כתב נושא: נשיא איראן לשעבר:ייתכן שנאלץ להיכנע לדרישות המערב  (נקרא 1712 פעמים)

0 משתמשים ו- 1 אורח נמצאים בנושא זה.

מנותק כהנא צדק!

  • חבר(ה) בכיר(ה) של כבוד
  • *
  • הודעות: 7985
    • yigal-amir
"הגרדיאן" הבריטי דיווח אתמול שיריבו הוותיק של נשיא איראן אחמדינג'אד סבור כי יש לסגת מתוכנית הגרעין, על מנת למנוע התמוטטות המשטר האיסלאמי ועימות עם ארה"ב או ישראל.



אחמדינג'אד לא ישמח לקרוא את השורות הבאות: נשיא איראן לשעבר, האשמי רפסנג'אני, רומז כי ייתכן והרפובליקה האיסלאמית תיאלץ לוותר על תוכניתה הגרעינית, ולו כדי להימנע מעימות בינלאומי.

ראיון לעיתון הבריטי "גרדיאן", רמז רפסנג'אני,שהובס על ידי אחמדינג'אד בבחירות לנשיאות איראן ב-2005, כי ייתכן וארצו תיאלץ להיכנע לדרישות המערב ולהשעות את העשרת האורניום בשטחה.
על פי הדיווח, רפסנג'אני מנסה לשכנע את מנהיגה הרוחני של איראן, האייתוללה עלי חמינאי, שהוא בעל הסמכות בנושאים מדיניים, כי מגעים עתידיים בנושא הינם חיוניים, על מנת להימנע מעימות הרה אסון עם ארצות הברית או ישראל.


הפייסן מטהרן?
שלשום הדגים רפסנג'אני את השפעתו הגוברת בנושא הגרעין בפגישה שקיים עם שגריר בריטניה בטהרן, ג'פרי אדמס. רפסנג'אני אמר לאדמס כי איראן מוכנה להיכנע ל"צעדים של הרשויות האחראיות", כדי להוכיח כי תוכנית הגרעין הינה למטרות שלום בלבד, בניגוד לדעה הרווחת במערב לפיה מטרת התוכנית היא פיתוח פצצה גרעינית.

מקורות דיפלומטיים אמרו כי רפסנג'אני הציע כניעה לדרישות המערב רק כחלק ממשא ומתן להסכם 
עתידי, ולא כגישה מיידית למתקני הגרעין. רק השבוע מנעה איראן את גישתם של 38 פקחים הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם למתקני הגרעין במדינה.


עמדתו הפייסנית של רפסנג'אני עומדת בניגוד לעמדתו המתריסה של אחמדינג'אד, המתנגד להקפאת העשרת האורניום באיראן. רבים במדינה האשימו את הרטוריקה של הנשיא באחריות לסנקציות שהטילה מועצת הביטחון של האו"ם על איראן בשל פעולותיה הגרעיניות.
יגאל=גואל

ע        מ        י       ר
 =       =       =      =  עמו    מאת    יצחק        רבין [img]http://www.zix.co.il/images/11924785.gif[/i