כתב נושא: הפסקת האש הופרה: 2 נהרגו בעזה  (נקרא 1763 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
הפסקת האש הופרה: 2 נהרגו בעזה
« ב- : פברואר 02, 2007, 20:16:19 »
הפסקת האש ברצועת עזה נמשכה פחות מארבע שעות: שני פלסטינים, אחד מהם איש חמאס, נהרגו בחילופי אש בחאן יונס. בכך עלה מספר ההרוגים ביומיים האחרונים ל-25. זמן קצר לפני ההכרזה על הפסקת האש נהרגו ארבעה בני אדם בהתקפה על מחנה של המשמר הנשיאותי. במקביל אבו מאזן נחוש להכריז על בחירות חדשות אם לא תוקם ממשלת אחדות.


(עשן מעל עזה. האש תחדל?)

הפסקת האש עליה הכריזו הפתח והחמאס החזיקה פחות מארבע שעות. שני פלסטינים נהרגו הערב (יום ו') בחילופי אש בין אנשי פתח לחמאס ברצועת עזה. אחד ההרוגים בחילופי האש, שנמשכו למרות הפסקת האש עליה הכריזו שני הארגונים, הוא איש חמאס. זהותו של ההרוג השני לא ידועה.  מספר ההרוגים ביומיים האחרונים ל-25 בני אדם, ביניהם ארבעה ילדים, לאחר שעוד שני פלסטינים מתו מפצעיהם. יותר מ-250 נפצעו. במקביל, שוקל הנשיא הפלסטיני, מחמוד עבאס (אבו מאזן) להכריז בתוך כמה ימים על בחירות חדשות אם לא תוקם ממשלת אחדות.


סמוך לשעה 16:00 הכריזו מנהיגים מהחמאס ומהפתח כי בתום פגישה משותפת הם הגיעו להסכמה על חידוש הסכם הפסקת האש, שגובש מוקדם יותר השבוע. גם בשעה בה הכריזו שני הארגונים על הפסקת אש נהרגו ארבעה פלסטינים, אחד מהם ילד בן שבע, בהתקפת חמושים על מחנה אימונים של המשמר הנשיאותי.


בהודעה שפרסמו נציגי הפתח והחמאס, שקיימו פגישה בתיווך מצרי, נכתב: "אנחנו מנהיגי שני הארגונים הסכמנו על הפסקת אש. אנחנו נמשיך לדון בצעדים המשותפים שננקוט. דרושות עוד פגישות כדי להחליט להסיג את החמושים מהרחובות".

 

אבו מאזן נחוש להקדים את הבחירות


מקורות פלסטינים בסביבתו של הנשיא הפלסטיני אומרים כי הוא נחוש לשים קץ למשבר הפוליטי ברשות ואם בתוך כמה ימים לא תוקם ממשלת אחדות הוא יכריז על הקדמת הבחירות. בסביבת הנשיא הפלסטיני אומרים כי בפתח מרגישים מעודדים מהעובדה שמנגנוני הביטחון הרשמיים מצליחים להתמודד ואף להכריע בעימותים רבים את הקרבות מול החמאס.


עובדה זו מעוררת גורמים בכירים בפתח לפעול להקדמת הבחירות. המקורות אומרים כי אבו מאזן למרות היותו מתנגד לאלימות, הוא הורה לשים קץ לתופעת האנרכיה ברשות שהגיעה לשיאה עם הקמת הממשלה הפלסטינית. ייתכן שהקדמת הבחירות תהיה מלווה גם הכרזה על מצב חירום ברשות. אבו מאזן נפגש הערב עם חברי הבחירות המרכזית - מה שמחזק את ההערכה כי הכרזה על הקדמת הבחירות לא תהיה מפתיעה אם יכשלו מאמצי האחדות.


 
במקביל דיווחה סוכנות הידיעות איי-פי מפי גורם המקורב לנשיא הפלסטיני, מחמוד עבאס (אבו מאזן), כי הוא צפוי להיפגש ביום שלישי הבא עם ראש הלישכה המדינית של החמאס, חאלד משעל, בסעודיה ולהיוועד עימו בנוגע לאפשרות להקים ממשלת אחדות פלסטינית. שני האישים כבר נפגשו בסוריה בחודש שעבר, אך לא הגיעו להסכמה כלשהי. השניים שוחחו כבר הערב בנסיון לשדר מסר של הרגעה לניצים בעזה.


בוקר עקוב מדם

בקרבות הבוקר הרגו אנשי חמאס ארבעה אנשי ביטחון - הבכיר שבהם מפקד המודיעין הכללי בצפון הרצועה. מאוחר יותר נהרג גם איש חמאס. בחילופי האש נהרגו גם ילד בן 11 ורעייתו של קצין בביטחון הלאומי. בשעות הצהריים נוספו לרשימה ההולכת והמתארכת ארבעה הרוגים נוספים - מהם שניים שמתו מפצעיהם בבתי החולים - ובהם ילד בן חמש וילד בן שמונה.


הרוגים אלו מצטרפים אל ששת ההרוגים אמש באירועים אחרים ברחבי הרצועה ובסך הכל - 11 מאז שעות הערב אתמול. גורמים פלסטינים דיווחו כי בשעות הלילה, לאחר ההשתלטות על האוניברסיטה האיסאלמית בעזה בה נתפסו איראנים שככל הנראה סייעו לחמאס בייצור חומרי נפץ, נמצאו בין שש לתשע גופות של אנשי חמאס אולם טרם התקבל אישור רשמי לכך.


מלבד ההרוגים, מגיעים כל העת עשרות פצועים לבתי החולים, במה שנראה כמתקפת נגד של החמאס על מנגנוני הביטחון הפלסטיניים. בתי חולים בעזה קראו לציבור הפלסטיני לתרום דם בעקבות מחסור קשה במנות דם, עקב מספרם הרב של הפצועים מאז שעות הלילה. בתי החולים מדווחים כי פצועים רבים לא זוכים לטיפול בעקבות המחסור בדם. מספר הפצועים בעימותים עד כה עומד על למעלה ממאתיים.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i