו הלילה כי הפקחים לא הורשו להציב מצלמות במבנה.


הבכיר האיראני הכחיש כי ארצו החלה להתקין במקום 3,000 צנטריפוגות, ואמר: "עדיין לא התחלנו בכך". למרות הדברים, אתמול אישרו מקורות דיפלומטיים בסוכנות לאנרגיה אטומית של האו"ם כי איראן החלה להרכיב את מתקן הצנטריפוגות להעשרת אורניום במקום. "הבניה במתקן החלה, אך הרכבת ה'אשכולות' להעשרה טרם החלה", אמר המקור בסוכנות.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i