כתב נושא: לקח המלחמה הראשון: אימון חטיבתי לצנחנים  (נקרא 2612 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir


בתום מלחמת לבנון השנייה, חוזרת חטיבת הצנחנים לבצע אימון חטיבתי שידמה מצב מלחמה. התרחיש? 60 ק"מ ברגל, תוך 60 שעות, מלווים בטנקים ומטוסים.



הצנחנים פורצי הדרך: הצצה לאימונים החדשים של חטיבות החי"ר : צה"ל מצמצם פערים בעקבות המלחמה, וחוזר אל אימוני חטיבות החי"ר. החטיבה הראשונה שיוצאת באופן מלא לאימונים, היא חטיבת הצנחנים שאיבדה 8 מלוחמיה במלחמת לבנון השנייה. 114 לוחמים נפצעו בקרבות, וכיום היא זו שתפרוץ את הדרך לשאר החטיבות. ומה מחכה ללוחמים? מסע באורך 60 קילומטרים, שאותו יש לסיים בתוך 60 שעות בלבד, ובדרך מתוכננות להם הפתעות רבות, שידמו מצב של מלחמה אמיתית. תתכוננו...


חטיבת הצנחנים, בפיקודו של אל"מ חגי מרדכי, לחמה במלחמת לבנון השנייה בגזרה המערבית והמרכזית. את המלחמה סיימה עם 8 לוחמים הרוגים ופרמאדיק, שהיה מסופח לגדוד 101, ונהרג במהלך הקרבות. 114 לוחמים נפצעו בדרגות שונות במהלך הקרבות, 13 מהם השתחררו עקב חומרת הפציעה, 20 לוחמים חזרו לחטיבה אך לא כלוחמים ו-81 חזרו לשרת כלוחמים בגדודים. לפני מספר שבועות יצאו כל חיילי החטיבה לאימונים גדודיים, לראשונה מאז פרוץ האינתיפאדה השנייה.


קצין המבצעים של החטיבה, רס"ן אלון מנדס, שהוקפץ מלימודים כדי ליטול חלק בלחימה מספר ל-nrg מעריב על החטיבה באדום. 
"לפני כחודש יצאה כל החטיבה לאימון ללא יוצא מן הכלל. אני מכיר את זה, אני בן דור שלחם לפני האינתיפאדה השנייה, ובתקופה שלי היו מתאמנים 4 חודשים, עכשיו ארבעת גדודי החטיבה יצאו לאימון ביחד.


מנדס מסביר מה צפוי ללוחמים במהלך המסע. "אני קורא לזה 60 על 60. הם עוברים מסע של 60 ק"מ ב-60 שעות. מה שמזכיר להם היטב את העומסים של מלחמת לבנון. אין מנוחה. יש רק הפתעות. נלחמים, מתקדמים, נערכים להגנה כמו במלחמה. במהלך האימונים בוצעו הטסות כוחות תרגול עם טנקים, תרגול של לוחמה בשטח פתוח, לוחמה בשטח הררי, לוחמה בשטח בנוי. כל המתארים האפשריים".

מעומס החום לעומס הקור
מפקדי המחלקות של החטיבה, שלא חוו אימון אינטנסיבי שכזה מעולם, הביעו את שביעות רצונם מרמת האימון. "הם היו רגילים לעומסים בני שבוע, עם מגבלות של שינה, ופתאום רמת האימונים והעומסים השתנתה. הם מגיעים ליעד ואז מתברר להם שהם צריכים לנטוש. העומס הזה באימון משפר להם את התחושה שהם מסוגלים ליותר. זה מרים את הגאווה לכולנו. לא תמיד זה ברור שלמרות המלחמה, ניתן להטמיע במהירות לקחים מהמלחמה וכאן זה קורה", מבהיר קצין המבצעים.

בדרך כלל יש צורך להסביר ללוחמים את הקושי שבאימונים. איך מרגישים הלוחמים עם העומס?

"הצורך להתאמן הוא מובן מאליו. כל החטיבה לחמה בלבנון, והם הרגישו היטב את העומס על הגב והרגליים. ההבדל בין המלחמה לאימון הנוכחי שבקיץ סבלנו מעומסי חום ועכשיו מעומסי קור. זה מחזק אותם לא רק ברמה הפיסית אלא גם ברמת המנטאלית. האימון מעביר אותם מטוב למצוין".



(חיילי הצנחנים בתרגיל מוסק)

עוברים מטוב למצויין
בצל הביקורת על זרוע היבשה הוטמעו באימון של החטיבה גם חשיבותו של שיתוף הפעולה עם חיל האוויר, חיל השריון והארטילריה. "זה בא לידי ביטוי בכמות ההפעלות של חיל האוויר על ידי הגדודים באימון. גם מסוקי סער, גם מסוקי תקיפה ומסוקי תובלה שמעבירים לוחמים ממקום למקום", מסביר מנדס.

"אם תקח כל תרגיל חטיבתי שעשינו בשנים האחרונות ותכפיל אותו בעשר לא תגיע לכמות שיתוף הפעולה שאנו מבצעים באימון הנוכחי עם חי"א, שיריון שצמוד לכל גדוד ולארטילריה.
בעיקר עם חיל האוויר, צומצמו הפערים ונכתבה שפה ברורה לשני הצדדים. מפקדי טייסות באו והרצו לנו מה הם צריכים ואנחנו העברנו להם את הבקשות שלנו. בעבר התעסקנו בעצמנו כיום אנחנו מבינים שהאימונים שלנו הם רב-חיליים. במלחמה הבאה אם נדרש נעשה זאת בצורה טובה ביותר, זהו המעבר מהטוב למצוין".
את התרגילים הגדודיים יסכם מבצע חטיבתי עליו יפקד אל"מ מרדכי שזכה לשבחים רבים על הפיקוד במלחמה מתוך השטח בדרום לבנון בלב הכפרים השיעיים. בחודשים הקרובים יקבלו גם חטיבות הנח"ל, גולני, וגבעתי את תיקי האימונים המפרכים, וייצאו לסדרת האימונים שחווים כיום הצנחנים, בהתאם לגרף האימונים של צה"ל כחלק מלקחי המלחמה.
« עריכה אחרונה: פברואר 02, 2007, 18:32:29 על ידי כהנא צדק! »
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i

מנותק נץ וגאה בזה

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 6815
  • Hierosolyma Victor
לקח המלחמה הראשון: אימון חטיבתי לצנחנים
« להגיב #1 ב- : פברואר 03, 2007, 21:26:30 »
ביזבוז, עוד אימון, פחות אימון, התוצאות של המלחמה הבאה כבר נכתבו בדם עוד לפני 15 שנה.
אלוף מיל. בני פלד ז"ל
"צאו החוצה וצלצלו בפעמון שנתן לי מפקד חיל הים. כשישאלו אתכם למה אתם מצלצלים, ענו שכאן מת יהודי משוגע, שחשב שהיהודים מסוגלים להקים מדינה-וטעה" מילותיו האחרונות לילדיו.