שמתם לב,שהשאלה הופנתה ל"דוקא_כך" והוא היחידי שלא הגיב....
בס"ד
אופס... מצטער על התגובה המאוחרת.
ישנו ספר מעולה למתחזקים באמונה:ספר
בגן האמונה
המבואר
מדריך מעשי לחיים של אמונה ודביקות
בה' יתברך בחיי היום יום ובכלל
מאת
הרב שלום ארוש שליט"א
ראש מוסדות
חוט של חסד
מחבר הספר
בגן עדן מקדם
ובו ימצא הקורא הדרכה מעשית
וברורה כיצד לעבור את העולם הזה באמונה
ולמצוא את האושר והשמחה שבחיים
אבל הדבר החשוב ביותר, לפי דעתי, הוא לימוד תורה יומי, בבוקר ובערב, גם אם זה רק מספר דקות כל פעם. פרוש אור החיים, פרוש הספורנו, תנחומא, פרוש המכבי, כד הקמח, מסילת ישרים - אלו ספרים שחביבים עלי במיוחד. לימוד המשנה וגמרא (עדיף בחברותא, ועדיף שאחד מהלומדים יהיה תלמיד חכם מנוסה, מלומד, ירא שמיים וענו שינחה וינהיג את השעור, ויסביר לשאר הנוכחים את תוכן הדף הנלמד) גם מומלץ (למי שיש זמן וכח).בקשר לעצה טובה כיצד להישמר מעריות: יש להבין מדוע בכלל נברא יצר הרע מלכתחילה. הקב"ה ברא גם את החושך (בנוסף לאור) אבל הוא טבע לכל אחד את תחומו. ללא יצר הרע, העולם נחרב, שכן תיפסק פריה ורביה והאנושות תכחד. בקריאת שמע, אנו אומרים פעמיים ביום "ואהבת את ה' אלקיך בכל לבבך", ומסבירים חז"ל (ברכות נ"ד) "בשני יצריך", יצר טוב ויצר רע; היינו, ניתן לעבוד כראוי את הקב"ה גם באמצעות יצר הרע, ע"י שיהיה היצר הרע כפוף ליצר טוב.http://www.600000men.com/habechira/odess/91.htmהמהר"ל: שעבוד היצר הרע לעבודת ה'על פי שיטתו של המהר"ל החמץ והשאור הנם סמל ליצר הרע. בראייה כוללת כוח זה הוא כוח חיובי - זהו כוח בונה שהעולם אינו יכול להתקיים בלעדיו. אולם למרות זאת יש להרחיקו מעבודת ה'. לכן במשך כל השנה יש להרחיק חמץ ושאור מעם המזבח,[49] אולם בעצרת, יום מתן תורה, אין צריכים להרחיקו, מכיוון שהתורה מדריכה אותנו כיצד להשתמש ביצר באופן בונה:
והנה
במה שברא הש"י הכל, בזה יצה"ר הוא טוב, ואין להרחיק את החמץ, אע"ג שהרחיקה התורה החמץ והשאור מצד עצמו כי הוא רע, אבל בודאי כאשר השם יתברך ברא הכל, יצר הרע הוא טוב מצד הכל, כמו שאמרו במדרש ''וירא א-להים את כל אשר עשה והנה טוב מאד' - …אפילו יצר הרע… שאם אין יצר הרע לא נשא אשה ולא הוליד בנים', ולפיכך
מצד כלל הבריאה הוא טוב מאד שממנו פריה ורביה, אבל מצד עצמו בודאי רע, רק כי משמש הרע לטוב כמו שהשאור הוא רע בעצמו רק הוא טוב כאשר הוא בעיסה…
בחג השבועות שתי הלחם חמץ, ולא רחקה התורה את החמץ כי יש ביצר הרע הטוב מצד זה, כי [א]
אם לא היה יצר הרע באדם לא היה האדם מקבל שכר על המצות שבתורה… [ב] ועוד כי
לא נתנה תורה למלאכי השרת, שהרי כן השיב משה למלאכים כאשר אמרו 'תנה הודך על השמים' (תהילים ח', ב)… שאמר להם משה: 'מה כתיב בתורה: 'לא תגנב', 'לא תנאף', קנאה יש ביניכם? יצה"ר יש ביניכם? תורה למה לכם?'.
והנה התורה היא מצד היצה"ר, ואל"כ לא היתה התורה נמצאת. [ג] גם כי
כנגד היצה"ר נתן התורה, כי הטוב לעֻמת הרע, כי יצה"ר שהוא רע ברא כנגד זה הטוב הגמור היא התורה שהיא הטוב הגמור, ולפיכך אמרו בפ"ק דקידושין:[50] 'תנו רבנן: 'ושמתם' - נמשלה התורה כסם חיים, משל לאדם שהכה את בנו מכה גדולה והניח רטיה על מכתו ואמר לו: 'בני, כל זמן שהרטיה זו על גבי מכתך אכול מה שהנאך ושתה מה שהנאך ורחוץ בין בחמין בין בצונן ואין אתה מתירא, ואם אתה מעבירה הרי היא מעלה נומי'. כך הקב"ה אמר להם לישראל: 'בני,
בראתי יצה"ר ובראתי לו תורה תבלין ואם אתם עוסקים בתורה אין אתם נמסרים בידו''…
אם אתה נופל מדי פעם - אל תתייאש, שהרי גם דוד ע"ה וגם שלמה ע"ה נכשלו בזה. נישואים לאשה טובה יראת שמיים עוזרים מהבחינה הזאת. ברגע שאתה נשוי, השתדל לבלות את רוב זמנך בעבודת חול (פרנסה) ובעבודת קודש (ת"ת, ג"ח), להתרחק מנשים ולהמעיט בדיבור. חזק ואמץ.